- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
axlfsi
veterán
Sziasztok!
2015.06.01-n rendeltem az eMag-tol ket darab laptopot. Ahogy azt szokott lenni, vissza is igazoltak a rendelesem, futarnak masnap atadtak es harmadnap, 2015.06.03-n hozta is a futar a laptopokat, amit akkor ki is fizettem. Regi (meg eBay-es szokasomhoz hiven), a kicsomagolasrol es az elso bekapcsolasrol felvetelt keszitettem. Kb. a termek atvetele utan 10 perccel ki is derult, hogy az egyik laptop hibas, nem kapcsol be. Veszi a toltest, de nem kapcsol be. Azonnal jeleztem az eMag fele az erre celra szolgalo csatornan, a honlapjukon. A futar masnap (2015.06.04-n) jott is erte, elvitte. Azota 2015.06.12-n kaptam egy levelet toluk, hogy a termek beerkezett (ennyi kellett, hogy Bukarestbe felvigyek), majd mituan mar nagyon felhaboritonak talaltam, hogy nem keresnek, nem kuldik az uj, immaron mukodo termeket, felhivtam oket telefonon. Az ugyfelszolgalatos holgy konkretan nem tudta megmondani, mikor lesz raktaron es mikor tudjak kuldeni, "de mar berendeltek". Egy dolgot tudott biztosra mondani: ha megerkezett nekik es atadtak a futarna, kapok rola ertesitest. Most tartunk a vasarlasomtol szamitott 23. napnal. Mit tudok tenni? Csak varni olbe tett kezzel vagy ez mar meger egy miset (fogyasztovedelmet)? Nagyon felhaborito es verlazito ahogy lesz@rjak a vasarloikat! Arrol nem is beszelve, hogy ajandek lett volna, ballagasra, de ez lenyegtelen is. A penzem naluk lassan egy honapja es a termek sehol.
Koszonom elore is segitsegetek.Zansaitva, hogy attekinthetobb legyen:
2015.06.01-n rendeltem
2015.06.03-n hozta a futar, azonnal kiderul, hogy a termek hibas, nem mukodik, azonnal jeleztem es masnap:
2015.06.04-n elvitte a futar vissza
2015.06.12-n kaptam egy levelet toluk, hogy a termek beerkezett (ennyi kellett, hogy Bukarestbe elvigyek), majd most:
2015.06.23-n, hogy felhivtam oket erdeklodni, na megis, mi tortenik es nem tudtak megmondani mikor erkezik meg az uj (de mar megrendeltek), ami lehet egy het, de lehet akarmennyi is (ki tudja mennyi? meddig varjak ezzel?), ezt a levelet kuldtek ki a rendszerbol:
"Ügyfélszolgálatos kollégánk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a termék cseréjével kapcsolatban."Igazabol az erdekelne, hogy milyen jogaim vannak, mit lehet ezzel tenni, mi lenne a legbolcsebb (ha visszakerem a penzem tobb mint harom het utan, annak is meg ki tudja hany het, mire a szamlamra megkapom).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
-
axlfsi
veterán
válasz sanzi89 #14006 üzenetére
Na, az biztosan nem ugy lesz! En egy fel percig sem hasznaltam es nem vagyok hajlando ujkent, egy javitott termeket atvenni. Az ugyanaz mintha (legyen peldaul) bemesz az autoszalonba, kinezed magadnak a jarmuvet, de fel percen belul kiderul, hogy csak eppen nem mukodik. A penzed elkerik, a jarmuvet visszaszallitjak a gyartohoz, megbontjak, darabokra szedik, megjavitjak, alkatreszeket cserelnek benne majd X het, honap mulva azt adjak neked...
Azert erzed te is remelem, hogy ez nonszensz es irrealis (es ide meg csak fogyasztovedelem vagy jogasz sem kell; egy HIBAS, nem mukodo termeket kaptam. DOA (dead on arrive). NEM szervizelest szeretnek, hanem egy hibatlan, zsir uj termeket. Vagy en vagyok a paraszt es mit kepzelek mar!?Tudom, hogy ezt majd egyszer eladjak masnak, de az ellen aligha lehet tenni (nem is gondoltam, hogy most bezuzzak, mert nem mukodik). Viszont en, mint vasarlo, aki penzt adott egy bontatlan, vadonatuj termekert, hadd ne egy javitottat kapjak. Mindegy, nem ragozom tovabb, szerintem erted te is
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz bullseye #14009 üzenetére
Ertem, koszi az infot. Nem tudom mit mondd a roman jog, de nagyon nem is szeretnem azt guglizgatni (ennek meg majd kulon utanajarok, hogy ha egy (latszolag) teljesen magyar webshop, magyar hosztinggal elad nekem valamit, akkor ott/oylankor miert egy Roman jogot kell kovetnem. Ertem en, hogy Roman a ceg, de ez azert nagyon nem popápolt az arcomba vasarlaskor, sot, ... ha nem olvasol utana ki is, mi is ez a ceg, ugyan ki nem derul az oldalon, hogy adott esetben, milyen kockazattal jarhat a vasarlasod).
Egyebkent az atveteltol szamitott 5 percen belul lattam, hogy nem lesz jo (vette a toltest, de mig az egyik 1-2 perc utan be is kapcsolt, ez nem es kesobb, tobb ora utan sem (van rola unboxing videom is). Azt hiszem egy oran belul(!) jeleztem is az ugyfelszolgalat (elado) fele a hibat. Messze nincs a harom nap kozeleben.
Meg szerencse, hogy a jovoben, ha egy (vagy nagyobb) erteku vasarlas elott leszek es szemelyesen befaradok egy uzletbe (vagy kulon utanajarassal, magyar(!) webshopbol) vasarolok, a kinezett laptoprol - ha akkor, ott - kiderul, hogy nem lehet bekapcsolni, nem kerik el a penzem megis es mondjak azt, hogy nem tudni mikor, de tobb het mulva majd talan hoz szervizeltet a futar (hanem egy mukodot vasarolhatok, kapok).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz Ateszpapa #14011 üzenetére
Igen, koszi! Megtanultam a lecket. Annyira nem is hianyzott, hogy kiirjam magambol, mert ettol nem lett jobb, viszont szerettem volna, ha masok is okulhatnak vagy legalabbis erosen fontolora veszik es merlegelik, mielott abbol a webshopbol vasarolnak. Egy parfum az mas, de minden ami garancialis ugyintezessel jarhat ... en legalabbis SOHA tobbe.
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz Motion_Blur #14058 üzenetére
Aruld mar el, hol dolgozol, mit gyartatok es adtok el, plíz!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Sziasztok!
Gyors kerdesem lenne: egy magyarorszagi webshop a Kinabol importalt termekre, amit nekem elad (afaval, szamlaval) mondhatja, hogy fel ev a garancia vagy Magyarorszagon egysegesen minimum 1 ev garanciat kell adnia minden ertekesitett elektronikai eszkozre?
(ha keves igy ez az informacio, szoljatok es irok bovebben).Koszonom!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Koszonom a gyors valaszt, ertem (azt hiszem..). Ugyanis, aza faramuci helyzet allt elo, hogy a termek pontosan 10.000 Ft volt es januar 6-n vettem... Nem vagyok benne biztos, hogy most verhetem-e az asztalt, ha nem akarjak elfogadni a panaszom vagy sem (egyik pillanatrol a masikra mar nem kapcsolt be a keszulek; egy elektromos vaporizatorrol van szo (ecigi, ha jobban tetszik).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Lehet felreertetted vagy csak nem ismered a termeket, semmi baj. Ez lenne az. Ez szerintem tartos fogyasztasi cikk (nem hasznalodik el, nem "fogy el". Ezen kell cserelni a patronokat, kazanokat, akarmit, de maga az eszkoz es elektronikai termek, benne akkumulatorral...
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Sziasztok!
Meg bujom az osszefoglalot, hatha talalok egyertelmu valaszt a kerdesemre, de adig is, engedelmetekkel, feltennem azt, hatha nagyon trivialis a valaszt. A rovid tortenet:
Samsung Gear S3 Frontier SAMSUNG okosoram meghibasodott. Egyertelmu kijelzohiba (ezt kesobb a SES-ban is "bevallotta" az elado, tipikus szeriahiba), a bejelentest, eloszor telefonon az ugyfelszolgalatnal majd tanacsukra, szemelyesen tettem meg es adtam le a keszuleket javitasra, a hivatalos markaboltban. Ez 2019.08.28-n volt. Akkor ott azt josoltak, hogy 1-15. het a javitas.
Azota tobbszor is erdeklodtem, de altalaban csak visszahivast igertek, ami nem tortent meg. Most (ma) ismet hivtam a hivatalos SAMSUNG 80-as szamot, majd ki varakoztatas utan azt a valaszt kaptam, hogy erdeklodjek magam a szerviznel, "hatha szerencsesebb leszek" (wtf?!) es a kisholgy megadta a SAMSUNG hivatalos szerviz 80-as szamat. Ott egy automata fogadott es elmondta kit hivtam, majd, hogy varjak a kollega jelentkezesere, vegigcsorgott es annyi. Senki nem vette fel.
Kerdesem az lenne, hogy vajon mennyit varakoztathatnak a javitassal? Bekelteto meg mindenfele jogi utakon kell bandukolnom vagy odamehetek a boltba es kerhetem az ora cserejet barmire is hivatkozva? Ket nap mulva lesz 3. hete, hogy leadtam. Tudom, nem a vilag, de az, hogy keptelenek tajekoztatni, hol tart a javitas, egyszeruen nonszensz es nem hiszem, hogy ennyire tehetetlenek vagyunk fogyasztok, de hirtelen nem is tudom, hogy merre tovabb.
Koszonom elore is!˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni egy konkrét kérdésben;
HA és amennyiben egy ILYEN nyomtatót vásárolok mint magánszemély(!), akkor a gyártó köteles megadni a 3 év garanciát? (cégként viszont nem, igaz?).Ha az első kérdésre a válasz igen, tudnátok kérlek segíteni egy valid hivatkozással? (a kormany.hu oldalon is csak "cikkek" formájában találtam erre vonatkozó infókat, de gondolom valamilyen hivatalosabb formában is elérhető kellene, hogy legyen online, ... pl. valamelyik közlöny?).
Ha vitás esetben ezt be akarom mutatni a gyártónak/hivatalos szervízének, részemről elég egy magyar nyelvű dokumentum (az Ő feladata azt értelmezni - a számára idegen nyelvről?).
Köszönöm előre is!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz 4Grider #26201 üzenetére
Ah, értem! Köszönöm a gyors választ!
A lényeg, hogy megillet magánszemélyként a 3 év (hiszen a nyomtató bőven az a kategőria, igaz? ... sőt, inkább az a kevés terméktípus, amire nem vonatkozik!) és a maradékot a forgalmazó/eladó kell, hogy biztosítsa... ezt nem tudtam, de hasznos infó!Annál is inkább, mert elég sok esetben egyenesen a gyártóval kell felvenni a kapcsolatot gariztatás ügyben, de arra nem tért ki a rendelet, hogy amennyiben a gyártó kevesebbet vállal, úgy a vásárlónak a vásárlás helyét kell felkerensnie ... illetve, innentől kezdve különösen fontos megnézni, hogy egy "ma van, holnap sóval hintették a helyét" cégtől vásárolok vagy mondjuk egy Media Markt, hiszen ezek alapján bottal üthetem a garimat, ha megszűnik a forgalmazó cég ).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz Zsolt,72 #26202 üzenetére
Neked is köszönöm!
... ezt a mondatot még keresem az idézet kormányrendeletből: "A gyártó nem köteles ezt biztosítani.", de valószínűleg csak átfutottam vagy nem értelmeztem valamit megfelelően.
szerk.: vagy csak egyszerűen ez az egyértelmű jogi alapfelállás - ahogy 4Grider kolléga is írta -, ettől az aktuális sávos gari témától függetlenül (amit el tudok képzelni, csak nem vagyok jogász, azért értetlenkedem még kicsit, de majd csak összeáll ).
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz 4Grider #26205 üzenetére
Sajnos nem ilyen egyértelmű. Pl. itt 2 év (és forgalmazó). Viszont felhívtam az EPSON-t (1 évet mondtak), de kértem, hogy segítsenek értlemezni, hogy amennyiben egy hivatalos forgalmazótól megvásárolom a készüléket, követelhetem-e a 3 év teljeskörű jótállást, anélkül, hogy EPSON CoverPlus stb-t vásároltatnának velem... nem tudták persze megmondani, e-mailben majd válaszol, ha kiderítette.
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Köszönöm mégegyszer a hozzászólásokat, minden infó a helyére került a fejemben!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz Zsolt,72 #26202 üzenetére
Szia!
Elnézést, hogy újra felhozom a témát, csak egy apróságot szeretnék pontosítani; a forgalmazó, a kvázi az importőr, jól értem? Tehát gyakorlatilag még csak nem is a kereskedő van kötelezve a sávos jótállás biztosítására, akitől megveszi a magánszemély a nagyértékű műszaki cikket az üzletben (hogy egy példánál maradjak), hanem az importőr? (és adott esetben, hozzájuk is kell fordulnia a vásárlónak?).
A BB topikban merült fel hasonló kéréskör kapcsán a téma, egy darabig ment az off, de nyilván nem oda való és szólva is lett, hogy itt folytassuk.
#262014Grider
tehát, a foralmazó nem feltétlenül az importőr és a szigorúan vett jogszabály értelmében csak az importőrt terheli végsősoron a sávos jótállás biztosítása, vagy akármelyik (a legutolsó kis-) értékesítőt is, egy faluvégi műszaki boltban?˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- War Thunder - MMO Combat Game
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...