Touroll J1 - amikor az átlagos is elég

A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.

Bevezető

Már számolni sem tudom, hogy hány különböző kínai e-bike járt nálunk az elmúlt években. Mindenféle méretű, összecsukható, vagy éppen drabális disznó, középmotoros és holland-litván szíjhajtású bringát is próbáltunk, vagyis lassan látatlanban is meg tudjuk mondani egy ilyen termékről, hogy nagyjából mire alkalmas, hogyan működik és mit lehet tőle elvárni. Bár ezeket a kerékpárokat egyre több cég kínálgatja tesztre, de már többet elutasítottunk egyszerűen azért, mert ha nincs bennük semmi különös, akkor nem okoz óriási izgalmakat egy újabb modell kipróbálása.


[+]

A Touroll J1-gyel mégis kivételt tettünk, ennek több oka is van. Egyrészt ez egy meglehetősen friss márkanév, viszont abból a szempontból mégis érdekes lehet mifelénk is, hogy például a német MediaMarkt kínálatában már van Touroll bringa, ők pedig jellemzően nem listáznak be mindenféle jöttment bandát, ott elvárás az alkatrészellátottság biztosítása és egy bizonyos minőségi szint megugrása. A történet másik aspektusa, hogy kuponkóddal (a cikk végén) le lehet csapni az árát 300 ezer forint alá (aktuális árfolyamon ez most 294 500 forint ingyenes szállítással), ami meglehetősen kedvezőnek számít ezen a piacon, csak hogy egy példát mondjak, mostanság jött ki a KTM új modellje közel 1 millió forintos áron — persze ott azért nívósabb alkatrészek és Bosch motor is dukál, de akinek normál városi közlekedésre kell elektromos bringa, annak az is elég, ha van egy olcsó gépe, amin cserélhetők az alkatrészek és ezek nem jelentenek óriási költséget.


[+]

A Touroll J1-et (és az átlépős vázzal rendelkező J1 ST-t) jelenleg a Geekbuying és a Geekmaxi forgalmazza. Hozzánk viszont maga a gyártó küldte el a dobozt, Rosta Gáborral (Prohardver) fel voltunk készülve megint egy szenvedős összerakásra, de a Touroll J1-et 20 perc alatt hoztuk menetkész állapotba úgy, hogy ebben benne volt a fékek beállítása, a kerekek felfújása és a váltó ellenőrzése is, de ez utóbbi úgy volt jó gyárilag, ahogyan kivettük a dobozból. Vagyis kifejezetten üdítő volt a korábbi bringákkal járó tökörészések után egy ilyen megoldás, a dobozból pedig előkerült egy extra gázkar is, erre nyilván mindjárt visszatérünk.


[+]

Tennék még némi kitérőt a termék kapcsán arra is, hogy megtaláljuk a bringa helyét a piacon. Egyrészt szögezzük le: 300 ezer forintos áron csodát ne várjunk. Azt is szögezzük le, hogy a biciklizést komolyan vevő arcok természetesen joggal fikázzák majd az alsópolcos komponenseket, de tényleg nem kell mindenkinek kimaxolt kétkerekű a mindennapi közlekedéshez. Akik szerint a biciklizés esszenciáját (a tekerést) veszi ki a képletből egy rásegítéses kerékpár inkább lapozzanak tovább, de ha egy picit is nyitottabbak a saját véleménybuborékokon túl tekinteni, akkor ők is észrevehetik, hogy bár bringázni közmegegyezés szerint alapvetően jó, de nem mindenki van abban a fizikai (és adott esetben pszichés) állapotban, hogy minden nap megküzdjön az útjába kerülő emelkedőkkel, miközben szeretne ő bringázni, csak mondjuk ez túl megterhelő, vagy éppenséggel nem akar a célállomáshoz csapzottan érkezni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés