- Magisk
- Android szakmai topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- iPhone topik
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
ph A vállalat prototípusa kihagyott egy-két lépcsőfokot, ugyanis az elképesztő képfrissítési tempóhoz 4K-t párosít.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55444 üzenetére
Értelek én téged,hogy marhadrága fékre van szükséged/pénzed,de az slx akkor sem szar.Ja,és a Magura sem érhet 3x annyit.Az,hogy mennyit kérnek érte az egy más történet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #55451 üzenetére
Kerlek, ez a bolti ara, ha tetszik, ha nem. Azon a bicajon, amin MT8-as fek van, az boven £3000 folott van. En nem ennyiert vettem, nekem csak £180-ba fajtak, meg csak nem is £200-ba.
"Értelek én téged,hogy marhadrága fékre van szükséged/pénzed,de az slx akkor sem szar."
Nincs ra szuksegem, de a marha draga fekkel, es jobb hajtas elemekkel kerult kb. ugyan annyiba a bicaj, mint a linkelt. En csak valaszoltam, mert szerintem a linkelt bicaj messze nem er annyit.(ezert nem is nezek osszeszerelteket, hanem magam epitem) Egy 27,5" -os modern, atutos karbon vaz, belso bowdenvezetessel, tapered csovel jelenleg £700-1200 kozott van a hasznalt piacon. Tapered hasznalt telo, mondjuk egy Fox Kashima coating -al olyan £250. Talaltam is egy 27,5"-os Scott karbon vazat, £900 lenne. En ezert az elavult karbon vazert fizettem £270 -et. Majd ha lesz folosben ujra £690 -em ezekre, meg a kerekekre meg £180-am, akkor kicserelem a vazat meg a villat is.
Nekem ennyi volt ra a keretem, es valaszthattam, hogy modern karbon vaz, es melle atlagos kiegeszitok, vagy egy regebbi 'elavult' karbon vaz, de rendes koritessel. En e mellett dontottem, kesobbiekben barmikor cserelhetem. Ha jut ra kov. nyaron, akkor megteszem, ha nem, akkor is boven jo igy, mert meg mindig elorebb vagyok, mint barmelyik alu vazzal.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Tothgera30
Ármester
válasz MPowerPH #55452 üzenetére
...meg mindig elorebb vagyok, mint barmelyik alu vazzal... - Ez elég erős kijelentés volt. Egy komplett átütős, tapered 27.5 vagy 29er alu vázzal szerintem előrébb vagy, de ahogy érzed.
MT6-ot pedig simán veri az SLX, sőt a 615-ös Deore is keresztbe lenyeli.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55427 üzenetére
Nyilván való, hogy újonnan nem fogok tudni olcsóbban linkelni karbon 27,5"-ös fully-t, mint amennyiért te építetted részben használtan, kb egy 5-6 éves vázzal a karbon 26"-ot. Nem is erről van szó. Hanem amit már többször leírtam, hogy a 26"-ot a gyártók kezdik mellőzni, ezért az új alkatrészekkel gondba lehet lenni. Most ez valakinek vagy probléma vagy nem, nem vagyunk egyformák. Illetve ha megnézem azt, hogy kompletten milyen áron szoktak menni a top 26"-os gépek, akkor is úgy gondolom, hogy túl sokba került a tiéd. Ezenkívül se átütő tengely, se tapered fejcső, ami nekem bizony sokat számít. A tiéd is egy álláspont és az enyém is. Én jobb szeretek haladni a korral. Pláne ha már ilyen összegekben gondolkodunk.
Megbontva valóban többért lehet eladni mindent, de jóval macerásabb is.
Azért az túlzás, hogy megveszed azt a canyont amit linkeltem, újonnan és 4 alkalom után már a felét éri, mivel újabb, sokkal kelendőbb is, hamarabb eladod és jobb áron is, de bukó nyilván van. Ez mindennel így van.
Véleményem egyébként pont az, hogy mivel hosszú távra tervezel, épp ezért nem 26"-ot vettem volna.
Egész más lenne a dolog, ha kompletten 300k-ért vetted volna, akkor semmi kritikát nem írnék, de 1400 fontért szerintem nem az év üzlete volt, ettől még tényleg komoly alkatrészekből van és jó bringa, ezt nem vitatom.
De én inkább veszek egy modern aluvázat, mint egy régi karbont. Amúgy semmi bajom a karbonnal.
A fék dologhoz pár szó, szerintem jelenleg a Shimano-nál jobb ár-érték arányú fék nincs a piacon. Kiváló fékeket gyártanak, még a Deore is baromi jó. Én a Magurákat nem szeretem, ha már extra jó fék akkor inkább Hope. Amúgy csakis Shimano. -
Valkűr
őstag
Szerintem, de csak azért mondom mert próbáltam nekem a Hope M4 EVO tárcsafékei jöttek be, de elég jó a Tech evo x2 is...Ha nem lennének ennyire drágák, vennék is Az újabbakat nem ismerem...
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #55433 üzenetére
Van több táskám is, van olyan amiben 1,5 literes az ivózsák és kevesebb a tárólórekesz, van amelyikben 3 literes van és több tároló rekesz, attól függ, hogy mekkora túrára megyek.
Nézd, nem mindenkinek jelenti a túra ugyan azt, nekem a túra az AM, Enduro bicajozást jelenti. Ahol van felfelé tekerés is, és vannak komolyabb csapatások. Átlagban 40-50km táv és olyan 1200-1400m szint. Kizárólag össztelósokat használok erdőbe, nem szeretem a merev vázakat. Nem mindig megyek ismert pályán, sőt, sokszor voltunk ismeretlen utakon, meg az Alpinbike-os túraútvonalakat sem ismertem mindet, de mindig nagyon csapattuk lefelé ahol csak lehetett. Egyébként abból a szempontból nem értem a problémád, hogy ha van rajtam egy amúgy is 3-4 vagy legyen 5kg-os felszerelés, akkor onnantól kezdve már mindegy a bringa súlya, vagy most hova akarsz kilyukadni? Egyébként abban egyetértek, hogy a gördülő részeken a nagyobb gond a plusz súly, kerék és hajtás, de azért jobb ha minél könnyebb a bicaj, nagyobb komfortot ad felfelé, mint egy több kilóval nehezebb.
Az Alpinbike-os srácokkal tervezem megcsinálni jövőre ezt a túrát:
Cross Alps 2015
Túrabeszámoló
1 hetes túra, 380km-es össztáv, 11900m szint. Persze van kísérő autó, aki átviszi a cuccokat az egyik szállásról a másikra, de az egész napos túrára, (ami átlagban 80km-t és 2500m szintet jelent, igen durva és változatos terepen) a felszerelést magunkkal kell vinni. Ez senkinél sem jelent többet mint egy hátizsák, amiben esőkabát, szükséges túlélőfelszerelések benne vannak. Nagyjából 3 liter folyadék, amit után töltesz. De még pluszba egy kulacsot mondjuk fel lehet tenni a bringára ha van rajta hely. Gondolom ez már kimeríti szerinted is a mtb túra fogalmát.
Voltak egyébként nagyon hasonló kategóriás bringáim különböző súllyal. A könnyebbet mindig megéreztem, hogy lazábban megyek vele felfelé. Szélsőséges példa, ott volt a régi kona stinky-m. Volt vagy 18 kiló. Irdatlan nehéz volt vele túrázni. Ezt a bicót felfoghatjuk egy régebbi, de komoly enduro-nak 180mm rugóútjával, volt nálam kölcsön egy Canyon enduro, 170mm rugóúttal, 14 kiló körüli súllyal, ég és föld volt a kettő.szjoci: Az ebike-ot ne keverjük ide. Az rásegítéses, könnyebben megy fölfelé magas rásegítésen mintha egy 9 kilós csoda karbon xc-vel mennél. Amúgy 21 kiló, van rajta plusz kb 8kg-nyi elektromos cucc, aksi és motor. Lefelé viszont azért jó, mert a súly elosztás nem szokványos, alul, középen összpontosul a plusz 8 kilós súly, mint egy tőkesúly, ezáltal komoly stabilitást ad. Érdekes érzés amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
jeri
tag
válasz Napfénysüti #55439 üzenetére
Egy ilyet is építened kell ha igazán fejlődni akarsz.
csak klausztrofóbiásoknak. -
fpeter07
veterán
válasz zoli03 #55433 üzenetére
Van tapasztalatom csomagtartós montival, már három éve úgy járom az utakat. Az vele a gond, hogy nagyon merevvé teszi a gép hátulját, és így a durvulást el lehet vele felejteni. Node nyáron 38 fokban, ha nincs garantált vízforrás, akkor tuti megoldás. Felraksz egy vizes PET palackot, aztán lehet menni. Igaz, hogy 20-30+ fokos vízt iszol, de az első kocsmáig kitart.
-
andrisbandi
őstag
Én nyeregcsőre csattintható csomagtartóval nyomulok, ha kell.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Lenkobold
újonc
válasz bandi0000 #55467 üzenetére
Ebből csak a váz, a nyeregcső, kormány, kormányszár érhet valamit. Ez összesen kétlem, hogy lenne 30. Inkább 20.
Hogy érted, hogy milyen való bele? Láthatóan 100 mm-es. De hogy milyen kategóriát szeretnél, azt majd meglátod (V-fék / tácsafék / minőség).
[ Szerkesztve ]
-
bandi0000
nagyúr
Persze csak az eladó is az új árhoz kalkulál, lehet hülye kérdés de erős a vàz? Laza kis 120 kiló vagyok nehogy össze törjön, meg olyan kicsinek néz ki, ez 26 os nak felel meg elvileg nem?
Lenkobold: szerény ismereteim alapján láttam már olyat aminek a vége menetes és olyat ami menet nèlküli
[ Szerkesztve ]
Xbox One: bandymnc
-
Lenkobold
újonc
válasz bandi0000 #55470 üzenetére
A 26-os az a kerékméret, azt eltaláltad. De hogy alád jó-e, azt ránézésre nem tudhatjuk. Ahhoz tudni kéne a váz méretét és a magasságod... A kipróbálási lehetőség viszont továbbra is hiányozni fog.
Masszívnak néz ki, ha nincs repedve, ilyen gondod nem lenne. Viszont így, hogy mindent újra kell venni rá, nem biztos, hogy megéri... Kellene teleszkóp, az 50-nél kezdődik, kellene komplett kerékszett, csapágyak, hajtás stb. Alsóhangon 100-ból lesz ez jó bicaj, ami el is bír.
Lehet jobban járnál, ha kompletten (és biztosan jó méretezéssel) egy új / rendben lévő használt masinát választanál.
[ Szerkesztve ]
-
-
Lenkobold
újonc
válasz bandi0000 #55472 üzenetére
Én a másik oldalról tudom megközelíteni a dolgot: mikor a sajátom után ráülök egy szokásos régi vasszörnyre... Taposod, és egyszerűen nyeklik, ropog, normális sebességet nem érsz el vele, és nem is akarnál, mert nem esik jól. Letudod vele a muszáj-kört, és eldobod, hagyod a fenébe és soha nem jut eszedbe többet ráülni. Tiszteletem annak, aki élvezi egyáltalán a műfajt egy tecsós bringán.
Olyan, mintha egy kényelmes, mindenfelé dönthető szék után átülnél egy faszékre, amin még biztonságban sem érzed magad. Ülni mindkettőn lehet, de azért elég durva a különbség, főleg, ha közben mozgást is végeznél, ráadásul a testi épséged is kedves neked. Ennél jobban nem lehet ezt így átadni, ha érdekel, tessék kipróbálni pár bicajboltban pár jószágot a te méretedben!
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #55454 üzenetére
Lesz meg £900-am, akkor biztos en is cserelni fogom. Most erre nem volt tobb. Sokat ugysem bukok rajta, csak a kerekeken, vazat boven piaci ar alatt vettem. Az az ertekcsokkenes amit irsz, mar megtortent, kulonben meg ez a regi vaz sem fert volna bele a keretbe. Hasznaltan az a gond, hogy automatan cserelhetnem a teljes hajtast, ami azert eleg koltseges. Irtam is, hogy azt soha tobbet hasznaltan.
Don't Tread On Me
-
Lenkobold
újonc
Oh, egy aktuális kérdés... Maszk.
Most, hogy elég brutesz a levegő a városban, muszáj lenne szereznem egyet. A probléma: nem megy rá a fejemre pl. a szokásos (L-es) Respro City. Az államat nem fogja át rendesen, vagy az orromról csúszik le. Tipikusan a sapkák is kicsik szoktak lenni rám. Csepelen jártam a Központi úton lévő munkavédelmisnél, ott sem volt rámvaló darab, látatlanban meg nem rendeltem egyéb típust. Ilyenkor hova tovább?
[ Szerkesztve ]
-
Lenkobold
újonc
válasz bandi0000 #55480 üzenetére
1. kazettás legyen a hátsó agy, az az erősebbik, az mindenképp kell a 120 kg alá
2. a 36 küllő sem árt... 32-es küllőzésű gépet én a helyedben nem vennék
3. a tácsafék is fontos lenne két szempontból; 1: megállít (időjárás-függetlenül), 2: erősebb a tárcsafékes felni, ami az ilyen fékek mellett alkalmazandókEz ilyen fontossági sorrend, az 1. kötelező, a 3. pedig már inkább pénztárca függvénye, de nem árt. Ha 30-35 kilóval könnyebb lennél, akkor nem lenne ennyire lényeges a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
dzsesztik
csendes tag
Igy ranezesre meger ez a v-fek 4500 ft-t? Sajna megtekintésre nincs lehetoseg.
[link]Az egyik fekkar hibas.
-
nagyúr
-
szjoci
őstag
Dehogynem: 4
Hogy ne csak offoljak: 100kg-om alatt már tört el 32 lyukas kerékben DT küllő. Tök érdekes mert emlékeim szerint régi tanyabájkokon ha eltört egy küllő akkor nem sok minden változott, itt meg az első kerékben akkora nyolcas lett hogyha V fékem lett volna biztos pofára állok
Mondjuk nem számottevő, első és hátsó kerékben kellett eddig 1-1 darabot cserélnem a három év alatt amióta megvan a szett (MTB, 26")[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz Napfénysüti #55489 üzenetére
21? nem 20 az?
Nekem is ez az elosztás, csak ez 13 éves már a tied meg szinte zsír új
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
atok666
őstag
válasz Napfénysüti #55489 üzenetére
Minek 109kg a teherbirasa?
Atok
-
hegyimorc
senior tag
válasz Lenkobold #55447 üzenetére
"IronClad kesztyűket hol árulnak vajon itthon?"
De még mielőtt azt hinnéd, hogy ez jobb ... hát sajnos nem!
Több Ironclad kesztyűm is van, fejből nem biztos, hogy jól mondom, de azt hiszem 2 pár Framer és egy Cold Condition.
A Framerről pont azt mondanám amit írtál Szürke, foszlós, ... nem is értem mi tartja még össze. (érdekes módon, a kesztyű többi részének semmi baja)A Cold Condition még nem ment szét, de ennek az az oka, hogy a nevével ellentétben kicsit sem jó hidegben, így szinte nem is hordtam.
Szerencsére baromi nagy kedvezménnyel vettem, így kb megérte, de ha nem kapod meg féláron vagy még olcsóbban, akkor inkább keress mást.
Amúgy tényleg jól néznek ki és strapabírónak is tűnnek, de az első tönkrement Framer után már elkezdtem reviewkat olvasni és azóta nincs kedvem Ironclad kesztyűt venni.
Más Ironclad cuccom is van, pl pólók. A régebbiek elnyűhetetlenek, amiket 1-2 évvel később vettem, azok érezhetően gyengébbek (pedig elvileg ugyanaz a típus)
Szóval vegyes tapasztalaim vannak.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #55380 üzenetére
Igazad van, ez is közrejátszott a drágulásban.
És abban is hogy a fejlesztéseket évről évre lejjebb viszik az alsóbb kategóriákba, de mégsem ugyan azok.
Egy régi profi szett általában minőségben mindenképp komolyabb szintet képvisel, mint egy mai hasonló paraméterekkel rendelkező alacsonyabb kategória.
Viszont azt el lehet mondani, hogy ma nem muszáj LX (SLX) es bringát választani minimumnak ha rendszeres sportolásra keresel mtb-ot, mert már egy alivio szett is használható sportolásra, kisebb kompromisszumokkal.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Megint a lanchossz. Elol 3 tanyernal melyik a kovetendo?
1. Elol-hatul legnagyobb lanckerek, valton nem fuzzom at, hanem igy osszerakom, majd meg leszamolok 2db linket, majd a 3.-nal roviditem le, es majd oda rakom a master linket.
2. Elol legnagyobb, hatul legkisebb lanckerek, de atfuzom a valton. Majd ott bontom, ahol a valtokanal fuggoleges helyzetben van.Melyik?
Don't Tread On Me
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
Lenkobold
újonc
válasz Pttypang #55486 üzenetére
Akkor miert hasznalunk 32-est?
Gondolom azért, mert nem mindenki 120 kiló (viszont pl. én is annyi vagyok, ezért rebegek itt róla). Ilyen igénybevételnél, illetve komolyabb terepezéshez nem használ ritkított bigyót az ember. Ahogy pl. 28-as teleszkóp becsúszószárat sem..
És igenis van különbség, jobb az erők elosztása a 36 küllőnél, a furatok nem gyengítik a szerkezetet (tehát elsőre pont fordítva gondoltad). Kb. hasonló lehet a helyzet, mint 100 kilóval a 32-es. Évente egy-két küllőt a 36-okból is kitörök. További előny, hogy nem torzul akkorát a felni ilyenkor, főleg, ha mondjuk egy MTX-ről van szó.
hegyimorc (#55496): Ezt sajnálatos olvasni. Jobban néz ki egy ilyen erősített tenyér, mint az átlag, de ennyiért tényleg zord...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen