- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android szakmai topik
- December 3-án elhagyja Kínát az iQOO 13
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- iOS alkalmazások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #95449 üzenetére
Pl pontosabb a gps, mert erre tervezik. Kb, mint hogy a montival is lehet országúton menni, de egy outival az igazi.
De még: nem merül le a telefon. Ha fontos a trackelés, tuti nem szakad meg. Általában több kijelezhető érték (hőmérséklet, emelkedő, pulzus, pedálfordulat, laktátküszöb, Di2 pozíció)... csak pár példa. Van értelme, csak nem mindenkinek éri meg.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
veterán
válasz trialboj #95449 üzenetére
Miért érdemesebb egy céleszközt vásárolni, ami képes is kezelni az adott feladatot, nem hal le, nem laggol, valamint pontosabb gps vevőt tartalmaz ami stabilabban tartja és találja meg a jelet?
(#95445) rétisün
Ha valami jó ajánlatnak tűnik, mindig gyanakszom elsőre(#95453) ivana
Azért attól éppen nem esnék hanyatt, hogy a város közepén háromszögel, kint a bükkben persze gyors, meg minden, de ugye pontatlan azert. Akinek kell a turn by turn navi, annak ez tok jo. Ha megteheti, hogy koltson ra es szeretne, szerintem nem egy elveszett ötlet.
(Nyilván az, hogy én tájékozódom a strava térkép alapján, az is más dolog, inkább túlélés kategória, mint tényleges túrázási eszköz, amire hagyatkoznék tényleges komoly használat esetén.)[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Pttypang #95452 üzenetére
Hát azt azért nem hinném, hogy egy mai komolyabb telefonnál jobb lenne a hardver sem, a szoftver meg semmiképp. A Tom-Tom percekig keresi a jelet, rettenetesen hamar lemerül a telefonomhoz (P9) -hez képest de már a P7 is fényévekkel jobb volt. Mondjuk én még anno térkép nélkül kóboroltam vagy tizenöt éve, mikor fiatal voltam.
Ez négy éves sztori, gondolom azóta csak javult a helyzet...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz philoxenia #95454 üzenetére
Nem tudom, most a konkrét gps eszközökre, vagy a kerékpáros kompakt eszközökre gondoltok?
Az elsőre gondolnék főleg, mert nekem a gps mindig is a buci antennás, ütésálló, túrázási eszköz lesz.
Amiről a kérdés volt, az a kerékpáros kiegészítők, pl a garmin 1000 és társai.
Jó kérdés, hogy az árából milyen telefont kapsz és az mennyire megbízható az adott feltételek között, illetve milyen szenzorokat tudsz ráaggatni.
Ezen túl nem sok mindenre lenne szükségem, csak épp on the road stílusban.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
jackbacsi87
senior tag
válasz ZolkoW #95450 üzenetére
Hát nem tudom. xiaomi 3s prime-ot vettem, aztán megláttam a yotaphone-t. Szereztem egyet akciósan, de aztán el is adtam, maradt a xiaomi. Jó lenne az elképzelés, de a 2 kijelző miatt folyamatosan attól féltem mikor töröm össze valamelyiket. (Beleolvasol a topikjába, volt elég sok eset.)
Veszel egy powerbankot és kimész bármilyen telóval a világból!(#95447) rétisün
Sajnos kell:
itt beírod honnan hová szeretnél menni, aztán kicsit lejjebb van egy olyan, hogy teljesárú menetdíj, azt legörgeted, alul valahol lesz egy olyan, hogy kerékpár viteldíj.[ Szerkesztve ]
-
#27813376
törölt tag
válasz philoxenia #95454 üzenetére
A google maps még mindig nem mutatja azokat az utakat amiken tekergek. Autóban tökéletes, azt használom.
trialboj:
Biztos sznob vagyok de nekem androidos telefon a portára nem jöhet. Volt mindenféle überszuper, az összes Nexus, Honor, LG, stb, több százezres modellek, mind száműztem, asszonytól, tesómtól, mindenkitől, ahogy a wines gépeket is.Ehhez képest egy 100 dolcsis vackot még csak navigációra se akarnék megszokni, pláne amit írsz, hogy nagyobb. Ne legyen nagyobb. Legyen kicsi mint egy kerékpárra illő kompjúter, legalábbis akarjon úgy kinézni. Még ha lassú is (teszteken annyira nem...), meg ötször annyiba kerül is. Nekem ez olyan, hogy el lehet menni joggingba is lerékpározni, de inkább nem, ha van olyan ruha ami pont erre a célra készült, akkor már azt veszem fel. -
trialboj
őstag
Amúgy nem kellene kikelnie magából senkinek, nem mondtam hogy hülye aki erre áldoz. Megkérdeztem hogy mifenéért kérnek el 3x annyit mint egy alap telefon ami ugyan olyan jó SZERINTEM.
Egyetlen hátrányától félek, hogy a teló nem szereti a sok vibrációt és hamar gallyra megy, minden más érv számomra nem releváns, csak annyi lenne a cél hogy ne kelljen 3 percenként előkapjam a zsebemből a telefont ha ismeretlen helyen járok.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ro_bert17
őstag
válasz rétisün #95447 üzenetére
Ha megnézed az adott járatot, akkor feltűntetik mellette, hogy szállíthatsz-e rajta bringát.
(#95436) Sleek: a belsők ára közt én nem láttam olyan nagy difit, de külsőt én pl. innen rendeltem. (bár úgy tűnik mint a magyar webshopokban, hogy egyre kevesebb darab van készleten)
[ Szerkesztve ]
-
Zsolt74
senior tag
Nincs valakinek Bosch Performance CX-hez egy felesleges 16 fogú első lánckereke, olcsón?
Mert most 20 fogú van rajta ,de ez inkább országútra való, mint durva dombokat megmászni.Zsolt
-
rétisün
veterán
válasz ro_bert17 #95463 üzenetére
és (#95457) jackbacsi87: köszi, igazából arra voltam kíváncsi, kifutotta-e volna a tegnap nálam lévő kevéske pénzből a legutolsó megoldásnak tartogatott hazavonatozás. szerencsére nem kellett vonatoznom.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #95442 üzenetére
Így már nem olyan jó ár ennek függvényében. [link] Szerk: ez meg 28-as, ha átrakom 25-ösre, akkor ugrik az ár.
Szerk: Hova szeretnél utazni vonattal, és mikor?Már látom.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Jester01
veterán
válasz belaazallat #95468 üzenetére
rose-nál olcsóbban nem láttam conti gp 4000-est mostanság. Sajna a reflex csíkos az drágább.
Jester
-
#27813376
törölt tag
válasz philoxenia #95462 üzenetére
Nincs ezzel gond, ha nem kell mennem a gyerekekért vissza időre, vagy ilyesmi. Nem az eltévedés miatt kell, hanem hogy viszonylag arra menjek amerre fejben is elterveztem
-
veterán
válasz trialboj #95461 üzenetére
A rezgessel szerintem pont nem lenne baja, legtobb resze mar ragasztva van, amiben kart tehetne ez, úgyis.
En ismeretlen helyen megnezem, nagyjából merre is tartok, aztán megye kvalamerre, de a nagy leejtokkel szemben mindig gyanakvo vagyok, ha rossz az irány, visszamászni akarok-e.. ?Ha tenylegesen oda is akarsz erni, akkor persze, egy sima mobil is tok jo lehet neked erre, a tobbi csak fancy .
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz M3nyus #95434 üzenetére
Ahogy Zsolt barátom mondta, 26-ost felejtsd el. Kifutott típusok. Lassan már az alsó kategóriából is eltűnnek. Egy idő után nem fogsz hozzá kapni semmit. Azonkívül 180 meg 160mm-es rugóutak?? Ezek többnyire elsősorban lejtőzésre való darabok. Nehezek, és pogóznak. Emelkedőn elég nagy hátránnyal indulnak. Ha felfelé is szeretnél tekerni, akkor válassz kisebb rugóutas(esetleg merevfarú), könnyebb gépet. Tudom, azok nem néznek ki ilyen macsósan, de általános használatra hatékonyabbak. Runner szerint M.országra felesleges is ekkora rugóút. Nem igazán lehet kihasználni.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
-=RelakS=-
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #95472 üzenetére
Azt nem mondom, hogy felesleges teljesen Magyarországra, de mondjuk 160mm (vagy felette) útnak már csak akkor van értelme, ha valaki tényleg komolyabban tolja lefelé. Amúgy a 120-140 közötti tartomány bőven elég, és már ez is elég kellemes lejtőzést tesz lehetővé.
A listából én az elsőt választanám, bár ott csak 120-at mozog a váz és 130-at a villa. Viszont kellemes súlyban van. A többi amit linkelt, mind sár nehéz.
Mondjuk ez személyes vélemény (nem mindenki ért vele egyet) ,de szerintem enduro montit, majdnem felesleges pedelec rendszer nélkül venni. Hiába egy vadállat lefelé, de fölfelé már nagyon szenvedős lesz. Hiába veszed meg a top technikát, karbon vázzal, az a geo és rugóút, hozzá még a brutál méretű külsők, mind nagyon visszafogják fölfelé.Egyébként azzal is egyetértek, hogy 26"-ot már nem érdemes venni. Nekem 200K felett már nem kéne 26"-os gép, akármilyen alkatrészekből is van építve.
[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #95474 üzenetére
Akkor nagyjából egyetértünk.
Más: Tubeless elmebetegségem újabb áldozatot szedett. A lényeg: sem a gumi, sem a felni nem tubelessre szánt darab. Ráadásul a latextejet is otthon kevertem ki olcsó alapanyagból. Szóval igazi szakbarbárságot követtem el. A felni egy Rodi Scorpion, 19mm-es belső szélességgel. A gumi egy Continental SportContact. (Zsolt74-től újítottam). Ezeket Próbáltam meg összehozni, eddig sikerrel, a nagy kedvenc Gorilla Tape felhasználásával. A szeleppel mondjuk szoptam egy ideig, mert sokáig eresztett a levegő mellette, de egy kis házibarkáccsal megoldottam azt is. Most végeztem vele. Nyomás alá helyeztem(5bar). Úgy tűnik már nem ereszt, de majd reggel kiderül az igazság. Mivel rövid távokat megyek a bringával ezért mertem bevállalni ezt a kétséges kimenetelű kísérletet.
Csak érdekességképpen írtam ezt le. Nem kívánok senkit ilyesmire buzdítani. A tapasztalatokat meg majd megírom.
Negatív véleményeket meg kérem mellőzzük. Kíváncsi voltam, kísérleteztem. Ez minden.
Jó éjt mindenkinek!"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
IMIIKE1998
őstag
Gondoltam kipróbálom a régi 26 merev montimmal lefelé egy közeli dombon. Hát majdnem akkorát zakóztam, de szerencsémre végül "nyeregben maradtam". Amúgy mióta szépen átmostam, újraolajoztam, érezhetően könnyebb hajtani, jobban gyorsul. Szóval akinek ilyen gondja van, hogy szenvedés hajtani, annak üzenem, egy kis olaj rengeteget jelent.
Komolyan, ennél nem volt eddig kényelmesebb biciklim, valahogy ennek olyan jól ki van találva a geo-ja, míg a mostani montiknak nem. Az "elvileg" nekem való méretűek túl kicsinek tűnnek, a nagyobbak meg elérik az alvázamat.
De valószínűleg ez csak egyéni probléma.[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz IMIIKE1998 #95476 üzenetére
Számomra pontosan az ellentéte a dolog. Amióta komolyabban foglalkozom a bringázással, vagy is nem a szupermárketes gépeket gyilkolom, minden korábbi kétkerekűmet megtartottam és néha-néha mikor vissza ülök egy régebbire elképzelni nem tudom, hogy a halálba tudtam ezeken meglenni.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
ZolkoW
őstag
már az ötvözetek sem a régiek, nézzétek,ezt is hogy eltorzítottam!
nem sokat mentem még vele, de igazából nem állítanám,hogy megérzem, mi ebben a frankóság. rögtön az első napon -mondom biztos velem van a baj- ki is próbáltam "fordítva", tehát 90 fokkal elfordítva,azaz rosszul felszerelve. na,az igazán hülye érzés volt viszont, rendesen pattogtam a nyeregben, arról 20 méter alatt kiderült,hogy hülyeség. visszafordítottam,azóta mentem vele kb 20 km-t, és igazából annyit vettwm észre,hogy nehezebb tekerni,mint a kerek 32 fogút. igen,ezzel valahogy nem számoltam.. a nagyobb átmérőnél olyan,mint egy minimum 34 fogas, ennyi erővel vehettem volna azt is. nem baj, kihúzom vele egy ideig (erre elvileg felmegy a 11 sebis lánc is), de legközelebb úgy gondolom, sima kerek tányér lesz. a kidolgozása amúgy hibátlan, az anyagáról fogalmam sincs,mit bír, de olyan vastag,hogy a rendes hosszú csavar kellett hozzá,nem az egytányéroshoz való.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zsohi
őstag
válasz ZolkoW #95478 üzenetére
Most váltottam ovális lánctányérra én is és hát valóban nem egy világmegrengető újdonság. Amatőröknek és kezdőknek jó lehet, meredek emelkedőn jómagam könnyebben fel tudtam tekerni, egyszerűen nem kapart ki a kerék olyan könnyen. A másik, hogy ezzel jobban megy az egy kerekezés. Kb egy tök hasztalan újítás.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #95415 üzenetére
Szerintem a megnyúlt láncot visszatenni elég költséges mulatságként is elsülhet a végén.Minden tekerés után a hajtásnak meleg-vizes mosás,szárazra törlés+olajozás télen is megvédi a láncot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #95480 üzenetére
Köszönöm, akkor ez felejtős. Marad az óvatos csapatás, és meleg vizes mosás, ilyet még amúgy sem próbáltam.
Valaki hallott már erről a pedálról? Wellgo Xpedo Face Off 18
Nagyon régóta keresek már egy jól kinéző(piros) mégis minőségi pedált, ezt találtam tegnap Bike24en 68euróért, itt viszont csak 30 font, angliából.
A 29es óvatosan vadulós inkább túra bringámra lenne, van rá esély hogy ez valami gagyi hamisítvány?Ezt leszámítva sajnos ez a python következő ami tetszik, de itt szerintem az ár 70%a a design miatt ilyen magas.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
Hétvégén voltunk a Pilis Tekerőn. Nagyon jól szervezett túra, ajánlom mindenkinek a jövőben.
Olcsó, jó frissítő állomások, (95 %-ban) jól kijelölt pálya. A verseny után tudtuk csak meg, hogy a 45 km-es távnak egy része erdei úton (nem aszfalt) megy, míg a 100 km végig aszfalt volt (vagy a maradéka). Így aki inkább montizgat, annak az előbbi nagyobb élmény lehet.
ReliveSzerintem megyek jövőre is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
Ilyet. Valszeg a felni-gorilla-FBS-szelep négyes találkozása nem volt tökéletes, mert a Gipiemme Fat felninél tökéletesen működött. De ráragasztottam egy belsőjavító foltot a gorillára, majd azt kilyukasztva áttoltam a szelepet. Megint körbekentem FBS-el. Most úgy néz ki jó lesz mert reggelre csak egy pici nyomásvesztést tapasztaltam. Később remélem beáll, ahogy a többi is. Itt igazából az volt a lényeg, hogy tubelessre elvileg alkalmatlan rendszer működőképes-e. Pár nap múlva összerakom a bringát, aztán teszt.
Itt még az a kérdés, hogy a szelep mellett nem nyomott-e a felni kamrájába is tejet a levegő?!
Ja, meg még az, hogy az autoszelep mennyire bírja tartósan az 5bart?!
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
varsam
őstag
Sziasztok,
no megvolt az Ausztriai nyaralásunk, bringáztunk, túráztunk, volt minden Röviden annyit, hogy eszméletlen jó volt, gyönyörű helyek, csak bíztatni tudok mindenkit hogy menjen, aktív kikapcsolódásra tökéletes. Mi Zell am See mellett voltunk 4 napot, majd lent délen Nassfeld mellett még 3-at.
Írnék pár gondolatot a tekerésekről, hátha valakit érdekel (a többi látnivalóról is mesélek szívesen, de az nem bringás téma)Első bringás élményünk hétfőn volt, a hétvégi esős idő után végre jó időre ébredtünk, így irány a hegy. Az útvonalakat már nézegettem előre az outdooractive.com oldalon, nagyon sok van fent, jól jelölve, de akár tervezni is lehet. Ezen kívül a szállásunkon, ami egy sima apartmanház volt, nagyon sok prospektus volt a környékről, külön gyalogos, biciklis túrázásokhoz, látnivalókkal mindennel, szóval bőven lehetett válogatni, mindenről részletes infókkal, leírásokkal, térképekkel.
Szóval első túra, Schmittenhöhe felé, ami a sípályák teteje Zell am See felett. Egész napos túra lett, 46km 1600m szinttel és ámulatbaejtő tájjal. Strava link
A hegyen végig kavicsos múrvás út vezetett, jól jelölve az irányt, illetve hogy merre lehet és merre nem lehet kerékpárral menni.
Indulás a falu felett:1850 méter magasan első fő állomásunk egy hütte volt. Itt lecsúszott egy jó korsó Stiegl illetve egy tányér meleg leves.
Végül Schmittenhöhe teteje, 1965 méteren...
Mivel egész hétvégén esett, a völgyben eső, fent viszont hó, így kétezer párszáz méter felett már minden havas volt ami tovább szinezte a tájat A végére igen kellemesen elfáradtunk, de mondanom sem kell hogy megérte, tényleg csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni, még mindig a hatása alatt vagyok visszanézve a képeket.
Válogatott galéria további képekkel: [link]
A környéken már többet nem tekertünk, csak a másik szállásunkon (újra elromlott az idő, így inkább sétáltunk csak)Második alkalommal Nassfeldi sípályák felé vettük az irányt. A szállásunkhoz járt Nassfeld +Card Premium, amivel az összes üzemelő felvonót (és amúgy még sok minden mást is) használhattunk korlátlanul, így a hegyre már felvonóval mentünk fel és fent tekeregtünk.
Itt sem volt sok napsütésünk, elég felhős, ködös idő volt, sőt hazafelé úton konkrétan ronggyá áztunk az esőben amíg lejöttünk a hegytetőről 2000m magasról plusz még hazatekertünk kb 10km-t, de ennek is megvolt a szépsége.
Strava link Itt a Strava sajnos beleszámolta a felvonót is, hiába stoppoltam le, összekötötte a két pontot. Itt olyan 7-800m valós szintet mehettünk.Harmadik alkalommal valami újra vágytunk, így béreltünk 1-1 eMTB-ot Igaz merevvázas volt, de ez is nagy élmény. Strava link Ebben is van egy kevés felvonó, de 900m szintet biztos tekertünk.
Ez egy 29er volt, Deore-SLX szettel.ez pedig egy 27,5+ -os bringa volt, 2.8-as gumikkal, Deore-XT szettel.
Mindkettő csak Suntour XCM telóval volt szerelve, szóval lefelé nem volt nagy élvezet, viszont az hogy 12-15%-os emelkedőn közel 20kmh-val lehet haladni több száz méter szintet folyamatosan, hát hatalmas poén Ennyi, nem kell több! Nem vágytunk már erőlködésre (persze így is izzadtunk és elfáradtunk, de jóval többet bír az ember), így tökéletes volt, ez erre való, felfelé is élmény a tekerés. A plusszos bringával még a lejtőzés is elég jó volt, tetszett az a felépítés.
Az ebike ide való, nagy hegyre. Nem is véletlen hogy nagyon sokat láttunk belőlük. Ezzel van kedve az embernek mégegyszer felmenni a hegytetőre miután lecsapattot. Ennél jobb tényleg már csak egy fully ebike, amivel lefelé is élmény. Abszolút megértem ezek után Runnert, ezt ki kell próbálni, pláne egy ilyen helyen.Viszont..a bérlés kapcsán lehetőség volt váltani is és fent a hegyen lévő üzletben átültünk egy AM gépre, egy Giant Trance 4 2017 személyében (azaz két darabra). Számomra ez volt a hab a tortán. 140mm elől-hátul, 2.4-es gumikkal. A gyenge pontja a fékek voltak ezt éreztem is, de most ültem életemben először fully-n, nekem ez is nagy vigyort csalt az arcomra. Ezzel lecsapatni egyenesen a sípályán keresztül, hát hihetetlen
Utána jött egy technikás rész az erdőn keresztül, jó sáros is volt, ez is fantasztikus. A következő célom úgy érzem ez lesz, kell egy trail gépA teljes galéria mégegyszer képekkel
Röviden (hosszan ) ennyit... minden pillanat nagy élmény volt, Ausztria csodálatos, a le nem írt látnivalókról nem is beszélve, pedig végigmentünk a Grossglockner Hochalpenstrassen és a gleccser mellett túráztunk
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Pttypang #95483 üzenetére
Nem olvastam utána de egy akármilyen kezelésnek kitett műanyag nehogy már jobban bírja a terhelést mint az aluminium?! Amiket linkeltél sajnos már sokszor átnyálaztam én is, de kicsit különlegesebb design keresek.
(#95484) Hasaggymeg Van egy Saint pedálom, viszont elég nehéz, amit még le tudok nyelni de emellett robusztus méretei is vannak, ami nem való szerintem a túra bringához.
AMúgy ha az összes külföldi online boltot átnyálaztam és nincs olyan ami tetszik, akkor mikorra várható hogy frissül a kínálat? Ez csak évente 1x történik meg?
(#95487) varsam
Nem szeretnék negatív lenni, de én attól félek hogy ha csak 1 fele ilyen érdekes szép kalandos túrára elutaznék, utána egyáltalán nem tudnám értékelni azokat a helyeket ahol nekem napi v heti szinten esélyem van tekerni.
Biztos nem ez a jó hozzáállás, de ezek a képek annyira jól mutatnak, nem néztem mivel lőtted őket, de biztos vagyok benne hogy élőben még szebb volt a hely, na most ezek után visszazuhanni a 350méteres dombok közé..."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
válasz trialboj #95489 üzenetére
Van abban valami amit mondasz. Mióta voltam az Alpokban kétszer is bringázni meg még pár szép helyen már valahogy én se nézek úgy az itthoni tájakra. Még egy Kékes se tud igazán feltüzelni, igazából folymaatosan visszavágyom a nagy hegyekbe.
Vannak itthon is szép helyek de azok ott kint olyanok mintha valami más világba csöppenne az ember.Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Persze vannak szép helyek a világon,de nem kell lefikázni kis-hazánkat sem. Én Erdélyből jövök,ahol a Kékestetőnyi ezer méter inkább dombnak számít,mégis úgy gondolom itt is ki tudja hajtani az ember a belét ha nagyon akarja,annyi különbséggel,hogy mellőzi a motort és így még olcsóbb is. Ha meg kell a nagyobb kaland,Ausztria,Erdélyi kárpátok,vagy akár a Magas Tátra sincs olyan messze.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoo8800
veterán
válasz trialboj #95489 üzenetére
Nem szeretnék negatív lenni, de én attól félek hogy ha csak 1 fele ilyen érdekes szép kalandos túrára elutaznék, utána egyáltalán nem tudnám értékelni azokat a helyeket ahol nekem napi v heti szinten esélyem van tekerni.
Nézd, én pár hete az Isonzó partján traileztem, aztán 2 hét múlva a Börzsönyben, a Vasfazék-patak mellett egyáltalán nem éreztem azt, hogy az az ösvény nulla lenne az Isonzóhoz képest, pedig ugye sokkal jobb volt az előbbi...
Minden jó helynek megvan a maga varázsarip and tear, until it is done
-
varsam
őstag
válasz trialboj #95489 üzenetére
Lehet van benne valami. Remélem nem így lesz, de az biztos hogy más és visszavágyik az ember.
Azért mert voltam már a görög és hotvát tengerparton párszor, attól még jó lemenni a Balcsira is, szóval...
A képek Samsung S8-cal lettek készítve.(#95491) Örni
Pontosan még nem számoltam ki a végét, de szerintem 2-250e körül volt összesen, szóval ~100-125e/fő.
Ami fix ugye a szállás és utazás, a többi rajtad múlik.
Szállás volt kb 90e a két hely együtt 7 éjszakára, bookingon foglalt apartmanok (vigyázni, mert a takarítás költségei egyes helyeken magasak lehetnek, ami apróbetűs részben van feltűntetve)
Utazás Pestről nézve kb 1500km-t mentünk, a benzin kb annyi mint itt a többi fogyasztás függő. 9 literrel számolva +10€ autópályadíj ~50e. Ha csak egy helyre mész, akkor is bőven van látnivaló szerintem, úgy lehet kevesebb.
Biztosítás 1 hétre két főre 10e
Étterembe nem mentünk, mindig magunk csináltunk kaját - szendvicsek, rántotta, lecsó, pizza, rántott hús stb.. - , Hoferben (Aldi) vásároltunk ami ugyanannyiba kerül mint Magyarországon.
Ami drágább kint, azok a belépők. Hochalpenstrasse 35€ autóval, mi felmentünk a Kitzsteinhorn-ra is, oda 80€ volt kettőnknek ami kicsit húzósabb, de tiszta időben brutál szép lehet (sajnos nekünk felhős volt, de így is megérte).
Bringabérlés 29€ /bringa fél napra (déltől 6-ig)
Kb így alakultak a költségek.Ami viszont fura volt, hogy Zell am See-ben rengeteg arab van. Nem menekültek, hanem túristák. Kultúráltak, nem volt velük gond, de sokan voltak, nem vagyok szokva hozzájuk. Mind S Klasse, 5-ös, 7es bömös illetve VW Transporter és Mervi Vito-val jártak családostul, szóval jómóduak. A tulajunkat megkérdezve állítólag azért jönnek, mert ez a hely kb olyan nekik mint a paradicsom (sok zöld, hegyek és víz), bár egész Ausztrai ilyen, mégis csak ide jönnek. Na mindegy, szerencsére csak a mainstream helyeken voltak illetve vásároltak ezerrel.
(#95492) Hasaggymeg
Persze, Magyarországon is vannak szép helyek, hajjajj, bőven lehet itt is tekerni és élvezni.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Bringáztam arra (aszfalton a Skanzen mellé) és láttam is különböző versenyszámmal ellátott kerékpárokat,de nem tudtam milyen verseny volt.Együtt tekertek a kocabringásokkal,nem volt lezárva semmi.Akkor ezek szerint jobb lett volna a 45km-est letolni,mondjuk erősebb tempóban?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #95487 üzenetére
Én is voltam már párszor Ausztriában bringázni, nekem Leogang tetszett a legjobban, de amúgy tényleg rengeteg szép hely van, nem összehasonlítható egy magyar tereppel. Viszont ha veszel egy komolyabb bringát. Akkor elhiheted, hogy a magyar terepek is mást fognak mutatni. Lehet azért itthon is élvezni a montizást.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #95496 üzenetére
A rajtszámosok voltak, akik a 100-on indultak. Jó volt ez is, nekem pár részt leszámítva nagyon tetszett az útvonal. Jó volt, hogy erdőben megyünk, de nem csak 6-8 km/h-val kell felcsörlőzni az emelkedőkön.
Pilismarót és Dobogókő közötti részen az oda-vissza az nagyon szép rész, a Paprét felé is, de azt már ismertem. Meg ahol visszaértünk Szentendrére, az is jó.
Ahol autók között mentünk, az nem az én világom, de hát ez ilyen.
Azért jó érzés volt elöl lenni a montikkal az outisok között.Lezárás nem volt, mert ez hivatalosan teljesítménytúra. Helyezést se osztottak, ha jól tudom. Az első három van fent a fb-on, mint legjobb időt elértek. Meg szintidő alapján kaptunk kitűzőt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
varsam
őstag
válasz Runner_fxr #95497 üzenetére
Néztem Leogangot is, nem volt messze tőlünk, de annyira nem akartam belemenni a dologba. Bár így utólag nagyon elmennék, szuper hely lehet, na de majd legközelebb. Illetve páromnak sajnos nem jött be ez a trailbike világ, azon az úton ő már félt, nem is ült sokat rajta, letolta a hegyről, számára inkább negatív élmény lett sajnos.
Ebben ahogy írod is, biztos vagyok, hogy egy komolyabb fully-val itt is más a dolog, teljesen más szemszög, más élmény. Ez majd megmarad nekem, ha egyszer.... párommal meg mehetünk együtt hosszabb túrákra, hiszen simán bírta az 1600m szintet, és ő még visszament volna körbetekerni a tavat is, nekem már semmi kedvem/erőm nem volt
Közben ebbe szerettem bele nagyon: YT Jeffsy AL TWO 29... hmm na majd egyszer
Te amúgy mit ajánlanál 196cm-hez kezdő de jó AM bringát?Láttam amúgy a hegyen kiállítva egy új Merida eONE-t, talán ez volt. Kéne
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #95499 üzenetére
A nők zöme ilyen,inkább felfele remekelnek.Van egy videóm nejemről amit telefonnal készítettem,melyen hallatszik,hogy kiáltom neki ereszkedhet teljes sebességgel mert filmezem,aztán...érkezik úgy,hogy egyik lába végig lent van és talpával súrolja a murvát,kábé 10km/h-val.Besz@rsz a röhögéstől,de nem teszem közzé mert feljelent személyiségi jogai megsértéséért.
Az a nem tudom milyen az a Guide R fék,de az a Yari teljesen jó árban van!"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett + Freewell Mega 16 Filter Pack (46)
- DJI Motion Controller 2 - drón mozgásvezérlő "joystick"
- DJI FPV Fly more combo + sok tartozék
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS - 3 akku (2S2)
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest