- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
GrooveHero
addikt
válasz Korcsii #6549 üzenetére
öh..ja igen, amjd elfelejtettem, hogy mostmár csak azokat szertném megkérdezni, amiről az előbb írtál. Tehát hogy ponotsan micsoda a:
AIRAC, METAR, meg az ATC
meg ezt a szélfújos dolgot is elmondhatnád, mert kicsit...hogyis mondjam...homályosköszönöm előre is
Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
vzsolo2225
tag
válasz GrooveHero #6547 üzenetére
Megtudod a leszállási futópályát az ATC-től/METAR-ból, majd meg kell adnod a TMA belépőponttól (ami az utolsó útvonalpontod) a kapott futópályához vezetó STAR-t és/vagy Transitiont, így - ha minden oké - olyan útvonalon jutsz el a végső egyenesig, ahonnan le kell tudnod rakni a gépet műszeres leszállító rendszerrel, vizuálisan, vagy akárhogy (feltéve persze, hogy a reptér képes ekkora gépek fogadására, és ennek megfelelő eljárásokat dolgoztak ki).
"Mert ugye azt még nem látom a műszerfalon, mert messze van, meg amúgy sem lehet ránagyítani" - kapcsold Plan módba az ND-t és az MCDU-val egyesével végig tudsz lépegetni az útvonalpontokon.
Az FMC-ben beállított szél arra vonatkozik ahol megadod (Take Off oldal, Climb és Descent Forecast oldal, vagy az útvonalpontok), és a robot repülési profil, hajtómű-teljesítmény, sebesség- és fogyasztáskalkulációjához kell. A leszállási futópályához semmi köze az FMC-ben megadott szélértékeknek. A leszállási futópályát a légiforgalmi irányítás határozza meg a futópályán mért szélirányból, és szélsebességből.
"Amúgy a multkor írtál egy dologról, nevezetesen arról, hogy amikor a gép száll le, a hátsó futóműnek kell előbb leérni, mert csak akkor kapcsol be a sugárfordító." - inkább azért kell a főfutónak előbb leérnie, mert ha nem az ér le előbb, akkor azt nem leszállásnak, hanem becsapódásnak hívják. A sugárfordító, auto brake, stb. a főfutó berugózását érzékeli, tehát azt, ahogy a gép ránehezedik a futóműre. -
Kosztinho
tag
válasz GrooveHero #6551 üzenetére
A röviditések csak röviden, tömören :
AIRAC: az az adatbázis, ami alapján az FMC dolgozik (repterek, waypointok, SID, STAR, stb..)METAR: meteorológiai jelentés. Le tudod kérni az ATCtől, ha behangolod az ATIS-t. (Hogy hogy kell értelmezni, az már másik történet )
ATC: légiforgalom-irányító.
-
nagyjani
csendes tag
Logitech force 3d, Saitek cyborg x. A saiteken dupla gázkar van, és szerintem finomabb is, viszont nem erővisszacsatolásos. A logitech az az, viszont olyan gyérnek tűnik. 15ezernél többet nem szánnék rá, ezek az körül vannak. Szerintetek melyiknek van értelme? A force feedback jó dolog?
Kösz! -
GrooveHero
addikt
Én Logitech 3d Extreme-et vettem 10k magasságában. VAn rajta egy gázkar, meg jópár gomb. Nekem elég. Kicsit furcsa, mert havernak X-52-es Saitek van, és annak a Joystickja nagyon laza, furcsa is, de meg lehet szokni, hogy ez kicsit nehezebb.
[ Szerkesztve ]
Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
Geryson
addikt
válasz nagyjani #6554 üzenetére
Nekem anno force-os joyom volt, Saitek USB Gold vagy milyen. Baromi nagy élmény volt, főleg miután feltettem az FS Force nevű kiegészítőt (akkor még FS9-el repültem). Hát kisgépezésnél bepössentettem, akkora feeling volt. Nagyon sajnáltam amikor megvettem a szarvat, hogy itt nincs force, kimondottan hiányzik. A gyári FS force-a eszetlen, ez az FS Force tette fel az "i"-re a pontot!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
GrooveHero
addikt
Én is azt vettem volna, x-52-t, de nem volt rá annyi zsém. X-52 lett volna, tök frankó a külön gázkar, mega sok kütyü, meg minden, tuti minőségibb is min 1-2 logitech, vagy genius cucc.
Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #6551 üzenetére
azt hiszem a többiek leírtak szinte mindent, de kis kiegészítés még talán:
METAR-ban keress olyant, hogy 12345KT - ez lesz a szél, jelen esetben 123 fokról, 45 csomóval... aztán fogod a lehetséges pályákat, és megnézed, hogy melyiknél zár be kisebb szöget a szél és a kifutó, pl: előbbi szél mellett, 31L vs 13R:
31L: 310-123=187 >180, tehát 360-187=173 fokos hátszél
13R: 130-123=7 fokos szembeszél
magyarán a 13R lesz a kiszemelt futópályánk, függetlenül attól, hogy melyik irányból közelítjük meg a repteret...ha nagyon oldalszél van, és csak pár fok az eltérés, akkor már majdnem mind1, hogy melyiket válaszod... ha van a közelben más gép, akkor ugyan azt használd, amit ő...
amúgy van rá egy nagyon szép képlet, hogy hogyan lehet kiszámolni a szél irányából és sebességéből, illetve a pálya irányából a hátszél komponenst (FMC általában megteszi helyetted)... általános szabály (főleg pl Ferihegyen a zajkorlátozások miatt), hogy 5 csomóig még nagyjából rendben van, azaz akkora hátszéllel még le lehet szállni... de inkább szemből fújjon, ha lehet, előnyösebb...
ha pedig van ATC (légiforgalmi irányító), akkor megadja még a süllyedés megkezdése előtt, hogy melyikre számíts, és ez általában az AITS adásban is benne van...
a gép orra meg egész megközelítés alatt felfelé néz (ugye?) szóval nincs mit felhúzni ha mégis, akkor valószínűleg túl gyorsan mész (vagy nagyon rossz a robot)... én mondjuk 1-2000 láb alatt már mindig kézzel viszem, sokkal jobb...
nagyjani:
saitek jó, viszont a cyborg x-ről rengeteg olyan kritika van fent a neten, hogy "lötyög", azaz túl nagy a deadzone (1 cm talán?)... de személyes tapasztalatom nincs... gondolkodtam rajta én is, mert amúgy bejön kinézetre, de nem találtam még olyan helyet (pár hónapja már nem is kerestem), ahol meg lehetett volna nézni testközelből... -
nagyjani
csendes tag
Kösz a gyors észrevételeket! Nekem is pont az a bajom, hogy a saiteket nem tudom hol kipróbálni, de lehet, hogy az lesz.
Talán lesz egy kis időm aztán újra el kellene kezdeni fsx-ezni picit.
A nyitó oldalon a default kezdő repülőteret át lehet állítani valahogy? -
Korcsii
őstag
válasz nagyjani #6560 üzenetére
kiválasztod a kívánt repülőt és repteret, elindítod, és elmented, de bejelölöd azt a mezőt, hogy az legyen a default...
érdemes lehet néhány dolgot beállítani még a gépen, pl nálam a parking brake is alapból be van húzva... túl sok mindent viszont nem érdemes, mert valószínűleg a beállítások nagy része elveszik, meg az add-on gépek nem ugyanúgy viselkednek sokszor... de a fék az fék mindenhol
-
boeing
senior tag
válasz GrooveHero #6547 üzenetére
Hát hogy mire nem képes egy repülö!!!!!!,igy is le lehet tenni a gépet ha erős a oldalszél.
Link -
haky
senior tag
Na ez kell majd az FSX alá, pedig elvileg ez az s1156 utódja, milyen lesz az s1366 utódja? [link]
Aki másnak retyvetyutyu...
-
GrooveHero
addikt
válasz Korcsii #6559 üzenetére
Szuper. Holnap este meg is nézem. Csak azt nem tudom, hogy az általad leírt dolgok...METAR...és társai működnek e offline módban. Mert ugye azért ott még nem tartok/tartunk, hogy Watsim-ben repülljünk...
Viszont lenne még valami.
Felszállásnál a sidnél vannak felszállási eljárások. GILE01D, meg GILE03D, meg ilyesmik, de én úgy tudom, hogy tök mind1, melyiket választod. Viszont mi a helyzet leszálláskor? Ott melyik eljárást kell alkalmazni? Vagy itt is tökmind1? Mert ugye úgy történik, hogy pölö LMML-nél(Málta) az LMML-pont előtti ponthoz kell felprogramozni az FMC-t, aztán STAR, és a többi...na ez után melyik eljárást kell választani?
Remélem vki tud segíteni. Előre is köszi.
Hali.Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
vzsolo2225
tag
válasz GrooveHero #6570 üzenetére
"Felszállásnál a sidnél vannak felszállási eljárások." - a SID maga a felszállási eljárás.
Egyáltalán nem mindegy, hogy GILE01D, vagy GILE03D. A nevében szereplő szám a pályairánnyal van összefüggésben. Ha 31-es pályáról szállsz fel, akkor GILE03D kell, ha 13-as irányú pályáról, akkor pedig a GILE01D. Ugyanez igaz a transition-ökre is.
A leszállást meg már érintettem EBBEN a "hozzádszólásomban"...[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
5 Ghz, nem rossz. Én teljesen stabilizáltam a gépemet 4.0 Ghz-n, fantasztikus, egyszerűen fantasztikus az FPS, szavakba sem tudom önteni. Ultra High a scenery és az Autogen, a többi maximumon és 16 FPS körül Luxemburg Aerosoft. Leírhatatlanul más, lehet beruházom mostmár egy GTX285-re és akkor megvan a hab a tortán.
11 órás utam lett volna ELLX-KLAX, de sajnos a hordozható vinyóm bedugásakor kikapcsoltam a főkapcsolót, olyan 5 óra repülés után... Ügyi vagyok?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Korcsii
őstag
válasz GrooveHero #6570 üzenetére
most akkor megint egy kicsit kiegészítve vzsolo-t:
METAR:
offline elég nehéz előcsalogatni... ha használsz valamilyen időjárás generáló programot (REX, ASE), akkor abban általában megtalálható a METAR, de sokszor még a TAF is (google ezmiez), illetve általában még külön kigyűjtve is szerepel a szél, akár ábrával is illusztrálva... esetleg még a neten lehet találni aktuális adatokat megfelelő kulcsszavakkal...
de van beépített ATC is az FSX-ben... ha az ATIS adást választod a menüből (ö után), akkor betekeri neked azt, és abból is ki lhet hámozni a szelet...SID/STAR:
nem, egyáltalán nem mindegy, általában csak egyetlen egy a helyes (bár van, hogy forgalomtól, külső tényezőktől függően eltérőket alkalmaznak)...Ferihegyen (!):
GILE0 gondolom GILEP akart lenni, ami viszont egy olyan pont, amit már tartalmaz a repülési terv útvonal mezője...leszállásnál ugyan így, pl ANEXA az útvonal utolsó pontja, és onnan jön a STAR...
az routefinder és hasonló útvonaltervezők is ezektől a végpontoktól kezdik el tervezni az útvonalat, illetve ezek az utolsó pontjaik... manuálisan tervezve szintén előbb a SID/STAR térképeket kell megnézni, és az alapján megtervezni az útvonal első/utolsó pontját..
ezek után a waypoint nevek után jön általában még szám/betű, ami jelen esetben a pályairányt, és a jobb/bal pályát jelöli..
GILEP3D = GILEP waypoint-ig, 31-es pályairányról, Departure
ANEXA1R = ANEXA waypoint-tól 13-as Right pályára
és akkor itt jön az első csavar:
ANEXA1J = ANEXA waypoint-tól, 13-as Jobb pálya
a kettő között egyébként annyi a különbség, hogy utóbbi 2 (?) waypoint-tal rövidebb... de a valóságban egyébként sem érintik azokat a pontokat túl sűrűn (a jelenlegiek egy részét szintén), mivel ha nincs nagy forgalom, akkor kapják a shortcut-ot...szóval ebből ki is derül, hogy ez nem szentírás, PESTI5Z is egy helyes SID/STAR név lenne, habár PESTI pont nincs a környéken, 5x pályairány sem, Z (=wtf?) sincs, de utalhatna rá, hogy mondjuk Pest felől közelítjük meg a repteret 5-ször Z alakban repülve... elvadult példa, a lényeg, hogy a név nem mindig takarja egyértelműen az útvonal első/utolsó pontját (ugyanakkor térképekről le lehet olvasni, hogy adott nevű SID/STAR merre megy, mi az első/utolsó pontja)...
az FMC-nek viszont jó tulajdonsága (már ha ezt megvalósították a fejlesztők), hogy ha kiválasztod a pályát (szél, ATIS alapján), akkor a másik pályához tartozó SID/STAR-ok eltűnnek... így egy kisebb reptérnél már név alapján meg is van a helyes SID/STAR...
de pl EGLL-en név alapján ne is próbáld... ott pl LOGAN waypoint-ról LAM3A-n keresztül kell repülnöd, mind a négy pálya felé (09L/R, 27L/R), igaz ott még van egy transition rész is, ami elvezet a végső megközelítési egyenesig, jelen esetben LAM-tól... ezt az FMC-ben a pálya és a STAR megadása után kell kiválasztanod a pálya alatt feltűnő listából (jelen esetben LAM-t)...
[ Szerkesztve ]
-
gabitoo88
tag
Látom kicsit felpörgött a totyik
Tel.: 3630három343638
-
BigStraw
senior tag
Mostanában takaritottam a szobámban és épp kezembe akadt egy origi FS2004 díszcsomagolásban még régen ajándékozták Valami mellékprogram járul hozzá vagy van valami extra hogy original???
Előre is köszi a válaszokat régebben elég sokat játszottam flight simulatorral
[ Szerkesztve ]
NBA = Where Amazing Happens :) ------ My belief is stronger than your doubt....
-
Geryson
addikt
válasz BigStraw #6576 üzenetére
Teljesen tiszta lesz a lelkiismereted telepítés közben, ez a hozzá járó extra!
Van hozzá egy nagyon várt 9.1-es update, úgy emlékszem 1 fájl az egész, de semmi extrát nem tartalmaz, el is volt keseredve a virtuális társadalom (köztük én is) amikor rájöttünk...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
cintula187
addikt
Végre beszereztem még 2gb ramot így 4gb ram van. Újra felraktam FSX hez az aerosoft ferihegyet, így is max. 10fps érhető el Azt hittem ez javulni fog.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #6579 üzenetére
Áááá, 8600-osom volt, keményen húzva és Ferihegy totál felejtős volt. Most Core i7-ttel, 4.1-re húzva, 6 giga DDR3 hát azt mondom, hogy éppen már használható, de még mindig nincs meg a 20 FPS. Jó, mondjuk sokkal nincs alatt, talán 18 lehet az "átlag", de láttam már jobb eredményt életemben.
FSX, Ferihegy = halál
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
haky
senior tag
Aki másnak retyvetyutyu...
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6582 üzenetére
Nem fikázásképpen, de elég üres a táj, nálam azért nem így néz ki, dobjak képet? Soha nem mondtam, hogy az én procim a csúcs, de a 4.1 egy i7-nél sztem azért ütős, ennek ellenére nincsennek ilyen FPS-eim. Mondjuk grafika és grafika között hatalmas beállítások vannak, többek között a REX-nél már kapásból irdatlan sokat számít a felbontás, ami nálam max.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
cintula187
addikt
Az alábbi pmdg 747 kérdésem van.
Utazómagasságon 30.000láb felett egy idő után szép lassan elkezd a gép veszíteni a sebességéből? tólóerőhöz hozzá se nyúlok. Áteséskor maxra tolom a sebességet de anélkül hogy le ne süllyedjek (direkt) kb.1000 lábat nem nő a sebesség. Időgyorsítás 4* -en.Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #6585 üzenetére
Na, csak feltetted a kérdést itt is.
Egyrészt lehet valóban az időgyorsítás, másrészt én (FS9-nél nem volt ilyen gondom) rengeteged szívtam az ActiveSky beállításaival, mígnem a support fórumban segítettek nekem. Egyszerűen mindig át akart esni a gép, annyira tépte a szél. Azóta soha nem volt ilyen gondom, de nem tudom Te használsz-e AS-t egyáltalán...
AirBooms: Köszi a segítséget, 4.1-en stabilizáltam a gépem, a 4.2 nem ment. Szombat óta megy a gép, 67 fok volt a legmagasabb hőfok, játszom, filmezem, tömörítek, mindent csinálok, meg sem nyekken. A sebességnövekedés amúgy óriási, IntelBurn Test alatt 54 Gigaflop helyett 56.5 Gigaflopokkat csinál, ez történetesen 1.5 milliárd lebegőművelettel több másodpercenként ha jól számolom. De a számok nélkül is hihetetlen a gyorsulás, történetesen 53%-al több az órajelem, ami kegyetlen sok.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
AirBooms
addikt
válasz cintula187 #6588 üzenetére
A különböző gépek - a PMDG-n belül is - nem egyformán érzékenyek az időgyorsításra. Én csak akkor használok ilyet, ha a gép előtt tudok maradni, s tudom ellenőrizni, mi történik. Az ASE önmagában nem okozna galibát, de képzeld el mi történik ilyenkor: az időjárás realisztikussá változik, szélirány, erősség a repülés során folyamatosan módosul, mindez négyszeresre felgyorsítva. Ezt adott esetben a PMDG fizikai modellje nem tudja lekövetni a kormányszervekkel, a gázautomatával. Szerintem tuti ez lesz a gond!
Geryson: Örülök, hogy sikerült a tuning. Azonban még mindig be van kapcsolva a HT? Mert én HT-val kapok 4,2 GHz-en 53-54 GFlops-os eredményeket, HToff 62 GFlops körül kellene lennie. Hacsak nem futtatsz a háttérben rengeteg egyéb progit. Amúgy célszerűbb a LinX 0.6.4 progival tesztelened.
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #6588 üzenetére
én tudom, hogy nálam azzal volt a gond. Ment a gép fel (nem is túl magasra, csak pl. az OPT magasságig) és egyszer csak kapott egy oldallökést pl. (vagy szemből, tök mindegy) és elkezdett esni a sebesség, elkezdett esni és szépen átesett, de úgy, hogy az újjammal nyomtam az F4-et végig!
Amióta pl. beállítottam a "Dynamic Rate of Change"-t 15%-ra azóta nincs gondom. Érdekes, mert a fórumon azt mondták, hogy "0"-ra állítsam. Volt még egy pár dolog, de ez volt a fő beállítás, amit leírtak. Amit sajnálok, hogy így nincs kajak hátszelem a NAT-on az USA-ból hazafelé, ill., hogy a célállomás METAR-ját okosan kell megnézni, mert lebutítja és történetesen pl. törli a szelet. Mondjuk már megtanultam kezelni és nincs gond.ű
Pedig kezdő koromban hogy örültek nekem, amikor szemből szálltam le a kifutóra egy jó nagy reptéren...
AirBooms: Nem, HT off. Na letöltöm és megnézem azzal!
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Korcsii
őstag
válasz Geryson #6584 üzenetére
igen, valójában itt van a kutya elásva: reinstall előtt nekem is volt pl skanzenem (és elsőre nem tűnt fel, de mintha a kiszolgáló járműveknek szánt aszfaltfestés is hiányozna), csak valahogy most nem akarja az igazságot... igazából nem volt időm/kedvem vacakolni vele, ezért így maradt... de legalább van fps-em, és a reptéren belül minden megvan, ami számít (nem, a skycourt építkezése nem érdekel, majd felrakom, ha elkészül, BAW-ot nem nagyon érintik a megszűnt/új állóhelyek)... de majd a télen lehet ránézek még egyszer...
régen nekem is alulról volt meg a 20fps, 16-18 volt az átlag belső nézetből kb... de mondjuk ez is ezeregy tényezőtől függ, hogy éppen mennyi...
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen