Hirdetés

Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41059 üzenetére

    Aki csak ezzel foglalkozik, ott egy egyszerű karban tartás 3 ezertől indul, határ a csillagos ég. Egy FOX talas szervizelése 25 ezer körül van, nitrogénnel kell tölteni olaj alatt patront 15 barral meg ilyen jóságok..
    Aki nem ezzel foglalkozik, annál 5 ezer körül indul, mert el lehet vele szüttyögni sokat. Pl egyszer egy tora szét lett döntve, aztán a gyárilag megadott olajmennyiséggel meg se mozdult, úgyhogy laza 2 óra volt mire ki lett kísérletezve mennyi olaj kell bele. (Rock Shoxokkal foglalkozó szervizbe viszed, ott már ki tapasztalták ezeket, aztán felírta magának, így kevesebb idő alatt megvan például..) Főleg ha jó mocskos a belseje, és azt még mosogatni kell meg törölgetni, csomó rongy rámegy, könyékig fürdesz az olajba stb..
    Meg persze attól is függ hogy milyen a teló, mert ha egyáltalán nincs benne csillapítás, így olaj sem kell bele, akkor egyszerűbb a móka.
    Az RST Capa low endek low endje sajnos. :D Abba szerintem se csillapítás se semmi nincs, csak egy rugó van vagy inkább kettő, aztán ennyi. Abba szimeringet cserélni szerintem fölösleges. Más dolgot meg nem is lehet. Ellentétbe pl egy FOX ot ha megbontasz, már a csavaroknál illene O gyűrűt cserélni.. mert ott is van.. capa-ba szerintem egy darab sincs.
    Alapvetően dugó kulcs meg hozzá fejek, villáskulcs, imbusz kulcs-al meg lehet bontani ezeket a nagyon egyszerűeket. Speciális alkatrész általában a becsúszó tetejébe betekert cuccokhoz kell, mint előfeszítés állító. Ezekhez kell speciális kulcs, amit előfordul hogy nem is mindegyik típushoz tudsz beszerezni. Suntour hoz pl be lehet itthon több méretben, nem is drága. Én szedtem már ki ilyen párhuzamosítós fogóval, de nagyon jól meg kell gondolni hogy fogsz rá fogóval, abba a típusba amit sikerült ilyen szakbarbár módon kiszedni, bele tudtam tenni egy acél cső darabot, hogy ne roppanjon össze a műanyag.. elég borzalmasak ezek..
    Aztán szopás van még akkor is, ha alulról nem bontható teló, mert akkor a becsúszó alján van bent a csavar. Ilyenkor kell gyártani egy imbusz bit hosszabbítót amivel leérsz odáig.., régen adtak ilyen baromi hosszú kulcsokat a régi telókhoz.
    Komolyabb telókhoz meg kell zérgergyűrű fogó. Meg nem árt nyomaték kulcs, hogy ne törd rommá a kikönnyített alu alkatrészeket, meg ne húzd túl az alu csavarokat, tömítéseket. Ezen kívül a legkomolyabbakhoz meg vannak különböző befogók, amikkel a csillapító egység csöveit úgy be lehet fogni a satuba hogy ne roppanjon össze, különböző méretű beütők stb. FOX nál pl lehet ilyen tanfolyamot is elvégezni.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák