Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz schawo #40387 üzenetére

    Jó, persze, ez egy sokváltozós egyenlet, de még mindig szerintem "túlzottan" a popzenei logika felől közelíted-közelítitek meg a "lábdob ügyet". Ha zenék hangfelvételéről van szó, egész nagyzenekarokat, kórusostól, üstdobostól, orgonástól, cintányéros cudar világostól cakkompakk képesek a "hagyományos", "audiofil" hangmérnökök összesen akár két (!!!) mikrofonnal, vagy három-négy-öt mikrofonnal felvenni, és ehhez megvannak az ésszerű és a gyakorlatban is bevált indokaik. Ott hogyan EQ-zol bármilyen hangszert? Igaz, erre meg én mondom azt, ne gondold, hogy én az ilyen kevésmikrofonos felvételtechnika végtelen híve vagyok, általában jobban szeretem a sok mikrofonnal készített, közelmikrofonozott felvételeket, éppen a mikrofonok rendkívüli tökéletlensége, képességeik behatároltsága miatt - és megmengedem, ilyenkor éppenséggel van alkalom a lábdob (üstdob, orgona...) szintjének emelésére is, amit én sem utasítok minden határon túl, eleve el.
    Azt persze én is elismertem és elismerem, hogy vannak helyzetek, amikor az EQ-zás elkerülhetetlen, vagy én inkább úgy mondanám, hogy több előnyt nyújt, mint amennyi kárt a hiánya okozna - már amióta egyáltalán létezik olyan eszköz, hogy EQ, egyáltalán keverőasztal hangerőszabályzóval. Ti eleve olyan logikáról beszéltek, amikor a hangszerek külön vannak mikrofonozva, márpedig a zenék felvételénél ez inkább ritka, mintsem jellemző.

Új hozzászólás Aktív témák