Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Mi vár ránk a jövőben?
gp A készítők egy rövid videóban beszéltek a rövid- és hosszútávú terveikről.
-
A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
ma A Samsung nem gondolja újra a kamerarendszert és bejáratott alapokra építkezhet.
-
Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
it Nagyon sokan régóta nem vettek új iPhone-t – találgatnak az elemzők, hogy az Apple Intelligence miatt rohannak-e majd az emberek új Apple mobilt vásárolni.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert egy stack 1024 bites. 2048 bitre két stack kell. A kisebb Vega egy stack lesz. Ahhoz default 4 GB tartozik. Persze a pro kivitelhez valszeg 8 GB lesz, amit a gyártók lehozhatnak gamingbe, bár sok értelme tényleg nem lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Látod, erről beszélek. Ha 1k sávszélhez 4GB tartozik, akkor a Vega 20 máris minimum 16GB. A büdös életbe nem lesz olyan helyzet, ahol az nvidiához képest fele vagy negyedannyi ramból meg tudja oldani az AMD és így árelőnyhöz juthat (nem számolva persze a pro kártyákkal, ahol az SSG előnye nyilvánvaló)
Ugyanez igaz az SSD-re is a 128-as alig olcsóbb egy 256GB-os méretűhöz képest ugyanabból a szériából az 500-as kezd kB lineárisan drágulni. Hiába lenne elég SSG-nek gémingben mondjuk 8GB HBM és 64GB SSD, egy mondjuk 32GB-ős nvidia kártya ellen, ha közben a 64GB-os ssd pont annyiba kerül, mint a 256, ami nem olcsó már, tehát drága. És a RAM is minimum 4x4GB, vagy később több. Tehát hiába lenne elég a kicsi kapacitású komponens, ha nem olcsóbbít.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z10N
veterán
"A középkategóriás Vega csak egy 4 GB-os stacket használ."
Ezekszerint nem 12CU-s lesz ahogy a neve sugallja vagy jon meg egy kicsi is? Mikorra varhatunk errol bejelentest?
Ui: Ez az SSG koncepcio mikorra varhato legkorabban, hogy leszivarog desktopra? Ha a kovetkezo konzol generacio erre epit akkor a kozepkategoriaban is majd be kell vezetniuk elvileg.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
-
Petykemano
veterán
A GloFo-nak nincs sok köze a Vega 20-hoz. Ők 7 nm-en procikat fognak gyártani.
Értem, de ez nem befolyásolja a kiegészítésem. Akkor nem a GLofo fejlesztését fogják bevárni - az optimális nyereség mellett - hanem TSMC-ét.
A HBM más típusú gyártósort igényel, mint a GDDR5/DDR4 származékok. A memóriagyártók aránylag könnyen tudnak gyártósort átvinni LPDDR4/LPDDR4X-re, ha a telefongyártók fizetnek többet, vagy GDDR5/GDDR6-ra, ha éppen a VGA-k esetében érkezik nagyobb értékű megrendelés. A HBM-re olyan átalakításra van szükség, amivel már nem éri meg vesződni, mivel az átalakított gyártósor két hónapig is kieshet. A GDDR-LPDDR váltás oda-vissza két hét alatt megvan, az anyagilag és időben is megéri.
Ez ugyebár azt jelenti, hogy
- az nvidia könnyebben tud reagálni a keresletre. Ha lead egy nagyobb rendelést, fölé licitál a mobil gyártóknak,akkor viheti a kapacitást.
- Cserébe az nvidia kitettebb is ennek a jelenségnek a fordítottjára nézve (a polaris is.)
- Az AMD gyártókapacitása - minden pozitívumával és negatívumával együtt - merevebb.Anyagilag egyébként már mindenképpen megérné egy HBM2 nyolc GDDR5 vagy hat GDDR6 helyett. De figyelni kell a kapacitásra, mert egy HBM2 csak 4 GB, míg a GDDR-ekből 8-12 GB-ot tudsz építeni.
De hát erre ott a HBCC...Világosan megmondták, hogy compute implementáció lesz a cullingra primitive shader helyett. A primitive shadert csak olyan helyre használják, ami szabványos formában nem oldható meg.
Hol is érhető tetten ez a Compute Culling?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Ki mondta, hogy olcsóbb?
Adott egy kártya 14nm-en. Készül esetleg készen van már az új design egy új node-on. Bármikor be lehet lökni tömeggyártásba. A 7nm drágább, egy új design gyártása drágább. Azt mondtam, hogy nem akkor fog új kártya jönni, amikor kész az új node, hanem akkor, amikor az új kártya gyártása jobban megéri majd, mint a régié. Ez történhet azért, mert az új kártya sokkal jobb, mint a régi és sokkal többet tudnak eladni belőle. Ez jellemzően akkor következik be, amikor csökken a kereslet a kurrens kártyák miatt vagy piac telítődése, vagy egy jobb konkurens ajánlat miatt. Csakhogy ez most nem áll fenn, mert az AMD és az nvidia készleteit is viszik a bányába. Tehát nehezen fog előállni az a helyzet, hogy új kártyát érdemesebb lesz árulni, mint a jól bejáratott régit.Ahogy mondod, természetesen a felsőházban, a professzionális piacra ez nem érvényes, ezért a Vega20 meg fog érkezni.
HBCC-je az AMD-nek van. Pont arról volt szó, hogy amikor az Nvidia spórol a ramon, az AMD miért nem? Hisz neki ott a HBCC, amivel tudna ramot spórolni. Az Nvidiát köti a RAM mennyisége is, az AMD kiadhatna 1GB-os polaris teljesítményű kártyákat is akár, vagy 2GB-os Vega56 teljesítményű kártyát. Erre a válasz valószínűleg az, hogy az AMD a merev HBM2 kínálat miatt nem tud ebbe az irányba lépni. Merev mennyiségre és merev GB/stack értelemben is. Ahogy azt már korábban mondtad 4GB/stack kapható csak.
Az különösebben nem érdekel, hogy az nvidia mit csinál 4GB memóriával, nem is értem, hogy ez a kérdés hogy jön ide, az nvidia csak a csúcs profi kártyán operál HBM2-vel, ott meg nem kell spórolni a mennyiségen.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Plasticbomb
addikt
Ez igyan nem annyira találgatós, de...
WoTban bejött egy új játékmód, ami alatt a meccs végére a vram felszalad 9-10GB méretre, az fps meg bezuhan. Jól sejtem, hogy itt a HBCC akkor még nem működik?
Van-e olyan lista, és hol van, amin azok a játékok szerepelnek, ahol vagy működik, vagy be van építve.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Z10N
veterán
Most akkor lesz uj vega nyaron desktopra vagy sem?
HBM2-bol miert nem csinalnak 2GB-s stacket? Igy sosem fog elterjedni.
Belepore eleg lenne 1 stack, a kozepkategoriaba meg 2 stack. Fent meg marad a 2x4 stack, pro-ra meg 4x4.UI: Ha a konzolok mozdulnak "SSG" iranyba mi meg 2020-ban is meg gddr5/6-tal fogunk hulyeskedni a belpo/kozepkatagoriaban akkor nagy gondok lesznek.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
Lehet, hogy nem egyértelműen fejezem ki magam. DE én azt se állítottam, hogy a 7nm-en történő gyártás költsége beéri, vagy olcsóbb lesz, mint a 14nm. Még mindig csak azt mondom, hogy nem az fogja jelenteni az új kártya elindulását, amikor tömeggyártásra kész (a lapka, a ram, a gyártósor, stb), hanem ha jövedelmezőbben tudod értékesíteni az új szériát a régi helyett( vagy mellett). Ez két esetben lehetséges:
a) ha a régit már nem veszik, ekkor az új a régi helyére jön kb azonos áron, amit újra venni fognak a vevők.
b) vagy ha az újat drágábban tudod adni, mint a régit, mert jobb, és veszik ezt is, azt is.A Titan V tulajdonképpen utóbbira volt példa. És a Vega 20 is ugyanez lesz, de a profi piacon.
Az a helyzet meg nem áll fenn, hogy a régi szériát meg nem veszik, mert hát az utolsó darabokig megveszik.A status quot persze boríthatná valamelyik gyártó.
Ha az nvidia kijönne egy új szériával csak mert már nem akarja halogatni, többet ugyanis nehezen tudna eladni, mint most. Hiába járulnának a boltokba a régóta fejleszteni vágyók, ha a termelés szűk keresztmetszetét már most is a ram jelenti. De tételezzük föl, hogy mégis kiadja és nincs szűk keresztmetszet, akkor az AMD eladásai elkezdenek csökkenni és ez ez esetleg lépéskényszerbe helyezheti az AMD. Amiatt, hogy esetleg már nem tud eladni a kurrens termékeiből minden tervezettet.Vagy fordítva. Ha az AMD jönne ki egy új kártyával, amit nem korlátoz sem gyártási, sem összeszerelési, sem ram elérhetőség, akkor még többet adhatna el, mint most és haraphatna a piaci részesedésen, az nvidia meg azt érezné, hogy 5-10%-kal csökkent a forgalom és hát akkor lépni kell.
Ebben nem kell egyetértenünk. Nyugodtan hidd és mondd azt, hogy akkor jön ki az új kártyaa, amikor a lapka elkészül. (És ne zavarjon, hogy pont Te mondtad, hogy az AMD-nél és az nvidiánál is van készen új lapka, csak nem adják ki, mert a kurrens szériát is az utolsó darabig eladják és nem tudnák az új lapkával kiszolgálni az igényeket)
Én nem mondtam hogy az AMD rakjon 2db 8GB stacket a Vegára. Én pont azt mondom, hogy a jelenlegi RAM-hiányos és drága RAM-os helyzetben HBCC előnye abban tudna megmutatkozni, hogy tud az AMD spórolni a RAM-mal. AZ nem spórolás, hogy a 8GB-os kártya ellenében egy 8GB-os kártyát dob ki, ami akár 10GB-os igénynek is eleget tudna tenni. Sosem fog ez a helyzet előfordulni. Vagy akkor már senkit nem fog érdekelni. Vagy szerinted néhány kárörvendő Nvidia tulajon kívül bárkit is izgatott, hogy a 4GB -os fiji a földbe állt?
Az, hogy a HBCC-vel az nvidia nem tud operálni az az ő bajuk. Operálnak 5GB-os 1060-nal. Megoldják. Lehetne ezzel is foglalkozni, de nem ez volt a kiindulópont. Hanem az, hogy az AMD a spórolást elméletben tudja csak végrehajtani, a gyakorlatban nem. Mert nem tud a vega10 mellé 8GB-nál kevesebbet rakni. Egy polaris teljesítményű lapkához elég lenne 1, esetleg 2GB, de ilyen nem áll rendelkezésre, 1 csatornán bekötött HBM2 esetén is a minimum 4GB. Ebben a szegmensben sem lehet spórolni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
jövedelmező = nagyon leegyszerűsítve a szumma árrés, vagyis hogy az eladott termékek utáni árbevétel (mennyiség * ár) minusz a gyártási költség (mennyiség * ár).
Hogy jön ide a minta?
Nincs olyan, hogy a régit nem veszik, ha kellően alacsony áron adod.
A vega20-ról mondtam, hogy más.
Lehet, hogy keverem a gaminget a professzionálissal, de nem összekeverem.
"A gaming teljesen más. Amíg a user veszi a régit, addig jó az is. Ne vegyétek és adnak ki újat." => erről beszélek én is.
Akkor mégegyszer: nem akkor jön tehát új kártya, amikor rendelkezésre áll az új gyártósor tömegtermelésre és azon elkészül az új lapka, hanem amikor csökken a kereslet a régire.
Az spórolás, ha a legolcsóbb stacket veszed. De ha az AMD arra spekulál, hogy a RAM árak emelkednek és ő majd jól tud spórolni azzal, hogy kevés ramot is elegendő a kártyára rakni és végül pont azokból a RAM modulokból és végülis összkapacitásokkal tudsz gazdálkodni, mint a konkurensed, akkor pont nem tudtál spórolni semmit.
Mondok egy példát: TE csodálatosan ügyes burkoló vagy, a konkurensed meg béna. Nagy erőfeszítéseket tettél arra, hogy kidolgozd a módszered, hogy hogyan tudsz spórolni az anyagon, ragasztón, csempén mindenen. A konkurensed meg kókler barbárként pepecsel, tör-zúz, pazarol mindent. Elméletben azt tudod mondani a megrendelőnek, hogy te olyan jól dolgozol, hogy neked elég 9 doboz csempe, és 2,5kg fuga, míg a konkurensed 16 doboz csempével és 5kg fugával dolgozik. De cseszheted az elméleti előnyödet, ha a csempét csak 20 dobozonként lehet rendelni és a fuga kiszerelése is 5kg minimum.
Ha $40 egy HBM2 stack és $18 egy 1GB-os GDDR5 lapka, akkor egy 8GB-os polarison csak a ram $144.
miért nem húz erre az AMD egy 4GB-os kis vegát, amit mondjuk pont $80-ral tudna olcsóbban adni, mint a polarist? Ráadásul a HBM2 kínálat pont nem függvénye a GDDR5 keresletnek, tehát akár futhatna párhuzamosan is a kettő...Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z10N
veterán
"Notiba tuti lesz."
Azt dugjak fel. Laptopba minek, amikor kijott az intel megoldasa es eleve keves amd konfig van a piacon, mivel alig keresik"a memóriagyártók is hibásak voltak. Mert ugyanannyiért adták"
Mindegyik? Ez igy eleg kartell gyanus. Vegre olcsobban lehetne valamit impelmentalni, erre ellehetetlenitik, hogy majd vegyel dragan gddr6-t."Nem lesz ebből gond. A textúrákban és a modellekben az a jó, hogy nagyon széles tartományban butíthatók."
2020-ban mar nem a "720p texturara" leszek kivancsi. Addigra a 2160p 7+ eves szabvany lesz. Az 1440p atveszi az 1080p helyet a konzumer kategoriaban es az utobbi mar alap lesz. Mar a telefonoknal is alig van 720p, a 8K pedig mar itt van a kuszobon. Hova akarnak butitani?![ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Plasticbomb
addikt
Oks. majd meglesem mindjárt. Elvileg be volt kapcsolva, de most ránéztem megint, és ki majd bekapcsoltam megint, hátha...
Egyébként meg:
#SaveLucifer
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Petykemano
veterán
Jó, én azt értem, hogy mintát vesznek, de az a professzionális piac, ahol azt mondtad, hogy $10000-ért vesznek. Ezt nyilván nem veszik százezerszámra. Itt nincs olyan limit, hogy figyu, nem gyártunk az új termék mintájából, mert a régi terméket még mind megveszik. SE mennyiségi, se költség limitáció nincs itt. néhányszáz termékmintát nyugodtan lehet eladni.
Gondolom ilyen termékmintája van az gyártóknak-nek is az általad késznek nevezett termékekből is. Ha valaki kér mintát borsos áron kaphat. De nem megy tömegtermelésbe, amíg a jelenlegi termékpalettát az utolsó szálig megveszik.
Nem azt mondom, hogy sose fog kijönni új kártya, de legalábbis nincs lépéskényszer.
Ha a kereslet nem csökken a kártyák iránt, vagyis nem következik be az az helyzet, hogy a régi kártya eladási mennyisége megcsappan, akkor lehet gondolkodni azon, hogy az új kártyát egy magasabb áron vezetik be.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
Gamer piacra szánt új kártyáról beszélsz ?
Mert új kártya lesz Vega 20 a neve és szerverek tele lesznek veleTöbbieknek:
CIKK Emelik az AMD részvények árát az inteles tervek kiadása után.Találós kérdés melyik a kakuktojás:
iMac , iPhone ,iBase Pesta elmondja nekünk !!![ Szerkesztve ]
-
-
Petykemano
veterán
Nem lehet, hogy a memóriagyártók is pont ugyanazért nem bővítettek, amiért a gpu kínálat sem? Mert azt gondolták: a bányászat volatilis, nem lehet rá üzletpolitikát építeni. Arra terveztek, amit a bányászat nélkül is el tudnak adni. Plusz a mobiltelefon piac tetőzik, így aztán plána szükségtelen a kapacitások bővítése.
?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Tudsz mondani olyan adatot, forrást, hivatkozást, másodforrást, ami igazolná, vagy legalább megerősítené azon állításodat, hogy a GDDR5 lapkák ára kétszerese annak, amit Steve Burke a GN cikkében közzétett?
Tehát itt van egy állítás részéről (na persze nem mintha ez olyan sorsfordító kérdés lenne), amit a nevével vállalt abban az újságban szemben a Te állításoddal, ami egy fórum kommentben található. Hiába szoktál Te is egyébként cikkeket írni, ha egyik álítás sincs forrásokkal alátámasztva és egyik ember szavahihetőségében sem kételkedünk, akkor azért egy cikkben megfogalmazni egy ilyen állítást mégiscsak erősebb, mint ha egy ugyanolyan publikációs lehetőségekkel bíró személy az állítását csak egy kommentben fogalmazza meg.
Azt gondolom egyébként, hogy mivel a gpu-k ára nagyon sokakat érint és foglalkoztat, nagy nézettséget/olvasottságot és hírnevet tudnál szerezni magadnak és a lapnak, ha ezt a konfliktust a nemzetközi térben fel is vállalnád, mint ahogy ilyen kérdésekbe például az AdoredTV bele szokott állni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
őstag
-
Jack@l
veterán
580 8 GB os verzió msrp 229, 4gb-os 199. Lehet matekozni mennyi haszna marad a gyártónak szerinted.
Mert a gpu, nyák, dobozolás, szállítás, kis és nagyker haszon se ingyen van.Valamiért be akarod beszélni az embereknek hogy a gddr drága, rossz, nem is lehet kapni. Aztán eljön a július, amd fanok meg csak tátják a szájukat, hogy nem ezt mondták nekik.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Z10N
veterán
Meg is erkezett a kovetkezo oszver a konkurencianal, ami nem is olyan rossz es nem csak azsiai piacra.
Igazan csinalhatna ilyet az amd is eu piacra. Kezdesnek 570D-t, ezzel pont valaszolni is tudna az 1050/3GB-re.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
-
namaste
tag
Te nem érted a GPU-k működését. Mindent a skalár egységre akarsz fogni, de minden feladatát elvégzi az NV GPU-kban valamelyik másik részegység. Ami nem a CPU.
Az Intel GPU-k utasításvégrehajtás szempontjából jobban hasonlítanak egy sokmagos, sokszálas SMT7 SIMD CPU-ra, mint a többi GPU-ra.A GT 1030 nem az, aminek látszik. Elköveted azt a hibát, hogy egy mérést általánosítasz.
-
Petykemano
veterán
Eddig azt mondtad, Vega20-ból nem lesz gamer gpu. Most meg:
"Erre egyébként rengeteg projekt készül. A Radeon Instinct csak az egyik. Később lesz Radeon Pro, sima Radeon"
Egyébként ha a Vega20 150w-os lesz, és ott a gmi, bolon'cság lenne várni az összekötéssel a naviig, nem? Legalább egy Vega 64x2 igazán jőhetne mutatóba.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
A kérdés az lett volna, hogy a vega 20 vagy instinct vagy nezevzzük akárminek ami megjelenik 1 éven belül, az 1-1-ben a mostani vega64-nek lesz a 7nm-re átültetett verziója?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Csak aztán látszódjon tesztekben is a nagy fejlesztés...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
-
-
-
namaste
tag
A skalár egység csak tárolja a leírókat, ugyanezt megteszi a constant cache illetve a textúrázó. Az nem egy nagy terhelés, ha esetleg nem egy helyre kell másolni a leírókat.
Gondoltam, hogy nem fogsz konkrétumot írni.
A techreport egy "gyenge" i7-8700K 6 magos processzorral tesztelt, átlag 20 fps-t kaptak. Ha ez a driver miatt lenne, szerinted a sokszálas CPU bekötés miatt, akkor a GTX 1050 se lett volna jobb, pedig az az RX 460-nal egy szinten van átlagban, igaz a frametime nem jól néz ki.
Ugyancsak techreport teszt, a felsőbb kategóriákban a 1060, 1070, 1070 Ti, 1080, 1080 Ti mind a helyükön vannak.
Az ipon tesztjében a kétmagos G4560 és a négymagos 2200G nagyjából egyformán teljesít, mikor melyik a jobb. -
nagyúr
Teljesen mindegy, hogy nevezed, a GT 1030-at akkor sem fogja limitálni 20-25 FPS-re a 2400G, amikor más kártyákkal meg 70 FPS fölé megy. Nem is értem, hogy jut eszedbe ilyen égbekiáltó zöldséget leírni...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
Nem győztél meg.
Mindaz a GIGANTIKUS architekturális változtatás, ami a GFX8-tól a GFX9-ig tartott elgendő volt a fiji és a vega közötti 10%-os teljesítménykülönbségre (természetesen nem számolva a magasabb frekvenciát, amit most egyikünk sem sorolt a GIGANTIKUS architekturális változtatások sorába)
Ráadásul ebből a a 10%-ból 7%-ot már a polaris is hozottÉn tökre elhiszem, hogy a GFX9/Vega Már tökre fel van készítve a jövőre és előrevetítve megalapozta a 2020-as arhitektúrát is, az akkor piacra lépő igényekre már most fel vannak készülve. Csak... minek is? Jövőben megjelenő problémákra elég, ha a tervezőasztalon van megoldás, esetleg prototípus. Élesben kipróbálni úgyis csak akkor lehet, ha megérkezik a probléma a piacra. Hát ugye például a async compute piaci fogadtatása se olyan volt, amilyet az AMD várt.
A GFX8 nem tudott volna tovább skálázódni? Mégis hova? Merthogy a Vega sehová nem skálázta (eltekintve a frekvenciától) az architektúrát a fiji fölé. Arra meg még a Vega20 esetén sincs jel, hogy a 4SE és 64CU fölé skáláznák. Akkor tehát mi volt a cél, amit sikerült elérni?
Ezt az LDS-t már számos alkalommal említetted. Biztos fontos dolog (biztos?), de én egyáltalán nem látom sehol, hogy a compute shadereknél az LDS-pressure miatt állna földbe korábbi gyártmányú videokártya. Hol is érhető tetten az az előny, hogy ha ez nem lenne benne a vega10-ben, akkor halálra lenne ítélve? Merthogy az a 10%-os különbség az "állandóan malmozó" fijihez képest, amiből a polaris hozott már 7%-ot egyáltalán nem utal ilyesmire.
De jó, legyen, ennek előnye a tegnap és a mai játékokban még nem látszik. Akkor talán bőven ráért volna az AMD mondjuk a vega20-ba belepakolni, vagy a naviba.
Szóval, hiába mondod el újra és újra, de a szavaidat, meg a GFX8->9 verzió növekedést sem támasztják alá a mért eredmények.
Ennek három oka lehet szerintem:
- az AMD/Raja alacsony költségvetésen alibizett valamit, ami persze a legszükségesebbeket tartalmazza: frekvencia emelés. De hozzá nem értő, új, low-budget team csinálta indiából, ezért hát még jó szar lett
- az AMD/Raja nagyratörő tervekkel épített bele a vegába csomó mindent, de mivel hozzá nem értő, új, low-budget team csinálta, ezért a fícsörök egy része nem sikerült határidőre
- az AMD/Raja nagyratörő tervekkel építette a GFX9-et, aminek a feature listájának nagy része egyáltalán nem érinti a gaminget, ezért bár nagyon sokminden előremutató fejlesztést tartalmat computing szempontból gaming szempontból valójában a lapka csak egy a gaming szempontból gyakorlatilag haszontalan fícsörökkel megtömött fiji shrink.Még annyit, hogy persze én magam is mondtam, hogy valójában perf/clk tekintetében az nvidiánál sincsenek hatalmas ugrások. A teljesítmény emelkedés nagy része a GCN-nél mindig magasabb frekvencia és feldolgozóegységek skálázódásának eredménye. De mindkettőben elmarad a GCN. Frekvenciát gigantikus energiabefektetéssel tudnak csak emelni - minden gaming radeon csúcsra van járatva.
És hát az nvidiánál van valódi skálázódás. 1080 és 1080Ti között 4 ill 6 motor különbség és a cuda magok száma is emelkedik. a vega 10, de még a vega20 sem fog etekintetben ellépni a fijitől. Tehát hiába a skálázódást célzó gigantikus architekturális előrelépés, nincs skálázódás[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Én értem, hogy ap robléma már létezik.
Azt is értem, hogy ez tökre fontos.
De hol vannak az eredmények? Ha ez olyan elképesztően fontos és sürgős volt, hogy a vega 10-be ele kellett kerülnie, akkor bizonyára meg tudod mutatni, hogy hol érhető tetten a hasznossága? Az nem hasznosság, hogy a tavaly megjelent vega 10-zel néhány fejlesztő a 2020-ban megjelenő szoftverét már ma tudja tesztelni. Mert 2020-ban megjelenő játékhoz nem a vega10-et, hanem annak valamely leszármazottját fogom valószínűleg megvenni. Azt azért el lehet mondani, hogy csíkszélesség váltás esetén nem annyira játszik az átnevezgetés. Míg a 28nm Tahiti sokáig velünk tudott maradni, a 14nm-ss vega10 valószínűleg nem fog olyan szép időskort megélni. De mindegy is, mert fénykorában sem egy akkora tényező, hogy bárkit is érdekeljen hány van belőle a felhasználóknál.Szerintem az látható, hogy a konzolokról áthozott játékok esetén valahogy megoldják, hogy buta maxwell és pascal kártyákon is jól fusson. Fogalmazz akkor inkább úgy, hogy az AMD ezzel lépéskényszerben volt, mert az nvidia bevezette. JA de nem, mert az LDS pressure probléma kezelése volta feature...
Ez a probléma olyan kritikus, hogy a kettővel korábbi most már 3 éves kártyával szemben minden más fejlesztéssel együtt még mindig csak 0-10% közötti előnyt sikerül összekaparni. (nem számítva az órajelet)
Úgy tűnik, az órajel (és persze a szoftver) fontossága mellett minden ilyen technikai részlet, amiket nagyon ki szoktál hangsúlyozni, valójában eltörpül.Szerintem hagyjuk ezt az LDS témát. Bármit is mondasz, egyáltalán nem látszik a tesztekben ennek tényleg szerepe, vagy hatása. Mivel volta még sehol nincs, elegendő lett volna a vega20-ban kezelni ezt a kérdést. (Előre félek, milyen 2021-es problémákat kezeltek a vega20-ban)
Mondhatjuk azt is, hogy a vega, a GCN5, a GFX9 architekturális fejlesztései elsősorban a magasabb órajelet célozták. Végülis sikerült is 15%-ot ráverni a GFX8.1-es polarisra, ami még mindig több, mint amennyit azonos órajelen a fijire.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
korcsi
veterán
Egy kicsit úgy érzem, körbeértünk.
Kellett a fejlesztés, hogy olyan szoftvereket lehessen írni amik majd ennek a fejlesztésnek a létjogosultságát indokolják?
Nem lenne egyszerűbb, ha a cég mentalitása nem lenne olyan mintha ők lennének a piacvezetők?
A technológia fejlesztése remek dolog, de ha a játékos piacon is jól akarnak teljesíteni, akkor annak megfelelő termékeket kellene gyártani, vagy ez a terület másodlagos, az egyéb piacok termékeit némi "technológia marketinggel" ide is lehet értékesíteni, de nem ez a fő fókusz?referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
Petykemano
veterán
PIacvezetőként lehet azt csinálni, hogy csorgatod az új architektúrádba az új fícsöröket, hogy a fejlesztők tudjanak rá fejleszteni, noha a szoftverek úgy istenigazából, mainstreamben majd csak néhány évvel később fogják használni. A legerősebb, legdrágább lapkában benne van. Nem baj, ott elfér, mert jó drágán lehet adni úgyis.
De egy piaci követő, aki küszködik a perf, a perf/W, a frekvencia, a skálázódás, a perf/tr, stb tekintetben a lépés tartásával és a piaci részesedése is nagyon gyenge, ő ne próbálkozzon ilyenekkel, hogy majd én megadom előre a hardvert, amire lehet szoftvert fejleszteni. Úgyse fog senki az ő hardverére fejleszteni, nem fogja senki a megoldásait használni és a jó előre kigondolt megoldásaival így nem fog tudni előnyre szert tenni.
Azt gondolom, hogy ha ma fejlesztesz egy játékot és úgy sejted, hogy 2 év múlva lesz kész, akkor használhatod azokat az effekteket, amiket az akkori kártyák fognak tudni. De azért a piackövető gyártó ne pakolja bele a hardverébe már MA ezeket a képességeket, hogy az ő hardverén a 2 év múlva megjelenő játék már akár MA futhasson, vagy hogy 2 év múlva majd a mai a hardveren fusson.
Szerintem azzal nincs semmi gond, hogy ha van egy új fícsör, egy új effekt, akkor annak debütálásakor annak megfelelő futtatásához egy új képességekkel bíró lapka is szükséges. (Persze csak ha megéri, de ha nem éri meg, legyen kikapcsolható az effekt)
Én úgy látom, hogy az elmúlt évek tanulsága inkább az, hogy kár ennek elébe menni. Kár azzal próbálkozni, hogy nekam a "régi architektúrám" is tudja a sugárkövetést (vagy bármi mást), ha emiatt a "régi architektúrám" folyamatosan súlyos vereségeket könyvelt el a korabeli terheléssel rendelkező korabeli játékok esetén a konkurenciától.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
A piacvezetőség meghatározása szerintem ennél egyszerűbb. De abban igazad van, hogy nem mindegy, ki nézi és milyen célból.
Nekem, mint nézőnek az jön le, hogy hiába látszik piacvezetőnek az AMD architektúrája a konzolokat is figyelembe véve, a konzolpiaci dominanciáját nem tudja piaci előnyre konvertálni a PC piacon. A PC piac azért lényeges elem ebben az egész kérdésben, mert az nvidia a bevételeinek döntő részét a PC piacról szerzi és az NVidia bevételei summa summarum kétszer nagyobbak az AMD-énél és ha csak a VGA-kat nézzük, akkor lehet, hogy 3-4x-ésnél is nagyobb.
Tehát akárhogy is nézzük, de a PC-ből több pénz jön, mint a konzolból, hiába jelent az esetleg számosságában nagyobb eladást, vagy penetrációt. És mivel a PC-t az Nvidia uralja, ezért szerintem nyugodt szívvel lehet kijelenteni, hogy az nvidia a piacvezető.
Összességében a két cég kétféle hozzáállásából az nvidiá látszik sikeresebbnek. AZ AMD kiszolgál egy-két speciális igényt, és hiába a konzolos dominancia, ezt csak annál az egy-két címnél tudja előnyre fordítani.
De mindegy, ezt a témát kibeszéltük. 3 év alatt 0-10% előrelépés "IPC"-ben, 0 horizonális skálázódás, 40-50%-al magasabb elért frekvencia.
Ehhez képest az nvidia mérlege kb ugyanúgy 40-50%-kal magasabb frekvencia, mellé viszont 25% horizonális skálázódás és szoftveres dominancia.
És a kérdés nem az, hogy hogy akar az AMD ezen változtatni. Hanem hogy miért nem? Amikor azon a piacon, amit az nvidia dominál 2x akkora bevételre tesz szert, mint a a teljes AMD.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
Az NV meg soha nem prezentalt olyan termeket amit mar ne szallitott volna. De ok, jatszunk ha ketelkedsz a dolgokban.
1) Nem lesz uj szerias konzumer GF kiadva a Hot Chips elott de arrol fognak beszelni
vagy
2) Lesz uj szerias konzumer GF kiadva a Hot Chips elott de nem arrol fognak beszelni
vagy
3) Nem lesz uj szerias konzumer GF kiadva a Hot Chips elott es nem arrol fognak beszelni
Akkor most szerinted 1, 2 vagy 3 lesz? Mert ahogy mar irtam szerintem lesz uj szerias GF mar a HC elott es arrol fognak beszelni.
Egyebkent meg:
"a Hot Chips nem szab meg semmit az előadóknak"
Nem is mondta senki hogy a Hot Chips megszab valamit, hol olvastal ilyet?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"Nem tudom, hogy mit akarsz ebbe belelátni."
Semmit. A kerdes egyszeru - a harom felsorolt lehetoseg kozul szerinted melyik a tuti, mert a negyedik ami szerintem az arra azt mondtad hogy nem. De ha akarod az is a pakliba kerul negyeskent, tehat 1,2, 3 vagy 4? Nem kell ezt tulbonyolitani.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"Az NV nem fogja ezt általános rendezvényen bejelenteni, hanem csinálnak neki egy saját showt."
Nem az volt a kerdes hogy egy milyen rendezvenyen vagy esetleg kulon jelenti be hanem az hogy megjelenik-e a piacon a HC elott. Tehat szerinted akkor majd osszel valamikor fog megjelenni a kovetkezo generacio (BF5?). Szerintem meg a nyaron meg a HC elott es a HC-en errol a chip-rol fog szolni az NV bemutatoja.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Petykemano
veterán
ha a Hynix már tömeggyárt, és nagy mennyiségben GDDR6-ot, akkor a korábbi GDDR5X -hez hasonlóan az nvidia megjelentethet egy új kártyát. Szerintem ez egyébként 12nm-es volta lesz. Igazából mindegy, minek hívjuk, de 12nm és a Gv100-zal rokon. És gddr6. De FE verzió, az nvidia saját áruházából kiszolgálva a vevőket, míg a pascal marad a bányászoké.
Az mondatja ezt velem, hogy az nvidiát nincs mi siettesse. Az eladás pörög. Azért 12nm, mert azzal még mindig bőven meg fogja tudni őrizni az előnyét. Hiszen az amdnek nem jön semmi, csak a Vega20, ami hpc, a GV100 ellen. És a Vega12, ami meg egy bődületes drága is alacsony volumenű termék lesz mobilba.
12nm pont elég lesz. Ha bármivel elő akarna rukkolni az AMD, azt csak a drága tsmc 7nm-en teheti meg. Azt meg nem fogja a mainstreambe árulni. GF 7nm meg csak jövőre.
A 12nm viszont feltehetően olcsó az nvidiának a 7-hez képest. Tehát marad a magas marzs is.
Árulni pedig azért a saját áruházból fogják, hogy az Elképesztő kereslet árfelhajtó hatását maguk tehessék zsebre, miközben a pascal első pár hónapjához hasonlóan esetleg a gddr6 ellátás sem korlátlan.Szóval akkor azt mondod, hogy a Vega12 is hbm2. Ez arra utal, h tényleg megcsinálta magának mobil chipnek az AMD Vega anyagból az intelnek gyártott változatot.
Ez még /már 12 nm lesz, nem? Nem 7. És ebből mennyiségi okokból nem lesz desktop?
Ez a Vega12 tartalmaz gmi-t, hogy ryzen2-vel össze lehessen csomagolni?
Miért lett elkaszálva a Vega11?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Tömeggyártás: én is ezért írtam, hogy kis mennyiség.
Blokklánc: a lényeg, h szerintem ah új szériát eleinte biztosan az nvidia szeretné szerintem kiszolgálni. A keresletben megjelenhet persze bányászat vagy más blokklánc is igény is, de a lényeg, hogy ezt az nvidia áruháza.bonyolítsa, és a gyártópartnerek felé, a piacra pedig marad addig a pascal. Szerintem. Lehet, hogy ennek eredménye nem az lesz, hogy a pascalt bányászok veszik, hanem ponthogy a pascal felé csökkenő kereslet miatt eső árak miatt a játékosok.
Ha a crypzopénzen kívüli blokklánc piac ilyen mértékben bizalmatlan a gpukkal kapcsolatban, hogy Threadrippert vesznek, esetleg nem pont ez lenne egy kiugrási lehetőség az egész apu, hsa, gpgpu koncepciónak? Persze világos, hogy szoftver kérdése.
A semicustom - AMD viszonylatban az egy év lemaradás ugye azért nem számít valami sokat, mert hát láthattuk, hogy a vegában Bemutatott újítások nem vitték sokkal előrébb az architektúrát és a ráépülő terméket a polarishoz képest. Én azért meglepődnék, ha az AMD tényleges vega architektúrára építette mobil chippel komolyan oda tudna verni a kabylakegben található kvázi-Vega-polarisplus verziónak. (Azonos felépítést és gyártástechnológiát feltételezve)
Viszont na az intelnél is készül a hbcc, akkor az is kezd világossá válni, hogy mi értelme van a sodimm 3d xpointnak: a lapka mellé szerelt hbm lesz a cache, a dimm foglalatba pedig gyors dram helyett (mellett?) rakható lassabb , de jóval nagyobb kapacitást biztosító 3dxpoint. Így közel azonos teljesítmény mellett jóval nagyobb memória kapacitás érhető el szerverekben.
A vega12 ezek szerint olyan kicsi, hogy nem érdemes tokozni? Ez érdekes. Mi szükség van rá az apuk mellett, ha egyébként azokkal lenne pariban?
Ha az amdnek is lesz kabylakeg jellegű terméke és az Apu lesz, akkor feltételezem az csak jövőre 7nm-en fog érkezni. (Pedig egyébként szép dobás lenne előhúzni a kalapból egy 8 magos aput 28CU-val, de ez az am4 foglalatba nem, csak a TR4 foglalatba férne bele és túl nagy is lenne a maga 400-450mm2 lapkaméretével, és olyan nagy piaca se lenne, hacsaknem az előbb említett blokklánc)Azt lehet tudni, hogy a Vega20 vagy a Vega12 tart-e előrébb?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ASUS ROG STRIX 3080 10GB V2 White/fehér LHR
- MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit videókártya
- 2025.11.04. Garancia! MSI RTX 3080 12GB GDDR6X TRIO PLUS Videokártya! BeszámítOK
- EVGA RTX 3070 8GB GDDR6 FTW3 ULTRA GAMING Eladó! 125.000.-
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen