- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
shaddam
aktív tag
válasz Vasinger! #19896 üzenetére
Nihui u807 ha sikerül megcsípni. Hónapok óta nem reptettem már, de jól bírta a strapát. A motorok persze sorban égtek le, de hát ez van ha 40 fokban veszek ki egy hét szabit
RájzenHét 1700|GTX 1060 #TeamZsarnokgyík #Internetesvérpistike Retro multis mókák---> http://szondi.ninja
-
Jackal2
senior tag
Vasinger: nem nagyon van. Kisebbek vannak, Eachine H8 mini, Cheerson CX-10, de ez annyira egy kutya, nem sok a különbség, megveheted, mert ha szét is hullik, na bumm, 5000 Ft. Azt nézd meg, van-e hozzá alkatrész.
Nem nagyon van mit írni róla, az egy AUX kapcsoló általában és a repülési módokat lehet váltani, nekem Attitude/Horizon(Rattitude a Libreben/Rate-et rakom ki egy három állásúra (az van a Nighthawkon). Ezért nem szabad soha 4 csatornás távot venni.
Nekem az utolsó csatorna az a csipogó.
Jah igen ezzel kapcsolatban, mindenkinek, akinek Nighthawkja van:
- Kint van a cikk a blogon és megfejtettem, milyen csatlakozó a VBAT: 7,5x5,x5 mm-es és 2 mm a pin távolság, ugyan az, ami a hátsó leden van. Nekem ez beszart, ezért leszedtem, tehát ilyet kell szerezni és átkötni, hogy ne csússzon le állandóan.Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Vasinger! #19887 üzenetére
Teljesen jó kezdésnek, főleg 5.600-ért. Bár nekem 7.600-át mutat a link, de annyiért is megéri.
Jogszabály: Jelenleg 2 pont vonatkozik ránk.
1. Éjszakai repülés tilos.
2. Emberek felett repülni tilos.
+ 2.5. Minden felelősség a tied.Sztem jövőre változni fog, de a játék gépeket nem nagyon fogja befolyásolni. De ez már csak találgatás.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz SpydeR3412 #19904 üzenetére
Igen, a linken valóban 7600, de egy akcióban 5600 lesz, annyit szerintem megér, max eladom
Köszönöm a segítséget!
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #19904 üzenetére
Szerintem ez ügyben két dolgot lehet tenni:
1. felelősségbiztosítás az okozott kárért. 12.000 FT, fél évre asszem 2 vagy 3 milláig
2. lakott területen és ott, ahol magántulajdon van, nem repülünk. Tehát, Hajógyári sziget, puszta közepe, hegy teteji tisztás, ahol nincs semmi, ilyenek. Meg a kijelölt modell repterekAz alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
cucimaciq
csendes tag
Teljen már el az a két hét
-
Tomi0703
őstag
No behalt az egyik motor az U807-en. Nem él sokáig (csütörtökön jött a gép). Már akkor is nézegettem, hogy valami nem oké azzal az oldallal, nagyon picit húzott arra. Annyira nagy ütéseket a gép sem kapott (ahhoz képest amit itt olvastam, hogy kibírt). Tegnap még húzott egyik irányba, ma meg vinném ki és meg sem mozdul a prop. A tartalék motorokat csak pénteken rendeltem meg sajnos, szóval addig várakozás.
Viszont gearbestre azért csak ráírnék, hogy valamit adjanak. Leírom, hogy ajándék volt, most lett kibontva és nem ment az egyik motor. Nagy pofátlanság lenne benyögni, hogy 10 dollárt fizetek és küldjenek egy BNF verziót? Ha motort akarnak, meg leírom, hogy nincs pákám (tényleg nincs), valamint kedvem sem forrasztgatni, egy működőképes gépet rendeltem, de nem az jött.
-
TromF
tag
válasz Jackal2 #19902 üzenetére
"AUX kapcsoló általában és a repülési módokat lehet váltani, nekem Attitude/Horizon(Rattitude a Libreben/Rate-et rakom ki egy három állásúra (az van a Nighthawkon)"
ezekre a modokra vagyok kivancsi, mit takarnak, meg nem repultem racerrel, ha tudna valaki egy leirast, megkoszonnem.
7 csatornas tavom van, de ket allasu kapcsolok es potmeter vannak csak rajta sajna, azert agyalok, hogy eleg lesz-e. -
TromF
tag
válasz SpydeR3412 #19911 üzenetére
Sztem nem jo otlet, ha kulonboznek a KV ertekek, feszultsegvaltozasra kulonbozo fordulatszamuak lesznek a motorok, szetcsuszik az iranyitas.
-
SpydeR3412
aktív tag
Köszönöm!
Milyen távirányítód van?
Igazából az a 3 mód inkább 2:
1. Stabilizált gép (mint a játék kategória)
2. Nem stabilizált gép (acro mód) Ami annyit tesz, hogy pl. megdöntöd előre a gépet, majd elengeded a kart, akkor nem áll magától vissza egyenesbe, hanem neked kell manualisan stabilizálni. És engedi bedönteni a gépet, amíg akarod. Akár szaltozhatsz is vele.
3. A kettő között van (sztem nincs értelme).[ Szerkesztve ]
-
mgy
senior tag
válasz SpydeR3412 #19916 üzenetére
Nem csináltam még ilyet, de józan paraszti ésszel véggigondolva felrakhatod átmenetileg, simán az fc megoldja. Nem fog jobban melegedni senki sem, fingjuk nincs arról a motoroknak, hogy a másik mennyit pörög.
Nyilván nem szép megoldás, értelme se sok, de ha szükség van, hát szükség van. -
TromF
tag
válasz SpydeR3412 #19916 üzenetére
Koszi szepen, tehat acro mod be eseten a kart elengedve nem esik vissza 0-ra a csatorna erteke hanem megtartja utolso erteket. Es hogy bukfencezel, kart vegallasba majd egybol visszahuzni?
A fentebb linkelt XK X8, a 4 alap csatornan tul 2db 2 allasu kapcsolo, egy tekeropotmeter meg egy gomb. Annyi hatranya van hogy ennek a tipusnak mindket joystickja visszater kozepallasba, igy figyelni kell felszallaskor hogy tartva legyen lent a gazkar, a masik gond meg hogy meg mindig nem tudom hogy kell beparositani -
jony77
tag
válasz SpydeR3412 #19911 üzenetére
Elvileg nem lesz gond ,persze hosszútávon nem egészséges. A vezérlőnek kompenzálni kell.úgyis az szabályozza a fordulatot.én kipróbálnám, úgy is már elemelkedésnél kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
palfip
újonc
Üdv!
Szert tettem egy Syma X5SW gépre.
Szuperül működik,eléggé ütésálló,jókat lehet repkedni vele. :-)
Annyi gondom van,hogy a távirányítón a jelerősség full értéket mutat állandóan,és folyamatosan villog.
Ezt lehet valahogy orvosolni?Így nem látom a vezérelhetőség határát.
Előre is köszi a választ. -
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #19916 üzenetére
Ilyen dragstert lehetne építeni, előre gyengébb, hátra bika, úgy is mindenki kilinccsel előre vereti
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
Jackal2
senior tag
Upair One, az új Upair Chase, 100 rongy a 4K, hmm... (jah, csak 24FPS)
Trompf:
- Attitude: stabilizált mód, nem engedi fix értéken túl dőlni a gépet semmilyen irányba. Ha elengeded az irányt, MINDIG visszatér középre, nem engedi a flippet meg a hasonló trükköket
- Rattitude vagy Horizon (Rate és Attitude keveréke): engedi dőlni, a Cleanflight bármeddig, a Librepilotnál paraméterezhető (nekem asszem 600 fok, szóval bármeddig), viszont ha elengeded a kart, visszatér középre és stabilizál. Engedi hogy gyilkold, filippet, kilincsel előre repülést illetve fejjel lefele is, szóval szarrá tudod törni, ha belehúzod pl. full gázzal a földbe, nem szabályoz ellen. LOS-ban ebben szoktak repülni az intermediate drónozók (pl. én is)
- Rate: repülés legtisztább formája, összes szenzor kikapcsolva, kivéve gyorsulásmérő. Nincs giró, egyáltalán nem stabilizál, soha nem tér vissza középre, semmilyen szöglimit nincs, túlfordulásnál is neked kell manuálisan beavatkozni. FPV-ben szoktak Rate-ben repülni, mert nincs orientációvesztés, mert mindig a gép orrából nézel ki előreVannak még egyéb módok, de az kameraplatformnál érdekes, pl. Baro, GPS, Pos lock, RTH meg mindenféle mesterséges baromság, de a fenti három a lényeges.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Exian
őstag
válasz Jackal2 #19926 üzenetére
"FPV-ben szoktak Rate-ben repülni, mert nincs orientációvesztés, mert mindig a gép orrából nézel ki előre"
Na ez az, ami izgat engem. Ez végül is egyfajta "headless" mód? Hiszen a távvezérlővel állok valahol egy helyben, a gép meg összevissza elforog.
Hogyan megy ilyenkor az irányítás?
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
Rate módban Line of site iszonyatosan nehéz repülni, ugyanis egy kis hiba is felerősödik, hiszen nincs elektronikus mankó.
FPV-ben azért lehet rateben repülni, mert a nézet és a pozíció egy, vagyis nem azt látod, amit a távirányítót fogó ember, hanem a gép orrát, fizikailag kinézel a gépből, ezért minden irány mindig ugyan úgy van. A gond az, hogy mivel stabilizáció sincs, ezért mindent korrigálnod kell. Mondok egy példát:
- Attitude: elhúzom 70 fokkal balra a gépet, de nem engedi 40-nél többre, ezért ott megáll dőlésben a gép. Elengedem a kart, visszaáll középre és stabilizál
- Rattitude: elhúzom 70 fokkal balra a gépet és engedi 70-ig vagy akár tovább is, de ott kell tartanom a kart, vagyis folyamatos korrekció van. Ha elengedem a kart, visszaáll középre és stabilizál
- Rate: elhúzom 70 fokkal a kart és elengedem, akkor is 70 fokkal ott marad és elrepül. Ha a 70 fokot vissza akarom tenni középre, akkor - 70 fokot kell rajta húznom, de nem kb.ra-hanem PONT 70-et. 71-enél -1 fokban fog dőlni és repül továbbÉrthető mi a gond LOS-ban a rate moddal?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Exian
őstag
válasz Jackal2 #19930 üzenetére
Értem, igen, köszönöm!
Mindenesetre nekem olyan repülés a vágyam, ami tényleg úgy működik, mintha egy nagy repülőben ülnék és úgy irányítom.
De azt továbbra sem értem, hogy a távvezérlő és a gép között hogyan zajlik ilyenkor a kommunikáció, hogy hogyan "tudatja" a gép a távval, hogy éppen milyen pozícióban van.
Hiszen attól én még a földön állok egy fix helyen és tolom a kart mindenfelé, de ahogy elforog, megfordul, összevissza megy a gép, úgy folyamatosan változik a pozíció a földön álló irányítóhoz képest. Szóval gondolom ilyenkor van egy folyamatos pozíció küldés.
Példa: elindulok előre, aztán hirtelen megfordulok, akkor pont ellentétes az irányítás normál esetben.
Ilyen módban viszont rögtön tudja a gép, hogy fordulás van és én tolhatom ugyanúgy tovább, vagy hogyan van?
Biztos nagyon egyszerű a válasz, de nekem ez még nagyon sörét folt
[ Szerkesztve ]
-
molnigee
aktív tag
Szerintem valamit még nagyon nem értesz. Te nem számítasz, a gép előre megy, ha előre tolod a kart, jobbra-balra fordul ha jobbra-balra forgatod. Az hogy hozzád képest hol van, nem számít. És igen, pont olyan, mintha benne ülnél és úgy irányítanád.
Példádat nézve, ha mész előre és megfordulsz, utánna meg pl jobbra fordulsz, akkor a gép szemszögéhez képest ugyanúgy jobbra fordul, persze mivel veled szemben áll a gép, ehhez képest meg balra.
--> http://dronearena.hu/ <--
-
Exian
őstag
válasz molnigee #19932 üzenetére
Köszi, kezd összeállni a kép Végül is jobban belegondolva teljesen egyszerű, lényegtelen, hogy hol van az irányító a földön, a gép a távtól csak azt az infót kapja, hogy jobbra, balra, előre, hátra, fel, le nyomom e a kart, aztán a saját aktuális pozíciója szerint módosítja az irányt... tök logikus így már, csak én ugye eddig sima repülést csináltam, annál meg ugye ha elfordul a gép, totál "káosz" tud kialakulni.
[ Szerkesztve ]
-
Jackal2
senior tag
Még nem érted, mert nincs gyakorlatod. A táv nem tudja mit csinál a gép, csak küldi neki a jelet. A vevő sem tudja mit csinál a gép, csak kizárólag az FC tudja, vagyis a repülésvezérlő. Alapesetben semmilyen vissza irányú kommunikáció nincsen, kivéve az FPV adót és a vevőt, mert az fordítva kommunikál. Vagyis a kommunikációs csatorna így néz ki:
irányítás: - Sanyi -->távirányító (adó)--> vevő--> FC
----------------------------------------------------------------------------
FPV kép: kamera-->FPV adó--> FPV vevő --> SanyiA két folyamat egymástól függetlenül megy végbe, nincs közös pont. Akkor van oda-vissza kommunikáció, ha:
- van telemetria, ilyenkor az FC a beérkező értékek alapján visszaküldi egy képernyőre a sebességet/akku töltöttséget meg hasonlókat, illetve
- vannak RSSI távok, amelyek nézik, hogy a jel milyen távolságról jön vissza és rezgetik a kezedben a távotDe ezek alap esetben nincsenek, csak drága típusoknál ás távoknál, csak a két első folyamat vagyis a távnak, sőt a gépnek sincs fogalma, hol vannak, csak az egyik tolja ki a jelet, mint az állat, a másik, meg veszi (ha informatikus vagy, akkor úgy képzeld el, mint az UDP protokollt)
Na most, a gép helyzete sosem változik, mindig arra repül amerre húzod. Ami változik az a perspektíva, amiből látod. Mondok három érzékletes példát, ami alapján érthető lesz:
- alap eset, mezőn repülsz, Line of Siteban, és a mező valamelyik szélén állsz. Ilyenkor ha a gép orrával haladsz előre (tehát nem repül poénból háttal), akkor ha tőled távolodik, akkor az irányok bal-bal jobb-jobb maradnak. Ha feléd közeledik, a bal a jobb a jobb a bal. Azért mert te a gép perspektívájához (az orrához) képest fordítva állsz, ezért ha megfordulnál, akkor a jobb jobb lenne újra a bal meg bal, csak a gépet nem látnád
- fejlesztett alapeset, mezőn repülsz, Line of siteban, de nem a mező szélén állsz, hanem besétálsz a mező közepére és hagyod, hogy a gép mindig átrepüljön a fejed felett. Ha átrepült, automatikusan utána fordulsz a testeddel. Ilyenkor mindig bal a bal és jobb a jobb, mert az utánafordulással a perspektívátok azonos lesz, így sosem tudod elveszteni az orientációt
- FPV alap eset, a mező szélén állsz, de a gépet ugye az orrkamerán keresztül látod, ezért nem tudsz úgy fordulni hogy fordítva álljon a gép. Minden irány az marad amit látsz, viszont a fejjel lefele is, tehát így tudnál fejjel lefele is repülni (jobban mondva, zuhanni). A gép perspektívája mindig az, ami a valóságbanÉrthető? A távnak ehhez semmi köze.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnigee #19932 üzenetére
V666 FPV tulajok, jó hír:
Hivatalosan ugyan 5.5-9.0 V között működik a kamera/adó, de a szett megindul már 4!!! V-on is. A 3.6V még nem baba, működik ugyan, de haldoklik, de 5V-ról etetve stabilnak néz ki. (Ilyen meg van az 1S-es kamerás drónokon is). Megjegyzés: 5V-on azért felveszi a 650mA-t, úhhogy óvatosan!
Jóhír extra:
Az X251-es el is indítja a felvételt (csak videót, fotót nem).
A rögzített cucc valódi 720p anyag, és nem is rossz. AVi konténert használ, a kép MJPEG/30fps/cca 20-22 Mbps, a hang monó PCM/16bit/8kHz/128kbps.LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
molnigee
aktív tag
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Jackal2 #19941 üzenetére
Nem mai gyerek már, a Tarantula-félék csak később jöttek ki. A maga idejében úttörő termék volt, minőségi iparosmunka, csak drága.
A jóárasított FPV-szettt meg kifejezetten kellemes cucc. A kamerája valahol a Möbius szintjén mozog, az adója meg hobby-grade cucc. Én kettőt vettem, hogy legyen egy működő is, ha az első darab nem bírja a chop-shoppotLiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnigee #19942 üzenetére
Akró nincs, rattitude van hülye autoflippel. Fos tejfölös-pohár talpakkal jött. Bíztam benne hogy a GB még a régi etapból kap árut, de ez is olyan mint ami miatt a BG-n megy a sírás 2 hete.
A 100%-os TCurve mókát még nem volt módom kipróbálni, mivel nem jutottunk ki a lakásból (szereltem egész hétvégén).
Ami viszont biztos, hogy jó videókat lehet majd vele lőni. Elbírja az 50g körüli kamerákat (1200-1300mAh akkukkal is) és nem csak a RunCam2-nek, de az SJCAM-nek is remegésmentes a képe, pedig csak tépőzárral, befőttesgumival kötöttem fel őket (A RunCam nyilván jobb, már csak a formája miatt is).
Ld egyel feljebb: ZumZumLiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
DJGABI
addikt
valaki vegye meg előlem, hogy ne nekem kelljen. [Arris X-Speed FPV280] gyanúsan olcsó
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Morfolgo55
újonc
válasz _X10Dead_ #19935 üzenetére
Én a CX-20-ra szereltem fel.
Ez lesz a "szemem", és SJ4000-es Quantum2D glimballal a rögzítő kamera.
Az eredeti tápcsatit levágtam és a 3S akksi csatlakozójának párját szereltem fel rá úgy, hogy a 3. érintkező (2. kivezetés) adja a tápot.
30 m magasságból 200 m-re(!) még adott képetrálátással, de 220-nál már sűrűn "mákosodott a kép".
Fák takarásában is 150 m-ről még jó volt a kép.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic