Hirdetés
Hirdetés
-
Előrendelői előzetesen a LEGO Horizon Adventures
gp Korábban már kiszivárgott a megjelenési dátum, a Sony az éjszaka folyamán ezt megerősítette.
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
ph Külön szoftveres részlegek helyett mostantól mindenki együtt dolgozhat minden hardveren.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Tehát most készíted elő a népet arra, hogy megjelenésre nem lesz olyan jó, de majd jövőre a driverek és új API-k lemosnak mindent a padlóról?
Kisértetiesen emlékeztet ez a mantra a Fury-s megjelenésre, az is milyen jól fogyott és időtálló lett.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Ribi
nagyúr
válasz Jack@l #30552 üzenetére
Áhh, meg régen az ati 2900. Az is tele volt minden fjúcsör sztáffal. Aztán csak fűtött de semmire sem volt jó.
Akkor fogadtam, meg hogy nem esem ebbe a hibába megint.
Ja aztán FX-et vettem, mer majd a sok mag. Oszt nézd meg megint mi van.
Ez a majd jó lesz a legnagyobb átverés evör. -
nagyúr
úgy néz ki, a fácsé ráveti magát az amd miopen/rocm stackjére.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az FX 8350-et le lehet nézni, de a legújabb procitesztünkben csak az R5 1400 volt a játékokban gyorsabb nála, mármint az átlagolt eredmények tekintetében. Igen, mi is nagyon meglepődtünk, de ez van.
No persze az eredmények között alig van különbség. De PH-s mércével ugye néha kettéhúgyozásról is beszélhetünk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akár.
Köszönöm, kérem kapcsolja ki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Lehet hülye kérdés, de számításba vetted a pénzt is? Mármint, hogy a jelenlegi piaci részesedések mellett (CPU + GPU) mennyi pénze lehet az AMD-nek mire és ebből mennyibe fájhatott a Zen-platformok összepakolása? Oké, ott előnyükre vált, hogy az Intel ellustult, de akkor se kevés pénzbe lehetett a Zen R&D mindennel együtt. Így is 2-3 hónappal előbb jönn a Ryzen, minthogy a BIOS-ok elkészültek...
Mennyit csoportosíthattak át a GPU-tól, ha egyáltalán? És ugye a konzolok miatt köti őket a kompatibilitás is, nincs akkora szabadságuk, mint az nVidiának. Cserébe tuti bevétel még éveken át, ha az ARM bele nem köp a levesbe...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
-
HSM
félisten
Én remekül megvoltam a 2900 közvetlen leszármazottjával, a 3870-el. Sőt, számomra jóval meggyőzőbb volt, mint a kortárs 8800 GTS 320MB. (Mindkettő referencia, saját gépben tesztelve.)
Az FX-eknek pedig egy rossz szavad nem lehet a többszálú teljesítményére, a mai napig korrekt, amit tud. Egyszálon persze, nem lett erősebb, nyilván. -
Ren Hoek
veterán
Szerintem VRAM-ból reálisan úgy 16 GB lesz az új ajánlott és 8 GB az új reális minimum a 2018H2-es programokban (az abszolút minimum 4 GB lesz).
Ez mennyire biztos? Mármint mi indokolja, hogy a fejlesztők idáig elmennek? 2018H2-ig vajon hány HBCC-s kártya lesz piacon? Mert ne azt az eladott 20 db Vegát vegyük, hanem nézzük az NV piaci részesedését, és a 8 GB-os VRAM lefedettséget.
Ha valóban (1080 < perfje lesz 300 Watton, és Fiji szintű eladások lesznek.. mert a zöm feature még nem aktív stb) akkor 2018H2-ig csurig leszünk olyan címekkel amik csak Vegán futnak jól, mert kb nincs 16 GB-os recommended kártya?...
Nem rosszmájúság csak mennyire lesz meghatározó a HBC egyáltalán a következő 1,1,5 évben?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Elkezdtem egy spekulációt írni az RX Vega-ról, aztán kicsit megszaladt a toll
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #30565 üzenetére
Az indokolja, hogy úgy 4-5 GB-nyi valós VRAM-igény ki fog alakulni 2018 második felében. Már csak azért is, mert egyre inkább realitás a 4K, ahhoz pedig úgy is kell tervezni a textúrákat, hogy ennek a felbontásnak valós értelme legyen.
De miért olyan érdekes a piaci részesedése az új VGA-knak? Amikor a 8 GB a PC-n ajánlott igénnyé vált egy csomó ember maximum 2-4 GB-os VGA-val rendelkezett. Nem jelentett gondot, csak egy kapcsoló kellett a menübe, amivel lejjebb vehetted a textúrák részletességét. Ez nem egy kezelhetetlen dolog. Ettől a játék maga semennyire sem fog megváltozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Most tart az 1080 ref +10%-on a történet és még van hátra 3 hét reszelgetni a drivert.
A PR bemutató gamekre én is kiváncsi vagyok, Doom 4k meg a Prey-en kívül ami ütne ha a Battlefront 2-nek valami bétáját mutogatnák vele (novemberi a megjelenés azzal még nem jöhet)
Ott már tudnának feature-özni. -
beef
őstag
-
HSM
félisten
"AMD technológiai lemaradása továbbra is jelentős"
Én azért ezzel erősen vitatkoznék. Amennyit én látok ezekből az architektúrákból és működésükből nekem az a kép alakult ki, hogy a zöld oldal csinált egy architektúrát, ami a modern API-k egy jelentős részhalmazán pokoli gyors és hatékony, és ebből élnek az utóbbi 2 vagy három generációban, a számozást attól függ, hogy nézzük. Mivel rendkívül elterjedt kártyák lettek, így a programok is emiatt ezekre a hatékony részhalmazra korlátozódtak az utóbbi időben, és ez eléggé bevertte a szöget a modernebb AMD cuccok koporsójába, hiszen a plusz funkciók hatékony megvalósítása tranzisztort kért, viszont ezek a kihasználás hiányában csak a fogyasztást növelték, miközben sebességet nem adtak hozzá a rendszerhez. Számomra technológiailag már a Polaris is űrhajónak tűnt a konkurencia megoldásához képest, a Vega meg aztán főleg, de nem sokat fog ez érni, ha a meggyőző piaci fölény miatt messze el fogják kerülni a fejlesztők a funkciókat, ami a zöld kártyákat kifekteti. Elég morbid egy helyzet, ami azt illeti.Szívesen megkérdezném erről néhány tapasztaltabb engine fejlesztő véleményét.
Igen, a Fiji-nél nem volt szerencsés, hogy csak 4 háromszöges volt a setup, és vélhetőleg nagy a késleltetés a HBM-el, ezek nem voltak túl szerencsés tulajdonságai, de ezek már a Vega-ban javítva lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
3DMark 11? Neeeee... Nézd meg inkább ezt a tesztet.
(#30571) HSM: a technológia nem ugyanaz, mint a feature set. A problémát az okozza, hogy az nVidia be tudná építeni az AMD feature-ök nagy részét, ha akarná, az AMD viszont nem tudna olyan perf / Wattot csinálni, mint az nVidia - ez a tech hátrány. Azt meg csak egész halkan mondom, hogy a DSBR rokona közel három éve üzemel a Maxwellben, úgyhogy a "Radeon űrhajó a GeForce-hoz képest" megközelítés sem éppen valid.
Mindezzel együtt, a Vega újításaiban tényleg látok potenciált.[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
HSM
félisten
"be tudná építeni az AMD feature-ök nagy részét, ha akarná"
Hát hogyne. Olyan egyszerű dolog pl. a preempció, vagy egy gyors belső buszrendszer, kiráznák a kisujjukból.
Igen, tudom, hogy a zöldek lassan 3 éve egy tile-rendszerű raszterizálás dolgozik, viszont ez csak egy opció, ráadásul emlékeim szerint nem is egyértelműen jobb egyik a másiknál, inkább másmilyen.
Amúgy a pirosak sem biztos, hogy olyan jó "energiatakarékos" architektúrát tudna tervezni, mint a zöldek, én ezt egy percig sem vitattam.Nem a Radeont, hanem kifejzetten a Polaris-t mondtam űrhajónak. Azért a preempció+utasítás előbetöltés nem kis dolgok ám GPU-nál szvsz.
Ettől függetlenül örülök, hogy a Vega potenciáljával egyetártünk.
-
Ren Hoek
veterán
A potenciál csak egy dolog sajnos. Ahhoz, hogy sikeres termék legyen, és ne jusson a Fiji sorsára a jelenben is kell alkotni.
...én legalábbis azt vártam, hogy sikerül annyit javítani a gyártástechen, perf/watton, hogy ha a Ti közelébe nem is ér, de ott legyen az 1080 nyakán hatékonyságban HBM2-vel.
Abu mai írásait olvasva inkább egy elkeserítő kép alakult ki, hogy ez valóban egy űrhajó... inkább csillaghajó, csak éppen nincs még térkép hozzá és fél-1 évig nem lesz kihasználva az erő benne.A kérdés az, hogy ezt hogyan árazza be az AMD? Egy jelenben 1080+ 10%-ot kínál Ti áron, amiben valójában ott van a Ti, sőt ott is hagyja majd néhol fél/1 év múlva... a zömtechnológiával... vagy adja 1080 áron a drága chip-et a mégdrágább HBM2-vel?
Mikor a Volta ellen jött, és nem a jelen/közelmúlt technológiáira épít... Kitekert módon igaz lehet a Poor Volta, mert a Voltával a saját térfelén küzd majd meg. Most viszont itt a hi-tech eszköz, csak épp nincs ami kihasználná, ezen a térfelen pedig a Pascal elveri.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
ezzel szemben a polarisok hozták a 2nd gen maxwell perf/wattját. az amd is elhitte, hogy ilyen irányban kell fejlesztenie, csak később kezdték, és egy generációs a lemaradásuk benne.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz #45185024 #30574 üzenetére
Fogalomzavar... hagyjuk
(#30575) Raggie: szerintem meg egyáltalán nem ilyen tiszta a helyzet. Bizonyítási lehetőség nélkül persze ebbe a legkönnyebb kapaszkodni. Ill. ld. lejjebb.
(#30576) HSM: miért, a Pascal és a Maxwell belső buszrendszere nem elég gyors? Amikor minden gond nélkül megugrotta a 40%-os órajel-emelést?
Ill. azt sem értem, hogy az előbetöltés és a preempció miért olyan nagy dolog. Az AMD-nek szüksége volt rá, mert az ALU-utilizációjuk továbbra is gyenge - miért gondolod, hogy az nVidiának kell ilyen, és ha kell, akkor nagyon nagy gondot okozna nekik? Ezek pont nem űrtechnikák.
A tilingról meg annyit, hogy emlékeim szerint pont Te ostoroztad a Maxwellt a "szívószál-méretű" memóriabusz miatt. Itt a válasz (egy része), hogy ezt miért tehették meg Drámaian lassul a 980 a 390X-hez képest? Dehogy.A Vega nekem azért tetszik, mert valós problémákra (is) hoz megoldást, és nem (csak) az van fókuszban, hogy a DirectX 15-ben is helytálljon.
(#30578) cain69: igen. Az nagyon sok.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Ribi
nagyúr
Az olyan tesztekkel nem tudok mit kezdeni amiben a 20 magos dinnye, meg az i3-as kb 10%on belül van.
Ilyen tesztre hivatkozni hogy is fogalmazzak, szemöldök ráncolós.
Más weboldal tesztben viszont sokszor sajnos még az i3-as is kettéhugyozza az FXeket játék alatt. Akárhogy is akarod szépíteni a dolgot.(#30564) HSM: anno azt a karit is telepakolták mindenféle cuccal és mondták, hogy majd legyalázza az Nvidiat. Ehhez képest semmivel sem volt gyorsabb és semmivel sem időtállóbb. Használható volt, de az egész humbug amit mellé hadováltak az csak humbug volt.
Engem ez a duma, hogy "most még nem használja ki semmi, de majd" szöveg ami idegesít. Ilyet soha nem szabad benyalni.
-
Raggie
őstag
Se oda se vissza nincs semmilyen bizonyítási lehetőség. Ezzel az a gond, hogy azt sem tudjuk 100%-ra biztosan, hogy az AMD chipjei azért ilyen "rosszak" energiahatékonyság terén mert ezekre a feature-ökre pazarolnak tranzisztorokat, amik kihasználatlanságuk miatt csak a fogyasztást növelik és a teljesítményhez nem adnak hozzá. Vagy pedig egyáltalán nem és teljesen más indoka van.
Ezt akkor tudnánk kicsit jobban megítélni, ha az nVidia tényleg elkezdene pár hasonló feature-t beépíteni. Ekkor ugye meglátszódna, az is, hogy akkor most ez növelte-e a fogyasztást szignifikánsan, meg persze az elterjedésük miatt lehet hogy még használni is elkezdenék a fejlesztők az adott feature-öket és akkor még lehet hogy hasznuk is volna teljesítmény terén is. Persze ez csak álom, mert az nVidiának ez nem érdeke.
Clint Eastwood FTW
-
HSM
félisten
"belső buszrendszere nem elég gyors? Amikor minden gond nélkül megugrotta a 40%-os órajel-emelést"
Apró érvelési hiba: nyilván a buszrendszer órajelét is növelték. (Amennyire tudom, az uncore részének külön órajelei vannak BIOS alól beállítva [link]).Előbetöltés, preempció. Ezek akkor lehetnek igen fontosak a VR-en kívül, amikor a GPU nem csak grafikai műveleteket számol. Pl. TrueAudio Next. Az ALU-kihasználásnak ehhez az égvilágon semmi köze. Ha nincs kihasználva az ALU, akkor nincs is szükség preempcióra, mert ott a kihasználatlan kapacitás. Nem űrtechnika CPU-ban, de GPU-ban nekem korántsem tűnik triviális feladatnak megvalósítani. Igen, én ostoroztam, főleg a 970-t a maga praktikusan 224 bites buszával. Igen, ügyesen megoldották a hatékony tömörítő eljárásukkal plusz a tile alapő renderinggel, szó se róla, de továbbra is vannak aggályaim, mivel általános számításokban továbbra sem működnek ezek a trükkök.
Lehet, velem van a baj, de eddig nekem az összes Radeonos újdonság ami bejött a GCN-ekkel tetszett, mert valós problémákra hozott megoldást. Más kérdés, hogy bizonyos piaci érdekek máshogy alakították a dolgokat, így a DX12 és hasonló API-k késése jóvoltából "feleslegesen túl okosnak" tűntek. Az Nv viszont gondolt egy merészet és bejött nekik.
(#30582) Ribi: "most még nem használja ki semmi, de majd. Ilyet soha nem szabad benyalni."
Szerintem ez ugyanúgy nem igaz, mintha az ellenkezőjét mondja valaki. Gondolkozni kell, megpróbálni mögé látni a dolgoknak. Rengeteg esetben bejött valaminek a jövőtálló tervezése, rengeteg esetben nem. Nézd meg pl. a lassan 7 éve bemutatott hatmagos procim.... Mikor 2010-ben először ilyen rendszerem volt (akkor még négymagos procival), még alig használta ki valami, mégis kb. a mai napig megállják a helyüket, jó befektetések voltak.Az FX már vegyesebb kép. Ugye, ott az eredmény attól függ, mennyire többszálú a játék. DX11 alatt átlagos motor: kevés szál, nagy egyszál igény, az i3 aláz. Modernebb motor, vagy DX12/Vulcan: ha jó a többszál kezelés itt az FX-et már nem fogja vissza a sokmagos felépítés, itt az arat, mert többszálon többszörös ereje van.
És ezzel van saját tapasztalat is, pl. a BF4 ugyanolyan frankón megy az egyszálon jóval gyengébb hatmagosomon, mint korábban a 4,4Ghz-re húzott négymagos Haswell i5-ömön. És ez a játék még mindig csak 5-6 szálat tud kihasználni. Pl. Crysis3, ami még több szálat dolgoztat már egyértelműen jobban futott a hatmagoson, dacára annak, hogy az átlag FPS kevesebb volt. És ezt véletlen tudom, hogy FX-eken is jól fut. i3-al meg sem próbálnám.Negatív példának pedig jók a 2900-ak, mivel tényleg nem lettek jobbak a GTX-eknél, se a piaci életük során, se utána. Mondjuk én nem is nagyon emlékszem abból az időből olyasmikre, miért is kellett volna sokkal jobbaknak lenniük. Talán valami geometry shaderes GTX gyengeség rémlik, de ott elég jó cucc volt a GTX is, nem igazán volt várható, hogy elverésre kerülnek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az előbetöltést inkább azért rakták bele, hogy jó legyen az ordered atomics. Ez eleve úgy működik, hogy a multiprocesszorokon futtatható wave-ek számát egyre csökkenti, amire úgy kell reagálni, hogy ha nincs másik wave, akkor az adatot kell előre betölteni.
Technikailag igazából a konzolok miatt van benne (PS4Pro, Xbox OX), mert ugye a semi-custom divízió által igényelt funkciókat az RTG divízió fejleszti, és nyilván megkapják a PC-s hardverek is. Na meg a Microsoft és a Sony sem azért kérte, hogy csak ott legyen az IGP-ben, hanem nyilván úgy látják ők is, hogy jó lenne, ha a wave-ek a kreálásuk sorrendjében is lefutathatók lennének. Ezért kapja meg ezt a képességet a Creators 2-ben a DX12, illetve nemsokára a Vulkan API is.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Fiűk vigyük már át ezt a vitát a VSbe mert ennek ott lenne a helye, be is rakom oda azt a Direct X12 táblázatot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raggie #30583 üzenetére
Igazából nem. A skalár ALU, ami ezt a dizájnt nagy fogyasztóvá teszi. Ezt az AMD elsődlegesen a pure bindless modell miatt alkalmazza, ugyanis ezzel az egységgel kezelik az erőforrás-leírókat. Ezzel maximum 16 skalárregiszter felhasználására van szükség a bekötés elvégzéséhez.
Például az Intel ugyanezt úgy végzi, hogy van kétmillió külön slot az architektúrában erre a célra, amitől ugyan pure bindless a rendszer, de nem tud annyi erőforrás-leírót kezelni, amennyi memória van a hardverhez társítva. Ezért is van az API-kban az egymilliós limit erre. Az NV pedig skalár ALU nélkül dolgozik, vagyis nekik a erőforrás-leírók kezelése maximum 1024 darab 32 bites vektorregiszterbe kerül. Ez a módszer a legpazarlóbb és a leglassabb, bár az elsődleges probléma vele az, hogy egy rengeteg regisztert elvisz.
Előbb-utóbb mindenki skalár ALU-s módszerre vált, csak nehéz áttérni, mert nagyon durván át kell hozzá tervezni a multiprocesszort.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Te akkor is "szívószálaztál" amikor a 224bites felépítésről nem lehetett tudni, de a 980-at is ami 256 bites, mert ugye "az isten" Hawaii-n akkor 512 bites volt, szóval kétség kívül az a jó amit az AMD csinál...
Aztán 2 évvel később az RX480 az ugye nem szívószál ugyanilyen busszal hanem "űrhajó"Na, ennyit erről ha már mindenképp itt kell ezt megbeszélni ugye...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #30588 üzenetére
Igen, de nyernek is vele, mert például az SM6-ban jön a WaveOnce függvény, ami integer matekban és load/store-ban komoly előnyt biztosít a programozható skalár ALU-t használó hardvereknek.
Itt az egész a flexibilitás és a hatásfok közötti játékról szól. Egy programozható skalár egység a multiprocesszorokban lehetővé teszi, hogy az adott hardver akármilyen kialakítású bekötési rendszert támogasson. Viszont ez többet fogyaszt, mint a fixfunkciós konstanspufferek és erőforrás-leíró hardverek használata. Előny és hátrány...
A flexibilitást azért kedvelheti jobban az AMD, mert ha a Microsoft vagy a Khronos úgy dönt, hogy frissíti a bekötési táblát, akkor akármit is csinálnak, az a GCN-re csak egy új drivert igényel, és hatékonyan működik tovább. A fixfunkciós hardverekkel dolgozó rendszereken az emulációt kell elővenni, ami jelentős büntetéssel járhat. És látható az új GeForce driveren is, hogy kell a funkció a gyártóknak. Az NV is inkább bukik multiprocesszoronként maximum 1024 darab 32 bites regisztert. Úgy gondolják, hogy többet nyernek szimplán a legmagasabb bekötési szint támogatásán, mint amennyi sebességet vesztenek az emuláción. Tehát a gyártó felfogása megváltozhat. Lehet, hogy a tervezésnél a fixfunkciós hardver tűnik jobbnak, majd a megjelenés után már inkább a programozható kellene.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #30589 üzenetére
Egy "kicsit" más árkategóriában játszik az RX480, mint anno a GTX-ek. Ami egy 240 dolláros terméken űrhajó kategória, ugyanaz egy 550 dolláros terméken igen, legfeljebb szívószál.
Igen, erről ennyit, köszönöm, hogy ismét kiforgattad egy korábbi mondanivalóm.
Az se zavarjon egy percig sem, hogy a Polaris technikai képességei (amiket "űrhajónak" neveztem) nem egyenlőek a nyers erejével, legyen ez bármilyen meglepő is számodra.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Olyan termék nincs, hogy "Polaris", vagy az RX480-ról beszélsz ami a legerősebb Polaris, vagy lényegtelen miről. Az ugyanis egy dolog, hogy mit tud az architektúra - elméletben.
Tökmindegy, hogy mi az ára, az RX480 ugyanazt a teljesítményt tudja mint anno a 970/980, sőt mint az 512 bites 290X, csak az nVidia ezt már a maxwellel is megtudta keskenyebb busszal valósítani, az AMD-nek pedig egy ilyet csak két évvel később sikerült normális konstrukcióban kiadni Tehát ha szerinted a 980 szívszószál akkor az RX480/580 is az, teljesítményben ugyanott vannak.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Buszrendszer: nem fogalmaztam pontosan, sorry. Nekem a busznál az a lényeg, hogy tudja a lépést tartani a chip követelményeivel, és ez a megnövelt clock és SM-szám mellett a Pascalban gond nélkül megy. Hogy ez azért van, mert a busznál is megvolt a magasabb clock lehetősége - oh well.
Azt pedig még régebben kimutattam, hogy az nVidia összegészében jobb ezen a téren, ha nem is sokkal.Kell előbetöltás és preempció, kihasználatlan ALU-k esetén is, mert a kihasználatlanság jellemzően nem azt jelenti, hogy teljes CU-k malmoznak, és ez egy újabb priorizálási szempont.
De ezek már tényleg nem ide tartoznak, folytassátok nyugodtan a VS-ben. Nélkülem
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
do3om
addikt
Azt hittem a teljesítmény kategória számít amit a kis sávszélesség nem tud kiszolgálni és nem jövőbeillő, mert ez ment ne akard megváltoztatni. A 480 egy teljesítménykategória a 980-al vagy jobb? Elég neki a kevesebb is? Ez ment minden NV termékné de pont ugyan az jött be mint ami az AMD majd sokkal jobb lesz szövegen lovaglással. Egyik sem jött be.
Mi az a jövőbeillő űrtechnika?
1; amikor kevés dolgot és bonyolultságot alkalmazva eléred a célt
2; amikor mindenféle extra cuccal telepakolod, sokkal többre van mindenből szükséged amivel elérd a céltVajon melyik a jó út?
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #30592 üzenetére
Mégegyszer. A GTX980/970-nél a szívószál minősítés az árukhoz képest szűk buszukra vonatkozott, hiszen árban a konkurencia ugyanezért jócskán szélesebb buszt kínált. Nem tudom, mit nem lehet ezen megérteni.
Fele annyi pénzről beszélünk, jó reggelt, mint a 480-nál.Javaslom ezt a posztom, mielőtt mégegy kör felesleges szemeteléssel próbálkoznál besározni: [link]
Itt van a végén kerek perec: "Ami szívószálas, a konkurenciához képest az a GTX960, valamint a GTX970 és 980."(#30593) gbors: Amennyire tudom, az alacsony kihasználtságot ami okozza, hogy nem mindig tud elég sok azonos műveletet egy kalap alá hozni, és így "üresen maradnak" slotok a CU-kon belül. Vagy egész más a szűk keresztmetszet, és így nincs is mit csinálniuk. Ezen nem segít se a preempció, se az előbetöltés. Előbetöltés akkor kell, ha egy wavefrontra van korlátozva a működés, és így nincs átlapolás, és így van értelme előre előszedni a dolgokat, amire szükség van. A preempció pedig azokra az esetekre kell, amikor valami eredményre azonnal szükség van, pl. ha valami GP-GPU-s feladatot számoltatsz a játék jelentéhez.
Nem tudom, szerintem alapvetően a Vega-val kapcsolatban jöttek elő ezek a dolgok, és jelentőségük, hiszen ezzel kapcsoaltban beszélgetünk, szval szerintem van helye itt szakmaiban.
(#30594) do3om: Ez viszont már megint a VS-be való öncélú savazás. Szerintem az a jó, ha fejlődés van, és nem az, amikor a múltat maxoljuk ki. Röviden legyen elég ennyi.
Ami a teljesítménykategóriát illeti, mégegyszer, 240 dollárért szvsz belefér, hogy a költséghatékonyság jegyében itt-ott kifogyjon a szívószál, de 550-ért marhára nem. Zárjuk le itt, ha lehet. -
#85552128
törölt tag
A memóriabuszt a gpu képességeihez mérten tervezik meg, az ár csak ezután jön... A GTX 980 256bites buszal tudta azt a teljesítményt amivel akkor annyit elkérhettek érte, tehát hiába vered a fejed a falba nincs ilyen "szabály", hogy 500$-os GPU-hoz 512-es bus jár, ha feleannyiból is megtudja oldani amire szánják. Lol, miért nem akkor 1024-es rögtön elvégre az még nagyobb szám. De a Fury 4096 bitje után minimum a dupláját várom a Vegahoz mert csak
A konkurencia akkori megoldása rengeteg olyan dolgot nem tudott amivel a sávszélhasználat teljesítményromlás nélkül csökkenthető lett volna, tehát ott az 512bites busz nem privilégium hanem szükséges teher volt ami a kártya árát és bonyolultságát is növelte.
Ez csak a Polarissal később enyhült.Az pedig, hogy az RX480 feleannyiba kerül az az oka, hogy későn jött, ha kiadnak egy hasonló megoldást a maxwell előtt/együtt ők is elkérhettek volna érte 500$-t A lényeg az AMD is elérte, hogy ugyanazt kevesebből megtudják csinálni és ugye most is (többek között) egy olyan funkció van "Szent Grálként" várva aminek egy korábbi verziója a maxwelllel mutatkozott be - még 2014-ben. Persze, egyszerűbb csúfolódni szívószál mag hasonló dolgokkal, mint elismerni, hogy fejlesztés történt ezen a téren és azért voltak képesek arra amire.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Samsung Experience: Így lett az AI az életünk része
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Elektromos cigaretta 🔞
- Nők, nőügyek (18+)
- LEGO klub
- Vicces képek
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen