- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Yettel topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabo91
aktív tag
válasz Gyuri27 #17050 üzenetére
Ha 3 hete vettem, akkor hivatalos helyeken 229.990Ft volt. (Telenor stb is 2év előfizuval 200+)
Rá egy hetére MM-ban 180.000Ft volt pár napig.
Most meg 160.000Ft. Ha 1 hétre előre látnék ilyent, akkor nem kérnék most segítséget, de nem is lenne anyagi problémám. ezért is írtam, hogy megtanultam a leckét sajnos...[ Szerkesztve ]
-
shteer
titán
válasz gabo91 #17049 üzenetére
nemrég volt Magyarósi Csaba egyik napi vlogjában nyomáspróbázni, én nem emlékszem ott vízre
nem ígértek akkor többet mint amit be is tudnak tartani a gyártó vállalása alapján - ilyen esetekben általában akkor van csere ha a gyártó ad csereutalványt
..szerintem jónak tűnik
-
gabo91
aktív tag
válasz shteer #17052 üzenetére
Köszi megkeresem meglesem akkor.
Én nem akarom szétbontatni, működik rendesen, csak választ szeretnék arra, hogy így normális e, nem lesz belőle problémám későbbiekben. Keret van rajta, tokban van, az az 1mm es csík esztétikai szempontból egyáltalán nem érdekel, csak a rendeltetés szerű használat és tartósság.
Ha lehet kockázat nélkül (medence) tesztelni, és megbizonyosodni róla hogy jó akkor nem bontatnám meg, ez lenne a legjobb.gyártó vállalás: ha jól értelek akkor: Gyártó gyárt elad, kereskedő meg ha eltudja adni (a szart is) akkor ügyes, utána 0 felelősség, gyártó meg csak toldozgat foltozgat maximum? Aki kereskedő pedig partner ott lehetnek előnyös megkülönböztetések (akár csere stb) (nyilván nagyobb volument árul, többet hoz a konyhára mint a csipcsup banda)
-
őstag
válasz gabo91 #17053 üzenetére
ahogy én látom:
van a hivatalos importőr, akin keresztül beérkeznek a hivatalos forrásból származó telefonok, ezekre ő természetesen jótállást vállal, cserét, javítást intézivan a szürkeimport, ami áfacsalással, egyéb ügyeskedéssel (pl nem fizetett előfizetésekre kevezményesen vett telefon), jön be az országba. ez nyílván lenyomja az árakat is, csökkenti az importőr forgalmát
miért is segítené ezt azzal, hogy még jótállást is biztosít rá, ha amugy a törvény nem kötelezi?és igaza is van szerintem
ennek ellenére, ha mégis segít az nagyon rendes tőle, meg kell köszönni
cryptot minden termékemért elfogadom
-
TakiUZ
tag
Sziasztok!
Rendeltem egy S7 edget múlt héten, viszont a Mediában akcios lett. + 7 ezer Forintot megérne a +1 év gari, meg a hivatalos magyar készülék. Online, utánvéttel rendeltem és még nem érkezett meg. Ha írok a cégnek, hogy élek az elállási jogommal és nem veszem át az elég, vagy át kell vennem és úgy visszaküldenem. Vagy korrektebb, ha megkérdem, hogy milyen költséggel járt a szállítás és azt megfizetem nekik.
-
őstag
azt nem írtad, hogy miért fontos ez, feltételezem jótállás miatt
az biztos hogy érdekes helyzet, de mivel igazolni tudod a vásárlás tényét és idejét (érdemes lenne a bankkártyás tranzakcióról valami adatot kinyomtatni a netbankból vagy igazolást kérni a banktól), szerintem ugyanolyan jótállási/szavatossági jogok illetnek meg mintha meglenne a számlád/nyugtád
azt hogy a kereskedőt lehet e arra kényszeríteni hogy kikeresse a nyugtát/számlát, ezt nem tudom (ez volt a konkrét kérdés), de ha garanciális esetre kerül a sor, akkor szerintem ugyis meg fogja tenni
cryptot minden termékemért elfogadom
-
313313
addikt
-
őstag
válasz 313313 #17059 üzenetére
nem egyszerű menet az biztos, főleg ha nem partner benne a kereskedő
végső soron azonban -véleményem szerint- a nyugta arra szolgál hogy bizonyítsa hogy mit vett és mikor
erre pedig alkalmas a bankkártyás tranzakció is, mert a hozzá tartozó vásárlás beazonosítható a bolt általkonkrétan nem írta le egyébként a srác hogy jótállás miatt kell, csak tippeltem
cryptot minden termékemért elfogadom
-
313313
addikt
válasz LuckyL #17060 üzenetére
Igen elég lehet a bankkártyás kivonat, ha a kereskedő partner. Nem tudom erre milyen szabályok vannak.
Viszont bakkártyás bizonylatra pénzt biztos nem ad vissza, azt nem fogja elkönyvelni NAV felé...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
őstag
válasz 313313 #17061 üzenetére
nem is az általad visszaadott bizonylatot könyveli le pénzvisszatérités esetén, hanem kibocsát egy újat, negatív előjellel (számla esetén storno számlának hívják)
a bizonylatnak csak azért van jelentősége hogy bizonyítsa a vásárlás tényét, de erre elég a bankkártyás tranzakció is
alapvetően az lehet a gond, ha nem partner a kereskedő és direkt szemétkedikillyetve egy nagy áruháznál pl tesco, ha csak nyugta volt kibocsátva, akkor biztos lesz 30 nap mire megkeresik
cryptot minden termékemért elfogadom
-
313313
addikt
válasz LuckyL #17062 üzenetére
Rákerestem és ezt találtam:
"Harmadik eset: nincs meg a blokkja, a banki fizetést igazoló tranzakciós igazolás azonban igenA banki fizetést igazoló bizonylat nem azt tanúsítja, hogy konkrétan milyen terméket vásárolt a fogyasztó, csak a vásárlás tényét és annak végösszegét igazolja. Ennek bemutatása révén a kereskedő nem kötelezett a szavatossági igények kezelésére, értékesebb termékkel kapcsolatos minőségi kifogás esetén azonban érdemes a kereskedőtől megérdeklődni, hogy saját dokumentációjából visszakeresné-e kérésünkre a vásárlást igazoló bizonylat másodpéldányát.
Negyedik eset: nincs meg a blokkja (elvesztette, vagy a terméket ajándékba kapta)
Ilyenkor csak a kereskedő jóindulatán múlik az, hogy foglalkozik-e szavatossági jogok érvényesítésével. Előfordulhat, hogy olyan egyedi gyártású termékről van szó, mely csak annál a kereskedőnél kapható, de a vásárlás időpontja, s emiatt az igények érvényesíthetőségének ideje még ekkor is kérdéses lehet. Szerencsés helyzetben a kereskedő emlékszik a vásárlás tényére, s így foglalkozik a panasz rendezésével. Ha ajándékba kapott készüléke hibásodik meg, javasoljuk, hogy kérje el a vásárlást igazoló blokkot az ajándékozótól."
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
CptAdamica
veterán
Sziasztok! Van most egy szerviz procedúrám az Aquával. Hétfőn érkezett vissza a videókártyám 1 hónap elteltével és ugyan azt a hibát produkálja, mint amivel elküldtem és amit 1 hónapja az Aqua is elismert, hogy valóban hiba. Most jön a 2. szerviz kör, ilyenkor kérhetek azonnali cserét, vagy mindenképpen végig kell rágni megint ezt a szerviz időszakot?
Megyen!
-
kicsako
őstag
Sziasztok!
Szeretnék HA-ról venni egy videókártyát, és az eladó ezt írta:
"Garancia hivatalos magyarorszagi nagykereskedesbe szol."Na most a nagyker szóba áll velem ha valami történik a kártyával?
-
őstag
válasz kicsako #17067 üzenetére
ez egyáltalán nem biztos, meg kellene kérdezni az adott nagykert
ráadásul mivel onnnan csak cég vásárolhat, nem illetnek meg ugyanazon jogok mint egy fogyasztót
a legjobb az lenne, ha az a cég aki vette, leszámlázná neked
(persze azért nem fogja, mert benyelte az áfatartalmát és továbbra is a saját könyveiben szerepelteti majd az eszközt valószínűleg)cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz kicsako #17069 üzenetére
hát akkor ugye azzal a céggel vayy jogviszonyban akitől a számlát kapod,a nagykerhez való viszonyodat ez nem érinti
inkább azt kellene akár informális csatornán megtudni, hogy a nagykerben foglalkoznak e veled
vagy esetleg ha ír neked egy korlátlan időre szóló meghatalamzást, hogy az adott szériaszámú termék garanciális ügyintézését végezheted (ha elfogadják ott ezt)
tényleg az adott nagykeren múlik szerintem, nem lehet általánosságban mit mondanipl régről emlékszem a ramiris nagyker pl sok terméknél szerviz szolgáltatást is nyújtott a végfelhasználó is vihette (de ehhez minimum egy garilevél jól jött)
szerk: ha elromlik a vga-d nem tudja majd ez az illető intézni a garanciát esetleg? vagy ebben nem bízol?
mert az lenne a legegyszerűbb neked[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
kicsako
őstag
válasz LuckyL #17070 üzenetére
Érdeklődtem még, és ezt a választ kaptam:
"Garit a garanciajeggyel tudod intézni nélkülem is a nagykernél, mivel nekik a rajta lévő vonalkód a lényeg."Már vettem HA-ról hasonló embertől, de ott 1k+ pozitív visszajelzés volt és ő vállalta a gariztatást (nem volt problémám a termékkel eddig, nem tudom tényleg így van-e).
A jelenlegi emberünk viszonylag új, 69 pozitívval, ezért még annyira nem bíznék meg benne mint a másik kollegában.
Garilevelet+számlát ad, szóval ezek meglennének.
-
optikus
senior tag
válasz kicsako #17071 üzenetére
vettem en itt a ha-n olyan tabletet amire ugyanezeket igerte az elado, meg persze csupap pozitiv nemtomenmennyi ertekelese volt. aztan mikor arra kerult a sor hogy gariztatni kene, nem vette fel a telefont, emailra nem valaszolt. szoval en igy keszulnek, a biznic utan mar minden ajandek. elore ezt nem fogod tudni bebiztositani, neki addig fontos mig el akarja adni addig beiger mindent, utana meg csak macera ha barmi van.
Buy books not gear.
-
ACE-
addikt
válasz 313313 #17063 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Ez a harmadik eset történt a Praktikerrel.
A helyszínen az üzletvezető elmondta, hogy nem keresnek vissza számlát, nyugtát, mert az sokáig tartana. Namost én a banki bankkártyás tranzakcióval percre pontosan megmondtam, mikor történt a vásárlás. Kizártnak tartom hogy egy praktikerben ezt órákig kéne keresni. Még aznap írtam is egy panasz e-mailt a Praktiker központjának, ahonnan meg is jött a válasz, hogy bár nem lennének kötelesek, de kicserélik a terméket. Amikor kicserélték láttam a könyvelésből kinyomtatott bizonylatot, tehát mégis kikeresték, gondolom nem volt nagy cucc, 3 hónapja vettem és még idén.
Bár a termék nagyon silány volt, és jobban örültem volna ha a pénzt adják vissza, de kaptam új nyugtát az új termékről (amit most már jól eltettem+szkenneltem), úgyhogy teszünk még egy próbát, ha legközelebb is tönkremegy kérem vissza a pénzt.
Érdekessége a dolognak, hogy még 12ezerért vettem a cuccot, most viszont akciós volt, 8500 Ft. Kaptam egy mínuszos bizonylatot, tehát mintha visszaadták volna a pénzt, majd egy vásárlási nyugtát, amin azonban persze nem a 8500, hanem az eredeti 12ezres ár volt feltüntetve... Gondolom azt gondolták hogy nyerészkedni akarok, visszakérem a pénzt, és veszek egy másikat 8500-ért... pedig én csak egy használható terméket szerettem volna. Mind1, meglátjuk mi lesz vele.Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
őstag
majd egy vásárlási nyugtát, amin azonban persze nem a 8500, hanem az eredeti 12ezres ár volt feltüntetve...
ez abszolút jó neked, mivel ha még egyszer tönkremegy és nem tudják cserélni, akkor az eredeti ár jár vissza
szóval emiatt én nem panaszkodnékés egyébként összességében véve, akkor normális volt a praktiker
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
jengab
tag
Sziasztok!
A következő a történet: Van egy kingston (HyperX Fury) DDR4es RAM kitem, amit egy hónapja vittem vissza, mondván, hogy az egyik modullal fagy a gép (kirpróbáltam, a másik modullal kutya baja, viszont ha csak ez az egy volt benne fagyott). Gondoltam, hogy sima ügy, alig 1 éves a termék, hamar kicserélik. Ehhez képest 1 hónapja várok rá, azóta nem tudom használni a saját gépemet, mivel a kit-et jó RAM modullal együtt kellett visszaadni. Úgy olvasom, hogy a jogszabály nem ad határozott időt a javításra. Viszont szerintem 1 hónap bőven több idő, mint ami indokolt. Ráadásul ez idő alatt nem tudtam a gépemet használni. Mit lehet ilyenkor kezdeni (sajnos a RAMról mai napig semmi hír). Tudom kérni, hogy fizessék vissza a RAMok árát, vagy pl. adjanak egy másikat raktárról?
-
Topikgazda
válasz jengab #17077 üzenetére
Ha 1 évnél idősebbek voltak a RAM-ok, amikor leadtad őket, akkor már a gyártói gari érvényes. Pénzvisszafizetést itt jó eséllyel már nem kérhetsz, de nem is érné meg neked, mert most igen csak felmentek a RAM árak. Itt igazából csak annyit tehetsz, hogy megvárod, amíg a nagyker lemeccseli a garit a gyártóval. 1,5-2 hónap lesz kb. a folyamat.
-
Topikgazda
válasz LuckyL #17081 üzenetére
1 hónap után max azt tudja mondani a bolt, hogy a gariügyintézes lassúsága miatt felajánlja a pénzvisszafizetést. Ezt természetesen nem vagy köteles elfogadni. Viszont ha a gariügyintézés elején mondja a bolt, hogy nincs készleten a termék és ezért visszaadja az árát, akkor az szopóág.
Egyébként sztem most pont az van, hogy a nagykerből beszerezhető ugyanaz a termék, csak jóval magasabb áron. -
Topikgazda
válasz LuckyL #17085 üzenetére
Mert már vállalta, hogy lemeccseli a cserét a nagykeren keresztül a gyártóval és 1 hónapja tart az ügy. Szimplán nem lenne fair. Azt, hogy jogilag ezt megteheti-e a kérdéses gyártói gari időszakban, nem tudom megmondani. Ha tudsz erre jogszabályt mondani, akkor én kérek elnézést.
-
Topikgazda
válasz LuckyL #17087 üzenetére
Mármint arra gondolsz, hogy ha egy bolt a gyártói garis időszakban is jótállást játszik, akkor az szabályos, akkor is, ha ezt a garipapíron nem vállalta? Nem ismerjük a konkrét garanciajegy tartalmát, de pl. ha a garipapíron az van, hogy 1 éven túl már nincs pénzvisszafizetés, csak piaci áron történő beszámítás, akkor a bolt mégis dönthet úgy, hogy visszaadja a kp-t? És most semmi cinizmus nincs abban, amit leírtam, komolyan érdekel...
-
őstag
válasz Superhun #17088 üzenetére
ha nem tudja/akarja javítani vagy cserélni, akkor visszafizeti az eredeti összeget
az hogy ezt a kötelező jótálláson túl teszi az csak jó a vásárlónak, nem lehet arra kötelezni a boltot hogy szerezzen be csere terméket, ha nem tud/akarattól hogy ebben a jelenlegi kivételes esetben mégsem jó ez a vásárlónak, még 100%-ig szabályos, bármilyen garanciális vállalást túlteljesít
hozzátenném még, hogy a piaci használt áron beszámítással sem valószínű hogy több lenne a ram értéke, mint az egykori új ár
cryptot minden termékemért elfogadom
-
gg72
veterán
Sziasztok! Tegnap vásároltam (előzetes emailes és telefonos egysztetés után) személyesen az egyik Sony márkaboltban egy Blu-ray lajátszót, amivel azonban van egy gondom, ezt jeleztem is tegnap írásban az üzletnek + el akarok állni a vásárlástól. Erre jött a válasz, hogy erre nincs lehetőség, a készüléket csak akkor tudják visszavenni, ha hibás. Most ez a hiba lehet, hogy csak nálam jelentkezik, sőt, egészen biztos (Murphy törvénye alapján), hogy náluk nem fog. Valószínűleg ők azért nem akarnak hallani az elállásról, mivel nem online rendeltem, hanem személyesen mentem be érte. Ilyenkor mi a helyzet? Döntsön a Fogyasztóvédelem?
-
ACE-
addikt
-
gg72
veterán
Pontosan így volt, ahogy leírtad: érdeklődtem emailben, ők válaszoltak, hogy kapható akciós árban és "amennyiben ajánlatunk elnyerte tetszését, kérem jelezzen vissza felénk". Visszajeleztem írásban, erre felhívtak, hogy van a készülékből, félreteszik, menjek be érte. Bementem, megvettem.
Szóval elég faramuci helyzet, én megértem őket is, de szerintem valamennyire nekem is igazam van... -
gg72
veterán
válasz Gyuri27 #17091 üzenetére
Ha jól értem, akkor a telefonos, email-es egyeztetés is "távollévől között kötött szerződésnek" minősül:
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Vagyis akkor nem akadályozhatják meg az elállást.
-
-
asdf_
veterán
A bizonyithatosagaval lesz problema ennek az egesznek :/ Ha webshopos lenne, akkor ugye egyertelmu, de egy telefonon lezajlott kommunikacioban hiaba hangzik el az, hogy gipszjakab vagyok, szeretnek rendelni onoktol egy ilyen termeket ezen az aron, majd mondja azt a bolt, hogy kedves uram, van ennyiert, one a cucc, faradjon be erte, ha ezt a beszelgetest a panaszos nem rogzitette, akkor szerintem IJ kategoria lesz belole.
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SSD kibeszélő
- Politika
- Fűnyíró topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- További aktív témák...