Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz runner 125 #11596 üzenetére

    Felnik még nincsenek fent, ugye a napokban hoztam vissza a Volvotól a V8-at és az volt bennem hogy nem akartam azokkal a felnikkel vinni. Illetve elkezdtem árulni a gyári 18"-as Zubra szettet. Vettem magas teljesítményű fékpofa készletet, meg egy Eibach Pro kitet. Az új felni / gumi 1 centit emel az autón, az Eibach 3-at csökkent, szóval mínusz 2cm lesz a vége. Gyári gátlókhoz fejlesztett. Ezeket szeretném először beszerelni, rugók, pofák, új felniket le hőálló vaxozni illetve a km órát hozzá állítani ami 100-nál majd 97-et mutatna az új lépőkkel. 3% eltérés. Féknyergeket is le akarom festeni pofacserekor és alaposan lecsiszolni, előkezelni. Úgy vagyok vele hogy nem sürget a tatár, rossz idő van, ha elviszik a gyárit akkor felteszem nyilván egyből, de egyébként csak akkor ha minden más készen van előtte.

    Egyébként vettem készletet a rugó cseréhez, fékfolyadékhoz (Motul 660 lesz). Elhatároztam hogy elkezdem szerelgetni a vasat. Szóval új szintre lép a kapcsolatunk :K

    Volvo V90 T6 Rdesign AWD

    A legegyszerűbb lenne azt írnom hogy minden nagyon jó, csak 2 dolog zavart. Abból egy nagyon.

    Kezdem a nagyobbal: A motor és annak a reakciója. Egyszerűen nem reszponzív, úgy érzed sokszor mint ha Titanicon tolnád előre a gázkart aztán majd egyszer lesz valami. Ide is betehették volna azt a túlnyomásos rendszert ami a D5-ban van. Viszont kompresszoros turbós létére is van késleltetés. Amikor megindul és felpörög akkor nagyot lép, hangja nem szép de nem vészes. Viszont most jön a nagy DE, amikor elveszem a gázt egy nagyobb gyorsítás után, a kocsi tovább nyomja kb egy másodpercig!!! Ez konkrétan veszélyes ha egy kis helyre akarsz besorolni gyorsan. Előttem a kocsi, gyorsan közeledek, elveszem a gázt de a kocsi nem.

    Ez azért nagyon rossz, mert nem uralod a gépet ahogy kéne. Nem indul meg úgy mint egy régebbi T6 vagy V8, és mintha lenne még 3-4 réteg szoftver vagy emisszió vagy valami a sofőr és a motor között.

    A V8 jobban megy, a hangja a karaktere az hogy tört másodperc alatt reagál szinte mint egy elektromos autó, bármilyen helyzetben és fordulaton. Illetve ha elveszem nem nyomja tovább :DDD

    Szóval a motor az nálam a V8 - T6 - T5 után jön csak, úgy értem a 8-6-5 hengeres régiek után. Ez a nyugis mindennapoknál nem annyira vészes, de ha T6-ot vesz az ember akkor elvárja hogy jobbat menjen jobb legyen minden szinten mint egy T3 vagy 4. Talán a T8 jobb lehet ott a villany motor eltüntetheti a lyukat indulásnál, illetve talán jobban van programozva az egész rendszer.

    Sportmódban ugyan ez, csak a gázpedál felső 20%-a lesz a korábbi 100%. Szóval értelme kb nulla.

    A második kisebb hiba az a start stop reakciója. Nem rezonál meg villogtatja a lámpáit mint egy hulladék BMW a lámpáknál ha indul, viszont nem gyors. Volt hogy gyorsan akartam indulni, de hiába szálltam le a fékről és nyomtam, akkor is volt 2 nagyon hosszúnak tűnő másodperc mire megmozdult.

    Mindezek ellenére azt mondom jó vezetni. A technika szépen dolgozik alád, meg nagyon felszerelt volt a gép amit kaptam. Fűtött ülések és kormány, Memóriás elektromos combtámaszos és oldaltámaszos ülések. Nagyon nagyon kényelmesek, ismét csúcson a Volvo kényelemben. Radaros tempomat pilot assisttal, sávtartó, 360 kamera, auto parkolás, telefonról átviszi az üzeneteket, emaileket, hívásokat zenét, netet. Kulcs nélküli beszállás indítás. (amit nem értek hogy mostanában miért kell kétszer meghúzni a kilincset hozzá). Gyerekeknek beépített boosterek hátul, panoráma nyitható üveg tető, a fedélzeti rendszer hihetetlen gyors és jól kezelhető. Elektromos csomagtér ajtó, radarok elöl, hátul, de még oldalt is! Biztos sok mindent kihagytam, de a lényeg hogy minden jól működött és nem idegesítően vagy zavaróan dolgozott alád. A 8-as Aisin váltó is szépen teszi a dolgát nagyon gyors és észrevétlenül pakolgat, gyorsan reagál, csak a kormányváltónak nincs sok értelme, mert véleményem szerint ez nem egy sport vagy sportos autó, és a motor lassú reagálása miatt csak ront az élményen hiába gyors a váltó.

    Záró gondolataim:

    Annyira minőségi a beltér meg az egész kocsi minden porcikája, konkrétan minden varrásban meg tudtam mozgatni a cérnát, az ajtón, könyöklőn, műszerfalon. Nemrég ültem olyan E-s mercibe ahol a műanyagba volt belenyomva a varrás minta...

    És ezzel elérkeztünk a lényeghez. Inkább ezt venném mint E mercit vagy 6-os Audit akár 5-ös BMW kombit. Ennyi. A Volvo ezzel tényleg megérkezett. Itt nyoma sem volt a 2016-ban próbált XC90 gondoknak, nyekergő papír kardán box, nem tökéletes illesztések, vékony kongó alacsony minőségű anyagok itt ott. Ez nincs többé, ez a V90 nagyon lenyűgözött. Össze van rakva és a motortértől a csomagtartó végéig nem találtam spórolást, pedig próbáltam. Ez prémium, luxus, kényelem.

    Kell bele egy V8 és tökéletes közeli lenne :K

    Az S80 V8-at jobb vezetni, de már közel sem akkora a különbség mint a korábbi években. Illetve abban a feláras Dynaudio rendszerem sokkal de sokkal jobban szól mint az alap V90. Régen jobban szóltak az alapáras Volvók, most már erre is figyelnek ;]

    Egy szó mint 100, ez egy remek és élhető prémium kombi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák