- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Hétvégi hardvermozaik
ph Ezúttal multifunkciós készülékek és monitorok állnak a középpontban, de notebook, billentyűzet és néhány komponens is feltűnik.
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
Free Play Days 2024 - 16. hét: Dungeons 3, Eiyuden Chronicle: Rising, I am Fish
gp A szokásos hétvégi buli alkalmából ismét három játék próbálható ki.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz afoyem #17848 üzenetére
Nekem itt valami nem kerek. Ki hozta forgalomba a telefont az országban? Mert a forgalomba hozóhoz tudsz menni a jótállási igényeddel 2 évig, érvényes jótállási jegy birtokában. Vagy EU-s garancia van a Lenovo telefonokra és külföldről hozták be? Mondjuk szerintem az utóbbi esetben is kéri a gyártói szerviz az érvényesített gyártói garanciajegyet...
-
peestike
senior tag
sziasztok! bocsánat, ha hosszúra sikeredne, de kíváncsi lennék, hogy mi a vélemény a helyzettel kapcsolatban... szóval az esemény:
szülők beruháztak műanyag ablakokra+ 2 ajtóra (600k összértékben). megérkezett a cucc, beszerelték. másnap reggel szülők leszedték a fóliákat, csak ekkor derült ki, hogy az egyik ajtó jobb alsó sarka, ahol a 45 fokban van hegesztve a műanyag teljesen gány munka, meg 1-2 helyen, ahol sziloplasztozva van az üveg kívülről, teljesen el van kenve. (mondjuk én még nem láttam műanyag ajtó üvegen kívül sziloplasztozást...) ekkor felhívta édesanyám a céget, akitől vették, ugye ez a banda is szerelte be. elmondta mi van, annyi volt a válasz, hogy amikor párkányokat szerelik, majd megnézik a munkások. 3 hét, nem kevés idő, annyi idő múlva szerelték a párkányokat. a munkavezető megnézte, lefényképezte, elismerte ott ő is, hogy teljesen hibás a termék gyakorlatilag, de a felettesénél, a kft-nél kell valamit kezdeni ez ügyben. vagy a termék gyártójánál.... szülők verték az asztalt kicsit a forgalmazónál/beszerelőnél, de majd valamikor tavasszal akarják garanciában javítani, mert el kell vinni az ajtót szerelni. most ugye hideg lenne már x napig ajtó nélkül...
ötletem sincs, hogy merre lehetne esetleg elindulni most. jól gondolom, hogy először a forgalmazónál/beszerelő cégnél kellene valamit elérni, mert gyakorlatilag velük volt szerződés? aztán az ajtó gyártó, meg a forgalmazó intézze egymás között? vagy ilyen esetben a gyártónál lehet valami keresnivaló? panasz bejelentése gyakorlatilag 72 órán belül megvolt, csak kb. nem foglalkozott vele a cég. (szülők sem fiatalok, így könnyebb megvezetni őket, meg ilyen dolog se fordult elő sem) valakinek netán ötlet? szívesen fogadnám, nagyon köszönöm előre is!42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
#34576640
törölt tag
Ha lejárt a 30 nap garanciális ügyintézés és még csak meg sem keresett a cég, akkor mitévő lehetek?
-
#34576640
törölt tag
válasz Biznisz Elek #17855 üzenetére
Érdeklődtem. Azt ígérték, hogy szólnak a gyártónak és utána felhívnak. Ez volt 4 napja. Majd tegnap napközben bementem, az egyik ügyfeles megígérte, hogy este ő maga fog felhívni, mivel a nagyfőnök az nap este csinálta a termékek behozatalát.
-
arsenlupin
aktív tag
Hello!
2015 májusában vettem egy dell laptopot, amire 1+2 év a gari! Ma megadta magát(végkép) az akksija!
Az lenne a kérdésem, hogy a garancia az akkumulátorra is ugyanúgy van 1+2 év, vagy az más elbírálás alá esik?
Köszi!Üdv:F
-
őstag
válasz arsenlupin #17857 üzenetére
ez a dell feltételein múlik, javaslom kérdezd meg őket, vagy nézd emg a honlapjukon ha fentvan
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz arsenlupin #17857 üzenetére
Q Why does the battery have a different warranty period than my system?
A Dell's standard battery warranty is one year. Batteries are a consumable item. All batteries degrade with time and use. The warranty is very similar to common auto warranties which exclude consumable items such as tires. -
arsenlupin
aktív tag
LuckyL, asdf
Köszi a gyors segítséget!Üdv:F
-
asdf_
veterán
válasz arsenlupin #17860 üzenetére
C szerviztol kerjel arat uj akksira, ok egesz korrekt aron adjak a gyarit.
-
woros
őstag
Sziasztok!
Hány nap vagy hány hónap után lehet a fogyasztóvédelemhez fordulni, ha sokáig ül egy bolt a garanciába leadott terméken? Kb. a 20. napnál járunk, persze szóban mondták, hogy 2-4 hét lesz, de fel szeretnék készülni.
-
#34576640
törölt tag
Hogy kell megírni egy panaszt a vásárlók könyvébe? Nem hiszem el, hogy 3 honapot kell ülni a rohadt fejhallgatomon. Legalább ajánlanák fel egy cserét addig.
-
Josi
aktív tag
válasz #34576640 #17865 üzenetére
Fogod a tollat és leírod a helyzetet.
Szerintem itt már hivatkozhatsz a jelentős kényelmetlenségre, és mondhatod, hogy elállsz a vásárlástól.
(de csak ha az 1. évben vagy)
30 napon belül kell válaszolniuk.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
woros
őstag
Ilyen alza.hu meg bestmarkt oldalról érdemes vásárolni? A garancia miatt kérdezem.
-
germinator66
aktív tag
Sziasztok!
Nekem az Ecoparcel-lel gyűlt meg a bajom. A problémám az, hogy vásároltam valamit eBayen, és én rendeltem meg hozzá a szállítást az Ecoparcelen keresztül, közvetett módon a GLS-t. Sajnos a felvétel után a csomagomat "elvesztették". Ezt a helyi GLS elismerte, ám elzárkózott a kártérítés elől, mondván azt az Ecoparcel-től kell igényelnem. Az Ecoparcel-lel a kapcsolatot sikerült felvennem nagy nehezen (telefonszám, e-mail-es elérhetőség nincs, de egy kis szerencsével a FAQ menüpont alatt rábukkanhatunk egy kapcsolatfelvételi űrlapra). Arról tájékoztattak, hogy megindítják a kerestetést, és ha 9 munkanap alatt nincs eredmény, tájékoztatnak a panaszrendezési eljárásról. A 9 nap leteltekor nem kerestek meg, pár nap után rájuk írtam, amire válaszoltak, hogy akkor rákérdeznek ismét a GLS-nél. Azóta semmi nem történt, és sajnos a Trustpilot-os visszajelzések alapján úgy tűnik, ha káresemény van, akkor azt szépen le....k.
A csomag értéke 200 EUR, amit a megrendeléskor be is biztosítottam (300 EUR-ig).A kérdéseim:
- Mit lehet ilyenkor tenni, hogy kisajtoljam belőlük a pénzemet? EFK-nak írtam, egyelőre nem jött válasz, de szeretnék minden eshetőségre felkészülni.
- Egy ekkora cég megteheti, hogy a honlapján nincs kint semmilyen elérhetőség? -
asdf_
veterán
válasz germinator66 #17868 üzenetére
Ebayen negatív értékelés és _utána_ ebay dispute, ha még 60 (?) napon belül vagy, ha túl, akkor paypal dispute. Ja, te rendelted a szállítást, bocsánat, akkor storno.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz germinator66 #17868 üzenetére
sajnos mivel ez egy külföldi cég, nem tudom mit tudnál tenni, esetleg az uniós fizetési meghagyásnak járj utána, hogyan működik, azzal talán vissza tudod szerezni a pénzed
egyébként mi volt a ráció abban, hogy te intézted a szállítást és nem az eladó?
mert ilyen esetben ez az egész az eladó gondja lennecryptot minden termékemért elfogadom
-
salapp
addikt
Kérdés: MM webáruházban megrendeltem termékeket, ingyenes kiszállítás, PostaPont-ra.
Tájékoztattak, hogy átvehető.
Még nem vettem át.
Küldtem nekik ügyfélszolgálatra egy megrendelést lemondó emailt (rendelésszámmal, számla sorszámával). Kértem írásos visszaigazolást emailben.
Ez így korrekt? Van más teendőm? Kiszámlázhatják-e a visszaküldés költségét, így, hogy át sem vettem?
A fogyvéd tv. alapján elvileg távértékesítésnél az elállási jogot az átvételig lehet gyakorolni +14 nap.Köszönöm, ha vki megnyugtat, aki biztosat tud.
Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
tibike8
őstag
Sziasztok, rendeltem az imént az edigitáltól egy routert a fekete péntek akcióban. A router leírása ellentmondásos és nem egyértelmű, hogy pontosan melyik verziót is hirdetik. Na most az járható út, hogy miután a bolti átvételt kértem, ott megnézem és ha nem az amit hirdettek akkor át sem veszem? Nincs előre kifizetve. Vagy át kell venni mindenképp és a 14 napos elállást egyéb útón kell eszközölni?
-
salapp
addikt
válasz tibike8 #17873 üzenetére
Attix82 szerint mindenképpen át kéne venni és ki kéne fizetni. De nekem ez egyáltalán nem derül ki a MM online ÁSZF-ből pl., ahonnan az én rendelésem van.
Butaságnak is tűnik. Az, hogy a visszajuttatás diját állom, az rendben lenne, de nem szeretném sem átvenni, sem feleslegesen kifizetni, ha eleve nem kell és megy is vissza.
Illetve így, hogy nem veszi át a fogyasztó, nincs is kérdés, hogy használta-e/megfelelően tárolta-e/van-e bármilyen általa okozott értékcsökkenés. Mivel nem vette át.Nálad mondjuk egyszerűbb lenne valahogy az edigitaltól megtudakolni pontosan, mit is kapsz és ha nem megfelelő, máris elállhatsz.
[ Szerkesztve ]
Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
tibike8
őstag
válasz salapp #17874 üzenetére
Na igen, ha válaszolnának, de a fekete péntekes rohamnál a legkisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy reagáljanak mindenre. Már el is fogyott. Pláne, ha tudnák egyáltalán, hogy akkor pontosan mit is árulnak... Ha a válaszukra várnék, akkor nem tudtam volna rendelni. A Milyen routert vegyek topikban beszéltük is ezt a routert és páran rendeltük is. Hát gondolom a dobozáról majd kiderül, hogy mi is ez. A képen nem az van mint a leírásban.
Illetve oké, hogy Attix82 szerint én állom a visszaküldési költséget, de az is kérdés, hogy az edigitálnál a boltba vissza lehet-e vinni ahol átvettem vagy valahova piripócsfavára kell postázni.update
Itt a válasz. A boltba is vissza lehet vinni, ha elállok.
[ Szerkesztve ]
-
ktg3
őstag
Mi a teendő ha nem jön meg 30 nap után se a gariztatott termék?
Ráadásul csereterméket sem kaptam az időszakra.
[ Szerkesztve ]
-
salapp
addikt
válasz tibike8 #17875 üzenetére
Az úgy korrekt. MM webáruházzal sikerült beszélnem. Nagyon korrektek voltak, meg is lepődtek, hogy mit aggódom, ritka a vevő, aki nem tojik a dolgokba. Mondták, törlik is, ne legyen rá gondom, ne vegyem át. De köszönték, mert így hamarabb visszamehet a raktárba és más lehet, pont azt keresi. Nincs ebben az esetben visszaküldési költség sem.
Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
őstag
válasz BornToBePuli #17879 üzenetére
az ilyenek miatt kell magasabb szállítási költséget megadni a webshopokban, a normális vevőknek is, mert valaki fizetheti ezt a veszteséget, gratulálok
tudnám hogy ha nincs valamire szükséged mi a bánat fas**ért rendeled meg?cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #17880 üzenetére
Szerintem ászf-ben benne van, hogy át nem vétel esetén a visszapostát a vevő fizeti, és nagyon remélem én is, hogy ki is terhelik és csak az ezzel csökkentett összeget utalják vissza a kollégának. (És mivel technikailag ez nem elállás én még restocking fee-t is alkalmaznék ilyenkor, ha webshopom lenne )
-
salapp
addikt
válasz LuckyL #17880 üzenetére
Egyetértek, nekem ez az első és pont jeleztem is, hogy természetesen fizetem a visszavitel költségét, csak az árut ne kelljen atvenni, mert mindegyik "higiéniás" termék és ha atveszem, ott a macera, hogy vizsgálni kell, használtam-e.
Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
FordFair
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Két napja vettem egy HDD-t az Oázisnál (WD red 8TB). A HDD egy nejlonba volt csomagolva (ESD bag).
Tegnap bekapcsoltam az ugyancsak két napja vásárolt NAS-sal együtt, a NAS hibásnak jelölte, hibás szektorokat jelzett.
Ma visszavittem a boltba, ahol először kívülről nézték át: az eladó talált rajta egy kis sérülést a csatlakozó sarkánál. Szerintük leeshetett.
Majd megvizsgálták, valóban rossz, hibás szektorokkal.A sérülésre hivatkozással feltételesen vették át, "továbbküldik", majd értesítenek az eredményről.
Ami biztos, hogy nálam nem sérülhetett meg, nem esett le. (A vásárlást követő fél órán belül mentem autóval a következő boltba, ahol a HDD-t beszereltem az ott vásárolt NAS-ba, azt pedig vissza a dobozába. Ráadásul ma is a NAS-ban vittem vissza hozzájuk, nehogy sérüljön.)
Hogyan tudom bizonyítani, hogy nem nálam sérült meg/ esett le, ha egyáltalán külső fizikai sérülés történt. Sehogy?
Az Oázisban nem bontottam ki a nejlonból, úgy ahogy volt átvettem, elvittem.
Mit kellett volna csinálnom a vásárláskor? Kibontani, megvizsgálni, körbefényképezni? Bár ha kibontom, akkor ezt a "sérülést" akkor sem vettem volna észre.Mit tudok csinálni? Ha azt mondják, hogy ez a HDD leesett, akkor így buktam 80 rugót?
Ha belegondolok, a boltba szállításkor, illetve a boltban is sérülhetett, vagy már előtte (a nagykernél?) is, főleg, hogy csak egy zacskóban tárolják. A boltban is zacskóban voltak egymásra téve...Csatolok 1-2 képet, amit ma a boltban csináltam a HDD-ről.
Nagyon elkeserítő ez az egész. Nem elég, hogy nem tudom a HDD-t/NAS-t használni + rohangálok vissza a termékkel, még gyakorlatilag meggyanúsítanak, hogy ledobtam a HDD-t + még hazudok is...
[ Szerkesztve ]
-
BornToBePuli
aktív tag
válasz LuckyL #17880 üzenetére
Kedves LuckyL!
Telefonról írtam és nem fejtettem ki, de látom te kitaláltad a sztorit.
Lényeg, hogy a MediaMarkt közel két hétig készítette össze a csomagot. Ezzel semmi problémám nem volt, mert írta is az oldal. A rendelés összekészítése ideje alatt, jeleztem nekik, hogy az egyik termékre nem lenne szükségem. Az ügyfélszolgálat nem válaszolt rögtön, hanem kb. két nap múlva, de az ügyfélszolgálat válaszának megérkezése előtti napon kaptam az e-mailt, hogy csomagfeladás történt, onnan még pár nap volt amíg megérkezett az átvételi helyre.
Lényeg, hogy az ügyfélszolgálat jelezte, hogy ne vegyem át. Ennyit arról, hogy az "ilyenek" miatt emelkedik a szállítási költséged.
Az a javaslatom számodra, hogy időnként gondolkodj vagy kérdezz mielőtt hozzászólsz egy-egy témához. Tapasztaltam, hogy sokszor előfordul, hogy csacsiságokat írsz, degradálóan válaszolgatsz stb. stb. Szerintem erre semmi szükség. Nem hozzád írtam a hozzászólást, illetve a magasabb szállítási költségedet miért az én ingyenes szállítási költségem okozná. Persze tudom, hogy a kereskedőnek biztosan pénzbe kerül kiküldeni az adott helyre.
Read only felhasználó
-
asdf_
veterán
válasz FordFair #17883 üzenetére
Hogyan tudom bizonyítani, hogy nem nálam sérült meg/ esett le, ha egyáltalán külső fizikai sérülés történt. Sehogy?
Sehogy, de a jogszabalyok szerint nem is neked kell bizonyitani, hogy nem nalad serult meg, hanem nekik, hogy nalad. Tekintve, hogy atvetelkor eselyed sincs eszlelni ilyen kis serulest azt antisztati zacskon keresztul (oda mar ne is menjunk, hogy nem is feladatod, es ertened sem kell hozza), ha jogi utra kerul az ut, szerintem te jossz ki majd jol. Mas kerdes, hogy ez teged nem boldogit, mert amennyi idobe lesz ez...
Veletlenul sem vedendo az Oazisos csokat, de a szervizes atvevonek sajat erdeke is, hogy atvetelkor minden ilyen serulest lasson es feljegyezzen, mert ha siman atveszi a hdd-t darabra, aztan az elotte levo ponton meg kiszurjak ezt, akkor ha buko a tortenet, ok fogjak bebukni, mert papiron hibatlanul vette at. A nagykerben masfel percig neznek egy alaplapot, mielott atveszik.
A regi szep idok, amikor meg futotta muanyagdobozra a hdd-ket vedendo... :/ -
lsebestyen
addikt
Sziasztok!
2 éve vettem az intersparban egy simpex kenyérpirítót, de most tönkrement. Van hozzá egy sparos jótállási jegy, azon 1 év van feltüntetve, de van egy másik, a simpex-es, ezen pedig 3 év, és azt írja, hogy interspar üzletekben is érvényesíthető. Meg a dobozán is 3 év volt amúgy. Akkor még érvényes a gari vagy sem? Számla természetesen megvan.
-
TBMC
addikt
sziasztok!
oly kérdésem lenne, hogy amennyiben egy műszaki eszközt, munkaeszközt, többször cseréltek már garanciában, és továbbra is ugyan azon hibák, vagy épp másik hibák jönnek elő, fennállnak, lehetőség van-e a terméktől való elállásra? van-e erre vmi jogszabály?(mert folyamatosan elég hosszú munka kiesést okoznak ezzel, hivalatos viszonteladónál lett vásárolva a termék, és központi szervízben javítják)
(régebben talán volt valami, de lehet rosszul emlékszem?!)
előre is köszönöm válaszotokat!
markbellus.hu
-
TBMC
addikt
tehát pl vmi ilyesmire gondolok:
"Javítás, csere vagy pénzvisszafizetés?
Ha például a megvásárolt cipőd talpa újra és újra leválik, és kiderül, hogy valóban hibás termékről van szó, lehetőséged van választani a javítás és a csere között.
Ha előbbi mellett döntesz, tudnod kell, hogy a javítást követően újrakezdődik a szavatosság, legalábbis a cipő talpára vonatkozóan.A harmadik lehetőség, vagyis a vételár visszafizetése azonban csak abban az esetben illet meg, ha a terméket nem lehet cserélni, és nem lehet javítani. Ha a cserébe kapott cipőnek is ugyanúgy leválik a talpa, akkor típushibáról lehet szó, vagyis visszakérheted a pénzt. A levásároltatás hivatalosan nem létező fogalom, vagyis az üzletben nem kötelezhetnek arra, hogy válassz más terméket hasonló értékben, ha viszont felajánlják, és neked megtetszik valami, megegyezhettek."
markbellus.hu
-
őstag
mivel munkaeszközről beszélsz, feltételezem, hogy céges beszerzés?
ez esetben ne a fogyasztói jogokat tanulmányozd, mert az nem vonatkozik vállakozók közti szerződésekre, hanem a vásárláskor létrejött szerződést ha van, ha nincs akkor pedig az eladó cég szerződési feltételeitcryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
fogyasztóként van lehetőséged, de ilyen összegnél valószínű hogy perelned kell majd, nem hinném hogy sok cég lenne hajlandó egy ilyen értékes valamit visszavenni használtan (bár nem tudom miről van szó, lehet hogy igen)
ráadásul hogyha úgy döntessz hogy elállsz a szerződéstől, és perelsz, akkor az eszközt sem használhatod tovább amíg a per folyik!cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
próbálj megegyezni a céggel
perelni akkor perelnék, ha nem gond venni addig egy másik laptopot és megelőlegezni a perköltséget és ráér a dolog 1-2 évet is akár.
de egyébként lehet hogyha elmennél a békéltetőkhöz a problémáddal, akkor lehet hogy együttműködőbb lenne a cég
persze közöld velük, hogy nem gond neked perre menni, hátha...cryptot minden termékemért elfogadom
-
TBMC
addikt
válasz LuckyL #17898 üzenetére
313313: sajnos nem az első eset..
sajnos perelni semmiképp sem szeretnék. túlvagyok már 1 elég nagyon. inkább nem részletezném. hiába nyertük meg azalatt a pár év alatt minden de tényleg minden xar volt, kb 5x annyit öregedtem.
a cég az a baj, hogy aztmondja, ilyesmire náluk lehetőség sincs. hajlandóságot sem mutat semmire, egyből elutasítóak voltak. én meg mivel nem voltam/vagyok tisztában a jogaimmal ezt illetően, nem léptem semerre, megköszöntem a segítségüket s ennyi.
mert ők ugyan hivatalos viszonteladók ugyan, de állításuk szerint semmi közük ahhoz, hogy maga a gyár széria hibás terméket ad el esetleg, és a gyár hivatalos szerviz pontjaik pedig hiába cserélik az alkatrészeket, ugyan azok problémák + még egyebek jelentkeznek...
[ Szerkesztve ]
markbellus.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...