- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Yettel topik
- Honor 90 - modellalkat
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Középkori építgetést preferál az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5445-ös, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #17651 üzenetére
Ez abbol a szempontbol egy kurva nagy logikai bukfenc, hogy ha egyszer a szar cumojat rabizza valaki gariztatni valakire, es igy ezzel azt is, hogy a javitottat/csereltet atvegye (tehat szamlaosszegu targy a birtokaban legyen), akkor halal mindegy, hogy gipszjakabnak az x osszegu targy, vagy maga az x osszeg van a kezeben, ebbol adodoan pedig az is, hogy a boltos kinek adja vissza a vasarlasi osszeget/szamitja be a meghibasodott termeket.
(mas kerdes, hogy 80 ezres cumorol nem irni adasveteli szerzodest is hulyeseg)
[ Szerkesztve ]
-
ACE-
addikt
-
asdf_
veterán
válasz laskr99 #17654 üzenetére
Az a monitor gyarilag 1+2 ev garis (1 ev jogszabaly altal eloirt kotelezo jotallas + 2 ev a gyarto feltetelei szerinti onkent adott korlatozott jotallas). Ha valaki ezt 3 ev garisnak adta el, akkor vallaja is be a kovetkezmenyeit.
Ha a vasarlas ota nem telt el egy ev, akkor mar be is jelentkeznek a bekeleteto testulethez, mert ez igy teljesen szembe megy a jogszaballyal, ha a plusz ketto evben vagy (amire a gyarto azon kivul, hogy ingyen megjavitja, semmit mas igeretet nem tett, igy idotartamot sem), akkor sajna csak varni tudsz.
Esetleg irsz az asusnak, hogy nagyon nagyon unhappy vagy, hogy mar 3 honapja nincs monitorod, a bena szerviz miatt, hatha valaki kezere koppintanak.[ Szerkesztve ]
-
laskr99
addikt
válasz laskr99 #17656 üzenetére
Kb 30 napot írtak. Az Asust felhívtam, megnézték júni 26-án le lett zárva, de visszaküldésről semmi. Papíron a szervízben sincs. Azt mondta 3 eset van: szervízben van csak nincs dokumentálva,Ediginél u.e, elkallódott a postán. Ír a szervíznek és emailezik nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Scroll Lock
tag
Sziasztok!
Adott egy céges, Vodafone-tól vásárolt Samsung XCover 3 típusú készülék. Már 4-szer volt a Vodafone szervizében, mivel előfordul, hogy hívás közben bontja a vonalat és kiírja, hogy "szolgáltatási területen kívül". Ekkor kénytelen vagyok újraindítani a telefont és akkor egy ideig tudok beszélni. A probléma ott kezdődik, hogy a szerviz a 4 javítás alkalmával nem érzékelt semmilyen problémát. Frissítették a szoftvert, de semmilyen tényleges javítást nem végeztek, mondván, hogy a készülék jól működik és csak én képzelődök.
A kérdésem, hogy mit lehet tenni ilyen esetben? Fogyasztóvédelmi eljárásnak mi a menete?
Előre is köszönöm segítségeteket!
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Scroll Lock #17658 üzenetére
Nincs menete, mert a céges vásárló nem fogyasztó.
Mielőtt újraindítanám, én felvennem videóra, hogy lerohadt, plusz megvárnám a reboot végét is, így annak dátuma is látszik a videón.
[ Szerkesztve ]
-
Scroll Lock
tag
Jó felveszem, azzal nincs gond. Bár alapvetően a Vodafone boltban nem kell bizonyítanom a hibát, valahogy a szerviz partnerüknek kellene eljuttatnom...
Viszont gondolom a cégek is fordulhatnak valamilyen jogorvoslathoz, nem?
UPDATE: Most olvastam, hogy elvileg polgári peres eljárást lehet indítani.[ Szerkesztve ]
-
ACE-
addikt
A céges vásárló már miért ne lenne fogyasztó? Egy cég ha vesz az üzletkörén belül használt számítógépet, arra szerinted nincs garancia? Ne írj butaságot... Ha viszonteladóként működik, akkor nem, de ha végfelhasználóként veszi, akkor ugyanúgy él rá minden garancia. De pl. egyes dolgokat nem lehet igénybe venni, pl. a 14 napos elállást, bár ezt igazából nem értem miért...
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
chopin42
őstag
Szevasztok! Most vettem egy Toshiba p300 1tb wichestert a vizesektől (aqua). Oem. Még nem bontottam ki. Ami egyből feltűnt: Csak egy év garancát adtak rá. Elvileg 2 év jár gyárilag. A garanciajegyen nem szerepel semmilyen márkaszerviz elérhetőség, sem gyári garanciajegy. Megpróbálnám beregisztrálni a Toshibánál, nem találja a szériaszámot. Mit tegyek, hogy megkapjam a 2 év gyári garanciát? (így, vagy úgy). Egyelőre nem szereznék elállni, buknám a postát, plusz vehetnék másikat...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
ACE-
addikt
1997. évi CLV. törvény
a fogyasztóvédelemről2. § E törvény alkalmazásában:
a) fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje,Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
axioma
veterán
válasz Scroll Lock #17658 üzenetére
garitol fuggetlenul, hany eves az a sim kartya? kerj technikai cseret...
-
asdf_
veterán
Hmmm, elbasztam, a PTK szerint nem fogyaszto a ceg:
8:1. § [Értelmező rendelkezések]
3. fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;De a lenyegen nem valtoztat, hogy se 14 napos elallas, se bekelteto testulet nem jar egy cegnek.
(#17663) chopin42 Ebbol a szeriabol meg nem vettem, de szerintem sehol nem adnak hozza gyartoi garjegyet, vevo a vasarlas helyere, kisker meg a nagykerbe viszi vissza.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Azert ideztem a ptk-t, mert azzal kevertem ossze. Valamint a PTK-s ertelme a fogyasztonak az, ami alapjan bekeltetohoz lehet menni (ami mondjuk eleg vicces, ha a fogyved torvenyben nincs maganszemelyre korlatozva a fogyaszto).
De ha mondjuk a bekeltetes.hu-n azt irjak, hogy:Ki kezdeményezhet békéltető testületi eljárást?
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje,
akkor en hiszek nekik.
(az altalad idezettben felsorolt 3 kivetelt en most neki nem allok kiguglizni), keso van mar ehhez )
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
Írok holnap egy kedves levelet. A gond az, hogy OEM cuccot kaptam (antisztatikus zacsiban van a cucc). A honlapon is oem-ként volt feltüntetve. Mindegy, lehet, hogy kibontom, ha működik, lehet, hogy le kéne szrnom. A gond az, hogy a 2 év gyári sem valami acélos, de ennyi pénzért...
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
gondor53
csendes tag
Sziasztok!
A következő a problémám: Vásároltam korábban egy VGA kártyát, 3 év garanciával. Idén januárban tönkrement, garanciában megjavították. Rá fél évre ismét tönkrement, akkor egy gyárilag felújított cseredarabot kaptam, újra indított garancia idővel. Ez már egy hét után mondta fel a szolgálatot, visszavittem, és valószínűleg ismét egy gyárilag felújított darabot fogok kapni.
Mik a lehetőségeim?
Ez a kártya egy GTX760, nagyon sok hőt termel, és valószínűleg ezért is hibásodik meg folyamatosan.
Mikor kérhetem azt, hogy most már elég a cserélgetésből, javításból, kérem vissza az árat.Háromszori meghibásodás már alap lehet ehhez, vagy kell várnom még "x" db meghibásodást?
Köszi előre is.
-
laskr99
addikt
Ha van egy Asus Rog Sica egerem és garanciáztatáskor visszaadták a pénzt, mert nem volt raktáron,és a szervíz nem küldött újat,majd vettünk (ugyan onnan) ugyan azt a modelt és megint meghibásodott ugyan azhal a hibával akkor lehet rögtön pénz vissza?
-
gondor53
csendes tag
válasz LuckyL #17677 üzenetére
Nem akarok elállni a vásárlástól, mert szükség van az adott tudású VGA-ra.
Azt szeretném igazából, hogy ennek a sorozatosan meghibásodott típusnak az árát beszámíthassam egy hasonló tudású, ma kapható VGA vásárlásába.
Lenne is megfelelő, ami kb árban és tudásában is hasonló. GTX1050Ti, vagy egy kis ráfizetéssel a GTX1060.Megkaptam a cseredarabot, ez egy gyárilag felújított példány, a garancia újra indult megint 3év.
Ebből a szempontból ez megnyugtató, de nincsenek illúzióim, valószínűleg ez is meg fogja adni magát.
Rossz konstrukció, ez a hibastatisztikából is kiderül, a meghibásodási aránya 30% feletti.Ha kibír 3 évet, akkor rendben van, de ha a garancia időn belül ismét meghibásodik, akkor jogom van kérni a típuscserét, vagy a kereskedő jó szándékára vagyok utalva?
-
harom.14
csendes tag
Sziasztok!
Rendeltem egy joghurtkészítő gépet az extreme digitaltól. Szerintetek ha ezt kipróbálom, akkor még élhetek a 14 napos elállási jogommal?A szabályzatukban így fogalmaznak a kivételekről: "olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (hajnyírók, hajformázók, hajkefék, férfi borotvák, női borotvák, epilátorok, IPL tartós szőrtelenítők, gyantázási eszközök, férfi szőrtelenítési termékek, női szőrtelenítési termékek, elektromos fogkefék, fogkefe pótfejek, lázmérők, inhalátorok, stb.)."
Erről a termékről lenne szó: https://edigital.hu/party-termekek/ariete-621-yogurella-joghurtkeszito-p255522
[ Szerkesztve ]
Hi! I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.
-
GeryFlash
veterán
Sziasztok!
Van egy Motorola Z play telefonom, ami még hónapokkal ezelőtt tönrkement, hosszú a történet, a lényeg hogy az elmúlt héten el kezdtem garanciáztatással foglalkozni.
Expansyson vettem egy hardveraprós srácon keresztül aki 5% engedményt tudni adni rá, igazából ez nem lényeg. A probléma ott jön, hogy az expansys megszűnt customer ügyfeleknek. Rájuk írtam e-mailen, ők a Motorolához irányíottak. Onnan egy chatrobot/asszisztens által megkaptam a TMX-et. A TMX szeptember óta nem kommunikál ügyfelekkel, Media martkba illetve a First phone a partnerük, ahol le kell adni a készüléket, és onnan küldik tovább a TMX-hez javításhoz.
Pár órája hívott a First Phoneos srác, hogy visszaküldték nekik a készüléket, mert nem Magyarországon illetve az EU-ban (???) forgalmazták.
Az lenne a kérdésem hogy mit lehet tenni expansysos garinál, illetve ha semmit akkor hol lehet javítatni a panel és talán alaplap hibát?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
KisApám
addikt
Sziasztok! TV-t vettem, elromlott, 3 hete van garanciális szervízben.
Kellene-e adnia cserekészüléket az eladónak, vagy van-e bármi más lehetőség?̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
rekop
senior tag
Üdv!
Ismét segítségre lenne szükségem. Webshopban rendeltem egy porszívót, amit ma hozott ki a futár. A csomagolás sértetlen volt, átvettük és kifizettük. Hazaérkezve kibontottam a csomagot, összeraktam a gépet, és akkor vettem észre, hogy egy részen el van repedve a műanyag háza, olyan 10cm hosszúságban. A dobozában is találtam egy letörött műanyag darabot ami nem tudom honnan eshetett ki, mert nem látszik kívülről, hogy hiányozna valahonnan.Ilyen esetben ha el akarnak majd hajtani(ami nem biztos, de jobban szeretek felkészült lenni), mivel védekezzek? Kicsomagolós videót nem készítettem, mert a doboza kívülről sértetlen, és nem is igazán törékeny a termék, így nem gondoltam hogy szükség lehet rá.
Viszont ugye azt sem tudom bizonyítani hogy nem én törtem össze.Ilyenkor mi a megszokott eljárás(szerencsére eddig nem találkoztam még ilyennel, de most sajnos ennek is eljött az ideje )?
Köszönöm!
-
gondor53
csendes tag
válasz chopin42 #17689 üzenetére
Nyilván az adott típusból túl sok ment tönkre, és így nem éri meg nekik a macera, így azokra csak a ker törvény szerinti minimumot adják. Van náluk is sok 2év garis diszk is.
Ha még lehet az elállást választani, akkor tedd azt. Ha azért adtak csak egy évet, mert tudják hogy gyenge típus, akkor neked is jobban megéri hosszú távon ha egy jobbat veszel, még ha kicsivel drágábban is.
Úgy tudom a gyártóknál is lehet garanciális problémát intézni, de lehet hogy többe kerül a leves, mint a hús.
-
lowzor
veterán
Sziasztok!
Az Aqua Electromax-al lenne problémám garanciális ügyben.
2017. júniusában vettem náluk egy Asus GTX 1060 Strix típusú VGA-t, amely augusztus végén elromlott, ezért elküldtem nekik garanciális javításra. 1 hét múlva visszaírtak, hogy a kártya nem javítható, ezért a gyártó egy cserepéldányt adott helyette. Rögtön a kibontás után észrevettem, hogy a garanciamatrica át van szakítva a kártyán, de erről jegyzőkönyv sehol nem volt. Nagyobb probléma volt, hogy a cserekártya kb 20 fokkal melegebben üzemelt, mint az előző példány és nagyon hangos is volt. Emiatt a két dolog miatt újra visszaküldtem nekik a kártyát. Kb 1 hétig csend volt, aztán ma rám írtak, hogy a gyártó is meg ők is letesztelték a kártyát és szerintük semmi baja nincs. Küldtek róla képeket meg videókat, hogy náluk max 78 fokig ment fel (ha rendesen működne, akkor kb 60 fok környékén üzemelne) és ez a hang teljesen normális egy 3 ventis kártyánál állításuk szerint. Az az érdekes még, hogy 81%-os TDP limittel tesztelték a kártyát, tehát gyakorlatilag visszavett teljesítménnyel: [link].
Az átszakított garanciamatricáról meg állítólag készítettek jegyzőkönyvet.
Mit lehet tenni, ha ezt én nem szeretném elfogadni? Nem azért fizettem rá súlyos tízezreket egy jó hűtésű kártyára, hogy aztán hangosan és melegen üzemelő példányom legyen. Az interneten is sok teszt van a kártyáról, amikben messze hűvösebben és halkabban üzemel ez a típusú kártya, mint amit ők küldtek nekem. -
laskr99
addikt
Na az Asusos nem üzent ezért újra hívtam.
Itt a teljes történet:
Júni. 18: Monitor leadva
Júli. 11: monitor visszajött javítatlanül,újraküldés
Júli. 27(Asus szerint): elküldve Edigitalnak
Aug. 13: Edigital-t hívtam merre van a monitor--->"Szervízben", ír ha tud valamit.
Aug. 30: Edigital ismételten hívása--->'szervízben van, ha tud valamit ír, megérti,hogy türelmetlen vagyok.
Szept. 08: Asus hívása---> júli 27-én lezárva az ügy,elküldve az Edigitalnak, szerinte vagy náluk van és nem tudnak róla,vagy a postán kavarodott el,vagy a szervíz nem küldte el.Rájuk ír majd emailen keresztül szól,hogy mi van.
Szept 12: Asus hívás--->Igen emlékszik mi volt, írt is nekik de a főnök válaszolt,hogy a javítást végző emberke szabin van, újra megkérdezi őket és emailen tájékoztat.
Edigital hívás---> A monitor cserés lesz,nem lesz pénzvisszafizetés szerinte,de szervízben van. -Elmondtam neki mit mondott az Asus-. Megnézi mit tud tenni, 3x elment a telefontól, Ő csak annyit lát,hogy szervízben van, ír a szervízeseknek. Max ennyit tud tenni.Asztalt rájuk borítani lenne kedvem Mit lehetne tenni?
[ Szerkesztve ]
-
laskr99
addikt
válasz BornToBePuli #17697 üzenetére
Elsőnek bemegyek személyesen hátha a fogyasztóvédelem,békéltetőtestület szavakra vslamit mondanak.
-
Horti94
újonc
Sziasztok!
Van egy Dell laptopom, amiben már a 3. hűtő van és most tört szét a második ház is, így ismételten szervizbe kell vinnem. (az előző garanciális javítás után vettem észre hogy a ház ismét eltört)
Szerintem egy laptopnál ez elég vállalhatatlan, hogy félévente cserélni kell ugyan azokat az elemeket, már ott tartunk, hogy több időt van szervizben a gép mint nálam és lassan a garancia is lejár. Az lenne a kérdésem, hogy nem lehetne e valahogy megoldani, hogy vissza kapjam a pénzem?
Előre is köszönöm a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Yettel topik
- Milyen egeret válasszak?
- Tudományos Pandémia Klub
- Gitáros topic
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Honor 90 - modellalkat
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 89.900.-
- 100db 4WORLD - 08529 - SATA3 KÁBEL 45CM - RED Új
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol csomag
- SK Hynix Platinum P41 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7000-6500 MBs - Eladó!