- Huawei P30 - kell ennél több?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szemmel is vezérelhető lesz az iPad és iPhone
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nem megy az S25 Ultra 3x-os zoomkamerája sehova
Hirdetés
-
Hordozható monitor azoknak, akik igénylik a megnövelt méretű munkaterületet
ph A Távol-keleti Hanx a megszokottnál nagyobb képátló helyett a 2 az 1-ben megközelítést alkalmazná.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
it Az IMF vezetője, Kristalina Georgieva szerint cunamiként söpör majd végig a globális munkaerőpiacon az AI.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
Üdv.
ASUS laptop garanciáztatással kapcsolatban lenne kérdésem. Hétfőn jön érte a futár, a gépre 2010. augusztusig van garancia. Amíg a javításon van a gép - ami a tapasztalatokat olvasva 1-2 hónap is lehet - addig ugye nem ketyeg az amúgyis kevés garancia? Nagy valószínűséggel alaplap hibás, de ezt csak feltételezem, ezért csak elméletben kérdezem meg, ha mondjuk alaplapot cserélnek a gépben akkor az alaplapra ugyan addig van garancia, mint az egész notira? Vagy arra esetleg van tovább?
Programozónak tanulok, így lételemem a gép, meg vagyok lőve nélküle, és minál hamarabb szeretnék egy jól működő géppel dolgozni. Volt szó itt cseréről, szerződéstől elállásról. Ehhez milyen feltételeknek kel teljesülnie? Ott is a kellemetlenség volt említve amit a notebook hiánya eredményezett - bár ott vagy harmadjára ment vissza a noti itt meg elsőre megy még -.
Amúgy még záró gondolatnak a hiba az volna, hogyha van memória a második memóriafoglalatban, akkor néha csontra fagy a gép. Ennek a bizonyítása is érdekes lehet, mivel van, hogy 5 perc alatt fagy, van, hogy egy napig nem fagy. Az eseménynaplóban található bejegyzésekre esetleg lehet hivatkozni? Kicsit féle attól, hogy elviszik, bekapcsolják, 'hát ez működik', majd kifizettetnek velem ilyen-olyan jogcímeken egy kazal pénzt.Köszönöm a segítséget!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #5204 üzenetére
A kommentem óta folyamatosan olvasom a topikot, és megint felötlött bennem pár dolog.
1. Azt írták, hogyha pl alaplapot cserélnek arra újra indul a gari. A kérdésem csupán az lenne, hogy azt honnan tudom, hogy mennyi?
2. Valószínűleg vagy Pestre vagy Szlovákiába viszik a notit szervízelni. Emlegettek itt 15 napos határidőt, hogy az csak ilyen útmutató, meg nem kötelesek betartani, stb. Mennyi az a javítási idő ami után már lehet valamilyen jogalapom arra, hogy ne a javítást kérjem? Pl úgy noti, vagy a vételárban új, vagy pénz vissza, stb. Illetve ha mondjuk megjavítják de a hiba továbbra is fent áll akkor mit tehetek? Küldöm újra vissza? Ezt meddig lehet eljátszani illetve mikor mondhatom azt, hogy ez nekem elég volt, működő gépet akarok vagy így vagy úgy.Újfent nagyon köszönöm a segítséget!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz HUN]Repa #5206 üzenetére
Futtattam Memtest-et hibát nem talált. De - szerintem - nem a memóriával van gond, mivel ha csak 1 modul van a gépben az első slotban nincs semmi probléma. Ha viszont az első slotban tökéletesen működő ramot beteszem a második slotba jelentkezik a fagyás. Mivel 2*2GB van a gépemben így azonban ez nem kerülhető meg...
@localhost
(a)Ez van akkor sajnos.
Azonban azt olvastam - javítsatok ki ha tévedek! - ha nem javítható akkor új ugyan ilyen notit kellene adniuk. Ha ezt nem tudják akkor az eredeti vételárban vehetek új notit vagy kérhetem a pénzem. Ezzel kapcsolatban pár kérdés.
1. Ha nem javítható teljesen, 100%-osan ugyan ilyen notit kellene adniuk? Vagyis ha mondjuk adnak egy ugyan ilyen tulajdonságokkal rendelkező notit de nem WesternDigital hanem Seagate HDD-vel akkor az ugyanaz? Vagy ha nem csak márka különbség van, pl 2GB-os 667-es modul a 2GB-os 800-as helyett? A helyzet nem áll fent, és remélem nem is fog, csak szeretnék 1-2 dologgal tisztában lenni.
2. A szervíz mondja ki, hogy nem javítható pl ha nincs alkatrész? Viszont nincs határidő szabva a javítás semmilyen fázisára? Teszem behalt az alaplap, mondjuk el is ismerik, azzal nyugtatnak, hogy várják az alkatrészt ami mondjuk esetleg nincs is ezért javíthatatlan lenne, de nincs nekik határidő szabva, 2 évig is mondogathatják, hogy várják az alkatrészt nem? Ekkor nem tehetek semmit.(b)
És ezt mondjuk addig játszom a szervízzel - mármint az átvevést, visszküldést - amíg vagy le nem jár a garancia vagy meg nem unom? Ha meg nem veszem át honnan tudom meg, hogy esetleg a hiba továbbra is fentáll?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sasa311 #5211 üzenetére
Csak a laptopot egy pesti netes boltból vettem, én meg békéscsabai vagyok. Éppen ezért sajna a klasszikus értelemben vett "bemegyek a boltba" nem áll fent.
A pontosan ugyan olyan típusra alatt azt értem, hogy pl van egy ASUS XYZKLJI1-1 notim. De ezt kicserélik egy ASUS XYZKLJI1-2 notira, ami mondjuk lényegében ugyan az, de van különbség pl a fedlap nem csíkozottan festett, hanem pöttyözötten. Persze ez hülyeség, csak gondoltam írok egy sarkosított példát. Ekkor ezt nem kell elfogadnom?
u.i.: Mi számít a "szevízven van a gép"-nek? Pl amikor még a futárszolgálatnál van, de már elvitték a notit? Vagy az nem? Amúgy már volt ASUS noti garanciáztatásom egy másik típussal, de ott egyáltalán nem lehetett követni napi pontosággal, hogy most mi merre, hány napot volt hol.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #5217 üzenetére
Na, újabb számomra felfoghatatlan probléma elé kerültem. Ma kaptam egy mailt a HRP-től, hogy a laptopom javítása kész. A leírásban szereplő javított elemek megegyeznek azokkal a hibákkal, amiket megadtam, azonban van egy gond. A laptopom egy Asus M51VA - AS043C . A javításban pedig egy ASUS M51VR-AP053C szerepel. Ezzel ellentétben a levélben hivatkozott sorozatszám pedig megegyezik azzal a laptoppal, amit elküldtem. A sorozatszám ugyan az, de a laptopok típusa nem. Abban amit elküldtem pl P8600-as CPU van, amire pedig a levélben hivatkoznak P8400. Ugyan így ATI HD3650 helyett HD3470. Most már nem tudom felhívni őket, de holnap első dolgom lesz telefonálni.
Mi a túró ez az egész? Azt hittem, hogy rossz címre küldték a levelet, de a laptop sorozatszáma illetve a hibák amiket javítottak teljesen megegyeznek azzal, amit elküldtem.
Illetve alaplap/zsanér/DVD meghajtó csere szerepel a leírásban. De arra, hogy a garancia innen ezekre az alkatrészekre 1 év, arra sehol nem tesznek utalást, holott fentebb azt az infót kaptam, hogy ezekre, ha alkatrész csere van akkor új garancia érvényes. Ezzel kapcsolatban esetleg hol lehet infót szerezni?"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Sas madár #5232 üzenetére
Könnyen lehet. Pl a Lidl-ben lehet venni Powerfix márkás háztartási/barkács termékeket, és kifejezetten jók az eddigi tapasztalataim. Pl bites csavarhúzókészletben jobb minőségűek a bitek, mint egy B&B készletben. De van már villáskulcskészlet, imbuszkulcskészlet, menetvágó, menetmetsző, fúrószár, hosszabító és mindnem nagyon rendben van a minősége!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #5225 üzenetére
Kiderült minden, most már a jó notiról írok. Elöljáróban annyit, hogy minden elismerésem az ASUS garancia szervíznek, vagyis a HRP-nek!
Hétfőn vitte el a gépet a futár, ma délelőtt jött vissza. Alaplap, DVD meghajtó, zsanér, zsanárfedő műanyag burkolat, fényérzékelő, fényérzékelő kábel, fedlap nyitó mechanika csere. Volt vele dolguk rendesen. A DPD szerint kedd reggel kapták kézhez, ennyi mindent kicseréltek benne és csütörtök reggel már a DPD-nél volt a noti. A külső elemeken látszik, hogy cserélték, és a hátlapot lecsavarozva látszik, hogy az alaplap is új. Ilyennek kell lennie szerintem egy szervíznek. Ja, és felhívtam a szervízet, az alkatrészekre 1 év garancia van, az alaplapra pedig kettő. Úgyhogy szerencsésen alakultak a dolgok.
Az előző kommentemhez visszatérve, azt írák, hogy azért egy nagyon hasonló laptop típusra hivatkoztak a mailban, mivel azt a típust ami nekem van nem tudják beazonosítani, mivel magyarországon ilyen laptopot nem forgalmaznak - igen, Csehországból hozattam az ára miatt, szűk 100e Ft-os spóroltam vele - így nem tudták azonosítani a típust, ezért a hozzá hardverileg legközelebb állót írták bele. De mindez lényegtelen, tájékoztató információ volt, a sorozatszám a lényeg.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Üdv.
Remélem valaki tud majd segíteni nekem tanáccsal vagy bármivel az alábbi ügyben.
2008. 10.15.-án lett vásárolva a T-Mobile-nál egy SE G502-es készülék előfizetéssel. Ezt a telefont 2010, augusztusában bevittem az üzletbe, garanciális javításra. A javítás tárgya az volt, hogy a kijelzőt a helyén tartó ragasztó befolyt a kijelző elé, ezzel a perem melett egy 3-4mm-es részt kitakarva. Kaptam cseretelefont, letelt az X nap. A javítás kész, visszavettem a telefont. Eltelt kb 1 hónap. Ezen a héten ugyanez a probléma vetődött fel megint, magyarán megint befolyt a ragasztó a kijelző elé. Namármost a problémáim, hogy 2010. 10. 15.-én lejár a 2 év garancia a telefonra, így ha most beviszem, megint megcsinálják, majd 1 hónap múlva előjön megint ez a hiba mehetek a sóhivatalba... Éppen ezért ilyenkor - ha már bizonyítottan ezzel a hibával javították a készüléket, a T-Mobile is elismeri - kérhetek-e cserét (ha igen kérlek utalj a jogszabályra, hogy tudjak mire hivatkozni)? Illetve cserét már nem, mivel ezt a telefont nem árulják. Ilyenkor mit kérhetek? Azért, hogy ne legyen ilyen egyszerű a helyzet előfizetéses a telefon, tehát a telefon vételárának a visszatérítésével se mennék sokra, mivel az előfizetés mellé 3000Ft volt. Azonban az előfizetésemet meg nem akarom visszamondani, de akarok mellé egy normális telefont.
Ilyenkor mit lehetne tenni?
Nagyon köszönök minden segítséget!
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sasa311 #5484 üzenetére
De ha 1-2x elcseszik a javítást, már nem lesz garancia a telefonra. Javításra meg nem mondták, hogy bármiféle garancia lenne. Vagy akkor igazából másfél év a garancia, mert az utolsó fél évben úgyis elszakarodunk a vásárlóval a javítgatással?
Meg nem értem. Van egy hiba. "Megjavítják". Rövid időn belül ugyanaz a hiba fordul elő, szóval szerintem nem javították meg. Akkor most mivan?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sasa311 #5486 üzenetére
Nem is azzal van a gond, csak most is kellett kb 1 hónap mire megint előjött a hiba. Mindegy, hétfőn beviszem, hogy javítsák meg akkor megint. Ha garanciális időn belül a második javítás se hozza rendbe a dolgot akkor kérhetek cserét?
@Gyuri27
Hát, nem tudom itt milyen alkatrészről beszélünk. Elvileg a készülékházról/kijelzőről oldószerre leszedték a régit, "tubusból" új ragasztó felken, telefon összerak. Itt a ragasztó lehet max alkatrész, de az meg már milyen.
A telefon mindig tokban van, és mindig az övtáskámban hordom, sose hagytam napon."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Üdv.
A neten való rendeléssel kapcsolatos 8 munkanapos visszavételi kötelezettség miatt érdeklődnék.
Van-e a visszavételnek valamilyen feltétele? Mivel olvastam webáruházakban olyat, hogy csak bontatlan terméket tudnak visszavenni. Ez tényleg így van? Ha nem bonthatom ki honnan tudom meg, hogy az adott termék milyen?
Vagy ha kultúráltan ki is bontom, sose tudom már teljesen 100%-ig úgy visszacsomagolni, mint ahogy gyárilag volt. Pl a pendrive-ok ilyen összepréselt kemény átlátszó műanyagban érkeznek, amit csak ollóval lehet kibontani, de ugye azt már "visszazárni", úgy, mint ahogy gyárilag volt nem tudom.Esetleg ha ehhez lenne valakinek infója.
Köszönöm!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Ha interneten rendeltem valamit egy távoli cégtől, akkor garanciális probléma esetén kinek kell fizetni a szállítást? Gondolom a kereskedőhöz nekem kell visszajuttatni, tehát az én állom, de a bolt köteles visszaküldeni a saját költségén, vagy azt is kérheti rajtam?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Predator2 #8468 üzenetére
2. VGA kérdés:
Ha még garanciális, javítsák meg. Ha nem tudják megjavítani, akkor adjanak helyette PONTOSAN ugyanolyat, ha nem tudnak pénz vissza. A beszámítós, meg más VGA dolognak ne engedj, kérd a vételárat ebben az esetben, és azt veszel rajta és ott, ahol neked jól esik."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Predator2 #8472 üzenetére
Igen, annyit kötelesek adni, amennyiért vettem, se többet, se kevesebbet.
Ha a VGA javítható nem valószínű, hogy beszámolják bármibe, még ráfizetéssel sem. Egy kérdést megér, de erre nem kötelezi semmi a boltot.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Van egy Dell Inspiron laptopunk, amit 2011.08.27 vásároltunk, amire 3 év garancia volt. 2014.01.07-én cserélték a merevlemezt. A gépre 2014.08.27-én lejárt a garancia. A benne található cserélt, új alkatrészként beszerelt merevlemez 2015.05.19-én meghibásodott újra. A kérdésem az volna, hogy akkor erre a cserélt alkatrészre nem indul újra a jótállás? Az Dell Ügyfélszolgálata elküldött a búsba, akivel beszéltem egy tapló paraszt volt.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Attix82 #13842 üzenetére
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület oldalán ez található:
"A határidő a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik."
Pontos jogszabályt még nem találtam, de ez alapján az "újra kezdődik" kifejezésből arra következtetek, hogy az eredeti, gyári 3 év garanciának kell újraindulnia az adott alkatrészre, részegységre.
u.i.: Nem vették javításnak, a papírokban feketén-fehéren ott van, hogy HDD csere.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz axlfsi #14005 üzenetére
A románom elég gyenge, de szerintem ez az ASUS-tól jött, hogy elkezdték a laptop garanciáztatását/szervizelését. Tehát nekem úgy tűnik az eMag tovább passzolta az ügyet az ASUS-nak, aki pedig normális, garancia időn belüli javítást indított el. Nem lesz új, csere gép, ezt kapod vissza valószínűleg megjavítva - valamikor.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ!! Nintendo Switch OLED Dual-Boot CFW 18.0.1 + 256GB MicroSD garanciával, üzletből!
- Playstation 4 PRO CUH-7216B 1TB SSD + Játékok
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/1TB (!!!) titánszürke VADONATÚJ BONTATLAN 36 hónap garanciával!
- Gainward RTX 4070 Ghost 12 GB felbontott videókártya, 36 hó garancia, Áfá-s számla
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen