-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
HARDVERAPRÓD
válasz Csabex #33944 üzenetére
Ezen nincs mit kifejteni, valamiért olcsóbb. Nem azt mondom, hogy nem felel meg a minimális követelményeknek, de én ebbe kocsiba nem tenném ez lehet kényesebb is, ahogy írtad is, 2.0 TDCi 96kw, már majdnem gonoszkodtam, de elbújhat a te 1000 lovas pacid előtt sorry.
Szóval, szerintem "finomabb" és több adalék van benne, mint az auchan üzemenyagban.
Természetesen nem vitázni szeretnék.
Még az előző kocsimba tankoltam 1x (a mostani J und J Kft. MAXIline Töltőállomáson), mondván mi baj lehet, 95-ös benzin-t és az akkor 7-7,5 fogyasztás, hirtelen 12 lett. Ebből tanultam, hogy az ilyen kutak nem mindig jók, hiába van meg a minősítés. Nyilván ez csak 1 tapasztalat. Én nem akarok senkit meggyőzni leírtam. Egy szónak is száz a vége: Mindeki ott és azt tankol amit jónak lát -
kcsa
veterán
Amióta megnyitott az auchanos benzinkút, azóta oda járok, harmadik autót használom azóta.
Mindegyiknek motorbaja lett, felgyulladtak, széthullottak, mondta a szomszédom is hogy szar. Soha semmi motorikus nem történt, de azt is mondtam már, hogy tán a top3 legalacsonyabb fogyasztásban vagyok azonos autók között spritmonitoron, úgyhogy ennyi a véleményem a 16 literes fogyasztásokról isJa és hétfőn megy bele az 5w20 ide is.
Kihagytam valamit?
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #33956 üzenetére
Így lehet játszani a jelölésekkel, ami mind szabványos, csak ép az autónak nem ideális.
Persze a kút(lánc) így tudja csillagászati profitot kihozni.Itt jön, hogy oktán növeléssel nem jár együtt, a motor jobb futási és fogyasztási adatokkal.
Hiába a nagyobb oktán, ami valójában nagyobb kompresszió tűrést jelent.
Így a kisebb kompressziós motornál rosszabb lesz a teljesítmény, fogyasztás növekszik.
Újabb autó ECU-ja kis mértékben tudja állítani a gyújtásszöget, de az nem hoz vissza annyit, amennyit veszt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sparta2
tag
Nos, egy érdekesség részemről is a benyával kapcsolatban. Alapvetően OMV-t preferálom, de nyilván ott tankolok ahol éppen kifogy. Viszont az utolsó soroksári Auchan-os tankolásommal fél literrel kevesebbet fogyasztott a MaxxMotion 100+ - hoz képest és sokkal csendesebb, rugalmasabb volt vele a motor.
Természetesen ugyanolyan felhasználási körülményekkel.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #33957 üzenetére
Plusz itt jön a képbe a lassan terjedő benzin-konteo, mi szerint a 100-as benzinek kopogásos égést okoznak az öregebb motorokban, de jó 95-ös benzint sem találsz már sehol mert kötelezően e10 mindegyik.
2030 a megcélzott dátum, ekkorra ki kell pusztulnia a piacról a ma még tízmilliószám futó szívóbenzines autóknak, így nem okoz majd megemészthetetlen törést a villanyautók hatalomátvétele.
Vitás kérdés. -
troll81
addikt
válasz #27070592 #33960 üzenetére
Menyivel öregebb motorok?
Elvileg elég régóta van kopogas érzékelő és korrigál.
Akkor az st is öreg 2006 os. nem hallottam még kopogva járni.
Egy faszsag a villany bazár...
Majd ha egy toltessel elmegy min 700 km és használva klíma világítás rádió stbb összesen akkor talán vennék. -
oliwire
őstag
válasz troll81 #33962 üzenetére
OFF: [40 millió forinttól indulhat a dízel-hatótávú új Mercedes villanyautó alapmodellje]
kíváncsian várom, hogy Fordék is be akarnak-e ilyenbe szállni
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #33962 üzenetére
Ez is vitatéma.
Ismered a konteok természetét. Egyik fele hülyeség, másik fele alaptalan. Majd ha már elmúlt és túl leszünk rajta, akkor lehet elemezni.
Elvagyok a szívóbenzines mk1 Focussal, 2002-es, ezt is bőrözgetni kell, mert ugyanúgy eszi az idő mint az összes többit. Ilyen a proletárok sorsa..Nekem elég lenne 500km hatótáv is, ha öt perc alatt föl lehetne tölteni és a villany fúziós erőműből jönne, olcsón és tisztán.
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #33960 üzenetére
Itt jön, hogy oktán növeléssel nem jár együtt, a motor jobb futási és fogyasztási adatokkal.
Hiába a nagyobb oktán, ami valójában nagyobb kompresszió tűrést jelent.
Így a kisebb kompressziós motornál rosszabb lesz a teljesítmény, fogyasztás növekszik.
Újabb autó ECU-ja kis mértékben tudja állítani a gyújtásszöget, de az nem hoz vissza annyit, amennyit veszt.
Alkohol származék szinte a legkisebb nyomás hatására gyullad, így az még rá segít.
Kopogásos égést gyújtásszög és kevés adalék adja.
Morgó járást pedig elégtelen égetés miatt van.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
Ezt csak úgy itt hagyom: Bioetanol
"...A magasabb oktánszáma (RON: 121) és kompressziótűrése miatt turbofeltöltős motorokban..."Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Dißnäëß
nagyúr
Mennék én E50-en meg E100-on is, ha tudná az ECU, meg nem enné meg a gumi alkatrészeket olyan gyorsan.. Szóval sajna a 2006-os autó még nem járhat ilyennel. Bár mintha lehetne átalakíttatni, errôl nincs infóm.
Gáz is jó lenne, sôt... csak ott meg a hidrotôke-mentes motorokat túl gyakran kell (20k-nként) szelephézagra ellenôriztetni. Na mondjuk nem mintha nem cserélnék olajat 10-ezrenként, de akkoris.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
-
darvinya
titán
Csakhogy magasabb oktánszám nem az alkoholra vonatkozik, hanem a keverékre.
Amúgy próbáld ki, kell egy üllő, egy min.1kg-os kalapács, min.90%-os alkohol, és tiszta 95-ös benzin.
Önts üllőre min.90%-os alkoholt és csapj rá kalapáccsal, utána ugyanezt tiszta 95-ös benzinnel.
Nézd meg melyik ég el maradék nélkül.Ha olyan jó lenne az alkohol, rég nem fosszilis üzemanyaggal mennének az autók.
A bioetanol E85 oktánszáma 104-105, viszont a fűtőértéke 30 százalékkal kisebb, mint a benzinnek. Etanolozni ezért csak azoknak éri meg akik tuningolnak, növelik a motor kompresszióját, és ki tudják használni a belső égésű motorokban az E85 104-105-ös oktánszámát.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz darvinya #33973 üzenetére
Csak tudnám ki a f.. ene beszél alkohol százalékokról meg kalapácsos öngyulladásról? Meg maradék nélküli égésről? (??)
Az alkohol kompressziótűrése magasabb mint az átlagos, szabványos, ilyen-olyan módon adalékolt benziné?
Igen.Minden más amit leírtál az Csubakka védelem.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
#27070592
törölt tag
Szintén.
Úgy elszálltak az árak, hogy a vírushiszti előtti és jelenlegi árak különbségéből már lassan kapsz egy tíz év körüli vállalható használt autót. Kis túlzással.
Nem tudom mennyi az esélye egy megfizethető elektromos népautónak. A gyártó mindegy is, legyen rá gyári hajtásrendszer-garancia és minden sarkon szabad töltő. -
kcsa
veterán
válasz #27070592 #33975 üzenetére
Mondjuk pont ma láttam először Dacia Spring (mint legolcsóbb elektromos autó) gyorsulási videót, hát inkább sírni tudtam volna
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
darvinya
titán
-
őstag
válasz Pyttawrx #33951 üzenetére
Persze, egy TDCI esetében talán meggondolnám én is, de pl. van ismerős aki szintén Auchantól tankol egy B8 Passatba. Gonoszkodhatsz, jól benéztem ott egy nullát Világos, szó sincs vitáról, csak eszmecsere és valójában fel is tetted a pontot az i-re, mert tényleg mindenki ott és azt tankol amit jónak lát.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
marcusa
addikt
Sziasztok!
Nemrég vásároltunk feleségemnek egy 2011 mk7 1,25 82Le Fiestát. Mostanra értünk a végére a verzérlés-olajcserének, futómű felújításnak, így most elkezdenénk a kevésbé fontos, inkább komfort hibák javítását.
A vezető oldali hangszóró nagyon recseg, tudnátok valamilyen hangszórót ajánlani ami valamivel azért jobban is szól, mint a gyári?
A cd lejátszó bekapta az egyik cd-nket, azóta cd error-t ír és nem adja ki. Van erre megoldás, vagy csere?
És ha már zene, az előző autóból megmaradt egy Blaupunkt GTB 8200 aktív mélysugárzó, ezt a gyári hifihez be lehet valahogy kötni?
Köszi!:-)
-
válasz darvinya #33977 üzenetére
"Ugye, a két fém közötti folyadék összepréselés nem más, mint a kompresszió."
Ez így nincs rendben.
1.Az üllőre sohasem ütünk közvetlenül kalapáccsal. Az ütés folyamatában felvett mozgási energiát közel nulla úton kell leadnia a kalapácsnak. Az energia részben hővé alakul, részben az érintkező anyagok szerkezetét károsítja.
2. A folyadékok, legalábbis azokon a nyomásokon amit mi alkalmazunk összenyomhatatlanok. Az üzemanyag kompresszió tűrőképessége sokkal magasabb, mint a befecskendezési nyomás. A befecskendezés után már másik történet kezdődik. Optimális esetben a befecskendezett üzemanyag mennyiség gáz közeli méretű cseppekké alakul. Ekkor már van értelme a kompresszió tűrésről beszélni. De a hőmérsékletnek is szerepe van a folyamatban. Az gondolom azért tiszta, hogy a folyadékot sokkal nagyobb nyomással kell az égéstérbe préselni, mint az égéstér aktuális nyomása.
Az üllőre ütéskor a folyadékot sikerül meggyújtani. A folyadékban keletkező súrlódási hő. A mikró méretű acélszilánkok, .. indítják be az égést. De ez nem bizonyító erejű következtetés az égéstérben robbanógáz elegy nyomástűrésére.
A robbanó térben lévő robbanóelegy nyomástűrő képességét adalék anyagokkal javítják. Régen ólom tartalmú anyagot használtak. ma már kevésbé környezetszennyező anyagokat. Kellemetlen mellékhatása, hogy nem lehet az üzemanyagot hosszan tárolni. Idővel lebomlik a segédanyag.
A modern autók motorjai a robbanó ütemben nem egyszerre fecskendezik be az üzemanyag mennyiséget, hanem több lépésben. Ezzel emelik az égés hatásfokát és az üzemanyag-minőség követelményét
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
őstag
válasz Pyttawrx #33980 üzenetére
Ugyan nem vezettem, de utaztam két 500 fölöttivel, egyik egy California T volt, a másik meg egy Stingray. Utóbbi sokkal jobb élményt nyújtott, mert a California T az túl mérges volt ha odalépett neki és enyhén pattogott
Én ezek közül a jobb szélsőt próbálnám ki, mégiscsak duplája és ott van a szeren..."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
erdey_a
addikt
válasz Csabex #33986 üzenetére
az ilyen erős autókat be kellene tiltani. közúton mindenképp.
mondom ezt úgy, hogy volt alattam egyszer egy 495 lóerős V8 jaguar F-type.
nálam szolidabb vezető kevés van a világon, de abban a kocsiban a kollégával állattá váltunk.
Hannoverben vettük fel a kocsit (bérautó volt) és csak Wolfsburgig mentünk vele, de jól elkéstünk, mert amikor odaértünk volna, inkább továbbmentünk Magdeburgig, csak hogy vezethessünk.
Aztán visszafelé pedig a "játékba belefeledkezve" a repülőt is lekéstük, pedig 20 kilométeres dugót előztünk ki a leállósávban 200-zal.
akkor vezettem először és utoljára - és az autópálya forgalma miatt csak rövid ideig - 275 km\h sebességgel.
nyomkodtuk a kipufogószelep nyitó gombot, visított, ordított a kocsi.
egyszerre rettegtünk, ordítottunk és röhögtünk. és ez mind megvan videón.
már akkor is 2 ill. 3 gyerekes apukák voltunk, nem nyeretlen kétévesek, de megőrültünk.
de ha rágondolok, most is vigyorgok.
szóval tiltsák be.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
flymi
addikt
válasz marcusa #33981 üzenetére
Nekem is ilyen mély van a csomagtartóban, jelszint átalakítóval be lehet rakni gyári fejhez.
Vegyél bontóból gyári hangszórót, olcsó és jó. Ha fejet cserélsz akkor lenne értelme hangszórókat is kompletten cserélni, meg akkor már a vájtfülűeknek kötelező a hangszigetelés is.
Cd lejátszóra nem tudok mit mondani, néha ugyan nem adja ki a lemezt azonnal illetve gondolkodik rajta, h kiadja-e, szóval az enyémben még működik és sokkal jobban/szebben szól cd-ről a zene mint aux-on telefonról./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
válasz Hieronymus #33985 üzenetére
1. Akkor mivel, fa darabbal?
Kovácsolásra kitalált eszközön fémet egyengetnek, mint melegen, mint hidegen (más néven sajtológép)
2. Folyadékok, igen összenyomhatatlanok, egy bizonyos pontig, ha nyomó és ellentámasztó erősebb.
Mikor a két prés felület között csak folyadék van, akkor ott nincs lerepülő szikra.
Hő mindenféleképpen keletkezik, különben atom elmozdulás nem jön létre.
Robbanó elegynek semmi köze a kompresszió tűrésnek, mert van egy összenyomható anyag, amit eléggé összenyomva, akkora hőt generál, hogy begyújta katalizátor anyagot.
Dízel motor pont ezt csinálja.Ólom adalék, a szelepfészek tömítésének kipárnázához kell, különben, hamar szét megy.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
őstag
válasz erdey_a #33988 üzenetére
Evvel egyetértek, én is betiltanám, mert csak ember életek bánhatják a közúti jampiskodás miatt sajnos Nem semmi élményben volt részed azért Hasonló élmény nekem egy teslában volt még jó pár éve amikor megjelentek. Szintén utasként éltem át a 2,8 mp-es 0-100-at, hát az kegyetlen élmény volt Átkapcsolta "insane" módba és amikor odalépett neki szó szerint belepréselődtem az ülésbe és az adrenalin szintem robbant is
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
-
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #33997 üzenetére
Szélvédőragasztó esetleg? De lehet van jobb megoldás.
-
Real_Necro
veterán
válasz Pyttawrx #33999 üzenetére
A szélvédő melletti két műanyag lesz ez ugye?
Ez ennyibe kerül??? Nekem üveggel együtt cserélték ezt is, de elraktam a régieket MK4-re. Azt mondták bár itt-ott sérült, de jobb mint a semmi, ha mégis kellene.
Jófogás?
[link][ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest