- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #5204 üzenetére
A kommentem óta folyamatosan olvasom a topikot, és megint felötlött bennem pár dolog.
1. Azt írták, hogyha pl alaplapot cserélnek arra újra indul a gari. A kérdésem csupán az lenne, hogy azt honnan tudom, hogy mennyi?
2. Valószínűleg vagy Pestre vagy Szlovákiába viszik a notit szervízelni. Emlegettek itt 15 napos határidőt, hogy az csak ilyen útmutató, meg nem kötelesek betartani, stb. Mennyi az a javítási idő ami után már lehet valamilyen jogalapom arra, hogy ne a javítást kérjem? Pl úgy noti, vagy a vételárban új, vagy pénz vissza, stb. Illetve ha mondjuk megjavítják de a hiba továbbra is fent áll akkor mit tehetek? Küldöm újra vissza? Ezt meddig lehet eljátszani illetve mikor mondhatom azt, hogy ez nekem elég volt, működő gépet akarok vagy így vagy úgy.Újfent nagyon köszönöm a segítséget!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
HUN]Repa
aktív tag
-
localhost
Közösségépítő
válasz sanzi89 #5205 üzenetére
(a) Mennyi az a javítási idő ami után már lehet valamilyen jogalapom arra, hogy ne a javítást kérjem? Pl úgy noti, vagy a vételárban új, vagy pénz vissza, stb.
Nincs.
(b) lIletve ha mondjuk megjavítják de a hiba továbbra is fent áll akkor mit tehetek?
Akkor nem javították meg! - ismétel javíttatod, vagy ha módodban áll, át sem veszed.
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
localhost
Közösségépítő
válasz sanzi89 #5208 üzenetére
Nagyon "bonyolult vagy"
Azonos típusú notebookot kell, hogy kapj, szó nincs winchester vagy ram-márkákról, sebességről.
Ha nem javítható akkor sorrend:(1) azonos típusúra csere = ebbe köteles vagy beleegyezni
(2) más típusúra jobbra/rosszabbra csere értékegyeztetéssel (ehhez a Te IGEN-ed kell!), mert "NEM"-ed esetén GOTO3
(3) pénz vissza*************************
Hibás termék esetén a vásárlót a kötelező jótállás alapján az alábbi jogok illetik meg: - Elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik választható igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
- Ha a vásárló kijavítást vagy kicserélést kér, a kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
- A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A javítást a vásárló érdeksérelme nélkül úgy kell elvégezni, hogy a javítás folytán a termék értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt hibátlan termékhez képest nem csökkent.
- Javítás esetén a termékbe új alkatrészt kell beépíteni.
- Ha a jótállásra kötelezett a termék kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a vásárló a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja.
-Ha a vásárlónak sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a fentiekben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - a vásárló választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- Ha a vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó ez esetben nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- A terméknek vagy jelentős részének kicserélése (kijavítása) esetén a jótállás időtartama a kicserélt (kijavított) termék (annak kicserélt, kijavított része) tekintetében újra kezdődik. Ez a rendelkezés érvényes az esetben is, ha modulokból összeállt termék hibás moduljának cseréjére kerül sor.
- Hibás termék esetén a vásárlót 1 éven túl az alábbi gyártó által meghatározott jogok illetik meg.
- A gyártó csak javítást vállal.
- Ha a termék nem javítható, a vásárló a meghibásodás időpontjában érvényes, aktuális eladási árra tarthat igényt.[ Szerkesztve ]
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
sasa311
veterán
válasz sanzi89 #5208 üzenetére
100%.-osan ugyan olyat kell kapnod, hogyha cserélik. Tehát kis rosszindulattal ha a hátlap csavarjának a színe más árnyalatú, mint az eredetin volt, akkor köszönöd nem kéred... Az, hgoy más márkájú alkatrésszel van szerelve ebbe abszolut beleesik,
Amit localhost írt, az helytelen.
Amennyiben irreálisan hosszú ideig húzódik a javítás (szvsz 30 nap körül már el lehet kezdeni komolyan reklamálni) akkor hivatkozva a neked okozott jelentős kellemetlenségre (ha ezt bizonyítani tudod - márpedig ha munkaeszközöd a gép akkor tudod) elállhatsz az adásvételi szerződéstől és követelheted vissza a vételárat. Ezt egyik bolt se fogja szeretni, ilyenkor lehet vásárlók könyvébe irogatni, asztalt csapkodni (lehetőleg jó sok másik potenciális vevő előtt, hogy lássák milyen az ügyintézés...) aztán majd lesz valami.Amíg a szervízben van a géped addig nem ketyeg a garancia. Ha főalkatrészt cserélnek arra pedig külön újraindul a kötelező jótállás, ami 1 év (tehát ha alaplapot cserélnek akkor arra a gép gariájtól függetlenül kapsz 1 év garanciát)
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz sanzi89 #5212 üzenetére
Hát ez a különbség a netshop és a helyi bolt között sajnos...
Ha neked egy XYZKLJI1-1 notid volt és nem tudják szerelni akkor csak és kizárólag XYZKLJI1-1 notit vagy KÖTELES elfogadni. Ajánlhat helyette mást a bolt, de te azt a saját szájízed szerint el is utasíthatod, nem szükséges indokolni. Csak és kész. Ilyenkor az eredeti vételár jár vissza.
Ugyanis a boltnak nincsen joga azt eldönteni, hogy te milyen preferencia szerint választottál notit. Sokan például azért veszik a "pöttyös rózsaszín" notit, mert az tetszik neki. És esze ágába sincs egy ugyan olyan specifikációjú, de fekete csíkosat elfogadni helyette. Mert nem is érdekli a beltartalom, az számít neki, hogy pöttyös és rózsaszín legyenMivel arról neked kell gondoskodni, hogy visszajuttatsd a webshopba a hibás árút, így szerintem a beérkezéstől kezdve ketyeg a "szervízben töltött idő". De ez csak tipp.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #5217 üzenetére
Na, újabb számomra felfoghatatlan probléma elé kerültem. Ma kaptam egy mailt a HRP-től, hogy a laptopom javítása kész. A leírásban szereplő javított elemek megegyeznek azokkal a hibákkal, amiket megadtam, azonban van egy gond. A laptopom egy Asus M51VA - AS043C . A javításban pedig egy ASUS M51VR-AP053C szerepel. Ezzel ellentétben a levélben hivatkozott sorozatszám pedig megegyezik azzal a laptoppal, amit elküldtem. A sorozatszám ugyan az, de a laptopok típusa nem. Abban amit elküldtem pl P8600-as CPU van, amire pedig a levélben hivatkoznak P8400. Ugyan így ATI HD3650 helyett HD3470. Most már nem tudom felhívni őket, de holnap első dolgom lesz telefonálni.
Mi a túró ez az egész? Azt hittem, hogy rossz címre küldték a levelet, de a laptop sorozatszáma illetve a hibák amiket javítottak teljesen megegyeznek azzal, amit elküldtem.
Illetve alaplap/zsanér/DVD meghajtó csere szerepel a leírásban. De arra, hogy a garancia innen ezekre az alkatrészekre 1 év, arra sehol nem tesznek utalást, holott fentebb azt az infót kaptam, hogy ezekre, ha alkatrész csere van akkor új garancia érvényes. Ezzel kapcsolatban esetleg hol lehet infót szerezni?"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #5225 üzenetére
Kiderült minden, most már a jó notiról írok. Elöljáróban annyit, hogy minden elismerésem az ASUS garancia szervíznek, vagyis a HRP-nek!
Hétfőn vitte el a gépet a futár, ma délelőtt jött vissza. Alaplap, DVD meghajtó, zsanér, zsanárfedő műanyag burkolat, fényérzékelő, fényérzékelő kábel, fedlap nyitó mechanika csere. Volt vele dolguk rendesen. A DPD szerint kedd reggel kapták kézhez, ennyi mindent kicseréltek benne és csütörtök reggel már a DPD-nél volt a noti. A külső elemeken látszik, hogy cserélték, és a hátlapot lecsavarozva látszik, hogy az alaplap is új. Ilyennek kell lennie szerintem egy szervíznek. Ja, és felhívtam a szervízet, az alkatrészekre 1 év garancia van, az alaplapra pedig kettő. Úgyhogy szerencsésen alakultak a dolgok.
Az előző kommentemhez visszatérve, azt írák, hogy azért egy nagyon hasonló laptop típusra hivatkoztak a mailban, mivel azt a típust ami nekem van nem tudják beazonosítani, mivel magyarországon ilyen laptopot nem forgalmaznak - igen, Csehországból hozattam az ára miatt, szűk 100e Ft-os spóroltam vele - így nem tudták azonosítani a típust, ezért a hozzá hardverileg legközelebb állót írták bele. De mindez lényegtelen, tájékoztató információ volt, a sorozatszám a lényeg.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sasa311
veterán
-
-
Turbolada II
őstag
válasz sanzi89 #8421 üzenetére
2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
És itt tartós fogyasztási cikkről van szó.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
asdf_
veterán
válasz sanzi89 #13841 üzenetére
A dell 1 ev teljeskoru +2 ev korlatozott garanciat kinal a notebookokra. Ez annyit jelent, hogy az utolso ket evben ingyen alkatreszt biztosit es ingyen szervizel. Mivel e masodik ket ev vallalasa onkentes, a tovenyben eloirt kotelezo egy ev pedig mar lejart, a hdd garija nem ujul meg, a vasarlastol szamitott 3. ev utolso napjan -ugyanugy mint az egesz notebooknak- lejar (egyetlen kivetel, ha az onkent vallalt ket ev mondjuk 11. havaban cserelnek, mert akkor 3 vagy 6 honapot adnak ra, a fene tudja melyiket, tehat ha valamit cserelnek benne az onkent vallalt idoszakban, akkor a cserelt alkatresz garijanak lejarta, az a notebook eredeti garijanak lejarati ideje, vagy pedig a beszereles datumatol szamitott 3 (esetleg, de nem valoszinu 6) honap, amelyik kesobb bekovetkezik.
A datumok alapjan neked mar lejart a garid erre. Ha ugy gondolod, hogy a vasarlaskor megtevesztettek azzal, hogy 3 ev garisnak hirdettek egy valojaban 1 ev teljeskoru + 2 ev korlatozott garis termeket, fordulj a hatosaghoz (valaki tenyleg elkezdhetne mar megtenni vegre).
[ Szerkesztve ]
-
axlfsi
veterán
válasz sanzi89 #14006 üzenetére
Na, az biztosan nem ugy lesz! En egy fel percig sem hasznaltam es nem vagyok hajlando ujkent, egy javitott termeket atvenni. Az ugyanaz mintha (legyen peldaul) bemesz az autoszalonba, kinezed magadnak a jarmuvet, de fel percen belul kiderul, hogy csak eppen nem mukodik. A penzed elkerik, a jarmuvet visszaszallitjak a gyartohoz, megbontjak, darabokra szedik, megjavitjak, alkatreszeket cserelnek benne majd X het, honap mulva azt adjak neked...
Azert erzed te is remelem, hogy ez nonszensz es irrealis (es ide meg csak fogyasztovedelem vagy jogasz sem kell; egy HIBAS, nem mukodo termeket kaptam. DOA (dead on arrive). NEM szervizelest szeretnek, hanem egy hibatlan, zsir uj termeket. Vagy en vagyok a paraszt es mit kepzelek mar!?Tudom, hogy ezt majd egyszer eladjak masnak, de az ellen aligha lehet tenni (nem is gondoltam, hogy most bezuzzak, mert nem mukodik). Viszont en, mint vasarlo, aki penzt adott egy bontatlan, vadonatuj termekert, hadd ne egy javitottat kapjak. Mindegy, nem ragozom tovabb, szerintem erted te is
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜