- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
őstag
Hali,
Legutóbb kikerültem Rheinfeldent, hát most (hétfőn) ott kell vámolnom. Nauta Sa-nál, de az már a svájci oldalon van.
Ismeritek, hogy miként működik arra a vám. Simán átmegyek a határon és a svájci oldalon intéznek mindent?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Átmész autóval a hídon, beállsz a német oldalon a vámplaccra. Ha ott, a spedíciók között nincs Nauta, akkor visszasétálsz a hídon a svájci oldali spedíciós épületbe. A hídnak azon az oldalán, amelyik felé parkolsz van a gyalogos/bringás átjáró. Ha átérsz, akkor a híd alatt kell átsétálnod és úgy tudsz felmenni a svájci oldali parkolóba. Meglátod, mert ki van taposva az út.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #9654 üzenetére
Svájcba megyek.
Úgy tervezem, hogy holnap lemegyek egész az utolsó kútig az A5-ön, hétfőn meg ~8-ra megyek a határhoz.
Akkor van vámudvar a német oldalon is? Mert nekem svájci oldalon lévő címet adott a vezénylőm.
Csak még úgy nem mentem Svájcba, hogy uniós oldalon ne vámoltam volna.-----
Más.
Hambourg alól Lünenburgból ti hogyan mennétek, mondjuk Kassel felé (onnan már adott). Csak mert engem a B4, A391,A39, A7-en hozott a GPS, pedig "Inkább autópálya" van megadva neki. Nem értem, hogy miért nem a B209, B71-en vitt mihamarabb az A7-re. Táblát se láttam a B4-esen, ami a pályára vinne.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Ezt semmiképpen sem ajánlom. Holnap reggel állj be a svájci oldali vámplaccra! Délután már késő. Ha terelőbólyákkal el van zárva a placc, akkor menj oda egy vámoshoz és mondd meg neki, hogy itt szeretnél hétvégézni és hétfőn vámolsz. Ha beenged, akkor próbálj meg a svájci átengedő kapuhoz minél közelebb megállni! Hétfő reggel Timbuktunál lesz a sor vége, délelőtt nem nagyon fogsz bejutni.
Svájc felé csak egy vámplacc van, a híd túloldalán, a svájci oldalon.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, rosszabb lesz! A pályán, kb. 8Km -re a határtól van az első lámpa. Az van mellé írva, hogy akár több órán keresztül is lehet piros. Utána még két ilyen lámpa van. Szélső sáv a vámolóké, a belső az üres/tranzit. Csomóan elhúznak a tranziton, majd a végén beállnak a vámplaccra. Ez 80% -ban bejön. 20% -ban viszont figyelik a lámpáknál levő kamerákat és egyrész megkúrják a pofátlankodókat 100-200 Erzsire, másrészt visszafordítják a sor végére. Nekünk megmondta a főnök, hogy ilyenkor menjünk a tranziton, fizeti a büntit. Szóval, ilyen állapotokra készülj hétfőn Rheinfeldennél.
Én onnan A7 - A5 -ön jönnék. Esetleg át a 9 -esre, onnan Karlsruhe -nál a franciákhoz és ott az ingyenes A35 -ön le, majd Mulhouse -nál vissza a német oldalra. Akkor legalább francia közértben lehet vásárolni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem az A7 csak egy helyen találkozik az A5 -tel. Kirchheim -nél. Onnan meg végig lehet tolni az A5 -ön. Közben figyeled a Google Térképet és ha valahol nagyon piroslik, azt kikerülöd.
Térkép alapján az A7 -ig én azon a 209 -esen mennék.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #9661 üzenetére
Nekem is az tűnik így utólag logikusnak, nem értem, hogy a GPS miért nem arra vitt. De azt hiszem, odáig nem igazán volt megállási lehetőségem, azt hittem hamarabb visz rá a 7-esre. Vegülis mindegy, így is közel 50km-rel kevesebbet futottam, mint amit a programjuk dobott, az a Hamburg alatti 39-es, 1-es, 7-es csatlakozásig akart visszavinni.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz KAMELOT #9663 üzenetére
Rakodásod volt ma?
----
Ja, amúgy az autókat Hamburgban az utcán szedte le egy feka. Volt üvöltözés, mert nem akarta, hogy ott kibontsam a ponyvát, hogy kioldhassam a spanikat. "Akkor bújjál be te!" , mondtam neki. Mert, hogy ha meglátja a rendőr az utcán kipostázást, megbüntet. -Engem? Téged fog, mert itt szeded le! Aztán csak megoldotta.[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
bajaki
őstag
Sziasztok!
Viszonylag régóta passzív követője vagyok a topiknak, azonban most idejét éreztem beköszönni, ugyanis elhatároztam magam és megtettem az első lépéseket a kamionozáshoz szükséges okmányok beszerzésében.
2-es típusú orvosi alkalmassági megvan, valamint a napokban jelentkeztem PÁV II-re is. (December 18-ra kaptam időpontot.) Amint megvan az is, befizetem a C kat. elméleti részét, és a 2 ünnep között elkezdem online.
Magamról annyit, hogy 25 éves mérnökinformatikus vagyok. Igen, jól olvastátok... mégis ilyen irányba kacsingatok. Jelenleg vidéken dolgozom - autóiparban -, gyártástámogató mérnökféleségként. A fizetés nem rossz, de elájulni sem kell tőle. A hely viszonylag stabil, nem is feltétlen gondolkozom egyből a váltáson, egyfajta B tervként tekintek a kamionozásra. A legfőbb problémám az, hogy informatikusként a legtöbb lehetőségem a fővárosban lenne, de egyáltalán nem vonz az a légkör. Másrészt főleg a programozás lenne az a vonal, amivel szakmán belül sokat lehet szakítani, de annak ellenére, hogy elég tech-beállïtottságú vagyok, nem jön be a napi 8 órát monitort bámulós tevékenység. Ebből a szempontból a mostani munkaköröm nem rossz, viszonylag változatos.
Nem légből kapott ötlet a fuvarozás számomra, többé-kevésbé tisztában vagyok a negatív oldalaival is, mégis vonz valamiért a téma. Édesapám is kamionozik egyébként - igaz, csak belföldi hetelősként -, talán innen ered a gyökere a dolognak, mindig is kikerekedett szemmekkel csodáltam mikor hazaállított kiskoromban a szerelvénnyel.
Család nincs. Barátnő se... nem is állok túl jól a témában , nyilván ezen nem sokat segítene ez munkakör, így azért van egy kis félsz is bennem.
Röviden ennyi. Aztán meglátjuk mit hoz az élet.
-
KAMELOT
titán
Nekem vannak programozó haverjaim és elég top kategóriából. Azért elég keményen dolgoznak nem napi 8 órában. Igaz fizetés is kicsit más.
Egyik már volt sillicon valley-ben is pár hóapig. Fizu 15 000$/hó, kaja és szállás biztosítva.
Azért füstöl az agyuk.
Valaki ilyen, valaki olyan beállítottságú.
Ha apud is kamionos az jó motiváció!
Mivel még fiatal vagy ezért van idő a családig bőven, addig meg szépen meg lehet tollasodni.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #9673 üzenetére
Ne általánosíts! Az attól függ, hogy milyen melóhelyre kerül. Sztem 25 évesen, gyökerek nélkül egyértelmű, hogy nyugati céghez kéne szegődjön (mármint a gyakorlat megszerzése után). Ha programozó és autógyár, akkor sztem az angol megy neki, talán még a német is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
#27070592
törölt tag
Szewa!
Már meg ne sértődj, de első reakcióm az volt: Ön hülye Ön??Viszont ha csak "b" tervnek kell a dolog és egyébként befektetésnek tekinted a jogsi megszerzését és még pénzed is van rá, azt mondom csináld meg. A tárcádban elfér, enni meg nem kér.
Ha jóatyád is sofőrködik és nem csapott agyon az ötlet hallatán akkor sokmindenben segíthet. Olyan haverja is akadhat aki nemzetközizik és hajlandó lenne elvinni egy rövid próbakörre, hogy saját bőrödön tapasztald milyen egy fülkében élni külföldön. De lehet hogy az igazi sajátnak mondható tapasztalat és vélemény csak akkor lesz majd meg, ha kipróbálod egyedül is milyen reggel négytől este hétig dolgozni, milyen fél napot tétlenül várni munkára készen, milyen egy hétvégét péntektől hétfőig egy hugyos parkolóban vagy egy iparzónában állva tölteni.
De nem elriasztani akarlak. Dolgozhatsz akár két hét meló/ két hét szabad beosztásban is, van pár cég akik így is alkalmaznak sofőrt mert nincs ember és állnak az autók. És akkor pénzed is lesz és élni is tudsz közben itthon. A barátnőt nem igérem biztosra.
Vagy eleve külföldi cégben gondolkodsz és rászánsz pár évet arra hogy tolod ezerrel a pénzt pedig nem föléled hanem összegyűjtöd, az is egy szép cél, hitel nélkül beülni egy saját új autóba/új kéglibe.
Személyiségtől is függ egyébként nagyon sokminden. Ha bulizós partiarc vagy és hozzá vagy szokva a pörgéshez, lehet hogy hamar besokallsz. Ez egy elég magányos meló, legalább is a nemzetközizés. Az ideális sofőr introvertált, "magának való" ember aki jól bírja az egyedüllétet és tud napi szinten értelmet látni abban hogy huszonnégy tonna motyót mozgat A-ból B-be.Különben nem biztos hogy jól látom a szakmát, nincs két egyforma nap és nincs két egyforma ember, én meg csak irkálok itt összevissza.
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #9680 üzenetére
Volt egy ilyen kollégám, szó szerint leüvöltötte az irodista gyereket, mert hazahozta 12 hét után. Ő hat hét múlva akart hazaérni, mert akkor van a mustérés vagy miafranc, és be akar belőle vedelni. Ez pénteken délután volt a telepen, közölte, hogy ő hétfőn indul kifelé, keressenek neki munkát. Mindezt olyan retkes és büdös ruhába, amit bármelyik csöves megirigyelne, 5 méternél közelebb nem tudtál levegőt venni. Emberünk hétfőn ugyanebben a retkes ruhában jött, és ment tovább. Persze 6 hét múlva kiszállt alkoholizálni, nekem meg oda akarták adni az autóját két hétre. Nem értették miért nem ülök rá. Meg se mertem közelíteni azt a kamiont, nemhogy kinyissam az ajtaját, és beleüljek.
Aztán két napig röhögtem, mikor kiment az ember az irodából, hogy letöltse a tacho agyát, és majdnem kihányta a belét a fülkébe, mire sikerült megszereznie az adatokat.
Biztos jókat tudnál beszélgetni ezzel az emberrel, a fürdésen kívül a kint eltöltött hetekrőlCsere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
-
Qtya123
őstag
Hello!
Mintha ezt én írtam volna. Én is mérnök-informatikus végzettségű vagyok (tán nem Te is a Pollackon végeztél?). 2017 óta zsebemben a C+E, PÁVII, GKI és tachográf kártyák.
Sosem dolgoztam informatikusként, mert rájöttem, hogy nem akarok H-P a monitor előtt ülni. 2009 elején kezdtem el dolgozni, a válság miatt nem nagyon volt válogatás, oda mentem, ahol épp hely volt. Ebből kifolyólag sosem érdekelt igazán az a munka, ma sem, de ugyanúgy ennél a cégnél vagyok a mai napig.Egyszer minden mindegy alapon már megvolt a helyem a Waberersnél, és úgy voltam vele, ha 2018. januárig nem sikerül az áthelyezési kérelmem a cégen belül egy másik területre, akkor viszlát, mert élhetetlenné vált számomra a munkakör és a munka mennyisége. 2017 decemberben végül áthelyeztek az általam kért területre.
Nem szeretem túlzottan, mert mint mondtam nem érdekel az egész profilja a cégnek. Amúgy mindig is kamionos akartam lenni, gyerekkorom óta a mai napig. Voltam kint haverral 1 hetet, az sem tántorított vissza, bár nyilván az nem sok tapasztalat, csak egy demo verzió.
Ami mindig is visszatántorított, a 2005 óta fennálló párkapcsolatom az azóta már feleségemmel. Ez most kiegészült azzal, hogy a jelenlegi területen a cégen belül megszakadni nem kell, havi 14-16 napot dolgozom, napi 12 órában és jutalmakkal, cafeteriával együtt a fizetésem havi kb 440e Ft-ra jön ki, valamint a lakhatás is támogatva van.
Ja és ezen kívül, ha egyszer otthagyom a céget, nem jöhetek vissza ide, másik ilyen "típusú" meg nincs. Úgyhogy megmaradt B tervnek nálam is, ha esetleg beüt valami.Én nem akarok túlzottan nagy tanácsokat adni Neked, de ha magamból indulok ki én párkapcsolat nélkül és egy olyan melóval, amit ha otthagysz, kaphatsz helyette ugyan olyat, ha újra keresel, kipróbálnám a kamionozást. Max ha nem jön be, otthagyod és visszatérsz. Neked nincs nagyon veszíteni valód velem ellentétben. Én valamilyen szinten kényszerhelyzetben vagyok és emiatt nem dolgoztam még sosem olyanban, ami érdekel.
(Így kívülállóként én még azt látom az egyik nagy nehézségnek a kamionozásban, hogy amennyiben megbetegszel ott senyvedsz a fülkében lázasan, betegen és tolod le a napi hosszú melót. Ha meg táppénzre mész és magyar cégnél vagy, akkor 2 forintot keresel.)
-
KAMELOT
titán
válasz #27070592 #9688 üzenetére
Úgy kell felfogni, hogy pénzért feladsz dolgokat. Pénzből viszont sok mindent tudsz alakítani későbbiekben és nem kell hitel, nincs nyomorgás. Vedd azt hol fizetnek azért 70-80€, hogy tv-zel alszol?! Máshol xar túlóráért örülsz ha kapsz 40-60€, kuporgatod a pénzt, nincs semmid és nem jutsz előre.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #9689 üzenetére
Igen, a negatív dolgokkal is együtt kell tudni élni. Ott van mindjárt Stauland kedvenc piktogramja: nem akar kinyílni ez a rohadás kínai napernyő, f@xom belevágom
-
bajaki
őstag
válasz Qtya123 #9687 üzenetére
Szia!
Olvasgattam visszafele a topikban, láttam a te történetedet is. Te OFA-n keresztül csináltad a jogsit, ugye? Nem kellett aláírni céghez?
Nem tudom jelenleg mi a helyzet az OFA-val/egyéb támogatásokkal, de én inkább úgy vagyok vele, hogy kifizetem magamnak és haladok a saját időmnek/aktuális anyagi helyzetemnek megfelelően + nem szeretnék haátorozott idejű szerződést sem aláírni.Igen, úgy azért egész más belekezdeni amikor már ott van a család. Ebből a szempontból valóban "könnyű" helyzetben lennék.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #9695 üzenetére
2700 ojró??
Pff, még jó hogy megengedik hogy egyáltalán hozzáfogjon valaki.. komoly.
Harminc évvel ez előtt minden évben több ezer ember szerelt le úgy a sorkatonaságból, hogy ott megcsinálta a C+E jogsit. Sokan a D-t is. Ingyen, némi gyakorlattal együtt.
Aztán ha valakinek volt kedve, beballagott a helyi volánhoz és lehetett autóra ülni.KAMELOT: értem én, de akkor ne csodálkozzon senki hogy ennyire nincs ember, ha kisebb vagyon csak a jogsi. És gondolom a 2700ban még az ADR bőven nincs benne.. tartányos ADRt, túlméretes engedélyt már nem is kérdezem. És akkor még nincs emelőgép/targonca/emelőhátfal vizsgád, ami már a legegyszerűbb villanybékához is kellene..
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
őstag
Na, megismertem Rheinfeldent, ½8,-ra értem az első lámpa sorához, az nem is volt vészes, de a 2. viszont brutál lassú volt. Vámplaccra érkezés után viszont simán haladtak a dolgok, nem is értettem, hogy miért jutottunk be ilyen lassan. Azért kivettek kontrollra, mert az egyik termék még nem került az országba, így palettát kellett bontani, hogy megismerkedhessenek, regisztrálhassák a terméket (valami bio fűtrágya). 13 órakor szabadultam.
(#9688) camelferr "Azok is csak akkor láttak p..."
Nekünk azért adott az internet hozzá.[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
Fél nyolctól délután egyig tartott? Az is szép. Akkor nem véletlen hogy néhány cég már eleve úgy keres sofőrt hogy beleírják a hirdetésbe: Schwejcba (és Angliába) nem járunk..
#internet kontra franciaágy barátnővel, fürdőszobaközelben.. Háát, azért az egyik után nem olyan őszinte a mosolyod, valld be..
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest