- MG4 menetpróba
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Magisk
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Új órával készül a Black Shark
ma A Xiaomi gaming brandje az S1 Pro formavilágát viszi tovább, amit immár MIL-STD szabványokkal egészít ki.
-
Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
it Musk a befektetőknek arról beszélt, hogy már az idei év végén gyárakban dolgozhatnak a Tesla Optimus robotok, a forgalmazás jövő év végén indulhat.
-
Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
ph Az Apple állítólag meg is felezte a várakozásait, hogy igazodni tudjanak a valós igényekhez.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACE-
addikt
válasz Biznisz Elek #17349 üzenetére
Korrekt, hogy annak ellenére hogy nem értesz a joghoz, állítod, hogy Te tudod értelmezni, és fittyet hánysz az olyanok véleményére, akik viszont tisztában vannak a jogi nyelvezettel. Több nem is kellett... mindenki levonhatja a következtetést...
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
wjbhbdux
veterán
ipon.
"Befejeződött a garanciális ügyintézése, azonban a terméket sajnos sem kicserélni, sem megjavítani nem tudtuk, annak vételárát jóváírjuk Önnek. Kívánsága szerint választhat másik terméket kínálatunkból, melyet Önnek kell megrendelnie a Tüzér utcai üzletünkbe történő átvétellel.
..
Amennyiben nem szeretne más terméket, lehetőség van a vételár visszatérítésére, személyesen, készpénzben. "mindezt 4 hét ""ügyintézés"" után
most ők árulnak lopott cuccot, amit nem tudnak gariztatni, vagy engem loptak meg azzal hogy a kicseréltetett cuccot újra eladják (most 2500-al drágábban, mint amennyit én kapok). Mert azt nem hiszem, hogy egy német gyártó ne cserélné/javítaná a terméket amit a mai napig árulnak..
legaljisztán2017büszkeerős/s
-
asdf_
veterán
válasz wjbhbdux #17355 üzenetére
Nem. A gyártótól amíg hozzád eljut a termék, mondjuk 9 kereskedőn ment keresztül. Ha az 5. lenyeli a garizott, de időközben áremelkedett cumót, és a 6.-nak pénzt ad visza, akkor a 7., 8., 9. is már csak pénzt tud visszaadni. És te sosem tudod, hogy a legutolsó vagy a legelső, vagy melyik másik volt ez. Max esetleg írhatsz a gyártónak gyári szám kíséretében, hogy ők cserélték-e ezt valakinek, mert te csak pénzt kaptál visza.
[ Szerkesztve ]
-
t420s
aktív tag
Van köze a számlának az elállási joghoz?
Ha én online rendelek egy terméket egy webshopból és 14 napos elállási joggal visszaküldöm de nem találom a számlát (noha magát a fizetést persze tudom igazolni lévén bankkártyával fizettem) akkor a kereskedő visszautasíthatja-e az elállási jogot a számla hiányára hivatkozva?
-
Janaboy
veterán
Sziasztok,
Olyan kerdesem lenne, h szerviz garancian tul (bonyolult h miert), de kicserelt egy keszuleket.
A kerdes h kerdeses uj termekre milyen garancia, szavatossag vonatkozik?
A Vodafone szerint semmilyen, de en nem hiszek nekik.Koszi,
UdvJanaboy
-
Dinter
addikt
Üdv.
Múlthéten elromlott a féléves beépíthető sütőnk. Megkerestem a garanciakönyvében a legközelebbi feltüntetett szervizt, felhívtam őket, ők azt mondták jelentsem be a Gorenjénél. Be is jelentettem, ez volt múlthét pénteken. Azt mondták, hogy majd továbbítják a szerviznek, akik keresnek időpontot egyeztetni. Na azóta sem történt semmi. Felhívtam tegnap és tegnapelőtt is a újra őket, azt mondták, hogy rájuk szólnak, hogy keressenek meg. Szerintetek most felhívjam magát a szervizt is, hogy akkor mi van, mert 1 hét az szerintem nem kevés idő és azért nem olyan könnyű nélkülözni a sütőt. A gorenje ügyfélszolgálatos megadta a munkalap számát is amivel tudok hivatkozni a bejelentésemre.
-
nagylaci6417
aktív tag
helló .kérni szeretnék egy kis segítséget nem nagyon vagyok jártas a dologba.
FÉL ÉVE VETTEM EGY 100E FORINTOS TELEFON EGY MAGYAR TELEFONOS WEBSHOPBÓL.ˇ"2 év gyártói garanciával.
sajnos a telefonnak tönkre ment a hangszórója.felvettem a kapcsolatot a magyarországi szervizzel majd elküldtem nekik a készüléket.1 hét múlva visszaküldték a hibát megállapították de nem javították .arra hivatkozva hogy a készüléket nem ők hozták forgalomba meg alkatrész sincs hozzá....kiderült a készülék holland régiós.felvettem a kapcsolatot a boltal ahol vettem .majd futárral elszálitották hogy majd nekik ki fogják javitani a gyártó szervize. ez 4 hete történt .tegnap felhívtam a boltot azt mondták nekem még a szervizbe van a készülék,majd én felhivtam a gyártot és ők segítőkészek voltak emai szám alapján kiderült hogy a bolt leadta ugyan úgy a készüléket csak már nekik is vissza küldte 2 hete, ugyan azzal az indokkal amivel nekem.akkor megint felhivtam az üzletet elmondtam nekik mint tudok"rég visszakapták a készüléket"váltig álítja hogy nem.
ma felhívtak hogy meg van a készülék nincs javítva.felajánlotta hogy saját költségükre javítják itthon vagy elküldik külföldre.......
szerintetek mit tehetek ???? belemenjek ebbe?
én a 2 év gyártói garancia miatt vettem tőlük,drágábban mint más üzletek árulták -
psg5
veterán
válasz nagylaci6417 #17362 üzenetére
Ptk. alapján a gyártónak van termékszavatossági felelőssége ha az eladó bolt elhajt - márpedig el fog hajtani, gondolom sufni gsm-. Vagyis ha a szervíz a gyártó hivatalos szervize, akkor véleményem szerint mindegy hogy rajta keresztül vagy sem szerezte be a bolt, mert a gyártó akkor is ugyanaz. Legalábbis nem hinném, hogy a forgalmazótól, importőrtől változna a gyártó kiléte...Max englisül kell írnod a gyártó székhelyére.
Egyébként pedig jelenleg ez az egyik legnagyobb probléma a piacon. Sajnos a gyakorlat rengeteg féle, hiába van körülszabályozva, a jogérvényesítéig bíróságig kell/ene menni sok esetben...
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
laskr99
addikt
Ha a monitorom garanciáztatás végén bem cserélik de vissza adják a pénzt akkor mit tudok tenni? Most 4ezerrel drágább. Mit mondjak/csináljak, hogy cseréljék?
-
asdf_
veterán
válasz laskr99 #17364 üzenetére
Ha mar nem kaphato/attol a beszallitotol nem elerheto a monitor, amelyiktol eredetileg vasarolta a kisker a tiedet, vagy csak siman visszakapta a kisker is a vasarlasi osszget a beszallitojatol, akkor a penz vissza van feled is. Hogy fol vagy le mennyit ment egy termek ara, azzal a jog nem szamol.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem kell számla a 14 napos elálláshoz. A bolt az elállási jog gyakorlását nem kötheti olyan feltételekhez, amelyek a kapcsolódó jogszabályban nem szerepelnek. Ha visszaküldöd a terméket postán/futárral, akkor a feladó címe vagy a terméken található gyári szám alapján egyértelműen be kell tudnia azonosítania a boltnak a rendelést.
-
Topikgazda
-
ACE-
addikt
De számol a jog:
Ptk.
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye]
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.A jog arra összpontosít, hogy a jogosultat semmilyen kár nem érheti. Ha a kicserélés elutasítása folytán 2000 Ft-al drágábban kénytelen megvenni az ugyanolyan új terméket, akkor Őt kár érte. Ez mostanában videokártyáknál lehet 50ezer is...
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
ACE-
addikt
válasz LuckyL #17370 üzenetére
Egyszer már történt nekem ilyen egy egérrel, jóváírni akartak, én meg mondtam hogy ott van a termékeik között az egér 1500 Ft-al drágábban, úgyhogy cseréljék. És kértem a díjmentes kiszállítást is pick-pack pontra. Mindkettőt teljesítették...
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
sas55
aktív tag
Alaplapomat gyártó cserélte garanciában...erről kaptam papirt. A bolt az "A" betüs
Láthatóan használt lapot kaptam jeleztem email-ben képekkel, még nem kaptam választ.
Mi a teendőm én úgy tudtam ha csere akkor újat kapok.Eladó Harman/Kardon AVR-355
-
őstag
nézd , ha rendesek és fontos a visszatérő vevő akkor persze hogy megteszik
de szerintem a pénz visszatérítés teljesen rendben van
ha visszakapod a pénzt és a szállítási költséget, kár nem ér jogilag
az hogy a termék azóta drágább lett, ez jogilag nem kárnem kötelező újra megvenni..
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.Es ez alatt -attol most tekintsunk is el, hogy itt szavatossagrol irnak- vajon azt kell erteni, hogy a meghibasodott termek tovabb- es visszaszallitasa a szallitohoz/-tol, az ugy kapcsan megejtett telefononok stb. vagy pedig egy kotelezvenyt, hogy amennyiben barhol, barmennyiert az orszagban (mi tobb, a vilagon, ha mar lud, legyen kover) elerheto meg a termek, akkor azt a kiskernek be kell szereznie es a vevonek atadnia? Kerul amibe kerul?
6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye]
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.Ennek meg az egvilagon semmi koze nincs az esethez, ez arra vonatkozik, ha neten rendelsz egy kerekpart, mesz vele az utcan 100 metert es koben rajossz, hogy ez nagyon nem (mert mondjuk ket merettel kisebb/nagyobb a vaz, mint ami a magassagodhoz valo), es emiatt mar nem nullkilometeresnek nez ki a gumi es a felni (a fekezes miatt) es elallsz, vagy egy othonapos furogepen latszik, hogy dolgoztak vele, mocskos, karcolt, egy 10 honapos notebook cserere kerult, de a billenttyuzeterol itt-ott mar lekopott a betu, akkor ezek miatt az elado nem szamithat fel ertekcsokkenest amennyiben jotallas kereteben csereli ezeket, mert ezek a keszulek termeszetes hasznalatabol adodnak. Ha van mondjuk egy otvarnagy karc a notebook kijelzojen/fednlapjan, a furogep aljara befurt a juzer egy gipszkartoncsavart, amin log egy borszij es ide akasztja a tokmanykulcsot, mert az eredeti gumis tonkrement, az meg mar ennek az ellentete.
-
-
TBMC
addikt
sziasztok!
segítségetekre lenne szükségem.a 72órás pixelgarancia esetén (LG felsőkategóriás monitor), egyből kötelesek cserélni a hibás terméket, ott a helyszínen?
- ha esetleg igen, és nincs készleten, abban az esetben mi a teendő?köszi!
markbellus.hu
-
asdf_
veterán
Mert a gyartas vegen van egy ugynevezett minosegellenorzes nevu dolog, hogy csak mukodo termekek keruljenek ki a gyarbol, a nem mukodonel meg megallapitsak a hiba okat es megakadalyozzak ismetlodo letrejottet. Neadjisten a kiskered volt olyan q jo fej, hogy amikor bejott a cseretermek, letesztelte, es csak utana jelezte, hogy johetsz erte, non plusz ultra, amikor biost frissitett is rajta, mert tudja, hogy par regebbi procival el sem indul a deszka es nem akarja, hogy megszivd.
B verzio: tobb mint egy eves volt a te meghibasodott termeked, es a kotelezo jotallas helyett a gyartoi garancia kereten kerult kezelesbe a termek, ott (vasarlastol szamitott 2., 3. ev) pedig a gyartoi korlatozott garancia felteteleinek megfelel, hogy javitott termeket kapsz vissza (ami nem a sajatod).
Irjal alaplapgyartot meg gyari szam elso par karakteret.
(#17380) TBMC: kisker visszamegy vele a beszallitojahoz, ott helyben megnezik, csereutalvany (amihez asszem meg kell varni valami kodot az LG-tol, de lehet, hogy keverem a samuval, vagy idokozben megvaltozott), kisker megkapja a csereutalvanyt, arra a cseretermeket (ha van abban a nagykerben, ahol vette), majd te megkapod az ujat. Par napon belul korbe kene forognia szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
MSI-ben nagyon nem vagyok otthon, igy csak feltetelezes, hogy az eredeti a 2016. augusztus, amit most kaptal, 2016. juniusi gyartas (kiindulva a foglalat 1622-es beutesebol ami 2016. 22. hete, azaz junius eleje lehet).
De tevedhetek. Amennyiben(!) helyesen tippelek, es igy kenyszeruen egy evnel fiatalabb a vasarlasod (hiszen meg nincs augusztus), akkor viszont cserekent szerintem csak ujat kaphattal volna.Amugy ezen is megerne rugozni egy kort, ezt explicite nem irja a torveny hanem csak annyit, hogy "A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre." Ebbol nekem logikusan kovetkezik, hogy ha a javitas modja csere, akkor mivel javitas soran csak uj alaktreszt rakhatnak bele, akkor a cserenel kenyszeruen csak uj, nullkilometerest kaphat az ember, mas kerdes, hogy a jogaalkoto es a jogalkalmazo is igy gondolja-e.
[ Szerkesztve ]
-
TBMC
addikt
pár napba beletellik a folyamat? és adig min dolgozzak? (ha eladtam a korábbi monitoromat)
basszus hihetetlenezen után szeretnék elállni a vásárlástól, de nem tehetem meg mert hibás a termék...
mi van akkor ha ez a pár nap felölel annyi napot, hogy pnt kifutok a 14napos elállástól?
akkor buktam az elállást?(mert addig vennék egy másik monitort...)
markbellus.hu
-
asdf_
veterán
Ez rajtad nem segit, de ugyanugy, amikor szolgaltatot valt az ember, es nem celszeru lemondani a regi net/kabeltv/telefonszolgaltatot, amig bent nincs az uj es nem mukodik, ugyanugy nem volt celszeru neked eladni a regi monitort, amig meg nincs az uj es nem gyozodtel meg hibatlansagarol (oke, ertem, akar 70-80-100e ft-okrol is beszelhetunk, nem feltetlen fer bele mindenkinek ezt atmenetileg finanszirozni).
Szerintem amugy az, hogy pixelhibas, az meg nem jelenti azt, hogy te nem allhatnal el (de jogi idezetet erre most ne kerj, szoval hangsulyozottan szerintem).
-
psg5
veterán
E-ker: tablet vásárolva, elromlik 1,5 év múlva, ezen ptk szakaszra hivatkozva (mármint a 6:166. §)simán fizették a szállítás oda-vissza költségét, persze nyilván korrekt üzletről van szó és ez is lehet az oka,de:
Értelmezésem szerint, amennyiben akár egy cipőt is visszavisz a fogyasztó, számára visszaszállításból eredő költséget (busszal utazott, hogy a cipőt visszavigye a szomszéd városba) az eladónak meg kell/ene térítenie.
Ez így megáll?
Csak azért mert a magyarázatodból a termék javítása közben felmerülő költségeket értem. Rosszul?
Csak hogy jól értem-e.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
sas55
aktív tag
"akkor viszont cserekent szerintem csak ujat kaphattal volna."
Én is így gondolom azért érdeklődöm járt-e már így valaki, ha igen akkor mi volt a megoldás.
Nem nagyon akarnék fogyasztóvédelemhez fordulni de ha kell elfogok menni. Nem 10k lapról van szó hanem 70+Eladó Harman/Kardon AVR-355
-
TBMC
addikt
igen tudom, teljesen igazad van. benéztem.
sajnos a hibás monitortól nem lehet elállni semmilyen esetben. vicc
így mennyi időt vehet igénybe szerintetek a csere? hány napot?
beleférhetek még vajon a 14napos elállásba? csütörtökön (29-én) este vettem át a monitort.hétfőn du viszem be
- még azért megpróbálom azt, hogy indítsák el a folyamatot a cserét illetően, de ettőlfüggetlenül, ha lehetséges, szeretnék elállni a vásárlástól. hátha korrektek lesznek...
markbellus.hu
-
bopeti98
őstag
Sziasztok!
Láttam, hogy van Media Markt topik, de eléggé halott így ide írok. Remélem nem túl nagy off.
A Media Markt webáruházában vásároltam egy telefont, de nem futár hozta ki, hanem az áruházban vettem át, ott is fizettem ki kp-ban.
Ebben az esetben is érvényes a 14 napon belüli elállás?
Átolvastam az ÁSZF erre vonatkozó részét, de nem tértek ki arra, hogy ilyen esetben mi is van pontosan ( [link] )
Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Ezt ki mondta, hogy hibastol nem lehet elallni? Es milyen jogszabalyi idezettel tamasztotta ala? En nem latom, miert ne lehetne.
A csere elvileg egy seta a kiskernek a nagykerbe meg vissza, ha joarcok/ugyis mennek arra, akkor aznaposban is megoldhato szerintem, mas kerdes, hogy ehhez nem deulatn kellene bevinned. Ha nagy bolt/lanc az eladohely, ott mas a tortenet, mert ott osszegyujtik, egyszerre viszik.
Ha kicserelik, akkor amugy miert akarsz elallni? -
TBMC
addikt
alapból el szerettem volna állni tőle, mert nem teljesíti a hozzáfűzött reményeket sajnos...
ezt tudattam a bolttal is, viszont én hülye ráadásként megjegyeztem, hogy a termék mellesleg pixelhibás... és nem kellett volna mert innentől kezdve: csak annyit írt, hogy hibás terméktől nem állhatok el, hanem 72órás garancia ügyintézésre fog sor kerülni.
Pontosaban ezt írta:
"Üdvözlöm!Elállni hibás terméktől nem lehet, 72 órás garanciába fogjuk tudni csak átvenni.
A jótállási ügyintézés menete három munkanapon belül vásárolt termék meghibásodása esetén:
1. A fogyasztó a lejelenti a jótállási igényét
2. Eljuttatja üzletünkbe a terméket, jótállási jegyét, és a hiba pontos leírását.
3.Amennyiben a termék megfelel a fent leírt jótállási feltételeknek, kollégánk átveszi a terméket jótállási ügyintézésre. Az átvételkor kollégáink egy szervizjegyet állít ki az átvételrõl, késõbb azzal veheti át a javított, cserélt, jóváírt termékét.
4. A hibás terméket minden esetben a forgalmazó szervizében bevizsgáltatjuk.
5. Ha a bevizsgálás tanúbizonysággal szolgál a termék hibásságát illetõen, a terméket egy új termékre cseréljük. Ha a termék nem beszerezhetõ, a termék árát az ide vonatkozó érvényes jogszabály szerint visszatérítjük, vagy a termék árát teljes egészében levásárolhatja a fogyasztó.
6. Értesítjük a fogyasztót valamely elérhetõségén.
7. A terméket a szervizjegy aláírása után kiadjuk az üzletben, kiküldése pickpack pontra 600Ft illetve futárral 2540Ft vidékre 1270Ft Budapestre."pénteken beszéltem a tudatos vásárlók jogászával is, aki szintén aztondta, hogy nem állhatok el hibás terméktől...
viszont ITT és a kereskedő oldalán (rendelés lemondása 14napon belül címszó, és mikor nem állhat el a fogyasztó.. - itt sincs rá pont, hogy ha hibás lenne nem állhatok el) sem találok erre utaló kitételt.
szóval most kicsit képzavarom van ezt illetően, hogyan tudnék elállni a vásárlástól...
markbellus.hu
-
Topikgazda
Hogy a viharba ne állhatnál el hibás terméktől? Milyen jogásszal beszéltél? 100%, hogy elállhatsz, én már legalább 5x éltem az elállási jogommal hibás termék esetén és eddig senki sem kötött bele. Gondolj csak bele, hogy milyen visszaélések lehetnének a boltok részéről, ha nem állhatnál el...
-
TBMC
addikt
válasz Superhun #17397 üzenetére
hát épp ez az basszus. ezért nem értem én sem az egészet.
Dr. Haraszti Anikóval beszéltem - a tudatos vásárlók egyesületének jogászaés a bolt is csak azt szajkózta telefonba, hogy mivel hibás nem állhatok el.
de hétfőn végre visszaérkezem Bpre(itt hagyom a melót, most ez fontosabb) és viszem is be a készüléket.
ha nem hahjlandóak biztosítani az elállást, vetetek fel jegyzőkönyvet..gondolom ettől többet nem nagyon tehetek/tudok tenni
(ja az ület amúgy a PCland volt... korábban is vásároltam már tőlük, elég sokat, igaz sosem éltem az elállási joggal)
markbellus.hu
-
Topikgazda
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Superhun #17399 üzenetére
Márpedig hibás terméktől nem lehet elállni, amint jelzel egy hibát onnantól a garanciális feltételek lépnek életbe. A 14 nap arra van, mivel személyesen nem tapogathattad meg, próbálhattad ki a terméket, erre lehetőséged van, nem pedig meghibásodásra. Viszont, hogy a pixelhiba mennyire "hiba".... nevetséges. Bezzeg ha csak az miatt akarná kicseréltetni, akkor a nyakam rá, hogy nem lenne hiba a bolt szerint. Ja, és a békéltető testület tanácsát senkinek sem kötelező megfogadni (megjelenni kötelező csak).
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...