- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
honda23
aktív tag
válasz uriember #59698 üzenetére
Nem te vagy az egyedüli.
Nem tudtam elmenni egerszegre munkatársammal 3 hete.
Mondtam, nézzünk meg több jazzt...
Erre megvette nélkülem...
500km után minden baja van: gyújtás, becsörög, egr dugulás, csomagtér nyitás hiba stb. Motor ki tudja milyen. Friss olaj van benne és a kereskedő nem tudta megmondani, mi ment bele!nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
-
Manitou
veterán
válasz uriember #59699 üzenetére
Úgy emlékszem 3,5 liter kell a 7gen 1,6-ba ( de lehet csak 3,2) , szóval ha 1-1,5 liter jött le a motorból, akkor az erősen nívópálca minimum szint alatt volt már.
Szerintem se cseréltek abba 1500km-rel azaelőtt semmi olajat, valami régi túlhordott 10W40 lehetett benne már. -
flegga92
senior tag
válasz uriember #59706 üzenetére
Az EP a 3 ajtós sportot jelenti a szám pedig a motor variációt (EP1-1.4 EP2-1.6 EP3-2.0 EP4-1.7 CDTi)
Az EU az 5 ajtós EU6-1.4 EU8-1.6 EU9-1.7 CDTi, itt a 2.0 VSA modell külön fut ami EV1.
Neked valószínű D16V1 motor van, ugyan ez van az EP2-ben is. Ritkán de előfordul, hogy D16W7, de nagyon ritka itthon. -
uriember
aktív tag
válasz flegga92 #59708 üzenetére
Köszönöm! Igen, D16V1 van. Ezek után az FL az a FaceLift (2004 utáni ráncfelvarrott), az NFL az meg NonFaceLift (2004 előtti), jól gondolom?
Ugyanakkor látok olyan Civicet, amelyik 2005-ös és még nem tükörindexes (és nem Sport), az meg miért?
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz flegga92 #59710 üzenetére
Erről olvastam alacsony palástnyomású dugattyúgyűrűk, ezek nem a facelifttel kerülhettek bele a D16V1 motorba vagy már mindben ez van? Ez valamennyire magyarázza a túlzott olajfogyasztást - nem az enyémre gondolok, mert az abnormális -, hanem a tulajok által sokat emlegetett "az enyém cserétől cseréig 0 litert (decit) fogyasztott" régebbi motoroknál, akár Hondánál is, pl. főnököm Cityjénél.
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
flegga92
senior tag
válasz uriember #59711 üzenetére
Szerintem aki azt mondja, hogy egy 10ezres periódus alatt nem fogy egy centi olaj sem az vagy hazudik, vagy "gond" van a motorral és valami pótolja az elvesztett olajat.
Én korrekt magánszemélytől vettem, elmondta hogy 6-8 dl fogy a fenti csereperiódussal.
Nálam a sok rövid táv miatt felment 1l környékére. Váltottam 5W30-ról 0W20-ra pont a letapadt olajlehúzó gyűrűk miatt, olajfogyasztas minimalizálódott. Most járok a csere intervallum felénél és 1-2dl közötti olajfogyasztas látszik a nívó pálcán. -
uriember
aktív tag
válasz flegga92 #59712 üzenetére
Szerintem aki azt mondja, hogy egy 10ezres periódus alatt nem fogy egy centi olaj sem az vagy hazudik, vagy "gond" van a motorral és valami pótolja az elvesztett olajat.
Ez így igaz. Vagy teljesen tájékozatlan a négyütemű motor működésében...Egy motor mindig fogyaszt olajat a működési elvéből kifolyólag. Ha látszólag nincs olajfogyás a csereperiódus alatt, nincs változás a szintben, akkor benzinnel pótolta ki az elégetett olajat, sok hidegindítás, rövid távok, hideg motorral közlekedés, ugye a hideg motorban a túldúsított üzemanyag (szívató) lecsapódik a henger falán, aztán az olajlehúzó gyűrű berántja a karterba az olajjal együtt. De ezt hiába magyarázom hülye embereknek...Hülyével ne vitatkozz, mert lehúz a szintjére és könnyedén legyőz., ez a tanulság.
Ez ugyanolyan bullshit, mint csak a 10w40 olaj az igazi, főleg a Castrol, és az mindenbe jó...
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
flegga92
senior tag
válasz uriember #59713 üzenetére
Pontosan így van. Már én is belefáradtam az emberek győzködésébe, hogy próbáljon meg hígabb olajat. De nem, mert eszi ezért tegyük bele a 10W40-et.
Én is szkeptikus voltam a hígabb olajjal kapcsolatban, de mondom mit vesztek vele? Max a következő csere hamarabb lesz. Szerencsére bejött. Ráadásul nekem 280k km van a kocsiban. -
uriember
aktív tag
válasz flegga92 #59714 üzenetére
Ugyanakkor látok olyan Civicet, amelyik 2005-ös és még nem tükörindexes (és nem Sport), az meg miért?
Ez még nem világos, mi az oka? Igazából ilyeneket csak 5 ajtósba láttam és 4 csavaros felnivel, volt olyan is, ahol volt tükörindex is, meg a sárvédőben is index.
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #59715 üzenetére
Akkor vigasztaljon a tudat, hogy a gázolaj legalább kicsit ken, nem úgy mint a benzin.
#nincsbennetarcsi
-
yodamester10
őstag
Na de félre a tréfát,akinek van guminyomás ellenőrzője és nem jelez akkor is érdemes néha rápumpálni a gumikra?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ehhez mit szóltok? Jó ár ha egy ezrest esetleg le lehetne alkudni?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
uriember
aktív tag
-
flegga92
senior tag
válasz uriember #59724 üzenetére
Civicnél teljesen random van. Kollégám nézegette anno újonnan, emlékei szerint akkor azt mondták, hogy a Sporthoz és a VSA-hoz jár. Van egy ismerős akinek FL 5 ajtósa van, neki sincs tükör index, viszont tuti FL, az utcában van egy külföldről behozott, azon van. Magas felszereltséggel általában járt, de nem törvényszerű. Gondolom ki kellett szórni a maradék sárvédőt. Aminél mind a kettő van, vagy utólag kapott olyan tükröt, vagy törött volt és NFL sárvédőt kapott.
Itthon pl az FL Sport csak automata klímával volt kapható, a németeknél meg ritka mint a fehér holló, mind manuális. Angliában szintén csak automata klíma volt.[ Szerkesztve ]
-
uriember
aktív tag
válasz flegga92 #59725 üzenetére
Amit én vettem (ES változat), az 2004 (tehát FL), automata klíma, 4 el. ablak, motoros napfénytető, tükörindex és még gyári riasztó is van benne. Meg még mittoménmi, de azt hiszem, hogy ez a -bőrön kívüli-"fullextra" a 7gen Civicben. "Csak" a torka véres...Német.
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
Bibby
addikt
Rohadjon meg az összes befőttje annak aki meghúzta a kocsimat reggelre.
És az anyukájának is!Ελευθερια η θανατος
-
Z0mbi
senior tag
Hy
9 gen visszapillanto boritast hogy a tokbe kell legyogyitani? Nap meglangyitotta a ragasztot a szelvedon es log az egesz
Ujraragasztanam piros 3M szalaggal...azt a kozmikus sugarzas se szedi majd le
Koszi
Z -
Dudee
senior tag
azt nem tudjátok esetleg, hogy ha szervizben kicserélnek egy karosszéria elemet sérülés miatt, akkor igényt tarthatok a leszerelt elemre?
Ebből indulok ki:
civic első lökhárító 170ezerFt, ha besétálok márkaszervizbe, ezt kifizetem és hazasétálok vele.
Ha szereltetni akarok velük, akkor gondolom ők ezt az árat számítják majd fel nekem.És feltételezem -mint esetemben is- ha a másik fél biztosítójának számlázzák ki az alkatrész árát (vagy gondolom ilyen esetben simán még többet) akkor is így kéne legyen.
Mégis valamiért azt gondolom, hogy valamire hivatkozva nem fogják nekem odaadni a leszerelt lökhárítót (pedig az simán jól jönne nekem, mert minimális rajta a sérülés, és ki tudja jövőben nem jönne-e jól)..
-
kozlo
tag
Számlás kárrendezés (pl garanciális gpk) esetén a márka szerviz benyújtja a számlát a biztosító felé és egyeztetik a tételeket.
A visszaélések és a túlszámlázás elkerülése érdekében a biztosítók szúrópróba szerűen ellenőrzéseket végezhetnek(!) javítás közben , és a végén is!
Illetve kérhetik a leszerelt alkatrész bemutatását a szerviztől..Számla nélküli kárrendezés esetén más a helyzet...de..a biztosító által előre kikalkulált kártérítési összeg elfogadása, és aláírása után a károsultnak utólagos követelése már nem lehet...megbontás után még felszínre kerülhetnek nem látható tételek.
-
kozlo
tag
Ja-ja, nem szeretik ha hirdetve vannak a megmentett alkatrészek . Eddig volt kb 6db számla nélküli kárrendezésem..Tőlem nem kértek semmit utólag, lehet, hogy kiestem a szórásból, vagy látták, hogy semmi sem menthető (tévedtek) .
Viszont,anno az Egressy úti biztosítónál jelenésem volt , szem és fültanúja voltam, hogy szólítják azokat akik a leszerelt alkatrészeket jöttek bemutatni... -
hülyegyerek
addikt
Semmi esélyed sincs rá, mint ahogy az előttem szólók is írták. Ilyenkor a szerviz kötelessége megsemmisíteni a sérült alkatrészt, pont a csalások elkerülése miatt. Egy részről érthető, más részről akkora hatalmas pazarlás, mint'állat.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
Dudee
senior tag
válasz hülyegyerek #59739 üzenetére
értem, köszönöm szépen
-
Dudee
senior tag
és ez külön postot érdemel:
nem hiszitek el (én legalábbis még mindig nem):
13 napja tolatott nekem a marha a parkolóban az akkor 50 napos Civicembe (erről írtam korábban, és emiatt kérdeztem a fentit is).No, 1 órával ezelőtt a Budaörsi úton hátulról belémrongyoltak, miközben én sávot váltottam volna. A hátulsó elismerte a felelősségét. Nálam több elem is sérült, de láthatólag csak picit, itt-ott kis benyomódások a hátsó lökhárítón, és az alsó díszítő szoknyán. Ami alatta van az ugye nem látszik, de ennek azért elég 'szép' hangja volt, így ott itt is tuti lesz gebasz.
K*rvaélet, épp tegnap kezdtem rendezni a márkaszervizzel az első lökhárító javítását, erre most meg ez.
8 éve vezetek suzukit, sosem volt semmi baleset. Végre sikerült megvenni a jó ideje kiszemelt Hondát, erre 2 hónapos koráig 2x megzúzzák.
Jövő héten mi jön, oldalról belémszállnak 70nel? -
nagyúr
Baszki, ez durva
Amúgy szerintem erdemes lefotozni a seruleseket meg javitas elott, ugyanis a kekkh adatbazisban mar elerhetoek a baleseti adatok is, igy majd eladaskor latni fogjak, hogy 2 esemeny is volt, na ilyenkor jol jon ha tudsz mutatni a serulesekrol képeket az erdeklodonek.
[ Szerkesztve ]
-
Dudee
senior tag
válasz tboy93 #59742 üzenetére
Igen, megvannak a fotók. E-kárbejelentő appal csináltuk most is a jegyzőkönyvezést, ott pedig tudsz feltölteni képeket, amiből aztán végül kapsz a mabisztól egy generált 'kék-sárga' lapot, hozzácsatolva a fotókkal.
Persze a lökhárító alatti károkról én nem fogok tudni képeket csinálni. -
_ak_
addikt
Sziasztok,
adott egy 2003-as NFL 5 ajtós 1.6-os Civic.
Nagyjából most van 2 éve nálam és egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy alacsony fordulaton kb. 2100 rpm körül egyszerűen megreked a fordulat és inkább elindul visszafalé.
Nem egyszerű leírni, érzésre olyan, mintha vmi szuper erős ragacsba hajtottam volna bele és leragadnának a kerekek. Leginkább elinduláskor szokott jelentkezni, 2-esbe váltok kuplung fel és már nem reagál a gázra. Ilyenkor kuplung kinyom megint és pumpálok a gázzal, amíg nem hallom, hogy felpörög, utána nem szokott gond lenni vele.Többnyire elindulásnál jelentkezhet, de olyan még nem volt, hogy indítás után egyből vagy mondjuk autópályán egyszer csak elkezdene. Sokkal inkább amikor már kifordultam az útra a parkolóból, de a múltkor kb. 1.5 kmre lévő körforgalomba behajtáskor.
"Szerelőm" annyit fűzött hozzá, hogy amíg nincs hibakód, addig nem inkább nem nyúl a motorba.
Apropó hibakód van, első / hátsó lambda-szondára. Előbbit cseréltem 2szer is bontottra, másodjára tovább bírta, de csak visszajött a hiba. Illetve nyikorog a kormány is, amire az egyik szerelő talán annyit mondott, hogy biztos kiszáradt valami gumi a másik, hogy biztos víz került. csapódott le vmi guminál.
Illetve bónusz kérdés, ismerve ezeket a hibákat, plusz hozzátéve, hogy az első hátsó lökhárító itt-ott repedt. kb. mennyit érhet az autó?
Let's begin, de gozaimasu!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Sorozatok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opel topik
- Filmvilág
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- BIOS frissítés
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs