- Google Pixel 6/7/8 topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
ph A külsejüket tekintve Trident Z sorozatból merítő modulpárok 32, 64 és 96 GB-os csomagokban vásárolhatók majd meg.
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz proci985 #8090 üzenetére
Valóban, viszont minden teszt kb. ugyanazt mutatja, ill. a megemelt core órajel + fesz és VRAM órajel + fesz (valószínűleg) alapján ez is a logikus.
Ja, emlékszem a sztorira. Irigylem a türelmedet, én kib***tam volna az utcára, és keresztülmegyek rajta néhányszor autóval. Utána beviszem garanciáztatni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Persze:
At its 2015 Financial Analyst Day event, AMD outlined a multi-year strategy to drive profitable growth based on delivering a broad set of high-performance, differentiated products across the key areas of gaming, immersive platforms, and the datacenter.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mcwolf79 #8114 üzenetére
Most éppen nem írtam (rocket írta), de az elmúlt 7 évben már sokszor
Őszintén szólva amúgy nem értem, mi volt az AMD célja ezzel a szériával. Arra van elméletem, hogy miért hozták ki (személyes bónuszok and suchlike), de hogy a cégnek ebből mi haszna származik, azt nem tudom elképzelni. Ha legalább lenne rendes supply a Fiji-s cuccokból, az generálna pénzt és hírértéket, de így... És ugye sejethető, hogy a következő egy évben lesz még egy Nano meg egy dual-GPU monster, aztán várakozás a 14nm-re...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Televan74 #8126 üzenetére
Ezt senki nem érti. A 380 nem túl versenyképes a 960 ellen, viszont a 380X-nek az operatív paraméterei várhatóan +20-25% perf mellett sem lennének sokkal rosszabbak, és annak már egy levagdalt GM204 ellen kellene küzdenie, sokkal kisebb lenne a kontraszt. Funkcionálisan modern GPU, lehetne belőle sikersztorit csinálni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A sávszél egy technikai adat, ami az emberek 0.1%-át érdekli - valószínűleg felfelé kerekítettem. Memória ugyanannyi van rajtuk, oszt' az a fontos, nem?
Ár / teljesítményben hasonló a két kártya, és a 960 halkabb, hűvösebb, és sokkal jobban tuningolható. No contest.A 380X feltétlen szükséges lenne, mert a 290-et a kutya nem veszi 260 dollárért. Szar ügy, mert szerintem teljesen jó alternatíva egy normális hűtéssel, de ez a szomorú helyzet. Úgyhogy innentől kezdve a piacelemzésed borul, mert senkinek nincs a 250-es sávban életképes terméke. Lejjebb van 200-ért a 960 és a 380 - feljebb leírtam, hogy az hogy látszik. Feljebb van 330-ért 970 vs 290X vagy 390 - ennek ismerjük a történetét.
Innentől kezdve van az árazásban egy lyuk, aki lefelé mozdul, az valószínűleg nVidiát vesz, aki felfelé mozdul, az szintén valószínűleg nVidiát vesz. Tehát akkor lépnek, amikor kedvük tartja. Kellene egy ütős kártya az AMD-nek 250-ért, vagy a következő negyedéves jelentés is ezen a pályán fog mozogni.Ha novemberig el akarják húzni, akkor csináljanak két SKU-t. Kihoznak most egyet 240-250-ért, novemberben meg egy 10%-kal felclockolt DX12 editiont 260-270-ért.
Az új játékok pedig akkor fognak érdekelni > 1%-ot, amikor itt lesznek.
(#8129) Egon: a negyedéves jelentés nem hazudik. Sajnos.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ha lesznek ilyen játékok... Ha még akkor bárkit érdekelnek ezek a kártyák... Ha érteni fogja a közönség, mi a gond.... Már megint egy csomó ha. Ezen mit higgyek el?
A 290 név egyszerűen nem cseng jól. A GTX480 is egész népszerű volt, amikor lement kutyába az ára...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Azért ha már ennyit szívószálazol, akkor ugye az is megvan, hogy a 980Ti-nek magasabb a core:mem OC aránya, mint a Fury X-nek? Szóval jól mutat papíron az az 512GB / sec, de nagyon úgy fest, hogy az effektív sávszélesség terén a Fiji chipben nincs minden rendben. Érdekes kérdés, hogy ez az architektúra miatt van (mert akkor a Hawaii is érintett), vagy a HBM-hez kapcsolódik...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Arra gondolok, hogy azonos mértékű core és mem órajel húzásból mennyi +sebességet hoz a core. A Fiji esetében 66% volt a core, a 980Ti esetében az OC tesztek alapján 70-75% (arra sajnos nem találtam olyan jó egzakt tesztet, mint a Fijinél a hardware.fr tesztje). Vagyis, ha a "szívószálas" 980Ti-vel gond lesz sávszél terén, akkor minden bizonnyal a Fury X-szel is. Kivéve, ha a low-level magic ezt is megoldja
És persze ennek az okát érdekes lenne tudni, de az eredményen nem változtat.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ez a teszt érzékeny a pixel TP és a sávszélesség arányára. Nem véletlen, hogy random texture esetén a 980 és a 290X közelíti meg legjobban az elméleti sávszélesség-értékeket, a két GM200-as kártya egy picivel gyengébben szerepel, a 780Ti és a Fury meg megy a levesbe.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Majdnem ugyanannyira "szívószálas" a 980Ti, mint a 980, ugyanis a GM200 1.5-szerese a GM204-nek. A kicsit alacsonyabb core clock és a két kikapcsolt SM miatt egy kicsit vastagabb a 980Ti szívószála, de nem jelentősen.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nem értem a gondolatmenetet. 3 közel ugyanolyan arányokkal rendelkező kártyáról van szó, mitől szenvedne az egyiknek többet a teljesítménye, mint a másiknak? Tudsz ilyen use case-t konstruálni? (első körben még a gyakorlatiasságot is elhagyhatjuk ).
(#8307) daveoff: +2
(#8311) Ren Hoek: Ezt kezdettől fogva tudtuk. Baromi nagy kockázat van benne, és biztosan lesz jópár pofáraesés. A nagyobb cégek meg fogják tudni oldani, mert gondolom csinálnak uarch kompetencia központot, ahol tudják ki-/bemozgatni az aktuálisan érdekes architektúrákhoz értő emberkéket. A kisebbeknek meg ajánlott lesz motort licenszelni ahelyett, hogy írnának.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Kompetitív szempontból nézve:
- 380 vs 960: +57%
- 390X vs 980: +71% (csökkentve a DCC-vel, ami a 390X-ben nincs)
- Fury X vs 980Ti: 56%Szóval továbbra sem látok az állításban semmi realitást...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A tuningot már megbeszéltétek, az nem játszik.
A 960 vs 280 szerintem egy klasszikus és sokszor látott összevetés - last-gen high end VS current-gen midrange. Meg amúgy is, ha ennyire számít a sávszél, akkor a 2900XT majdnem utol fogja érni a 960-at?
Végül, de nem utolsósorban, az nVidia továbbra is crossbar memóriavezérlőt használ, ami gyorsabb az AMD hubos cuccánál. Ennek a mértéke szituációról szituációra más, és fogalmam sincs, mennyi átlagosan, de nyilván ez is az egyik komponense annak, hogy az nVidia oldalon a sávszélesség kihasználása jobb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Akárhogy is nézem, de egy 7950 vs 960 az pont azokat hozza, amiket írsz - sokat fogyaszt, featurehiányos, és a fizikai erőforrásaihoz képest bizony igencsak lassú.
A GPU + sávszél fejtegetés természetesen igaz, csak extrém példaként hoztam az R600-at. De akkor már ne egyszerűsítsünk, ne tömbben beszéljünk a GPU-ról, hanem részegységenként. Az aszinkron ALU-kihasználásnak ui. mindenképpen lesz előnye, de jelentős csak ott, ahol a sebességet az ALU throughput limitálja. A jelenlegi játékokban ez sok esetben nem így van, jól lehet látni a teszteken, mennyi a backend limites motor. Ha meg eleve ROP / sávszél limit van, akkor a shader fázist fel tudod gyorsítani, de összességében sokkal több FPS-ed nem lesz.
Memóriavezérlő (nem csak Neked): sajnos ezt élő ember még nem mérte ki, úgyhogy csak az elméletre tudok támaszkodni. Egy teljes kiépítésű peer-to-peer crossbarnál elméletben nem tudsz gyorsabb általános célű megoldást csinálni (akkor igen, ha ismered előre az egyes adatutak terhelését, de ez egy GPU-nál nemigen jellemző).
A Maxwell PTP crossbar, viszont nem teljes kiépítésű, egy egység egyszerre nem tudja a teljes sávszélességet elérni. Az a feltételezés, hogy pl. egy SM-nek elég a 128-bites adatbusz a priorizált ROP / MC kombóhoz, és a 64-bites a nem priorizálthoz - tekintve, hogy a GM204-ben 4 SM jut egy backend blokkra, ez reálisnak tűnik. Viszont, mivel PTP, elméletileg egyidőben tetszőleges két fél között mehet az adat, azaz több párhuzamos transzfer is lehet.
A GCN hub-os vezérlője némileg talányos, mert nagyon kevés infot lehet olvasni róla. Én úgy értelmezem ezeket, hogy ez egy switched crossbar, ami egyidőben nagyon széles adatcsatornákat tud megnyitni két fél között, viszont a párhuzamos transzferek mennyisége limitált (nem merem állítani, hogy 1, de nagyon több nem lehet, mert elveszne a hub fő előnye, a kevés tranzisztor).Innentől csak következtetés - nagyon erős cache-eléssel és jó adatroutinggal a switched crossbar megközelítheti a PTP sebességét, speciális esetekben felül is múlhatja, de jellemzően lassabb lesz.
(#8377) Malibutomi: ez egy kitűnő példa az elmélet és a gyakorlat különbözőségére. Elméletben olcsó VGA + FreeSync / G-Sync = királyság. Gyakorlatban egyik Sync-hez sincs budget árú monitor...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Többször írtam én is, más is, hogy az egyéni sikeres kísérleteid a Tahitivel abszolút nem reprezentatívak - a 7900-asok ootb sokat fogyasztanak, pont. Egy termék versenyképességénél ez számít, nem pedig az, hogy valahol valaki lelkes ember jelentősen tudta módosítani a működési paramétereket. Örülünk a sikereidnek, de pls ne próbáld meg ezeket a termékekről szóló vitában érvként használni, mert állatira nem relevánsak.
Szerintem a Variable-Sync hiánya nagyon gáz. És a DX12_0 feature levellel mi lesz? (nyilván nem számít semmit, csak emlékszem anno a hőbörgésre, amikor az nVidia nem tudott 11.1-et)
Aszinkron cucc: amíg a ROP-ok dolgoznak, addig az ALU-k vígan dolgoznak máson - a GPU-n belül erős párhuzamosítás van most is. Az aszinkron compute-nak az a fontosabb feladata, hogy az ALU-k munkájában részt nem vevő "sejteket" ellássa feladattal. Nyilván szervezhet az inaktív ALU-ciklusokra is grafikai feladatot, csak ugye az inaktív ALU-ciklusok jellemzően azért inaktívak, mert egyik warp / wavefront / whatever sem tud haladni adat híján, és ha oda beteszel (állításod szerint) komoly memóriaigényű feladatokat, akkor pont nem haladtál semmit. Szóval maradjunk inkább a mostani merev szervezésből keletkező lyukak feltöltésénél.
Ill. ha ROP limites vagy, akkor alapvetően a ROP-ok átbocsátó képessége fogja meghatározni a framerate-edet.
Végül, új GPGPU feladatokat tehetsz be bármilyen típusú résbe, de ettől több FPS-ed nem lesz.A hub memóriavezérlő nyilván elég nagy mágia, nekem a ringbus is tetszett, de elég elolvasni a design filozófiát: jóval kevesebb tranzisztor minél kevesebb teljesítménybeli kompromisszum árán. Akár azt is mondhatnám, hogy az AMD lebutította a memóriavezérlőt a kevesebb fogyasztás érdekében. Köhhh, köhhh
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Még egyszer: piaci pozícióról beszélünk, irrelevánsak a sikeres kísérleteid. Írd meg az AMD-nek, és ha ennek hatására alacsonyabb feszültséggel fogják szállítani a 280-akat (vagy akár csak egy gyártónak lesz undervoltage editionje), akkor lehet erről beszélni. Addig hobbi-topik téma, piacilag nem játszik.
Async - másképp gondolod? De mégis hogyan? Legalább írd le, mert gyanítom, hogy eleve téves alapfeltevésekből indulsz ki.
Mem - a Te szemedben ez elfogadható kompromisszum, miközben a GM204 priorizált adatbuszai nem tetszenek. No offense, de ez a kettős mérce ékes példája...
@Valdez: kizárt dolog, hogy a magas Vcore hanyagság okán lenne. Én arra gyanakszom, hogy nagy a gyártási szórás, és van valami akadálya, hogy fesz szerint binneljék a chipeket.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz namaste #8410 üzenetére
Anno a 970-es műsor kirobbanásakor volt róla szó, hogy minden SM-hez rendelve van egy kiemelt ROP blokk / MC, amihez 128-bites busszal van bekötve. A többi esetében 64-bites a busz.
(#8411) HSM: A kártyák versenyképességét hasonlítottuk össze - itt a lelkes hobbista szempont talán 0.01%-os súllyal fér be.
Async: igen, téves ez a feltevésed. Nem ok nélkül hívják a grafikai munkát futószalagnak vagy pipeline-nak - a tesszelátor kiköp egy adag háromszöget, a következő lépcső (mondjuk a scanline konverzió) elkezd rajtuk dolgozni, de közben a tesszelátor már a következő adag háromszöget rágcsálja. Mint minden kiszámíthatatlan inputú futószalagon, itt is folyamatosan előfordulnak kisebb-nagyobb megállások - az aszinkron compute egyrészt arra való, hogy ezeket az ALU oldalon csökkentse, másrészt új, eddig nem a GPU-n végzett számítási feladatokat is be lehet hozni ingyen vagy alacsony ALU-költséggel. A PhysX pl. kitűnően elfuthatna egy aszinkron compute pipeline-ban, GPU oldalon igen kevés sebességveszteséggel. Valószínűleg az nVidia már vadul dolgozik ennek a megvalósításán
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Akkor már csak egy darabka információ: a tesszelátor nem egyben köpi ki a frame összes háromszögét, hanem sok csomagban. Ugyanígy dolgozik az összes többi részegység is. Azaz ez a pipeline-osítás nem annyi frame előredolgozást igényel, ahány lépcső van, hanem mondjuk időben egy frame 5-10%-át (hasraütés).
(#8420) miklosss2012: aha, teljesen. Én már régóta úgy nézem a pH! teszteket, hogy az nVidia eredményekre 5%-ot ráteszek, mert a játékmix / beállításmix annyival tér el attól, amit én ideálisnak tartok.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nem csak a +6GB ért annyit, hanem az is, hogy már máciusban megvolt nekik az a teljesítmény.
Elég vicces amúgy, hogy csak pont a Titan X tulajdonosok nem panaszkodnak emiatt, akiket érinti, viszont számos önjelölt jogvédő savazza az nVidiát emiatt
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az illetőknek az a teljesítmény márciusban kellett, és nem várta meg, amíg olcsóbban hozzájut. Ez bizony eltérő preferencia, semmi más - idő vs pénz.
szerk. (#8510) jsk: sure, türelmetlen. Az már csak nem bűn?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yllgrim #8512 üzenetére
A hsz-ed első és utolsó mondatát egymás mellé téve, elég vicces eredményt kapunk
Érdemben: hogy honnan veszed akár Te, akár bárki más, hogy az nVidia húzását (vagy általában a piacpolitikájukat) bárki védi, az rejtély számomra. Az nVidia egy közepesen mocskos kapitalista cég, erős sales / marketing fókusszal, akik szerencsések a diszkrét VGA piacon, mert nincs hasonló megközelítésű ellenfelük, és nagyon sok kétes húzást meg tudnak úszni. Persze, hogy nagyon csúnya dolognak látszik a Titan X-re ráengedni 3 hónappal később a 980Ti-t, de ahogy ezt többen írták már, a történelmi precedensből pontosan lehetett tudni, hogy ez fog történni, ráadásul a Fury ütemezése miatt még a dátum is közel egyértelmű volt. Azt pedig továbbra sem értem, hogy ez a húzás miért jelentené azt, hogy a cég a leghűségesebb vásárlóit szarnak nézi, a többi emelkedett hangvételű minősítésről az előző postodban már nem is beszélve.
Szerintem egyszerűen túlkomplikáljátok ezt a kérdést. A kapitalizmusban mindennek ára van, most éppen 350 dollárba került, hogy valaki a GM200-as GPU tudását 3 hónappal korábban élvezhesse. Tisztességes ez az ár? Szerintem nem. Más szerint meg vagy igen, vagy nem, de leszarja. Akkor meg mi a fenének ez a sátánozás?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Én továbbra sem értem, hogy 4K-ban miért csak maximum beállításokkal lehet játszani. Valaki felvilágosítana?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A textúraminőséget csak a Fury-n kell levenni
Na jó, troll off, messze a legtöbb minőséget nyered a nagyobb felbontással. Ehhez képest a legtöbb játékban a max és a high között alig van vizuális különbség, míg az FPS legalább 2x, mivel MSAA vagy SSAA sem kell.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ren Hoek #8625 üzenetére
Le merném fogadni, hogy a közeljövő DX12-es játékainak nagyobb része csak addig megy majd el, mint a Mantle játékok is - kiüti a platform limitet. Ott meg semmivel nagyobb throttlingolás nem lesz, mint DX11 alatt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Elolvastam a cikket, és döbbenten pislogok. Teljesen hülye ez az ürge (Huddy)? Ha a Witcher 3 megjelenése után rögtön jönnek ezzel a dologgal, és telekürtölik vele a netet, akkor azt mondom, hogy kemény, de az nVidia ellen ezt kell csinálni, ez vezet eredményre. Ehhez képest az uborkaszezon közepén elkezdi a 4 éves Crysis 2-t emlegetni? OMGWTFDTIT?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz schwartz #8703 üzenetére
Még ennél is sokkal többen vannak (99+%), akiket már egyáltalán nem érdekel, hogy mi volt a Crysis 2-vel. Tárgyalástechnikában tanítják, hogy a gyenge érvek nemhogy nem tesznek hozzá a meggyőzőerőhöz, hanem még rontanak is rajta. Ez a nyilatkozat ennek a mintapéldája.
(#8702) NetTom: Huddy szerintem elég jól képben van, ez megintcsak kommunikációs fail. Rossz időben, nem a megfelelő információt...
Neked is, ill. mindenkinek, aki arra számít, hogy az nVidia változtatni fog a disznóságain: amíg Jen-Hsun a CEO, addig semmi ilyen nem lesz. Az egész marketing gépezet arra van felépítve, hogy nyerni akarnak, bármi áron. Legutóbb pont a 980Ti-vel bizonyították, hogy mennyire nem sajnálnak semmilyen áldozatot ennek érdekében - a GameWorks-szel kapcsolatos kritikákra meg már látjuk, milyen megközelítéssel reagálnak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Yep, így van, viszont - ha egy 2 éves megújulási ciklussal rendelkező iparágban felhozol egy problémát, és egy 4 éves példát hozol mellé, azzal Te magad sugallod, hogy a problémád már régen nem aktuális. Ezen még vitatkozni sem lehet, egyszerű szemantikai következmény.
A Crysis 2-t egyedül úgy lett volna szabad felhozni, hogy 2011-2015 között említ egy-egy játékot, ami ilyeneket tesz.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen - nem azt akartam írni, hogy a GameWorks örök időkre megmarad (merthogy csak addig fog, amíg az nVidia érdekeit a befektetett pénz arányában szolgálja), hanem azt, hogy az nVidiának ilyen lesz a mentalitása, amíg Jen-Hsun a Jen-Hsun.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Locutus #8800 üzenetére
Nagyon jó teszt, érdekes eredményekkel.
Először is, a 60%-os G-Sync fölény minden, csak nem döntő. Én az utánhúzás miatt többre számítottam, de úgy tűnik, hogy valódi játékhelyzetekben ez kevésbé zavaró.
Másodszor, a preferencia-ár korreláció miatt az agnosztikus csapat rögtön az AMD-irányba dől, és valószínűleg a kasszáknál még az nVidiás preferenciák közül is pár azt mondaná, hogy 150 dollár különbséget ekkora különbség nem ér meg. Szóval míg minőségben egyértelmű az nVidia győzelem, ár / értékben döntetlenszagú a dolog.
Harmadszor, nem derült ki, hogy a Battlefield teszt AMD-n DX-ben ment-e, vagy Mantle-n. Abban a játékban ugyanis (és kisebb mértékben a Crysis 3-ban szintén) igencsak jobb a DX11-es támogatás zöld oldalon, tehát valószínű, hogy ott nem (csak) a G-Sync nyert, hanem az nVidia HW / SW (is).Összességében, ez a teszt engem pont abba az irányba billent, hogy a G/Free kérdésben nincs is akkora különbség, és ha az ember talál magának megfelelő kártyát az egyik oldalon, akkor a hozzá kapcsolódó whatever-sync megoldással különösebb gondja nem lesz (értelemszerűen a monitor tudását figyelembe véve).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Hát, nem hiszem, hogy ez már drámaian befolyásolná a dolgokat - a tesztben az egyik eleve olyan volt.
Nekem az a bajom, hogy lassan két éve lett bejelentve a G-Sync, és a választék továbbra is tendál a nullához. A FreeSync-ről pedig az a propaganda ment, hogy a nagy monitorgyártók mögötte állnak, és eljön a kánaán, ehhez képest a választék még a G-Sync-nél is gyengébb.
Értem én, hogy mindenki szeretné a népet átterelni WQHD-re, meg 4K-ra, de
a) nekem most erre állatira nincs igényem
b) nincs kedvem csak ezért megtriplázni a VGA-budgetemet
c) menjenek a p***ába a terelgetésükkel(#8810) kovsol: nekem pont az a fontos takeaway, hogy nyugodtan elkötelezheted magad valamelyik gyártó mellett, mert a kapcsolódó ...Sync megoldással nem lesz gond. nVidia oldalon fizetsz kb. 50e prémiumot, ezt bele kell kalkulálni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Most akkor azt akarod mondani, hogy közel két év ígérgetés után még mindig nem lehet a FreeSync-et a G-Sync-kel összevetni, mert az előbbi nincs megfelelő érettségi szinten? Wunderschön...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Emlékeim szerint 2013. októberben volt a G-Sync bejelentés, és utána igencsak gyorsan jött a válasz - szóval nem másfél év az. Másfél év majdnem az volt, mire az ígéretből termék lett - ezt még rá lehet fogni a szabványosdira, de több, mint 4 hónappal az első termékek megjelenése után is arra hivatkozni, hogy nincs megfelelő termék...
Az összevetés pedig természetesen releváns annak, aki most akar valamilyen Variable Sync monitort.(#8866) HSM: lehet tologatni a felelősséget, de az eredményen nem változtat. Arról nem beszélve, hogy még nem láttuk bizonyítva, hogy a G-Sync-kel azonos értékű megoldást lehet csinálni a bufferelés nélkül - szóval bizony lehet, hogy a FreeSync hibája.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Hogy a cikk hogy lett linkelve, az a linkelő dolga, ill. én pont nem is azt szűrtem le a cikkből, hogy bukott.
Legyen 1.5 év akkor (nincs kedvem 2013. novemberi cikkek után kutatni ), így is túl lassú a dolog, ha azt vesszük, hogy gyakorlatilag minden kész volt hozzá. A technológia pedig a szokott módon mászik belé a kommunikációs gödörbe(#8890) HSM: én sem, viszont nem értek a display technológia mélyebb perverzióihoz. Az LCD kezdettől fixed refresh volt, ki tudja, mik épülnek erre a feltételezésre. Lássunk egy FreeSync monitort, ami nem ghostol - de mintha ezt a beszélgetést már lefolytattuk volna 4 hónapja, és mintha azóta nem változott volna semmi.
Szörnyűséges az a G-Sync hiba, amit írsz - asszem Jensen már fontolgatja miatta az öngyilkosságot
szerk. (#8898) Abu85: ugyanezeket mondtad tavaly ilyenkor is, csak számok nélkül. Hmmmm.
A notis G-Syncet ismerem, csak azt is le kellene tesztelni, nem-e-rendelkezik-e-esetleg-e ugyanazokkal a gondokkal, mint a FreeSync.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
How much video memory is enough?
Hmm. Sőt, hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ren Hoek #8955 üzenetére
Elég szerencsétlen volt ezt a grafikont betenni, érdekesebb lett volna a 33.3-as és a 16.6-os együtt. Az a pár száz ms utalhat 1-2 akadásra is, folyamatos mikrolag nem következik belőle - ráadásul az bármelyik 0-s kártyánál is lehet, mert mikrolag lesz a 20ms - 40ms range-en belüli ugrálásból is.
Ami igazán érdekes, hogy a Radeonok hamarabb kifutnak a 4GB-ból, mint a GeForce-ok.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ren Hoek #8972 üzenetére
Ismét átmentünk a szürreálisba. Elérhető az a benchmark, aminek meg kellene mutatni, hogy a GCN mennyire über, és a publikum számára nem elérhető ingyen, valamint egy darab tesztet nem látok vele. WTF?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nocsak, mi történt? 1 hónapja (meg egész tavasszal) még az AotS volt a Nagy GCN Megváltás III. Csapása - most már csak az API-k miatt érdekes? El sem merem gondolni, mi lehet a háttérben
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nem, ezt a helyi AMD fan club magyarázta bele (aminek én nem vagyok a tagja), Te pedig adtad alájuk a lovat. Ilyen számokkal dobálóztál, nem is csoda...
Szóval akkor összegezve a nyarat: elmaradt a csodatétel a Fury X által, elmaradt a csodatétel a Win 10 által, és most úgy fest, hogy el fog maradni a csodatétel az AotS által is. Háromból nulla. Csodálkozik bárki, hogy sokan a "hiszem ha látom" hozzáállást képviseljük?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Kerestem a megfelelő szót az AotS fps-eredményekre, és azt hiszem, a következőkkel kitűnően össze lehet foglalni: heavily underwhelming. Van ugyan javulás minden CPU / VGA kombinációban, de igazából komoly előrelépés csak az AMD VGA-tulajok számára jelentkezik - és ott is csak a gyorsabb CPU-k esetén, mert a lassú CPU-k DX12 alatt is lassúak. What a surprise (mondjuk annyiban igen, hogy 3-4 modulos FX-ektől többet vártam). A VGA-k között pedig minimálisan billeg az egyensúly, de itt sem történik semmi izgalmas.
Más szóval, felhasználói szempontból továbbra is az a helyzet, mint a Mantle esetében - az AMD megoldotta a driver-problémáit egy új API bevezetésével. Ez pozitív. A világmegváltás pedig szokás szerint elmaradt.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nem a fenét, csak olvasd vissza a fórumot március-áprilistól. Ami
ökörségcommunity tudás itt összegyűlt, az alapján a Fury X-nek rá kellett volna duplázni a Titan X-re, és az FX-8350-nek az i5-4670K-ra. De megmondom őszintén, az alapján, hogy 50.000-szer lett elmondva, hogy az Oxide GCN-re kutatott, mert evilgeci nVidia nem dokumentálja az architektúráit, még én is egy 20-30%-os Fury X előnyre számítottam. Az FX-ek szereplése pedig totál érthetetlen.Végkövetkeztetést amúgy hol olvastál?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Na, most ki fog törni a kollektív amnézia? Szívószál-sávszélességű Maxwell nincs meg? 130%-os Fury sebességnövekedés nincs meg? GCN-only kutatás nincs meg? Soroljam még?
Az, hogy az olló záródása az elvárás, az elmúlt napokban lett többször kihangsúlyozva. Azelőtt máson volt a hangsúlyEz nekem nem tűnik egy nyitva hagyott mondatnak!
Az AotS-re vonatkozott. A DX12 előtt pontosan olyan rögös utat látok, mint eddig, aminek a végén nyugodtan lehet siker. De az első bomba mindenesetre bekukucskált a sarkon, halkan elrebegte, hogy "bumm", aztán udvariasan elköszönt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nem akarom itt sokat rugdosni a döglött lovat, de mutasd már meg pls, hogy hol szabadultak fel a CPU-erőforrások, ahová befér az AI / fizika / bármi. Átlagos terhelés mellett egy i3 40FPS-ben limitálja a sebességet, míg egy FX-8370 37FPS-ben - ezt még lehetne szerinted csökkenteni?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Tehát akkor foglaljuk össze:
- a DX12 megoldást kínál a), b) és c) problémákra (tetszés szerint bővíthető az ABC további betűivel)
- megjelent egy DX12 demo, ami az egyik gyártó kártyáin demonstrálja az a) probléma megoldását, a többit nem; a másik gyártó kártyáin pedig egyik probléma megoldása sem látszik
- ennek oka (a támogató megközelítésű kollégák szerint) az, hogy a kód még alpha állapotúKonklúzió - ez a demo jelen állapotában csaknem teljesen irreleváns, feleslegesen foglalkozunk vele. Oh my. A DX12 által hozott előnyök pedig a felhasználó szemszögéből továbbra is mítosz szintjén mozognak.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Senki nem beszélt az iparágról. Felőlem azt csinálnak a színfalak mögött, amit akarnak - igen örvendetes, hogy ezután esetleg kevesebb pénzből megússzák a PC portot, de miután ettől nem fogják olcsóbban adni a játékokat, és a ritka kivételtől eltekintve a minőség sem lesz jobb, felhasználóként ez teljesen érdektelen. A felhasználók számára belengetett előnyökből pedig egyelőre annyit látunk, hogy az AMD már nem fog megtanulni DX11-es drivert írni. Képzelj ide egy tűzijátékot, annyira jó
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox One
- Fotók, videók mobillal
- Parfüm topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Energiaital topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen