- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skimaster
senior tag
válasz brickm #29906 üzenetére
Én tavaly júliusban hoztam egy 2002-es facelift 320D touringot,nagyon szép kívül-belül,valós 215 ezer km,szinte full extra,és nem sokat kellett rákölteni,eddig 15 ezret mentem vele....szerintem lehet jót kifogni kintről.De ha megveszel egyet kintről legyen 200 ezred,mert egyrészt biztos kell rajta pár dolgot javítani és csinosítani is akarod....
-
aktív tag
válasz brickm #30132 üzenetére
A lámpáidat a CANBUS villogtatja, így ellenőrzi a működésüket, ez normális.
Én is most vettem helyzetjelzőbe és rendszámtáblába LED-es világítást, nekem is ezt csinálta. A megoldás annyi, hogy BMW Scanner 1.4-el ki kell kapcsolni a COLD CHECK-et. Ground modultól függően lehet, hogy amúgyis csak ezt tudod kapcsolgatni, de lehet, hogy a HOT CHECK-et is.
A lényeg, hogyha a cold check-et kiszeded, akkor a kocsi nem fogja percenként nézegetni lekapcsolt állapotban a lámpákat, hogy működnek-e. A hot check figyeli a bekapcsolt állapotot, tehát jelezni fog a műszerfalon, ha esetleg kimegy valami (de csak akkor, ha fel is van kapcsolva)Dübbenés: Nekem is 2 éve van ez a hang, azóta sokat olvastam erről. Akkor nekem a szerelőm azt mondta, hogy a difi csinálja, de bonott difi lutri.
Azonban múltkor e46 magyar fórumon valakinek megszűnt sima féltengely cserétől. Én tegnap beszéltem a szerelővel, hogy mostmár szeretnék a végére járni, pláne, ha csak féltengelyt kell hozzá cserélni.
Mondanak amúgy sok lehetséges okot:
Motortartó bak - ez szerintem azért nem igaz, mert akkor előről jönne a hang.
Váltótartó bak - szintén nem hátúl szólna
Hardy - szemmel is látható lenne
Kardán tengely - nem csak váltásnál lenne hangja
Difi szilentek - szerintem nem csak a váltásnál dübörögne, hanem gázadásnál is.
Illetve van még egy olyan hiba, hogy a hátsó felfüggesztés szeret kiszakadni, de az rossz úton is csapkodja a kocsi alját és fémes hangja van.Tehát szerintem van difi lesz vagy a féltengely. Most láttam pár kocsit itt helyben bontáson, ha ki lehet próbálni a difit, lehet veszek egyet, ha a féltengely nincs rossz állapotban.
Kérlek jelezd, ha Te jutottál valamire
-
whitezo88
nagyúr
válasz brickm #30142 üzenetére
víz nekem is ereszt, a tartály alján valahol. fél liter elmegy, az érdekes hogy van hogy útközben van hogy elalszik a lámpa. Nem folyik el az egész, most pár nap után töltöttem, és ugyanannyi ment bele vissza. Év elején termosztátnál engedett, tavaly meg egy elosztócső a blokk mellett, de az nagyon durva volt, az összes elfolyt és pirosba felment a hő, pont volt egy kút ahol megálltam vizet venni, másnapig kibírta cseréig... sajnos nem mai autók, és a sok gumi, műanyag cucc a hőtől és kortól szétmegy már. Még ezek a M43asok is 110 fokosra melegednek fel simán.
V8asoknál ez még durvább persze, ott még hely is jóval kevesebb van, zsúfoltabb.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz brickm #30142 üzenetére
Na mégegyszer:
COLD CHECK: Ez kb percenként kétszer jelet küld az izzóknak ha azok KI vannak kapcsolva, ezzel nézi meg, hogy működnek-e.
HOT CHECK: Ez működés közben nézi, hogy működik-e a világítás.Tehát ha kiveszed a pipát a cold check-ből pl, (ahogy Nekem van most) a helyzetjelző és a rendszámtábla világítás elől, akkor mindössze annyi történik, hogy amikor NINCS felkapcsolva a világításod, akkor nem jelzi, hogy kiment a helyzetjelződ vagy a rendszámtábla világításod.
De amint felkapcsolod a lámpát, egyből látni fogja! Tehát nem sokat veszíteszÉn nézegettem videókat a difi szilentről, de nem hallom a tipikus dübbenést. Ráadásul én laikusként azt gondolom, hogy az nem akkor dübbenne, ha egyesbe teszed gyorsan, hanem amikor nagy gázt adsz neki.
Vagy nem így lenne logikus?
De ha aláfekszel a kocsinak, akkor látod a két szilentet, tehát szerintem könnyen megállípítható.De remélhetőleg mi is ránézünk valamelyik nap végre.
Amúgy én is hallottam, hogy ez hátsókerekes kocsiknál normális, csak sokan észre sem veszik.
Külföldi fórumon van, aki gyári szervizbe vitte és azt mondták, hogy ez ilyen.Szerk.:
Hűtővíz: Először is nézd meg, hogy mikor töltesz rá. Mert ha meleg motornál töltesz rá, akkor hideg motornál lejjebb lesz a pálca.
Hiba lehetőségek:
Tartály állítólag könnyen reped. (bontot is lehet hibás)
Légtelenítőszelep is lehet rossz
Csövek
Hengerfejes a kocsi[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz brickm #30153 üzenetére
Olajsapkát vedd le, azt nézd meg. Ha fehéres, habos, akkor lehet, hogy hengerfejes (bár a sok várostól is lehet hasonló). De a vízfogyásból majd feltűnik. Ha pedig a kiegyenlítő vagy a légtelenítő rossz, akkor a műanyag motorvédőn látni kellene a víztócsát.
Én is kb. 12.7-es fogyasztást számolok, főleg este városban meg hétvégén főúton használva. (150LE-s 320CI)
Az index pedig kontakt hibának hangzik. Elősőnek a hátsó lámpát vedd ki, tekergesd meg az izzókat (fóleg ha feketeséges látsz a fémen), meg kínáld meg WD40-el vagy konktakt spary-vel a csatlakozókat.
Ugyanígy gyorsan jár az index, ha kimegy az egyik. -
CharlieDrop
veterán
válasz brickm #30201 üzenetére
Az a baj, hogy ha valaki már ült 20i-nál nagyobb vasban nem igen fogja azt ajánlani.
Az én favoritom most az M54B30 vagyis a 30iigazából azért, mert annyival jobban adja le a nyomatékát, hogy szerintem nagyon jó választás
de persze az is kérdés, melyik 20i-t választanád?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
H.Ezredes
őstag
válasz brickm #30201 üzenetére
1500.... 28i 30i.... Úgy megyek városba 1000-1500 40-45 nél már mehet az 5 is.... egyébként simán mehetsz 1500-2000 környékén.... Minek forgatnád le.... indulásnál se forgasd el 3000 fölé mert minek ??? Én lazán hozom a városi tempót ezekkel a fordulatokkal....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
maajsz
senior tag
válasz brickm #30215 üzenetére
Nem vezettem még 320i-t, csak szemet szúrt a komment és mint ahogy ez is, nem szánom offenzívnek a kijelentést, de elég kezdő jogsisnak hangzik . Megtűzve okoskodással sör után, a sor6nak az egyik legjobb(hanemalegjobb) a tömegkiegyenlítése, ráadásul kisebb motorral, nem igen rángatja a lendkereket, ahol már úgy érzed nem dadog nyugodtan elválthatod. Nem feltétlen olyan lent mint a 30i, ahhoz azért lakkolsz nyomatékban.
Na már most ha neked 3000nél ránt, lehet hogy egyéb oka van, nézd meg hogy rángat e lejjebb is esetleg, ha igen az már lehet valami. A kettőstömgűnek pont az a célja további "káros" lengéseket csillapítson, amiatt valószínűtlen a hiba, hacsak pont az nem ment már gallyra, de először inkább kuplungra gyanakodj, már ha ez a "rántás" valóban nem természetes a gépnél. De van itt biztosan hozzáértő szerelő kollega, úgyhogy nem trollkodok tovább -
-
H.Ezredes
őstag
válasz brickm #30248 üzenetére
Ha kicsit visszapörgetsz akkor láthatod,hogy írtam E46 difiszilent miatt..... Képeket is raktam be az E46-ok 90%-ban szar szokott lenni.... ( Persze ha cserélték az más... ) Tegnap is este is cseréltem egyet... Elképzelhető még,hogy a féltengelyek is lóghatnak és azokra is ráférne egy felújítás.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
-
stickermajom
addikt
válasz brickm #30300 üzenetére
Ez ilyen. Ellenállásokkal van megtűzdelve, hogy a rádió felismerje AUX-ként, ezáltal felül-áteresztő szűrőként működik. Páran csinálnak kisebb ellenállással ellátott AUX-ot, azzal csak akkor tudsz AUX módra váltani, ha már eszközt is dugtál rá.
Fájdalmasan rossz a minősége. Én meguntam a szórakozást a különböző kábelekkel, vettem egy Dension Gatewayt bele. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz brickm #30315 üzenetére
Köszönöm!
A vásárlás még odébb van, egyelőre csak infókat gyűjtök, hogy tényleg az E46 kell-e nekem. Szóval olyan tapasztalatokra vágyom, hogy milyen hosszabb távon együtt élni egy benzines 320-assal, ha jól látom a Wiki alapján, ez is kétféle motorkóddal jött (facelift előtt és után?), meg érdekelnének a fenntartás költségei, mik azok az alkatrészek, amiknek a cseréjére mindenképpen érdemes félretenni egy kis pénzt?
Van a családban is meg kollégák között is Toyota fanatikus, alapvetően az a mondás járja, hogy agyonverhetetlenek, meg baromi tartósak, csak az olajat kell cserélgetni, de amikor rákérdezek, hogy ha valamit mégis javítani kell, akkor az mibe kerül, rendszerint csak nyelnek egy nagyot.
Van a közeli rokonok körében egy E36-os, mindig mondja a rokon nekem, hogy ez baromi olcsón fenntartható, de ezalatt ő általában a tákolást érti, utángyártott meg bontott alkatrészekkel. Ha megkérdezem, hogy mi lenne ha normális alkatrészekkel, tisztességes szerelőnél csináltatná meg, arra az a válasz, hogy "ja, hát arra nincs pénz". Egy másik E36-ot már lezúzott, mert egy romhalmaz volt, megállni is alig tudott vele a szar alulméretezett fékekkel (de hát az volt éppen olcsó a bontóban).
Szóval az érdekel, hogy tisztességes törődéssel mi pénz egy E46-ot fenntartani. Személyes ismerős csak egy van, akinek volt E46 (az is dízel), de ő szalonból hozta ki és 6 éves korában túladott rajta, közben végig márkaszerviz, nem sajnálta rá a pénzt, az ő tapasztalatai így 2016-ban már nem annyira mérvadók.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz brickm #30331 üzenetére
Engem nem zavar, hogy hosszú lett a sztori, pont ilyenekből akarok minél többet olvasni.
Megvallom őszintén nagyon bejön az E46, ez van most a kívánságlistám elején. Csak mindenkitől (BMW-t még soha nem láttak belülről) azt hallom, hogy a gatyámat is lezabálja a fenntartása, vegyek inkább Astrát vagy Swiftet. Unom is már ezt a károgást, mert szerintem rendben van, hogy egy ilyen autót magasabb költségszinten lehet fenntartani, mint egy kőműves melós verdát, csak azt akarom kideríteni, hogy mi az alaptalan rémtörténet és mi a valóság.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz brickm #30344 üzenetére
"7-800 000 körül ne vegyél e46-ot"
Eszem ágában sincs. Ezért mondtam. hogy ez az eredeti keret, de egy E46-ért szívesebben nyúlnék mélyebben a zsebbe.
" Illetve kombit...azok mennek 800 körül."
A kombival nincs bajom, bevállalnám azt is, sőt!
"MEg a külföldi lejárt okmányosok, amire a regadó, műszaki, átírás biztosítás négyessel máris 1M felett jársz"
Külföldről csak magánimportban hoznék bármit is, így legalább a nepper-sarcot nem kellene megfizetni, cserébe tőlem igényel sokkal több kutatómunkát. A szomszédom ebben elég tapasztalt, szívesen segítene (szerelő, erős német-prémium becsípődéssel, szóval a karbantartásban is lenne segítségem).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz brickm #30349 üzenetére
Dolgoztam olyan cégnél, ahol a flotta akkoriban G Astrákból állt, nem volt velük különösebben gond, pedig ezekkel elég mostohán bántak (rengeteg hideg üzem városban). Nem mondom, hogy agyonüthetetlen szerkezetek, de ismerősi körben is akad belőle pár, nem szoktak rájuk panaszkodni, hacsak nem arra, hogy rettentően unalmasak, ezek tényleg csak helyváltoztatásra valók, nem hétvégi hobbinak.
-
-
nagyúr
válasz brickm #30369 üzenetére
Most megnéztem lézeres hőmérővel furcsa. A műszerfalon a vízhőfok mutató csontra középen áll(úgyértem, hogy bemelegedett azt mutatja, szépen kúszik fel). Felül a cső(2-es) 80°C körül van, a radiátor 30°C körül, a venti nem forog, az alsó cső(8-as), ami a vízpumpába megy, szintén hideg volt. Valvetronic motor 60-70°C körül.
Az egész onnan indult ki, hogy 2A67 és 2A6B hibát írt ki(stickermajom segítségével kiolvastuk), ami valvetronic (motor) hiba. Namost kaptam tanácsot, hogy valószínű a csati áll az olajban, merthogy ez a hiba nem mindig jön elő. Tegnap megnéztem valóban állt, kipucoltam és jártam pesten(hosszabb úton) a hőségben, szépen ment minden, de mikor leállítottam az autót, a következő indásnál check engine lámpa + EML fogadott(ilyenkor ugye teljes teljesítménycsökkenés van). Vártam 15-20 percet, hűlt a motor és utána simán ment megint, persze engine lámpa égett, de ment rendesen. Így asszociálok arra, hogy túlmelegszik valami. Nem értem hol keressem a hibát.
Update: Lehúztam és elindult a venti, tehát a venti jó, a vezérlő jó. Bár tegnap a nagy melegbe miért nem indult el? Meleg volt a motor, minden. Nem lehet, hogy el van állítva esetleg, hogy ne 90°C-nál induljon, hanem később?
[ Szerkesztve ]
-
Spancer RE
aktív tag
-
GrooveHero
addikt
válasz brickm #30417 üzenetére
Oh, értem, kôszi. Sztem magántulajtól veszem majd. Az hogy utazni kell érte nem gond. Tesómank 3-as, sóginak 7-es van, így nekem csak az 5-ös maradt. esetleg van valami lists, hogy miket érdemes ellenörizni. Hirtelen az emberek uzgalmában úgysem jut eszébe minden
Words like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
maajsz
senior tag
válasz brickm #30476 üzenetére
Nézőpont kérdése. Egy Suzuki vagy Kia ésszerű gondolkodásra utal mindennapi használatra. E46 és E46 között óriási különbségek vannak. Hamar észrevenni a wannabe boyracert meg a fanatikus bimmer tulajt és az előbbi a lelakott, suffni szerelő "én otthon szerelem mer qwára értek hozzá meg amúgy is mindenhez" inkább vérciki mint akármilyen Suzuki
-
maajsz
senior tag
válasz brickm #30494 üzenetére
"Semmivel se cikibb egy karbantartott szép e46 mint akármelyik másik autó. SŐT! "
Pontosan erre utaltam én is, ha megnézed . De amikor látom, hogy szerencsétlen bimmer agyig le van lakva, de neki bmw-je van akkor is, amikor se pénze, se affinitása hozzá az véleményem szerint ciki. Igen más hasonló merci, audi esetében is így van, de annyi pénzből egy suzukit azért jobb állapotban lehet tartani. Persze van aki azt is lelakja, abba ne menjünk most bele.
Ahogy látom H.Ezredes kommentjeit, sokan a jóval drágábbakat is gányolják, ami megint ciki (szerintem), mert pénz van megvenni, de tisztességes helyre vinni javítani már nincs.. Persze egy suzukit vagy opelt minden 2. szerelő megcsinál csukott szemmel normálisan, azért prémium kategóriában ez nem igazán igaz. Az is érthető, hogy érdekel az autó és minden hibáját szeretnéd ismerni, ez jól is van én is így lennék vele, de ott vannak a "tettemmá fel turbót" meg "hegesztettemmá difit" henkeljancsik aki általában gányolnak és ráadásul állítják hogy végletekig értik az autót és ha valami mégis sz@r lesz valami másra fogják. Na nálam ez kör meríti ki a ciki fogalmát. -
Cxgrav
senior tag
válasz brickm #30505 üzenetére
Szia!
Kínából rendeltem, kb 5000Ft volt.
USA style, mikor csökkentett fényerővel folyamatosan világítanak az indexek elől.STC Speed
Nem tudom, hogy fut-e Win10-en, de feltételezem, hogy kellene neki.
Az ablakos beállítás megoldható. Konkrétan csak be kell pipálni, hogy melyik ablakokat akarod fel-le húzni.
BMW Scanner által kapcsolható "extrák"fullextra
Rendelkeznie kell a kocsinak komfort modullal.
'96 540i is tudja a tükör lehajtást, csak annyi a trükk benne, hogy a tükörállító gomb a jobbosra legyen áthúzva és utána lehajtotta.[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
GrooveHero
addikt
válasz brickm #30540 üzenetére
Az volt a good, hogy 10 éves volt már az akksi, és 3-4 nap után elfáradt, ha délután be Lett bikázva és járatva, akkor másnao gond nélkül indult, de 3-4 napot már nem bírt ki. Lehet cellazárlat, ki tudja. Sógorom azt mondta mikor beszéltem vele, hogy marad a Bosch. Felölem OK, nem az én autóm, nem az én pénzem...
Köszi mindenkinek.
Esetleg még annyi, hogy a kicserélés mennyire gikszeres?
KösziWords like a weapon, sharp as a knife Fallen from heaven, darkest of nights Long live the rebels hunting for blood I saw the devil, he's one of us
-
nagyúr
válasz brickm #30564 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy lemezfelni kell De van 16-os könnyűfém felni is, ami nem kerül annyiba, és ezzel is tud jól kinézni egy autó. Ehhez képest mondom, hogy nincs sok "érdemi haszna" a drágábbnak, azon kívül, hogy jól néz ki. Nem fog tőle jobban menni az autó, csak többet fogyasztani. Persze ha van valakinek erre kidobandó fölös pénze, akkor tegye.
Azt látom igazából, hogy ez a BMW egy pénztemető. Lehet csak én gondolkodom így, de ez is csak egy vasdarab, sosem fizetődik ki a sok ráköltés, ami pénznek(magyar emberek 70%-ának) jobb helye is lenne.
Kiemelés: Nem turkálás megintcsak senkinek a pénztárcájába.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- DXRacer használt szék eladó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző