- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Front van. Amúgy momentán nem tartom viccesnek, hogy egy hivatásos sofőrt rögtön lebiztosalkoholistázunk csak azért mert volt egy balesete. Lehetett bármilyen más oka is, rajta kívülálló is bőven, és van bennem annyi empátia, hogy el tudom képzelni, mit érezhet, ha ilyen kommenteket olvas ő vagy a családja.
Ha ivott, akkor nyilván azonnali eltiltás, büntetés, etc. de a bozzorgányégetős csürhe szintjén azért emelkedjünk már felül...
[ Szerkesztve ]
-
parampa
aktív tag
Egy Birodalmi lépegetőnek mennyi lehet a max megengedett?
-
félisten
válasz philoxenia #33314 üzenetére
Neked reagaltam?
-
félisten
válasz philoxenia #33316 üzenetére
Most sem ertelek.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Mindegy...
Nem vitatkozni akarok, csak pontosítom az információforrást, mert a múltkor mobilról írtam, azért lett fél oldalnál kevesebb a hsz.-em...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #33318 üzenetére
Tudom, hogy Te azt irtad, hogy a tesztben ez van. Amit a MaciG irt, hogy vannak baromsagok a kreszben, arra irtam, hogy ilyen nincs bent. Ennyi. Ettol meg a tesztben lehet. A jogszabalyban nincs az biztos.
-
amargo
addikt
Alapjában véve én sem értem mi ez az alkoholista dolog mindenki, aki dülöngél, jó pár más oka lehet annak, hogy valaki olyan, mint aki részeg. Legalább menjünk oda és kérdezzük meg, max elhajtanak, de akkor is, hidegben legalább hívjunk mentőt..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
MaciG
addikt
Igen én írtam, mert gondoltam ha az oktatóprogramban van valami az biztos a jó, mert hát ugye marhaságot minek oktatni?
De egyébként meg az mi ha nem marhaság, hogy a taxis ha utast szállít akkor nem kell bekötni az övet. Akkor őt nem érheti baleset vagy mi, Vagy esetleg ilyen sincs a kreszbenBANZAII
-
mezis
nagyúr
Sajnos a rossz közbiztonsági tapasztalat miatt van ez így. Gyorsabban tud menekülni, amikor a fizetésnek nem a szokásos módját választja a "kedves" utas.
Egyébként meg baleseti statisztikája sokkal jobb a taxisofőröknek, mint az átlag "úrvezetőnek". Különösen igaz ez a súlyos kimenetelűekre. Vagyis nagy marhaságot csak nagyon ritkán csinálnak.mezis
-
félisten
Azert megneznem azt a hivatalos oktatoprogramot/teszt cd-t, hogy ilyen van benne. Inkabb az valami autosiskola altal sokszorositott gyakorloprogram lesz, amit nem ellenoriz senki. Vagy ez valami felreertes, jo lenne tudni melyik tesztkerdes az. Ha mondjuk 6 meter a sav nem is tudok tartani ennyit, ilyet erdekes lenne eloirni, foleg, hogy a tesztkerdesek alapja, a jogszabaly se emlit ilyet sehol.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Biztos megvan annak is a miertje, ahogy a buszosnak is. Attol, hogy te hulyesegnek tartod, meg nem feltetlen lesz az. De egyebkent egyet ertek veled, neki is be kene kotni, ahogy az oktatokkal is bekottetik mar jo ideje, pedig nekik ez nagy ervagas volt anno.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
Azert megneznem azt a hivatalos oktatoprogramot/teszt cd-t, hogy ilyen van benne. Inkabb az valami autosiskola altal sokszorositott gyakorloprogram lesz, amit nem ellenoriz senki. Vagy ez valami felreertes, jo lenne tudni melyik tesztkerdes az. Ha mondjuk 6 meter a sav nem is tudok tartani ennyit, ilyet erdekes lenne eloirni, foleg, hogy a tesztkerdesek alapja, a jogszabaly se emlit ilyet sehol.
Vajon mi van benne?
Hat nyilvan pornokepek... -
DigitXT
félisten
Höhö, ha valakinek 8+ éves a jogsija, azt már egy másik "földtörténeti
korszakban" szerezte? Elég vicces. Amíg emberek készítik a teszt
CD-t, meg a tesztkönyvet (ill. tankönyvet), hibázhatnak - így hibáznak.Amúgy tipikusan nem emberéletek múlnak azon, HA EGY hibapontod
lesz a KRESZ vizsgán (igaz, nekem 14 éve nem volt), viszont 5 éve, a
motoros jogsinál volt egy, hogy milyen irányban áll a lánc rögzítő a...?
Vagy valami ilyesmi. Azóta is robogózóm + nem szedtem szét láncot.A konkrét kérdésre meg ismert a helyes válasz, hogy a lehető legtöbb
oldaltávolságot érdemes tartani a saját (+ bringás) érdekedben, hiszen
bármi történik, nem szeretnéd kivasalni... Ha felsoroltak lehetőségeket,
hogy 1 méter, 2 méter, 3 méter, 4 méter, akkor ebből melyik a legtöbb?Ettől ez még nem lesz jogszabály, hiszen NEM CSAK a jogszabályról
szól a teszt, hanem a közlekedésismeretről. Az előző példámban pl.
a láncszem rögzítésének irányát hol írja elő a KRESZ? Szvsz sehol.MaciG kérdését meg nem is kommentálnám. Elütheted nyugodtan, ha
szabálytalan? LOL. Ha nem tudnám, hogy van jogsija, azt hinném troll. -
félisten
válasz DigitXT #33334 üzenetére
Nem, szo sincs errol. Beledumal a temaba aztan meg kiderul, hogy 8 eves dologrol beszel, hogy akkr hibas volt a rendszer. Annyit kertem, hogy melyik cd-n van a kerdes es mi a konkret kerdes a valaszokkal, mivel az nem lehet a valasz, hogy 4 metert kell tartani. Ha az a kerdes, amit irtal, nyilvan az a jo, de lehetett volna ott 10 meter is. Csak ez esetben jo a kerdes es jok a valaszok is, ezert nagyon nem mindegy a ketto.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
B.szki fiúk-lányok, lassan több az off itt, mint a téma.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
amargo
addikt
Gondolom mindenki ismeri, de ilyennel még nem találkoztam. Itt mit lehet tenni? Ok, lassan mész..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
DeFranco
nagyúr
válasz amargo #33338 üzenetére
Lassan mész. Ilyenkor van az, hogy rendszeresen rá kell prószálni a fékre, és igen is annyival menni amennyivel 5-10 méteren belül meg tudsz állni. Plusz mellette persze jó gumi, ABS, meg leginkább el sem indulni, mert nem te leszel a szűk keresztmetszet, hanem a kőszállító UAZ mögötted. Inkább tömegközlekedés ilyenkor.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
válasz amargo #33338 üzenetére
Az nem derül ki, hogy az a kamion (busz?), aki vette miért áll ott, de feltételezhetjük, hogy nem kávézni állt meg. De pusztán az a tény, hogy az úton áll ilyen körülmények mellett egy jármű, már ez óvatosságra kellene, hogy intse a többieket. Ilyenkor a legjobb, ha a lehető leglassabban mész (és bízol benne, hogy a többiek is), vagy ha teheted nem is mész. Azon érdemes elgondolkozni, hogy a kamion megállt ott (még ha ahogy látom üres is volt), ahol a kisteher nem...
lorcsi: ahogy az első kamion tette
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
DigitXT
félisten
Akkor csak a TE kedvedért pörgessük át (megint?), miről is volt szó...
Ha egy kerékpáros teker az úton, elesik és én elütöm akkor én is hibás vagyok?
Igen, mert mi a francot kerestél OLYAN közel hozzá, hogy SE megállni, SE
kikerülni nem sikerült? Alapvetően nem vagyok oda a közúton bringázókért,
főleg, hogy nekik a piros lámpa sem szent stb, de azért a nyakán menni se
kéne. Ja, hogy busszal szeretnéd megelőzni, ezért mész a nyakán? Hát ja:
szűklátókörű vagyok, mert nem én írom a KRESZ-t... Eleve nem engedném
a bringást a buszsávba, hogy feltartsa a buszt. Motoros oké, mert az elhúz.
Igen, motoros vagyok. Nem, nem üthetsz el, ha elesek a motorral. Köszike.egy elhasaló bringás szerintem felér egy hirtelen kiugró gyalogossal
Szerintem meg semmi köze a kettőnek egymáshoz, legalábbis nagyon más:
a hirtelen kiugró gyalogost nem követed több száz méteren keresztül, szóval
arra picit nehezebb felkészülni. Ha meg a térfigyelő felvette, ahogy a busszal
a bringás sárhányóján nyomultál, majd a bringás tőled besz*rva elperecelt, te
meg áthajtottál rajta, akkor szerintem mész a börtönbe. Ilyen egyszerű.
Kiugró gyalogosnál meg mondjuk felmentenek, mert vétlen / szabályos voltál.Szerk: amikor áttekert előttem egy ilyen barom a (neki) pirosban, és nekem
kellett erre (a zöld jelzésem ellenére) keményen besatuznom, hát besatuztam
(meg dudáltam, meg anyáztam), de nem azt mondtam, hogy: á, ezt elütöm,
mert szabálytalan, úgyis felmentenek. Nem értem a kérdést? Lehet... Elmélet,
vagy elb*sztál valakit (aki amúgy teljesen szabálytalan volt), és azon aggódsz,
hogy mi lesz a jogkövetkezménye? Ha nem, akkor az elmélet miről szól? Egy
ilyen szituban szerinted ráérsz mérlegelni? Fékezni fogsz, meg kikerülni, ha a
reflexeid rendben vannak. Buszvezetőként (jól tudom, hogy az vagy!), remélem
rendben vannak. Nyilván egy ilyen soktonnás dög nem viccel, és figyelned kell
az utasaidra is, szóval ha nem muszáj nem satuzol, de ha kell bele fogsz állni.Remélem.
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
válasz DigitXT #33346 üzenetére
Szép hosszú válasza, de nem értem, hogy ha valaki érdeklődik aziránt, hogy mit tud tenni ha esetleg megtörténik a baj, az mért jelenti azt, hogy ő szándékosan elő is akarja idézni azt? Emberek vagyunk bárki hibázhat és szerintem te se szeretnéd ha valami olyan miatt ítélnének el, vagy fognák rád, hogy te vagy érte a felelős amiről esetleg nem is tehetsz vagy csak részben.
BANZAII
-
mezis
nagyúr
válasz amargo #33338 üzenetére
Igen, ahogy DeFranco írja, gyanús útfelületet próbálgatni kellene óvatos lassítással.. Mert egyenesen még a tükörjégen is lehet viszonylag gyorsan haladni. Akkor van baj, amikor irányt kell változtatni vagy lassítani kellene. Mert ezek már nem nagyon sikerülnek. A legrosszabb amikor az előzés befejezésekor még lassítani is kellene.
Valóban az egyetlen helyes vezetés a fokozott óvatosság. Bármi gyanús észlelése esetén óvatos lassítás.
(Ez akár száraz úton is jó lenne. Az a pár másodperc csak a Forma1-ben számít....)[ Szerkesztve ]
mezis
-
DigitXT
félisten
ha valaki érdeklődik aziránt, hogy mit tud tenni ha esetleg megtörténik a
baj, az mért jelenti azt, hogy ő szándékosan elő is akarja idézni azt?
Nem, nem jelenti azt... Csak ha már a kérdés felmerült, akkor a válasz
is motoszkálhatna. Miszerint az ilyen helyzetet jobb eleve elkerülni...
(Tudniillik ebben tevékenyen részt vesz mindkét közlekedő, csókolom.)Neked az adott helyzetről volt egy elképzelésed. Amivel itt többen nem
értettek egyet, tehát egyáltalán nem erősítettek meg ebben. Sajnos ez
van: én sem tudlak megerősíteni. Aztán ez csak egy vélemény, hiszen
ilyen ügyet, s annak bírósági ítéletét még nem láttam. A baj, nem csak
úgy megtörténik ebben az esetben, de ezt már írtam... Ezért gondolom,
hogy nagyon nem ugyanaz, mint amikor takarásból eléd ugrik valaki, és
teljesen vétlen vagy, mert szabályosan közlekedtél + nem láthattad. Az
előtted szerencsétlenkedő (vagy épp 40-nel száguldozó!) bringást régen
láthattad, nem tartottál követési távolságot/előzésnél oldaltávolságot stb.Szóval a kérdésre igen a válasz: te is hibás lennél ilyenkor... Szerintem.
vagy csak részben
Ha már ezt beláttad, akkor jó úton jársz, hogy a szitut inkább elkerüld...
A részleges felelősség is felelősség - ha a balesetet részben te okozod. -
amargo
addikt
válasz DeFranco #33339 üzenetére
"Ilyenkor van az, hogy rendszeresen rá kell prószálni a fékre" igen, csak itt libasorba haladnak, persze kilehet próbálni, de a kamion mögött közlekedők nem tudom mit érzékelhettek az előttük lévő útviszonyokból.
ABS, tükörjégen ér valamit? A gumi meg téliből is a tesztgyőztes Continental, mert ne ezen múljon.
Igen alapjában véve, ha tudott, hogy örültek háza lesz kint, inkább megoldom máshogy.mezis jó lenne érzékelni, de nem érzem úgy, hogy a kamionos mögött haladónak esélye is lett volna.
Még jó pár éve csúsztam meg tükörjégen 70-nél szervo és mindenféle csoda nélkül - este nedves csillogó talajon, a víz és a jég is ugyan úgy látod - bevallom nem is fogtam fel, hogy csúszok csak mire kikormányoztam magam sikerült összerakni fejben. Az egész nem volt 1s, párom az anyós ülésen csak azt látta, hogy kapkodom a kormányt utána kérdezte meg mi történt, mert nem értette.
Amit kiakarok hozni belőle, vezetés tréningen, ha jól tudom vannak ilyen szituációk gyakorlása, persze akkor felkészítik rá az embert, de aki volt már ilyenen esetleg tudna róla írni? Hozzáteszem semmi bajom a téli vezetéssel, de szeretem, ha nem váratlanul érnek a cselekmények. Akár szak oldal jó lenne.Őket pedig ma lőttem. Összefogtak a szabályok ellen, de igazából mindenkit ki akartak előzni..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”