- iPhone topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Yettel topik
- Mobil flották
- Itthon is lesz Pixel telefon!
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
ma Visszautaztunk az időben a ZTE furcsa belépőajánlatával.
-
AMD-s szerverprocesszorokhoz való, készre szerelt vízhűtés a SilverStone-tól
ph A nyár folyamán debütáló konstrukció blokkja kényelmesen befér 1U magasságú rackekbe is.
-
Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
it Az FCC szerint sokkal több kormányzati tőkére van szükség, hogy kirakják a kínai eszközöket az amerikai telekomcégek hálózataiból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
Nem is tudtam, hogy betiltották a zsírzót. Mondjuk a mancin is csak a nyerget zsírozta, nem is fértél hozzá csak a szervízben.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#27070592
törölt tag
válasz Teodor52 #10344 üzenetére
Hello
Ha száraz már szegény nyereg, okozhat érdekes effekteket a dolog.
Egyszer német pályán jártam úgy hogy sávelhúzásos feltúrt szakasz végén vissza kellett menni "bal" oldalról a rendesen használt jobb oldali pályára, de a szerelvény egyenesen akart tovább menni, csak erőteljesebb kormányzásra fordult (24t volt rajta)
Húztam is ki az első parkolóba, szétakasztás, és a nyereg körül kirakódott régebbi zsírkoncokat vakartam le a pót aljáról, azt kentem a nyeregre jobb híjján..
A tankönyv szerint elvileg hetente szét kellene akasztani, kitakarítani a nyeregből az elhasznált zsírt, friss tiszta zsírral telerakni az erre szolgáló csatornát. A tankönyv szerint.. Ezt kb senki nem szokta megcsinálni. -
Somatom
veterán
Jött hozzánk egy új ember. Kapott egy mestert. Az első rakodás után mondta a tanítójának, hogy irány a telephely, ő szeretne hazamenni. Bementek a főnökkel beszélgetni. Nem értem, hogy minek megy az ilyen kamionosnak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #10355 üzenetére
Haverékhez ment felvételizni egy buszsofőr. Elment lerakni, megállt a cég előtt 10 percre, aztán visszament a telepre, és elköszönt. Az áru nem szedte le magát, dolgozni meg nem akart vele.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
Somatom
veterán
A cementgyárban kezdtek. Ott le vannak akasztgatva a pótok. Már az összeakasztás sem ment. Nem beszél németül, nem tud vezetni, nem tudja kezelni a tachográfot. Nem értem a főnököt. Az ilyennel nem beszélgetni kell, hanem azonnal hazaküldeni, különben le fogja járatni a céget az ügyfeleknél és össze-vissza fogja törni az autót.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kugli
aktív tag
Ez majdnem minden napos volt nálunk is. És mégsem érzem magam megbecsülve. Nem,nem vagyok telhetetlen. Nem is a németországban aktuális pénzekre fáj a fogam. De a minimálbértől többet érdemel egy dolgozi akaró és tudó ember mo- n is. Jelenlegi helyzetben meg csak roszabb lesz.
-
Zolás
addikt
válasz berek21 #10361 üzenetére
Nálunk Svájcba ment be többször valaki, olyan kis határon, ahol nincs kint hatóság. Nem tudom hogy kellett fizetni vagy sem, de nem találkoztam a kollégával azóta se
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
fesii
aktív tag
Òhh az anyacégnél felvetteknél van oktatás.
Az egyik kedvenc tanács, de igazából nem hiába mondják. GPS-en mindenki tiltsa le a föld utakat. Az okát a képzeletekre bízom
A második az hogy ha valaki iszik akármi van a cég levette róla a kezét. Ez sajnos megesett már úgy hogy belgába Ranger Roverekkel borult ittasan. Majd a gázolaj bele folyt egy tóba.
Eddig 1 ember viszi nálam a prímet: Kakasdon úgy gondolta, hogy ő a füves “árokban” pakol le.
Korulnezek hátha megtalálom a képet.
Németbe lefordult egy mezőgazdasági útra nem tűnt fel neki hogy a GPS 200 méterre mondja. Mellesleg az sem tűnt fel neki hogy vele szemben egy 20 futball pályányi helyen autók vannak jobbra meg a mező várja.
Az is ciki ha a híd cabriot csinál a felső sorból de ez általában egy erős ejnye bejnye. Sokszor nagyon magasak vagyunk és egy terelés stb megtud izzasztani. Főleg kelet csehbe ahol 2szamjegyu úton simán jön egy 4.10-és híd. De ő a saját cég városában két telep között talált egy 3,6-os hidat. Az is nagy fejtörést okozott hogy hol van az útvonalon vagy a közelben ilyen kicsi híd azt meg hagyjuk mit keresett ott
Aztan volt egy M0 borulása. Olyan ritkán van ott dugó hogy meglepte és belerantotta az árokba.
Utoljára halottam ahogy kérdezi hogy Nürnbergben csehnek vagy osztraknak menjen. A válasz: tökmindegy csak érj oda raersz nem számít meddig tart.
Két dologra döbbentem rá: Kitartó ember ugytunik sosem adja fel.
Semmi nem számít csak legyen az autòn ember a többit év végéig elsikaljuk az anyacég felé.[ Szerkesztve ]
-
-
berek21
senior tag
Az sem segít mindíg. Kb 10 évvel ezelőtt volt egy volt 5 le, 2 felrakós gyűjtőm francia-spanyol. Utolsó lerakó, 1 db munkagép alkatrész úgy 5 kg lehetett. Pau mellett egy kis falu szélén egy gazdálkodó volt az átvevő. 2 navi+net, megnéztem, minden ok. Átvágok a falun, ahol épphogy elfértem, már látom a tanyát, mikor az előtte levő ház után elfogy az út. Feltörték, és beszántották. Mikor a műholdas képek készültek még ott volt. Közben kijött a gazda a mellettem lévő házból, és közölte hogy ő és a szomszédja csinálta, mert nem értettek egy azzal hogy oda utat csináltak. Mondom ok, nem vitatkozom, de a szerelvényem nem tud repülni, tehát kellene valami megoldás. A háza előtt ahol eljöttem, kicsit szélesebb volt az út, és ha a kapubejáróját használom, pár ipszilonnal megoldható a megfordulás, de volt 2 fa ami útban volt. Nem problémázott. Hozott egy traktort, meg egy láncfűrészt.
LG Velvet eladó!
-
Somatom
veterán
Nem ilyen egyszerű ez. Soxor járunk Svájc mellé. Meg, az sem mindegy, hogy rakottan melyik határra esik rá. Csak arra a határra mehet, amelyikre a vámja szól. Egy klasszikus hiba:
Svájci lerakó, waldshuti vámolással, a singeni kötelező IDS kút érintésével. Ez rutin túra. A kezdő végigüti az útvonalat a lerakóig, tehát nem tiltja le Waldshutig a határátlépést. Ilyenkor az IDS kút után a navi visszaviszi az A81 -re, rá a thayngeni határra és onnan a svájci oldalon viszi tovább, majd Waldshut előtt vissza a német oldalra. A bibi az, hogy Thayngen -nél nincs visszafordulási lehetőség. Ebbe több kollégám is beleszaladt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
Erre csak azt tudom mondani...
Tessék elmenni ukránba. Sofőr 40t, teli hónapra 800€. MO gazdaságát kéne magasabb szintre tenni.Somatom: nagy pénzeket akarnak keresni, de gondolkodni és dolgozni nem tudnak. Egyáltalán a napi dolgait, hogy intézi el?
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #10368 üzenetére
Nem tudom. Ráadásul most a legtutibb a meló. Nincs hó, nincs dög meleg, nincs stau és a munka is lightos. Ma azzal leptem meg az irányítómat, hogy du. 3 -kor leraktam a holnap reggelre tervezett lerakót. Nem is tudott mit adni. Azt mondta, hogy menjek Nürnberg felé, majd holnapra ad onnan valamit. Bejöttem egy nürnbergi IZ -ba és fél 5 -kor kinyomtam az órát. A héten még csak 13/11 -em volt, kilencen belüli vezetőkkel. Így bármeddig bírom, tök kirándulós hangulatban tolom. Akinek ez sem megy, az tényleg ne menjen kamionosnak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
chop
őstag
válasz Somatom #10369 üzenetére
Igy van, nalam is laza most, ezert most csak 3 napra jottem haza, hetfon megyek is vissza. Mindenesetre meg tudnam szokni ezt a munkatempot... :)
Viszont, amit a csehek lemuvelnek a hataron...szerdan 6 ora alatt jutottam at Ustinal es amikor odaertem, akkor ranezett a szemelyimre es mehettem is... ennek igy semmi ertelme.
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Volna ismét egy műszaki jellegű kérdésem.
Adblue 32.5% tömegszázalékos karbamid-víz oldat.
Első kérdésem, ez a víz sima csapvíz vagy valamilyen speciális vegytiszta víz, mert hallani, hogy utána öntenek csapvizet ezzel higítva az oldatot amit érzékel a minőség szenzor, mire reagálva meghatároz az ecu részére egy max 20-30 km/h-ás sebességet, de lehet olyat is hallani, hogy letilt és nem is tud megmozdulni az autó ennek ellenére öntenek és mennek.Hogy van ez, valóban lehet csapvízzel szórakozni?
-
-
Teodor52
senior tag
válasz KAMELOT #10372 üzenetére
Vili
Még egy kérdés 3 tengelyes félpótkocsi kerékkopással kapcsolatban.
A harmadik tengelyen lévő gumikat éri a legtávolabbról a húzóerő, így a kopás a középső tengelyhez képest a duplája is lehet
olvastam!Nem értem ezt a húzóerőt mi köze hozzá, mert, ha a kanyarodási sugarat veszem figyelembe illetve a középpontját, akkor pont a leghátsó keréknek kell kisebb elfordulási szöget felvennie, ennél fogva az a kerék kopik kisebb mértékben a másik két tengelyen lévőkhöz képest.
Vélemény?
Egy-két alkalommal még régebben láttam mélybölcsős trélert mikor kanyarodott direkt néztem a kerekeit és valóban hozta a papírformát.
-
Teodor52
senior tag
válasz KAMELOT #10374 üzenetére
Nekem is ez volt az első reakcióm, de a szaklap szerint a harmadik tengely kerekei kopnak a legjobban a fentebb leírtak plusz még annyit említ, hogy járműgeometriából adódóan.
Tehát a abroncskopás mértékének sorrendje: 3-1-2
Nekem se áll össze ez a 3-ik tengely az első helyett!?
-
Somatom
veterán
Na, jól kitoltam magammal. Adtak egy olyan melót, amivel holnap is mennem kellett volna. Előtte lett volna ma három rakodásom. Kettőn rátartottam, hogy ne érjem el a harmadikat. Így is lett, már állok, teli hétvége. Erre megváltoztatták a hétfői műsort. Karlsruhe - Hahn (Frankfurt mellett egy kis reptér), aztán Koblenz -> Niederbipp (Svájc). Ezt nem lehet egy nap alatt megcsinálni, ami azt jelenti, hogy kedd reggel fogok ráesni a rheinfeldeni határra. Szívás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #10371 üzenetére
Ioncserélt vagy desztillált víz szerintem.
Itt ketté is választanám a rátöltés dolgot. A karbamid-oldatból a víz kipárolog és a kristályos karbamid kiválik az oldatból amikor az túltelített lesz. Az AdBlue tartály sem zár légmentesen, abból is van némi párolgás egy idő után a fala tele van kristályos karbamiddal. Ha (meleg) vizet öntesz utána néha az oldja a kiválást. Az a baj, hogy a lerakódott karbamid a rázkódástól leválik és eltömíti a tartály szárájét és onnantól csökken vagy nincs áramlás amiből hiba lesz..
Nem tudok róla, hogy lenne minőségszenzor a tartályban ( esetleg valamelyik sarokban lehet beépítve egy szervetlenkémiai labor, nem figyeltem ). Régebben az ECU a befecskendezéshez arányosan vezérelte az AdBlue befecskendezést, ma már mindenhol NOx-szenzor és lambdaszonda kontrolláltan adagoltatják az AdBluet. Ha NOx emelkedést mér a szenzor akkor több AdBluet nyomat be amennyit és ameddig szükséges. Ha így sem éri el a szükséges befecskendezett mennyíséget és elér a rendszer egy előre meghatározott értéket akkor az annyit jelent hogy túlhígított az AdBlue és beírja/megjeleníti a hibát
A második generációs Euro6-os Scania is így működik. Ott két féle környezetvédelmi korlátozás van hiba vagy minőségi probléma esetén:
Először engedélyez egy 10 órás periódust amiben csak folyamatosan figyelmeztet de minden működik. Ha ez letelt és a hiba fennáll akkor 10 órára korlátozza a motor teljesítményét, de a végsebesség még elérhető. ha ez az idő is változás nélkül telt akkor korlátozza a sebességet 30km/h-ra.Azt fontos megjegyezni, hogy kétféle AdBlue-pumpa megoldás van forgalomba:
-a külső hűtésű/hűtést nem igénylő pumpa
-az AdBlueval hűtött pumpaEz utóbbit tilos folyadék nélkül üzemeltetni, mert egyszerűen leég. Ha már nincs akkor vízzel kell utántölteni, ugyanúgy befújja a katalizátorba...
Gyártófüggő ki milyen megoldást használ.
====
A gumikopás az nagyban függ a pórkocsitól, tengelyelrendezéstől és raksúlytól/súlyeloszlástól. A kombinált fuvarozásos félpótkocsikon nem azonosak a tengelytávok, az A-B valamivel hosszabb ott kopik az első tengely is rendesen.
Biztos van valami gyakorlati vagy geometriai alapja ennek a kopási sorrendnek
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Oszt mé? Kövecses mesélte, hogy a telephelyen hétvégézett és az öreg szombat délelőtt embervadászatot tartott. A Zsoltit megfűzte, hogy a hathetes után csak egy hétre menjen haza. Neked meg azt mondja, hogy maradj otthon. Fura. Lehet, hogy a váltásodat akarja visszakavarni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
eshe
tag
válasz Somatom #10383 üzenetére
Nem tom hogy most mi van de minden és mindenki össze van kavarva.Mikor még kint voltam nekem is akart még két hetet hosszabbitani,de nem vállaltam.Most mindenki hat hetezik hamarabb visszajön stb.Mondjuk én nem bánnám ha ebbe a váltásba maradnék mert nem kéne karácsonykor kinn lenni megint.Beszéltem Balázzsal és azt mondta hogy legalább öt autó áll kinn üresen.Lehet hogy nincs meló elég és az Öreg szeretne egy kis támogatást felvenni az államtól is.Én nem bánom ha itthon kell lenni hogyha fizeti a fizetésem 83 százalékát.
-
eshe
tag
válasz KAMELOT #10386 üzenetére
Petike cselekedeteiben a logika és a gondolkodás csak másodlagos tényező.Mindig vannak "kedvenc" emberei akiket mindenért cseszeget ha tud.Aztán ha talál új kedvencet akkor talán hanyagolja az embert egy darabig.Én azért is vagyok az egyik kedvence mert a feje fölött átnyúlva a nagyfőnökkel tárgyaltam közvetlenül,igaz amiben megállapodtunk a főnökkel azt ő letojta.Mivel a munkámba csak nagyon ritkán tud belekötni ezért azzal szívat hogy full német belföldet nyomok napi 4-6 rakodással.
-
Somatom
veterán
Most azok a csókos melók. Negyedik hete vendégautókon ülök, azóta most kaptam először Svájcot. Full Német belföldet nyomtam. Viszont, hosszúkat adott, kevés rakodással. Most nincs stau, lehet nyomulni. Letelik a vezetőidő, mielőtt elérném a 13 -as munkaidőt. 11-14 órás pihenőim voltak.
Bajban lesz az öreg, ha elmúlik ez a vírus dili. Egyébként úgy néz ki, hogy lesz Magyar fuvarunk is. A Cseh Norbi most visz egy Öttingent Kecskemét mellé. A Sonnenschutzos gyártó meg akar egy keleti központot Magyarországon.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
eshe
tag
válasz Somatom #10390 üzenetére
Igy van ez amikor az ember még nem igazi sztár csak segédsztárhelyettes .De legalább fizet a költözködésért .Múltkor 4 hét alatt két svájcom volt az egyik az első nap amikor Peti szabadságon volt,a másik pedig egy Koblenz-Niederbipp-Perlen-Babenhausen az utólsó napra hogy időben végezzek.Magyarba eddig is hozták a sört csak magyar autók,most is csak azért van ez mert sok magyar cég nem fuvaroz.A sonnenschutzot meg majd meglátjuk, azért ezek nem olcsó dolgok a magyar bérekhez képest.A múltkori túrán összesen volt 2db 15 órásom és egy tíz órás vezetésem az utolsó nap,ilyen forgalmi viszonyok mellett még dolgozni is lehet.
-
őstag
Volt valaki mostanában Észak - Olaszban? Mi a helyzet arrafele munka szempontjából?
XXX
-
eshe
tag
válasz Somatom #10392 üzenetére
Az igazi sztárok volvóval járnak nem fapados daffal Én inkább maradok a bevált mannál abban a legjobb a hifi és cellazárlatos akksival is beindul.Igaz lassabban érek oda de legalább 3 literrel több gázolajjal 100 km-enként de a lényeg az hogy jól szórakozzunk.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Volt most "szerencsém" egy 2019 -es Volvohoz. Hát ebbe sem szerettem bele, bár sokat javítottak rajta. Aztán egy hét egy szintén 2019 -es Mancin, most meg három hét egy 2017 -esen. Szívesen visszaülnék már a Daf -ra. Bár, a zene az tényleg sokmindenért kárpótol.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #10399 üzenetére
Vezetés közben csak bambulsz ki a fejedből a néma autóban? Unalom ellen hangoskönyveket szoktam hallgatni, de néha, amikor nehezebb a lelkem, akkor jól jön egy kis hangulatjavító zene. Nálunk a Mancikban valamiért brutál cucc van. Az anyósülés mögött van egy bazi nagy subwoofer. Iszonyúat tol, ha az ember felcsavarja a hangerőt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Netflix
- World of Tanks - MMO
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Politika
- PlayStation 3
- Cyberpunk 2077
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen