- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi Mi 11i - inkább
- iPhone topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Yettel topik
- Mobil flották
- Itthon is lesz Pixel telefon!
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
it Tim Cook újfent megerősítette, hogy nagy AI-tervekkel rendelkezik az Apple. És várhatóan alacsonyabb költségekkel valósítja meg azokat, mint a riválisai.
-
Beúszott az új Black Shark GS3 Kínába
ma A Xiaomi márkája robosztus órának kinéző csomagolásban kínál olcsón aktivitáskövetőt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aladdin
senior tag
válasz szabonagyur #51694 üzenetére
Arra, h eleg regota Hondazom, a mostani Accord 6 eves, vezetem a tankolasokat, de soha semmilyen premium, vagy kulfold, vagy barmi is csak egyetlen egyszer valtoztatott volna a fogyasztason.
-
tboldi
nagyúr
-
iltirisz
csendes tag
Sziasztok!
Egy 1.6-os Cvic EP2-ről szeretnék kérdezni. Kb mennyi a normális olajfogyasztása ennek a blokknak. Akinek van ilyenje ki tudna segíteni pár adattal? Igaz, hogy többet fogyasztanak az átlagnál?
Előre is köszi! -
-
Barell
senior tag
Sziasztok. D15z6-ra gondolkozok hogy rakok egy Simota Big Tube-ot. Teljesítménynövekedést nem várok el csak abban bízok hogy szép hangot ad neki, esetleg a kocsiban ülve is lehetne hallani változást? Illettve kell bármit állítani felrakás után? Nem szeretnék égő check lámpát a műszerfalon.
-
Aladdin
senior tag
válasz szabonagyur #51702 üzenetére
Zugloban egy Shell kuton, lehetoleg ugyanazon a kutfejen, mindig csordultig toltve.
Volt, h masik kuton tankoltam, nem ment bele annyi, mert mittomen mashogy allt az auto, egybol javult az atlag, aztan a kovi tankolasnal megint a jol bejaratott kuton tankolva belement a szokasos mennyiseg, persze ez kiszamolva sokkal szarabb atlagot hozott. Ezert nem mervado egy tankolasbol szamolni. Majd 10-15 tankolas kihozza, h tenyleg kevesebbet fogyasztasz-e. De mondom, tankoltam en is premiumot, egy deci nem valtozott... -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Aladdin #51707 üzenetére
Én meg azon röhögök, mikor sietek meg előzök, és szólnak hogy így nem csoda hogy 10 litert eszik a kocsi..
De a régi 5 ös accordomnak bárhogy nyomod, alig fogyaszt különbözőt. 8.3 volt a legkevesebb, és 10.1 a legtöbb. Mehetek vele 10km eket is, télen, nyáron, 1 liter max az eltérés.
Persze ez egy korszerűtlen szívótorok befecskendezésű 2 literes motor, és a gázt is bowdennel húzod, teljesen máshogy megy mint egy újabb autó.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz iltirisz #51704 üzenetére
Szia!
5W30 Eneos olajból 10.000 km alatt kb 0,7 litert evett meg. Most 0W30 Honda olaj van benne 3 hónapja (kb 2500 km) minimálisan fogyott belőle. Eneosról sok helyen olvastam már, hogy szereti eszegetni. Következőleg megy majd bele a 0W20 olaj, sokan így használják a tulajok mindenféle olajfogyasztás nélkül. Ismerősöm EP2-jében szintén 0W20 van kb 0,5 litert eszik neki.
A kocsimban 270e km van.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Aladdin #51707 üzenetére
Annakidején én is végigpróbálgattam hogy a Tesco kút, OMV, Shell, Mol, JET választékból mit hoznak az autók, és 5,9-6,1 között jött ki, nagyjából azonos vagy azonos körülmények közt. Ez inkább mérési hiba, mint valós különbség. Igazából a benzinek tényleges fajlagos energiatartalma minimálisan fog különbözni, és a prémiumoké se lehetne annyival másabb, hogy pl. 5-10%-al magasabb az égéshője, vagy hasonló. Bár ilyenre adalékolni még lehet, de nem hiszem hogy ebben 1 decinél több van, meg nem is hiszem hogy nagyon játszanának vele. Szabványban meg vannak az értékek némi tűréssel, azon belül lehet játszani de elég szűk az ahhoz, hogy a nagy kutak tűrésen kívüliséggel kockáztassanak bármit is.
Viszont ha már valaki a benzin eco-ságát nézi, meg a belőle várható fogyasztáscsökkenést, akkor érdemesebb inkább az olajok táján vizsgálódni. Ott nagyobb mérhető hatása van az üzemanyagtakarékos fejlesztésnek. Lásd pl. 0W20 vagy a hibridek 0W16 olajai. Nálam a 0W40 és a 0W20 között mérhető fél liter különbség adódik, ami a benzinből esetleg adódó talán 1 decihez képest jóval szignifikánsabb, ha már eco oldalról vizsgáljuk. 0W fölé pedig még sose mentem, pedig érdekes lenne valamikor megnézni mondjuk egy 5W40 vs. 0W20-at.
Mindenesetre azoknak a hangoknak akik azt mondják, hogy a 0W-s, vagy pláne a w20, w30 olajoknak semmi értelmük, csak marketing és el akarják adni, azoknak nem teljesen van igazuk.
A prémium benzin hatásainál pedig sosem a fogyasztást vizsgáltam, hanem a motor általános viselkedését, dinamikáját. Jobban elviseli vele az alacsonyabb fordulaton járatást. Nekem ennyi jött le belőle, meg némi átmeneti csendesedés.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
válasz tboy93 #51711 üzenetére
1999 1,4 is 90ló 5000km ~1 liter olajfogyi az gondolom már sok (350000km van a gépben) lehet még ezzel kezdeni valamit?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tboldi #51714 üzenetére
és Qru az autó szalonból lett véve 1999-ben, végig Fater használta egyedül, nagyon ritkán muter is, mindig minden cserélve lett rajta és minden 10k km-nél friss olajat+ szűrőket kapott, az elmúlt 4-5 évben minden 8k km-nél. minden 4-5e km-nél ránézet szerelőnél és az szokott rátölteni olajat (kimondott honda szaki amúgy, majd tervezek vele is beszélni, csak előbb a véleményetekre vagyok kíváncsi).
Fater most vesz egy új KIA-t és agyal rajta, hogy eladja a hondát, de szerintem 200-400k-nál többet nem fog érte kapni (erre mondja az is több, mint a semmi).
A beltere hibátlan, a külseje az már kevésbé, de mivel 100% ismert az előélete és lassan 20 éve a család tagja, agyalok rajta, hogy átvenném. egyszerűen sajnálnám, hogy ennyi pénzért legyen eladva.
Ezért kezdtem el itt tapogatózni
A belsejében egyedül a kormánnyal van bajom, mert már olyan, mint a szivacs.
A külsején lenne munka, mert kb minden elemre ráférne a fényezés
A motorgenerál az pontosan mit takar és kb milyen költségekkel járna.?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #51716 üzenetére
A motorgenerál az pontosan mit takar és kb milyen költségekkel járna.?
A motor komplett szétszedését és felújítását takarja. Összes csapágy, szimering, tömítés cseréje; ha perselyes a henger, akkor azt is (ha nem, akkor felfúrás és hónolás + túlméretes dugattyú); új dugattyúk és gyűrűk... Szóval kb. mindent lehet cserélni, ami mozog és/vagy kopik.
Egy ilyen procedúra ára kb. annyi, mint amennyit ér az autó.
szerk.: Ja, és ennyi km után szerintem a váltót (+ kuplung) is érdemes felújítani, ha a motoréba belekezd valaki.
szerk. 2: Na meg a futómű is elég gatya lehet már. És ahogy írtad, a kasztni is foglalkozós.
Verdikt: el kell adni.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz tboldi #51717 üzenetére
ok, meggyőztél, nagykorú már, el kell engedni, felnőtt már a kislány
tboy93: sokat ment helyben rövid távokat is, kb fele-fele helyben és hosszútávon ami belement
Az 1 liter fater elmondása szerint, de megkérdezem a szerelőtől a pontos mennyiséget, mert sokallom, bár mostanában sokat pályázott, kopott motornál ott több olaj fogy[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Aladdin
senior tag
válasz BlacKSouL #51712 üzenetére
Olaj temaban nincs tapasztalatom, mert az Accord uj koratol mindig 0W-20-at kap, csak azert meg nem fogom letesztelni egy surubb olajjal
En ( mint a szkeptikusok nagykovete) azert egy picit fenntartassal fogadom az altalad emlitett fel litert, mert az az altalad irt fogyasztasnal 8% koruli csokkenes, az meg szerintem tul sok.
10w40 es 0w30 kozott mondanak 3 szazalekot talan, es ott azert nagyobb a viszkozitas beli kulonbseg. -
BlacKSouL
addikt
válasz Aladdin #51723 üzenetére
Noha a fedélzeti nem a legpontosabb mérést adja, ám ha csal, akkor 0w20-al is ugyanannyit csal, mint 0W40-el, vagy akár 10W40-el. Tehát a nagyságrend be van lőve, mindössze a különbözetet kell nézni. Vagyis ha mutat 6 litert, és csal felet, akkor legyen 6,5 a valós, ha meg mutat 5,5-öt, akkor legyen 6,0 a valós. Mivel ezek többször mért és nullázott átlagok, vehetjük állandóan legnagyobbnak a fél liter csalást, tehát nem ettől függ a végeredmény.
Ennek tükrében a 0W40-ről w20-ra váltáskor 0,4-0,5 liternyi fogyasztáscsökkenés mutatkozott, vagyis ilyen alapon ezt én elfogadom. Mivel még a szezonban vagyunk, és a március-áprilisi gumicserekor szoktam nullázni az éves mérést, majd 3 hónap múlva mutatott érték lesz a végleges. Ha a most mutatott 5,5 felmegy még 5,6-ig, akkor az 0,4, ha marad 5,5 akkor 0,5 a különbség a két évvel ezelőtti w40-essel történt éves futáshoz képest, amikor is a tavaszi gumicsere idején 6,0 volt a mutatott átlag a 11-13k km-re, figyelembe véve hogy eleinte viszont oda-vissza cserekor is nulláztam, a szezononkénti mérés miatt, vagyis a nyári 5,9 és a téli 6,1 átlagát véve alapul. Volt egy év amikor 5,8 volt a nyári, de ha jól emlékszem az az első vagy második olajcserekor volt, amikor is 0w30 volt benne. Tehát még azt is vehetnénk mérhető különbségnek, de azt inkább mérési hibának veszem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
válasz tboy93 #51720 üzenetére
vágom, hidegen én várok indítás után kb 1 percet, hogy az olajkör végig menjen, majd elindulok és 2000-2500 környékén tartom, én vagyok akkora elmebeteg, hogy a fűtést is letekerem, meg a levegőztetést 0-ra amíg nem lesz 90 fokos a víz(tudom ott még nem meleg a motorolaj) és kerülőúton megyek dolgozni, hogy teljesen bemelegedjen az autó
Amúgy nekem 59-nél kéri az i20 az 5-öt, de én 4-ben szoktam hagyni
Igazából szerintem érezni, hogy mikor mi esik jól a motornak
Qru: ok, nem az enyém, 1 évig még biztos meglesz, hogy fater ne veszítse el a bónuszát, mert cégre lesz az autó és terv szerint 3 évesen lesz kivásárolva
BigBlackDog: nem tudom[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #51727 üzenetére
én vagyok akkora elmebeteg, hogy a fűtést is letekerem, meg a levegőztetést 0-ra amíg nem lesz 90 fokos a víz
Erről az jutott eszembe, hogy télen a helyi szmnókendcsármos hülyegyerekek mindig bazi nagy kabátban, sapkában, kapucniban, sálban, kesztyűben vezetnek, és nem használják a fűtést, hogy hamarabb bemelegedjen a TDI. Csakhogy a város táblától tábláig kb. 5-6 km, soha nem fog az bemelegedni.
Ez alól kivétel, akinek hengerfejes a taligája.[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz kisza25 #51727 üzenetére
Nem is egy olyan autó van, amelyikben ha 1-2 km után bekapcsolod a fűtést, simán leesik a vízhőfokjelző. Pl. a 8 gen Civic, meg a valódi hőmérős dízelek is. Meg aztán van az a fajta, amelyiknek a mutatója egyáltalán nem a valós hőmérsékletnek megfelelően mutat értékeket, pl. VW csoport. Azok sosem mutatnak visszaesést járó motornál, hiába kapcsolsz fűtést.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #51730 üzenetére
Nálunk a B6-ban ha nem éri el a 90-et a mutató akkor van, hogy picit visszakúszik ha bekapcsolom a fűtést.
Kisza: Reggel én is csak az ülésfűtést kapcsolom be, aztán ha eléri a vízhőfokmutató a 90-et (VW-nél 75-110 között végig 90-et mutat, hogy ne zavarja meg az egységsugarú usert) akkor tolom rá a fűtést. De hidegben van, hogy 6-8 km is kell mire elér odáig a mutató... Bezzeg Bubi, 3 km és már úgy fűt, hogy egy gatyában ülhetsz benne.
#nincsbennetarcsi
-
válasz tboldi #51729 üzenetére
Az a vicces, hogy így elöbb jön a meleg, mert kb 2km után bekapcsolom már meleg jön, ha meg az elejétől melegre állítom 2km után sem jön meleg
Amúgy a g4 1,6 16v 2km után meleget tol akkor is, ha nem tekerem le
Az i20 1,25 16v alkalmazom a letekerést
Az i30 1,4 crdi meg ~10 km után kezdett el valami érezhető meleget lehelni
Qru: jajám én is üléstfűttök[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tboldi #51733 üzenetére
Nekem a vágyam annó egy g5 civic volt, most ránéztem és akkora, mint az i20 2015 és súlyra is kb annyi
Az 1,25V 75-85 lovas i20 viszont 0-100-on kap majdnem 3 másodpercet a hondától, ennyit számít az euro6?Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
yodamester10
őstag
Érdeklődnék,hogy 9-10 generációs civic-ből létezik executive változat,mert én nem találok.Ha már rá szánom magam a cserére megtartanám az igényeimet,mint full bőr,elektromos ülés stb,de nem találok ilyet civic-ből.
-
Aladdin
senior tag
válasz yodamester10 #51735 üzenetére
Igen, a Honda.hu oldalon fent van a 9gen prospektus, volt belole exe, full borrel, a most futo 10 gennek is van ilyen valtozata...
-
BigBlackDog
veterán
válasz yodamester10 #51735 üzenetére
Csak saját vélemény. De tényleg csak saját! 7gen Accordból nem ülnék át 9gen Civicbe (ami meglátásom szerint egy nagyon erős 8gen facelift). Mondjuk én a sportosságért nem vagyok oda és valószínűleg ez is erősen szerepet játszik a fenti véleményben. 10gen már más tészta.
-
yodamester10
őstag
válasz Aladdin #51736 üzenetére
Megtaláltam,kösz.
8,400,000-ezer ami nekem bejönne.Nekem ez jelenleg mind meg van az accordban,sajna aszem marad még egy darabig.BigBlackDog Csak is kizárólag 10-es jöhetne szóba,de nekem kicsit drága vagy inkább nagyok az igények Jelenlegi accord-om fullos,csak a kor miatt váltanék de nem hiszem,hogy így fogok.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kisza25 #51716 üzenetére
Ha szeretitek nincs rossz állapotban akkor menni kell vele míg meg nem adja magát. Ha a váltó, stb, minden jó, akkor szerintem kár elpazarolni. Motorfelújítás az iszonyú költséges, és nem is mindig sikerül jól, nagy precizitás kell és az a műhelyeknek nem mindig megy. Olcsóbb bontott motorokkal szórakozni általában mindig egy ilyenbe belefutni. Még donor autót is kisebb költség szerezni akár egy drágább autóhoz is.
2 liter 10 ezer km -en még nem a világ vége. Nézzétek meg nem-e szelepszár szimeringes. Mikor már mentetek vele és meleg a motor teljesen, 20km után pl, akkor menjen mögötted valaki, és mondjuk 3 ba forgasd el a motort magas fordulatszámra, 5-6 ezer, és utána ne nyomj több gázt, motorfékezz, és rakj neki egy 2 est is valahol 40-50 környékén ahol szintén magas a fordulatszám, majd nyomj egy padló gázt, aki hátul jön az meg figyelje hogy nem -e köp füstöt, mert akkor csak szelepszár szimeringes, az olcsón javítható.
Ehhez még hozzá jön pl hogy ereszt az olajteknő tömítés stb.. ennyi km nél már az összes szimering könnyezni szokott. És összejön 1-2 deci. Egy nagy karton papírra állj rá mikor parkol, és nézd meg csöpög-e belőle az olaj.
Aztán meg ha keresgélsz ilyen autót bontottba, szerintem 70 ezer ft körül már lehet kapni bontott motort, kell keresni olyat aki esetleg donornak hozta kaszni rohadás miatt, vagy törött stb.[ Szerkesztve ]
-
válasz ---Lasali--- #51741 üzenetére
köszi, de már elengedtem, meg lehetett volna győzni, de senki sem akart
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz TaylorPro #51743 üzenetére
Hogy a fenébe lett olyan az eredeti?
Az enyémnek abszolút semmi baja, és ez is 2006-os (124k km).
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
2006 FL benzines accordhoz a gyari fekeket ki gyartja? Illetve ugyanaz a tipus, vagy hasonlo melyik lehet pl fekmesternel vagy egyeb shopokban?
Mondjuk csak kivancsisagkepp erdekel, mar megrendeltem elore a gyarit, egesz jo aron volt csak kivancsi lennek az atpapirozas mennyit dobbaz arcimken ha HOP os csomagolast kap
-
-
TaylorPro
addikt
válasz tboldi #51747 üzenetére
A tiédnek szebb a belseje. Enyémben van 185K. Na most tudjuk hogy a használt auto vásárlás nem könnyű. Olyan nincs hogy minden jó. Láttam nem egy olyat hogy a belseje patika, de a külseje okádék volt. Külföldit nem akartam. Így mire ráleltem arra amit megvettem, szerkezetileg annyira rendben volt hogy elnéztem ezeket az apróbb hibákat. Visszakövethető előélet, második gazdájától, nem kereskedésből, magyar, nem rohad, garázsban tartott, nem dohányzó. A hamusa zsír új! Szóval inkább egy valós 184K futott autó mint egy visszakövethetetlen visszatekert, korrodáló szép belsejű. Szerintem.
Váltógombot, kormányt lecserélném nyugodtan visszalehetne tekerni 100K-ra.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 Hazel
-
tboldi
nagyúr
válasz TaylorPro #51749 üzenetére
Persze, tudom, hogy a használt autó ilyen. Az enyém sem hibátlan, de messze ez volt a legjobb, amit 5 hónap keresés után sikerült megtalálni. Kezdetben szóba sem került a Jazz, ez a példány csak véletlenül szembejött.
Az enyém német import és az előélete is csak részben ismert, de volt olyan állapotban esztétikailag és műszakilag is (és azóta csak javítottam rajta ), hogy simán elhiszem, hogy annyi van benne, amennyit kiír. Én az első magyar gazdájától vettem, tehát én már legalább a harmadik vagyok.
Ez is garázsos és nem dohányzó, a hátsó sárvédőíveken volt egy nagyon picike rozsdakezdemény, amit a nyáron kezeltettem, plusz kapott alvázvédelmet is. Meg fóliát.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Hardcore café
- Mini-ITX
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Vezetékes FEJhallgatók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OLED TV topic
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen