- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- DIGI Mobil
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
ph A HW-Q990D/EN 11.1.4 csatornás, külön mélynyomóval megtámogatott termék.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Salex1
senior tag
Tudnátok ajánlani jó és design-os első/hátsó lámpát a keróra? Nem kell reflektor, főleg a látszani részt szeretném lefedni (jó lenne, ha csupán egy funkciós lenne és nem kellene 64x megnyomni, ha ki vagy be szeretném kapcsolni)
-
truefx
aktív tag
Mielőtt sok pénzért veszek egy kompromisszumokkal teli bringát, segítsetek: létezik olyan merev villás fitnessz/trekking bicaj, amin tárcsafék van, átütőtengely, min. Alivio minőség, és megáll 300e HUF alatt? Kommutálásra szeretném használni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz truefx #152706 üzenetére
Válogass [link] ...de felejtsd el az átütős dolgot,nincs és nem is kell oda.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #152710 üzenetére
Köszi...
Elektrotechnikából ismerős volt a kifejezés, de nem tudtam volna összekapcsolni ezzel.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TayRol #152708 üzenetére
Szerintem is befér 300 alá valami hasonló,az átütő tengely nélkül...nem mintha annyira drága lenne kúpos fejcsövet,vagy átütő tengelyt fogadó vázat készíteni,de az utolsó lehetséges fillér kicsikarása miatt direkt "butítanak" egy ársávot,hogy megalkothassák a másikat,harmadikat,negyediket,n-ediket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #152697 üzenetére
Hasaggymeg írta a jó választ. Ott kell csak lenni ahol érintkeznek a fém felületek a többi helyen felesleges, mert egyrészt nincs surlódásnak kitéve, másrészt többet árt hogy a kosszal jobban kopnak az alkatrészek. A rozsda elleni szerepe sem fontos itty mert ahol folyamatosan mozgás és súrlódás alatt van ott sosem tud rozsdásodni. Valamennyi rozsda elleni bevonat van a láncon amúgy is és ott nem kopik ahol nem surlódik. Persze helytelen párás tárolásban és az állásban rozsdásodik.
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
válasz Hasaggymeg #152712 üzenetére
Igen, nagyjából kb ez van sajnos.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz G@ben #152661 üzenetére
Ez király, mehetne a gányolós topikba is
(#152655) 6030D Kipróbálom, bár évente max 1-2 elem fogy, inkább az volt furcsa, hogy folyamatosan adta a jelet és változott 120-130 között.
Ti még emlékeztek arra a szép keddi napra amikor nem esett novemberben?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
G@ben
addikt
válasz Szakbarbár #152715 üzenetére
Kikérem magamnak, ez nem gányolás, ez speciálisan a fejlődő országok számára kikísérletezett, a költségeket maximálisan szem előtt tartó, de azért a dizájnt sem elhanyagoló, önbizalomnövelő tréninggel egybeépített (nem kicsit néztek hülyének a boltban fél méter cső lámpára vásárlásakor), utcai konfliktuskerülő termék!
Ja, le van védetve!Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
rétisün
veterán
válasz Szakbarbár #152715 üzenetére
nálunk az a kedd pont tegnap volt. nem csoda, hogy 50 km-es kerülővel jöttem haza melóból
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
truefx
aktív tag
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Salex1 #152670 üzenetére
Én a hétvégén hoztam el Alzából. Összeraktam és fordultam is vele félórácskát. Háát, az öreg Scott Rockwood után repül a gépezet és lényegesen finomabb a futása is. Elsőre minden O.K. vele, aztán majd meglátjuk. A váz kopogtatva matt hangot ad a legvastagabb csőnél is, nem kong az aluminium. Gondolom, nem lehet veszélyesen vékony. Szépen megmunkált a felület mindenhol, a Deore az pedig Deore. Minimális állítás kellett a váltón. Fékek még bejáratósak.. Gumi kicsit üt, de csak a gumi, amúgy eléggé szépen fut a kerék, de egy centírozást megérdemel még. Teleszkóp Istenkirály a régi vas után. Valóban dolgozik is alattam, finoman, puhán..mert hogy úgy állítottam be.. A régi Scott-on RST olyan volt, mint egy Riga 4-en. Na jó, 22 éves, de szinte nem volt baja..nem is bántom tovább.
Srác koromban pár évig versenyeztem, egy gyönyörű, Campagnolo-val szerelt műhely bringával. Most sem érzem azt, hogy trágyadombon ülök... Kifejezetten esztétikus a bringa szerintem. Egyedül a nyerget cseréltem le azonnal a régi nyergemre. Szóval nem rossz ez a bringa, akárhonnan nézem is. Más kérdés, hogy esetleg szétesik-e, de egyelőre nem úgy fest a dolog, mert tisztességes iparos munkának tűnik. Ja és 100e Forintért ma semmit nem kapni. Megnéztem rengeteg bringát és ebben az ársávban egyáltalán semmilyen kerékpárt nem lehet kapni, csak ipari hulladékokat, szinte azonnal széthulló kiegészítőkkel. A Sava nem úgy fest, mint azok. KTM-ből egy hasonló felszereltség simán 200-220e pénz. Cube ennél is drágább, persze lehet hogy jobb is, de a KTM tulajdonos barátom nem ezt mondja a drága trekkingjéről.
Ma már csak "kocabringás" vagyok, kerülöm a durva terepet, de azért pár ezret elmegyek évente. Remélem, ki fogja bírni a Sava a nem túlzottan megerőltető városi közlekedést. Bocs, ha sok voltam így elsőre... de őrülök mint majom a ...
"csak a zene van"
-
jjeahh
nagyúr
Ha már virsligumi, mostanában néha tekerek egy cx-es haverral, akinek 33-as (1.3") Maxxis Mud Wrestler-je van és 4 bar-on használja. Nekem meg ugy-e 2.25" Nobby Nic, ami Schwalbe fronton talán a legagresszívebb xc gumi és elöl 3 bar-ra, hátul 3.5 bar-ra pumpálom ha aszfaltozni megyek. Mostanában feltűnt, hogy lefeléken a haver lassabb és a lejtők végén sokkal hamarabb belassul, ha a háta mögött tekerek, ilyenkor fékezgetnem kell, mert ha nem megelőzöm. Fura, de gondolom azért van, mert a 33-as gumikba kicsit kevés a 4 bar, vagy kevesebbnek hat, mint az enyémben a 3.5 . A másik észrevételem meg az, hogy a 10 kilós cx és a 12.5 kilós montim között érzésre súlyban valami elképesztően nagy a különbség, a cx nagyon sokkal könnyebbnek érződik. Bele sem merek gondolni, egy 10kg körüli xc montival milyen kva jó lehet mászni terepen .
Amúgy xc-sként hasonlóan "edzett" cx-essel simán lehet tartani a tempót, eddig még egyszer sem volt olyan, hogy a bringa miatt lemaradjak.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz dgyuri0123 #152720 üzenetére
Ha nem válik be a váz akkor hasonló de márkásat tudsz venni majd utólag és át lehet majd szerelni. De az a gyanúm, hogy ez is ott készül valahol távol-keleten ahol más márkás váz.
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #152722 üzenetére
Nem lehet hogy csak a szélárnyék miatt vagy ekkora előnyben? Engem is húzott már outis, olyan lazán tartottam mögötte a 30at, hogy még csak nem is fáradtam, és lefeléken még 5 méterrel mögötte is tartottam a tempóját, igaz ott már nem gyorsultam rá, de ha kiálltam mögüle, egyből elhagyott, és itt gurulásról beszélünk.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #152724 üzenetére
Nem hiszem, mivel egyrészt ha mellette megyek is ez van, másrészt van, hogy meg is előzöm. No meg felénk ritkán fúj a szél
ivana: pont erre tipellek
gabro0: sokszor nincs türelmem mögötte menni, hanem bevágódok mellé, szerintem nem a szélárnyék a ludas, tudom milyen az, mert nagy ritkán ha szélben tekerünk, ki szoktam használni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
Ez a maga módján baromira tetszik, olyan igazi csótány, de a célszerű fajtából
[link]
Most is volt téma, meg pár napja is a városi szaladgálós, nos én eddigi kevés graveles tapasztalatommal, és félretéve az elfogultságot, hogy a koskormány mégiscsak menő, azt mondanám, városba inkább egyenes kormányt választanék, hogy mi van alatta, nagy kerék, vagy kicsi, vagy keskeny, vagy széles... persze a nagyot választanám, de legtutibb szerintem egy fitnessbicaj-szerűség, közepesen széles (37?) gumikkal, amivel könnyű is, olcsó is (nem kell fékváltókar), halad is, nem is lopják el..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz truefx #152719 üzenetére
Azért közlekedni nem hinném, hogy egy 2,0 RaceKing 3,5 barra fújva lassú lenne, és akkor az még bütykös, szoktak itt mindenféle dundi közel slickeket írni (Double fighter és társai).
De gyakorlatilag a 29" felni az ugye 28", tehát ha keskeny felnit raksz bele, akkor bármilyen outi külső belemegy, csak khmm... fog kinézni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz truefx #152719 üzenetére
a 29” bazi vastag gumikkal lassú volt nekem
Ott nem a bringában van a hiba.(#152728) ZolkoW Ez egy vintage monti gagyi fékkarokkal és a létező legszarabb fajta kormánnyal, szvsz borzalmas. Ezek a matricák meg végképp.
(#152729) 6030D Én pl. double fighterrel megyek városban. Teljesen jó, nem kell vékonyabb. (Nekem van rendes outim is...) Kb. annyira stabil a 26" double fighter, mint a 28" (635mm) 1 1/2-es tanyabike gumma.
Ezekbe meg amúgy belemegy a 4.5 bar.
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Fall-N #152723 üzenetére
Ez Így van. Kevés dolog készül nem kínai gyárban. Nagy márkáknál esetleg a minőségellenőrzés lehet jobb, ami kizárhat pár gyári hibát.
(#152732) Hasaggymeg : Így lesz, csak legyen jobb az idő. Én magam is kíváncsi vagyok, hogy mit vettem..
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #152727 üzenetére
Terepen,jól belőtt nyomással kisebb a széles gumi ellenállása.
dgyuri0123...nem hosszú,sőt,többen érdeklődtek utána,majd még írj lássuk mi is ez a Sava.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gabro0
őstag
válasz jjeahh #152727 üzenetére
Akkor passz, talán a gumi. Párszor együtt gurultam haverokkal a városi bicajjal és egyszer egy nagyon enyhén lejtős utcán megnéztük álló helyből indulással ki tud legtovább gurulni. Na nekem kb. 10 méter után már tekernem kellett, mert megálltam, haverom meg elgurult az utca végéig (még jó 50 métert) és fékeznie kellett a végén. Lehet tippelni kinek milyen kategóriás, milyen széles gumija van
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #152732 üzenetére
Terepre enduróval szokott jönni, én meg leengedem 1.8 bar-ra a gumikat, 3.5 bar-on elpattognék . Most aszfaltozásról van szó, a cx-et csak arra használja.
gabro0: gondolom nálatok más volt a guminyomás, valszeg az én esetelmben is változna a dolog, ha a cx gumikat a haver jobban felpumpálná, vagy ha én lejjebb engednék a nyomásból.
Ha lehavaz, felrakom a maxxis rekont (amit utálok), hadd kopjon aszfalton, azt lehet megpróbálom még jobban felpumpálni, mert max 4.1 bar-t ír rajta. Bár 3.5 bar fölött tubelessel már félek, hogy egyszer az arcomba robban a tejesbödön[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #152736 üzenetére
Simán a légellenállás a ludas. Ne csak azt néz, hogy kimész mellé/elé és tartod a tempóját, hanem, hogy hogyan változik a pulzusod, tehát mennyivel nehezebb ott tartani a tempót. Menjetek egy rövid karikát, hogy ő megy elöl, nézd meg mennyi a puzusod. Majd mennyetek ugyanannyival ugyanazon a körön, és nézd meg, hogy 15-20-szal lesz minimum magasabb a pulzusod. Aztán gondolj bele, melyiket csinálnád egy órán keresztül.
Durva dolog a wheelsucking (olyan szép angol szó ).Anno asszony volt kiakadva mindig, hogy előre engedem (hogy ő diktálja a sebességet), de őt idegesíti, hogy mindig csak a racsni hangját hallja, mert tudja, hogy ő megdöglik elöl, én meg csak gurulok.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #152737 üzenetére
Ez az üléspozíció még nekem is fakír Igen, a modernebb kosok kompakt fajták azoknak jobb az íve, de erre szvsz inkább egy klasszik menne.
A váltó rozsdás, a lánc toldozott, a hajtás kopott etc. Tényleg nem ér ez ennyit.
(#152735) Ironizer Ez általában nem igaz, max. extrém súlykülönbségek esetén érezhető. Szóval ilyen 50 vs 100-nál talán már kijön, de ott meg a kanyarsebessége jobb lesz az 50 kilós egyénnek.
(#152738) 6030D Városban szokott lenni olyan szitu is, hogy nincs hely előzni, pedig jó lenne (én pl. mennék 32-33-al, az előttem haladó meg megy 25-el), ilyenkor szoktam ezt bejátszani, hogy legyen erőm kilőni ha van egy kicsi hely (épp nem jön kocsi).
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #152738 üzenetére
Még fiatal...az én feleségem már rafkósabb,mindig hátul jön,és...onnan diktálja verbálisan a sebességet. Olyan kódszavakat használ mint "Lassíts!","Visszafordulok!","Hova mész úgy mint egy őrült?!",vagy "Egyedül akarsz bringázni?!",meg a legkeményebb a "Most már nincs kedvem száguldani tovább!",amit olyan 18 km/h eszeveszett tempónál szokott bevetni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #152738 üzenetére
Nem zárom ki a légellenállást, bár ha elöl vagyok is lemarad és ez az átlagon is látszik, tegnap 21.5km/h-t mentem, ő 19.4km/h-t, a múltkor meg mivel 720m szintet lejtőztünk, még nagyobb volt a különbség. Ja és természetesen olyan esetekről van szó, amikor egyikünk sem hajtja a bringát, csak átadjuk magunkat a gravitációnak, szal a pulzus mindegy. A légellenállást azért nem zárom ki, mert magasabb-szélesebb a srác nálam .
Ha már cx, feltűnt hogy nála a legkönnyebb fokozat olyan, mint amikor én elöl 30, hátul 23T-n vagyok, szal elöl még marad 1 fokozatom, hátul 3, 10%-os emelkedőket leküzdeni már brutál nehéz vele, 15-20%-ost meg én már meg sem próbálnék . Nem értem miért csinálják ezeket ilyen kompromisszumosra ami az áttételt illeti, montin teljesen oké az 1x-2x rendszer, de egy cx-en miért nem maradhat a jó öreg 3x9 vagy 3x10?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Somatom
veterán
Szerintetek ezen fix, vagy lecsavarozható az állvédő? Oldalt mintha látnék vmi csavarszerűséget.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #152743 üzenetére
Ahogy az outikat sem. Szal gyakorlatilag nincs olyan sportos aszfaltos bringa, amivel mászni is lehet és síkon sem kompromisszumos az áttétel? Nem értem miért spórolják le róluk azt a 11-34 vagy 11-36T fogaskoszorút, így manapság az egyik bringa áttétele kompromisszumos itt, a másiké kompromisszumos amott, gyakorlatilag ha sokáig ragozod oda lyukadsz ki, hogy az "ósdi" 3x9 montiknak a leguniverzálisabb az áttétele, a mai bringákkal valahol mindenképp szopórollerezni kell .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz jjeahh #152745 üzenetére
Az endurance/comfort outikon pedig pont úgy van, ahogy írod. Az én Cube Attain-omon 50/36 van elöl, 11-36 hátul tehát akár kihozható az 1:1 áttétel is. Az ő Cx-e 1x vagy 2x? Mert ami 1x11 ott mondjuk elöl 40-42 szokott lenni hátul meg 11-40.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
samujózsi
tag
válasz jjeahh #152748 üzenetére
Ez olyasminek tűnik, mint az én 4700-as Tiagrám.
Ha valóban azonos az áttétel, akkor azt kell mondjam, teljesen jó lenne 10-12%-os emelkedőn, meg durvábbakon is, feltéve, hogy beton van alatta. Nekem csak az erőnlétem okozott gondot a durvább emelkedőkön.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #152744 üzenetére
Szerintem nem.Nem írja a leírásban sem és ha megnézed elég fura sisak is lenne belőle az állvédő nélkül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg