- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Yettel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Netfone
- Mobil flották
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
WitchSpring R - Nyár végén jönnek a konzolos kiadások
gp A remaster kiadás tavaly ősszel debütált PC-n, hamarosan végre újabb platformokra is befut.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Madwe
nagyúr
-
Dorian
félisten
De azt azért ugye tudod, hogy te vagy a kivétel és a munkahelyek túlnyomó többségébe be kell járni? Agglóba (meg amúgy bármilyen nemagló kisvárosba is) kell a kocsi, akármilyen a tömegközlekedés. A bejárás viszont semmivel sem nehezebb, mint egy ugyanolyan kertvárosi -környezetű BP-i belterületről (nyilván most Gellérthegy meg hasonló szélsőségeket vegyük ki)
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
VirsLee
őstag
Persze, aztán eszedbe se lesz olyan csajt választani, akinek be kell járni. Esetleg eszébe ne jusson a gyerekeknek BP-i iskolát választani, mert Te akkor se fogsz bejárni dolgozni
De legyen csak ott a szórakozás. Összefutni haverokkal sörözni, elmenni színházba, stb. Az összes metróállomás 20 percen belül van a belvárostól. Az 1-es villamos teljes vonalán mindenhol van 10 perc menetidőn belül egy metróállomás, szóval 30 perc max a belváros. -
Madwe
nagyúr
válasz VirsLee #33456 üzenetére
Ez nagyon off, s az egyéni preferenciákra nem nagyon térnék ki (sörözés, színház kinek milyen gyakran kell, ki mennyire extrovert s mennyire vágyik társaságba általába vagy pl kertészkedés. meg mikor kérdezik hova mész nyaralni te meg szétteszed a kezed, mert minden egyes nyári nap nyaralás neked...) társat meg igen, jól kell választani
viszont a gyerek témával nem értek egyet. Normális kisvárosban/faluban a gyereknek van helye óvodában, ált. iskolában, ahova sétálva eljuttok (vagy elektromos rollerrel, ha hegyen laksz, nálunk pl ez dívik) és középiskolás korától kezdve amúgy is tud (tudjon már!!!) magától közlekedni. Engem így neveltek, magamtól néztem ki, felvételiztem s jutottam be az egyik top gimibe hatodikos koromban, majd minden nap magamtól tömegközlekedtem oda be. 1 óra volt egy irányba, mégse volt vele semmi bajom, befele menet zenét hallgat, olvas, sorozatot néz az ember. Pedig budapesten laktunk. Ellenben most vidéki falu ahol vagyonk, na ott most konkrétan 10 perccel lenne több neki bejutni ugyanabba a top gimibe - már ha feltételezem h mire lesz olyan korú gyerekem lesz még bármiféle érdemi oktatás itthon... -
nagyúr
Az altalanos iskola/ovi kerdesben reszben egyetertek, bar keves telepulesen van jo suli, de nem lehetetlen. Gimivel kapcsolatban kevesbe, foleg a bulik miatt.
> 1 óra volt egy irányba, mégse volt vele semmi bajom, befele menet zenét hallgat, olvas, sorozatot néz az ember.
ez kicsit olyan, minthogy 'en is kaptam neha egy atyai pofont, megis ember lett belolem'
while (!sleep) sheep++;
-
Dorian
félisten
A gyerek-témára csak annyit, hogy mérhetetlenül jobb a gyereknek ha kisvárosi, és nem-betondzsungel környezetben nő fel. Fiatal felnőttként néztem, hogy szerencsétlenek a gangon rolleroznak körbe-körbe, híjnye, mondom mennyivel szebb gyerekkorom volt nekem...
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
nagyúr
válasz VirsLee #33452 üzenetére
Ez nagyon ember fuggo. Nekem pl nem tudnanak annyit fizetni, hogy bekoltozzek Pestre. Utalom. Nem tudom elkepzelni az eletem egy pesti lakasban. Inkabb ingázok. Cserebe itt van kert, közel a család, nincs akkor forgalom. Nyilvan en ebbe születtem, ez is közrejátszik ebben. Az autó téma meg egy agglosnak manapsag egyértelmű, en is 18 eves korom ota sajat autoval kozlekedem mindenhova. Céges autót se veletlen alkudtam ki. Azon lehet vitatkozni hogy ez mennyire jo vagy sem.
-
Dorian
félisten
Hogy a gyerek pillanatnyilag minek örül az egy dolog. A legtöbb gyerek annak örülne, ha végtelen mennyiségben ehetne csokit, meg nem kellene egyáltalán iskolába járnia.
Hosszútávon sokkal jobb nekik, ha nyugisabb környezetben (pl. kisváros kertesház) nőnek fel, nem a Hungária mellett egy galabdúcban, akkor is, ha a bulikázás kicsit korlátozott.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
tototos
őstag
válasz VirsLee #33456 üzenetére
Na nálam pont az aglóba kell kimenni ha sörözni akarok a haverokkal. Sőt én sörözni sem tudok mert onnan vissza kell jönni kocsival. Pár éve élek Budapesten de többször találkoztam már azzal, hogy "vidéken" gyorsabban el tudtam intézni az ügyeimet(pl útlevél készítés)
-
addikt
válasz tboy93 #33462 üzenetére
Abban azért megegyezhetnénk, hogy a Budapest == lakás dolog téves premissza. A városon belül is vannak zöldövezetek bőven, sorházak, ikerházak, önálló családi házak.
Amúgy ez a vita már sokszor lepörgött itt is, másik topicban is. Az autóval ingázás/közlekedés ki lesz herélve záros határidőn belül. [link] És ez még csak a kezdet.
-
Madwe
nagyúr
Kérdés mennyi házibuliba jár, vagy inkább természetbe kirándul, biciklizik, kajakozik, amihez bizony a többieknek kell valahogy kijutnia a betondzsungelből... egyébként házibulikba olyan korban még szó nélkül ottalszik az ember bárhol, nincsenek olyan komfortigényei mint idősebben. legalábbis nekünk fixen nem volt
-
addikt
válasz Dorian #33467 üzenetére
Egyrészt ez nincs így, másrészt sokkal jobb a tk. Mi Dél-Budán lakunk a fonódó vonalán, rengeteg kertesház is van. Belváros 20 perc alatt elérhető a 2-percenként közlekedő villamossal. Én nem is a távolságra hegyezném ki a dolgot, inkább a tk. kapcsolatokra. Abban pedig az agglo jelentős része nagyon gyenge. Ráadásul a HÉV önmagában egy szociokulturális sokk.
Szerintem ez lényegtelen is. Ha aggloba költözöl, akkor azt vállalod, hogy a kölyök 18 éves koráig neked autóval kell hordoznod mindenfelé, mert nincs normális tk. Tudom, te majd biztosan nem...dehogynem.
#33466tboy93
Még mindig ott tartunk, hogy nem akarsz kompromisszumot kötni az életkörülményeiddel kapcsolatban, és ezt a városban élők fizetik meg. Az emisszióddal, a dugóval, amit generálsz, az autók által elfoglalt hellyel. Erre mondom, hogy ennek lesz vége, mert szépen ki lesznek szorítva ezek az emberek az utcákról. Sőt, már út sem lesz abban a formában, mint jelenleg. Most nem konkrétan rólad van szó, hanem egy jelenségről. Amikor a Rákóczi út 2x1 sávos lesz csak, a Hungária szintén, akkor nem fogsz tudni bejönni, vagy csak nagyon drágán.[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
"ennek lesz vége..."
Hol van az még. Bőven nyugdíjas leszek addigra.
Az emissziós történetet meg ne erőltesd. Te is házat akarsz építeni hatalmas emisszióval, nem elégszel meg egy kis emissziójú társasházi lakással. Te is autóval közlekedsz Bp-en, tök midegy, h ott a villamos meg ilyenek.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
axioma
veterán
válasz Dorian #33470 üzenetére
A cs.haz vs. tarsashazi lakas nem ugyanaz a kategoria, es nem csak az atlagos meret miatt -- pl. bizonyos megoldasok kb. nincsenek ami cs.haznal megoldhato (pl. szurkeviz/esoviz felhasznalas, e-auto toltes es sajat napelem kombinacio), vagy hogy alkalmazkodni kell pl. lakason beluli(!) zajszinttel is, stb. - en korabban mikor a mostanit epitettuk, akkor ugy gondoltam hogy idos korunkra visszakoltozunk tarsashazba, mert ott a lakasajtonal megszunik a megoldando feladatok sora, es a nagy nepsuruseg miatt minden kozel van. Ma mar azt latom, hogy nyugdijbiztositasnak jobb a tenyleg eloremutato szinvonalu epitkezes (pl. gepi szelloztetes es azzal futes). Optimalis esetben egy betondzsungel szomszedsagaban, az ilyen telek nem eleg madarfuttyos cimmel keveseknek tetszik cs.hazhoz - nekem pont jo... masok a szempontok.
-
addikt
válasz Dorian #33470 üzenetére
Nem annyira van ez messze, lásd az idézett cikket, meg a Lánchíd esetét. És nálunk prio szempont a telekvásárlásnál a tömegközlekedési kapcsolat, hogy ne kelljen autózni. Most bringával járok mindenhova a városban.
Inkább csak azt akartam ebből kihozni, hogy ezzel mindenki kezdjen el kalkulálni, aki a jövőbeli lakhatásán gondolkodik, mert a globál trend elég egyértelmű.
-
sutszi
veterán
Láttunk már néhány hullámvasutat a történelemben... Trendek jönnek és mennek. Volt már rá példa, hogy utólag azt mondták valamire, hogy ez mégse volt annyira jó ötlet. A rendszer és az életünk túl komplex, hogy ennyire szűk értelemben vizsgáljuk minek-mire van hatása.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Revolit
senior tag
válasz sutszi #33473 üzenetére
Csakhogy erre csupa pozitiv pelda van, hogy automentes varos sokkal elhetobb, lasd BeNeLux varosok pl.
Igen, le kell szokni, hogy reggel a budira is kocsival megy az ember. Van rengetek alternative, nem csak a tomegkozlekedes...Persze ahhoz, hogy az ember lassa az automentes varos(reszek) pozitivumat, kellene egy kis nyitottsag, de hat itt mindenki hutot cipel minden nap Mari neninek, es kell az auto. Vagy gyereket kell vinni az oviba, lehetoleg minel messzebb legyen az ovi, vagy nem, de ket utcaval arrebb is SUV-val viszi anyuka, megall az ut kozepen, kicseszi veszvillogot, es oldd meg a kozlekedest (true story, Gazdagreten ovi, sok ujgazdagnak (hitt) emberke bekoltozott a tularazott modern panelekbe, es hordjak a por nep koze a csemeteiket.
-
addikt
válasz sutszi #33473 üzenetére
Na jó, de szerintem az triviálisan belátható, hogy ez ebben az esetben nem fog bekövetkezni. A városban lakóknak az az érdeke, hogy az autók ki legyenek onnan szorítva. Érdekérvényesítő erejük nagy, és most megint a Lánchíd esetét tudnám felhozni példaként. Egyszerűen olyan politikusokat fognak megválasztani, akik ezt a programot valósítják meg. És ez csak erősödni fog a fiatalabb generációkon keresztül. Egy csomó városlakónak már jogsija sincs, vagy nem tart saját autót/nem vezet rendszeresen.
-
sutszi
veterán
válasz Revolit #33474 üzenetére
Igen, le kell szokni, hogy reggel a budira is kocsival megy az ember. Van rengetek alternative, nem csak a tomegkozlekedes..
A hiba onnan indul, hogy van egy sztereotip és rosszindulatú feltételezés miszerint a rendszeres autó használat mindenkinek egy hobbi ls indokolatlanul használják tömegesen. Azt sem veszi figyelembe senki, hogy a jelenlegi körülmények alapján az autó letétele aránytalanul nagy extra időráfordítást jelent a közlekedők egy részének... ez az arány mondjuk legyen 30%...
Bezzeg nyugattal akkor példálózunk ha alaposan kivesézzük a témát... BeNeLux esetén légyszi nézd össze a népsűrűségi adatokat kezdetnek... Itt most kb 3 millió ember koncentrálódik Pest megye szinten BP-vel együtt...és főleg BP területén jelennek meg közlekedési szempontból... És ehhez van egy infrastruktúra ami nincs felkészítve semmire sem... sem autós sem egyéb közelekedésre. Kényszermegoldások vannak.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
addikt
válasz sutszi #33476 üzenetére
Azért na! A vita pont arról szól, hogy rengeteg ember úgy alakította az életmódját, hogy kizárólag autóval lehessen megoldani a közlekedését. A lényeg az, hogy ez az életmódbeli döntés nem lesz tartható a jövőben. Vagy visszaköltözik a városba (ezáltal hoz egy kompromisszumot), vagy rá kell ülnie a tömegközlekedésre.
Amúgy egészen sűrűn lakott nagyvárosok is (BP globális léptékben nem egy nagyváros) szorítják ki az autókat. De csak hogy egy valódi nagyvárost hozzak példaként: London. Ott a város egészen nagy részén alig látsz autót.
-
sutszi
veterán
Matematikai esély mindenre IS van... de az én állításom nem az, hogy a te forgatókönyved nem fog megvalósulni... inkább az, hogy megvalósul, mert a hangos kis tömegek évtizedét éljük... Aztán ha már benne vagyunk, akkor jön majd az a rész, hogy mégse volt ez annyira jó ötlet. De azt elismerem, hogy nincs jósgömböm, csak hát alapvetően ez egy merőben más irányba fogja mozgatni az embereket...
Már évtizedek óta... sőt évszázadban is mérhető a városiasodás kezdete és a folyamatos koncentrálódása az embereknek egy megadott földrajzi egységen. Persze létezik egy New York meg London, amire azt mondjuk ott is megoldották... hát ez csak annyiban igaz, hogy hozzánk képest bizonyosan, de az is k. messze van a jótól.
Ha erősen kompromisszumosság és kényelmetlenné tesszük a városba bejutást akkor egy idő után nem lesz meg a kellő motiváció arra, hogy bejöjjenek az emberek. Csak ha muszáj. Ez is triviálisan belátható. Kisebb ellenállás felé mozdulnak.
Amúgy egészen sűrűn lakott nagyvárosok is (BP globális léptékben nem egy nagyváros) szorítják ki az autókat. De csak hogy egy valódi nagyvárost hozzak példaként: London. Ott a város egészen nagy részén alig látsz autót.
Na de pont ez az... hogy nézd már meg ott milyen lehetőségek vannak! Amikor mi még ott tartunk, hogy az 1-es metró olyan mint egy lovaskocsi, a 3-as metró meg egy finn szauna...
A buszok...amit itt mindenki favorizál öntik a füstöt... Ezek a saját adottságaink... hiába szép a London álom.
Ha holnap az autók 50%-a eltűnne és ezek az emberek átülnének tömegközlekedésre, akkor az egész rendszer földbe állna.[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
addikt
válasz sutszi #33478 üzenetére
...inkább az, hogy megvalósul, mert a hangos kis tömegek évtizedét éljük...
Biztosan kis tömeg ez? Ismét felhozom a Lánchíd esetét, de számtalan közvéleménykutatás volt ezzel kapcsolatban. A valóságban az autópártiak jelentik már a kisebbséget, mert mindenki belátja, hogy az a helyzet, ami most van nem fenntartható.
A londoni járműállomány semmivel sem jobb, mint az itteni, sőt! Ezek a füstokádó buszok meg tényleg már sok-sok évvel ezelőtt kikoptak. Alig találsz Euro5 alattit Bp-n a flottában. Kötött pályában is nagyon erős Budapest, csak az nem metró, hanem villamos, és hév.
Ha erősen kompromisszumosság és kényelmetlenné tesszük a városba bejutást akkor egy idő után nem lesz meg a kellő motiváció arra, hogy bejöjjenek az emberek. Csak ha muszáj. Ez is triviálisan belátható. Kisebb ellenállás felé mozdulnak.
Ez a cél. Ne gyere be a városba autóval! Gyere tömegközlekedéssel, bringával, vagy maradj otthon a seggeden!
Ha holnap az autók 50%-a eltűnne és ezek az emberek átülnének tömegközlekedésre, akkor az egész rendszer földbe állna.
Szerintem tegyünk egy próbát. Amúgy nyilván nem állna földbe, bőven vannak még kapacitások a tömegközlekedésben.
[ Szerkesztve ]
-
-
VirsLee
őstag
válasz sutszi #33476 üzenetére
Bár nem vagyok annyira optimista, mint Tapsi, de szerintem is az ingázók nagy részét át kellene terelni szépen a tömegközlekedésre. Hogy miért? Nagyon egyszerű, nem lehet szélesíteni a Váci utat csak azért, hogy az emberek egyesével nagy vidáman autózzanak kedvükre a városban.
1. A probléma ismert
2. Ennek ellenére az agglomeráció létszáma megállíthatatlanul növekszik
3. Megoldási javaslat nem érkezett azon kívül, amit Tapsi mondott
4. Számos példát látok rá a környezetemben amikor apa, anya és a két gyermek minden egyes nap szépen ingázik Budapestre.
5. Nem érdekel, hogy mennyi plusz idő lenne azoknak, akik saját akaratukból költöztek oda, mindenféle külső kényszer nélkül -
nagyúr
válasz VirsLee #33488 üzenetére
"szerintem is az ingázók nagy részét át kellene terelni szépen a tömegközlekedésre"
Ezzel egyetértek. Tessék p+r parkolókat építeni, tessék kihozni a metrót az aggloba stb. Amint ez megvan, utána ki lehet szorítani az autókat a városból. Alternatíva nélkül viszont gyökérség.
-
sutszi
veterán
Biztosan kis tömeg ez?
Igen. Azért mert sokan csendben ülnek... Kicsit ellentmondásba keveredsz. Ha olyan kis tömeg lenne az autós, akkor nem azt néznék reggel 6 - 18-ig ( nem elírás) hogy a a bevezető főútvonalak letérdelnek,..Sőt...nem is lenne miről beszélgessünk most, hiszen milyen pici kis tömegecske..ugye?
A londoni járműállomány semmivel sem jobb, mint az itteni, sőt! Ezek a füstokádó buszok meg tényleg már sok-sok évvel ezelőtt kikoptak. Alig találsz Euro5 alattit Bp-n a flottában. Kötött pályában is nagyon erős Budapest, csak az nem metró, hanem villamos, és hév.
Átlagosan 2 heti szinten látok egy buszt, ami gázadásnál szélvédőn kormol... most őszintén. Határozottan állítasz valamit, aminek az ellenkezőjét tapasztalja valaki. És még ekkor is befeszülsz, hogy márpedig de...
Szerintem tegyünk egy próbát. Amúgy nyilván nem állna földbe, bőven vannak még kapacitások a tömegközlekedésben.
Vitézy-t nem kedvelem... de legutóbb pont azon sírt fel, hogy milyen tragikus a MÁV helyzete...
Megint csak gyakorlati példa... mi a f.szért tart 12 percig a vonatnak beérni a Nyugatiba - Újpestről? Ha nagyon ráérsz ülj fel erre a viszonylatra és megérted, hogy milyen az amikor roller szintű sebességgel döcög be a vonat...
Vagy mondhatnám, hogy a 6.32-re írt menetrendet még soha a büdös életbe nem tudta teljesíteni. Fix 5-7 perc késést produkál egy konkrét járat.#33488VirsLee Hadd tippeljek. Egyikőtök sem ingázik. A fenti példákon kívül is tudnék még számos esetet hozni, hogy milyen problémák vannak... Nektek a fejetekben ott az elmélet, meg a marketing... Azt viszont elfelejtitek, hogy a valóság ez tök más. Olyan ultimate érvektől meg leteszem a hajam, hogy "minek költözött oda" ...
Én arra lennék kíváncsi, hogy titeket hogyan érint hátrányosan az nyilvánvaló környezetvédelmi tételeken kívül a dugó és a sok autó jelenléte?
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
section9
őstag
válasz sutszi #33490 üzenetére
Auto vs tomegkozlekedes vs bicikli helyigenye
Azert mert sok helyet foglalnak el az autosok, meg nem jelenti azt, hogy tenyleg annyira sokan is lennenek.
-
goodboy007
senior tag
válasz tboy93 #33489 üzenetére
+1
Ha Kelenföldnél reggel 8:30 - 9:00-kor max 1 perc keresgéléssel -és nem a parkoló leghátuljában, 10 percre az aluljárótól- lesz ingyenes parkolóhely, akkor majd áttérek a metro-ra.Úgy fél éve volt arról telex cikk, hogy a kerületeknek nincs pénze arra, hogy parkolóházat építsenek, sorry, nekem meg kedvem nincs, hogy szó szerint vadásszam a parkolóhelyet a P+R-eknél, mert 7 óra után már fullon van mind.
Mondjuk én két hetente egy napot járok be és mikor az időjárás engedi, akkor motorral, úgyhogy nem rajtam múlik a város túlzsúfoltsága, de amúgy vicc ez a boszorkányüldözés úgy, hogy közben minimális pénzből lehetne javítani a helyzeten, ingyenes parkolóházakat a főbb csomópontokra építve.
"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007
-
nagyúr
válasz goodboy007 #33492 üzenetére
Sajnos a vilagon sehol nem mukodik az, hogy eloszor megteremtik a felteteleket, aztan pedig atterelik az embereket. Itthon is az lesz, hogy eloszor iszonyatosan megnehezitik majd az autozast, aztan utana majd lesz P+R meg hasonlo.
while (!sleep) sheep++;
-
addikt
válasz tboy93 #33489 üzenetére
Oké, csak ki fizeti ennek a sokszáz-ezermilliárdos költségét? Amúgy sem indokolja semmi a kötött pályát, mert egyszerűen nincs ott akkora népsűrűség. Amúgy ahol van kötött pálya, és zöld, az ugyanúgy piszok drága Londonban is. Azt megint nem fogod tudni megfizetni, és mész kifelé. Nyilvánvalóan az lesz a megoldás, hogy buszra kell szállnod, ami esetleg elvisz a vonathoz/metróhoz. P+R hely sosem lesz annyi, mint amennyi kéne, mert nincs elég hely.
-
Marky18
aktív tag
válasz goodboy007 #33492 üzenetére
Eloszor leszoktatni kell az embereket, utana lehet a megmaradoknak valami infrat adni. Ha eloszor infrat epitenek, akkor az csak tovabbi tomegeket buzdit az autozasra.
-
veterán
Aki kicsit is képben van a modern várostervezési elvekkel, és érti hogy korunk nagyvárosainak problémáira mi a megoldás, az egyetért veled.
Nekem a kérdésem az, hogy itthon mikor lesz már végre gyakorlatba átültetve ebből bármi is? Nem látszik rá semmi politikai akarat, ráadásul a regnáló hatalom még nyomja is a primitív autós propagandát, csak azért mert a főváros vezetése ellenzéki.https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
-Skylake-
addikt
válasz Oppenheimer #33497 üzenetére
Nekem a kérdésem az, hogy itthon mikor lesz már végre gyakorlatba átültetve ebből bármi is?
kurvara soha ? marmint konyorgom, nezd mar meg itt meg poltopikba mikor szobajon az auto.... gondolod, hogy ez a tarsadalom erre keszen all ? szerintem a magyar ha alapjovedelmet kapna egyszer akkor vagy a velencei to partjan tomne a langost, vagy disznot vagna. kb itt tart ez az orszag...
en garantalni merem, hogy ameddig mi elunk (mondjuk 50 ev, 30 korul lehet itt az atlag valahol szerintem), addig itt az eletbe nem magyarazod meg azt az embereknek, ami mashol tokeletesen egyertelmu. es meg valami, SENKI, KURVARA SENKI nem a "kollektiv" jot szeretne... itt majdnem mindenki csak maganak akar jot es mindenki mas a legmagasabbrol le van szarva, MO szocialis erzekenysege nulla, pedig nincs meg egy orszag a bolygon akinek annyire szuksege lenne ra mint nekunk..."Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
sutszi
veterán
válasz Oppenheimer #33497 üzenetére
Persze, mert egy problémára csakis egy megoldás lehet. Ez egy borzasztó fellengzős és arrogáns nézőpont.
#33498-Skylake- : Egyébként a kollektív jó mint olyan eleve hiú ábránd... és ott kezded éppen a történetet, egy jelentős halmaznak valós alternatíva nélkül húznád ki a lába alól a szőnyeget...
Miért baj az ha valaki nem csak másnak akar jót...egy életünk van, ha az egészet savanyú képpel végig szopatnak akkor a nap végén annak mi értelme van?Komolyan, itt a nagy szakértésben... a véleményetek mellé, tegyétek már oda, hogy ingáztok-e vagy sem... Mondjuk az elmúlt 1-2 évből van esetleg 6 hónapnál hosszabb tapasztalat ezzek kapcsolatban? Mert a fotelből, meg a tudományos elefánttoronyból könnyű leugatni. De ha nincs meg a kapcsolat a valósággal akkor nem vagytok jobbak mint azok akiket amúgy pont ezzel kritizáltok meg a modern várostervezési elvekkel egyetemben...
Az hol modern várostervezés, hogy az alapvető infrastruktúrákat nem veszik figyelembe egy-egy építési engedélyeztetésnél? Előbb építsünk oda egy 600 lakásos társasházat, aztán oldják meg majd csinálunk egy buszmegállót, ami majd 4 átszállással meg 30 perc alatt elvisz egy metrómegállóhoz.Csak mert könnyű más f.szával verni a csalánt, úgy hogy az pont vagy kedvez vagy maximum semleges eredményt hoz nektek...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-Skylake-
addikt
válasz sutszi #33499 üzenetére
"Miért baj az ha valaki nem csak másnak akar jót...egy életünk van, ha az egészet savanyú képpel végig szopatnak akkor a nap végén annak mi értelme van?"
semmi baj vele. en sem csak masnak akarok jot.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest