- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
svédangyal
újonc
Sziasztok!
Volvo S80 V8-ba szeretnék gyertyát cserélni. Melyiket javasoljátok: Denso, Beru, NKG vagy esetleg a gyári Volvó?
Eőre is köszönöm a választ. -
válasz svédangyal #12552 üzenetére
Ha csak 1 db csere, és nem kerülne sokkal többe, mint egy utángyártott, akkor a gyárit venném meg.
Egyébként amikor kompletten cseréltem, Densot vettem. 2 szett volt már csere, és nem volt semmi gond.[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
FeRRaR1
őstag
válasz svédangyal #12552 üzenetére
Gyári, mivel más gyertyától sem lesz jobb / gyorsabb ellenben lehet tőle rosszabb.
A hátsó hengersort szeretni fogod
[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Beköszönök, mert tegnap egy korosodó (7 személyes, 2006-os Ocean Race) XC90-et és lesznek majd kérdéseim valószínűleg. Egyelőre lenyűgöz az autó. Alfából ültem át, mert bővül a család és megyünk terepre is néha. Nem volt egy fáklyásmenet 2M környékén összkerekes városi terepjárót találni. Volt itt minden a kalapban => Open Antara, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander II, Peugeot 4007, Honda CR-V, stb. Szép sorban kihullottak. Hol azért mert megbízhatatlan, vagy rohadós és még sorolhatnám napestig. Sok fejfájástól kíméltem volna meg magam, ha előbb beugrik az XC90. Nem tudom miért nem gondoltam rá.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
bprubin
tag
válasz FeRRaR1 #12549 üzenetére
Sziasztok.
Megkerestem a kókler lehúzós magyar Volvo markaszervízeket, egy laza 350 ezer ft-os ajánlatot tettek az ismert hibára
A gyári volvo logos, szenzor helyes stb. üveget első körben engedmény nélkül 140-150 ezerért lehet beszerezni számlásán, 5000 Ft a ragasztó, 10-15 a munkadíj...
Szerintem 120-ba megállok kb. 😀Autót soha márkaszervízbe továbbra sem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bprubin #12556 üzenetére
Azt nem értem, mi baja az üvegnek plusz ha ragasztott üveg, akkor főleg csak annyi kéne, hogy valaki lekaparja a ragasztót és mehet vissza, 120-ért megéri azt a kis időt. Teljes üveg cserére best glass tudott legjobb árat mondani nekünk más típushoz, de ilyennel szerintem keresnék egy kicsi műhelyt, aki hajlandó megmenteni a használt szélvédőt
-
hito
nagyúr
válasz FireFox1996 #12557 üzenetére
Köszi!
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
FeRRaR1
őstag
válasz bprubin #12556 üzenetére
Main dealer = Main stealer.
Én is csak azért hordom oda mert "öreg" csotrogányon kb anyagárba cserélnek olajat, és egy év teljes EU assistancot kapok mellé. Illetve jól néz ki a szerviz füzetbe hogy végig Volvo. Casco "opcióra" még ránéznék.
Más
Már régen volt beszámoló, meg nem sok időm van mostanában, de kapott egy teljes lámpa frissítést a szekér.
Hátul facelift lámpákat találtam olcsón, így berepültek. A hátsó lámpák voltak a legnagyobb jelei hogy nem mai csirke, de így most sokat fiatalodott megint.
Oldalt fekete futó fényes indexek kerültek a tükörben. Úgy voltam vele hogy kipróbálom de szerintem maradnak, eddig 3 színe volt a tükörnek, fényezett, fekete + ezüst, most csak fényezett és fekete, egyszerűbb és letisztultabb amire törekszek.
Elöl új nappali ledek a lámpatestben, új Osram laser xenon és refi izzó, ködlámpába nagy fényerejű led.
Új privát rendszám.
Illetve elszállt a Voltage regulator - feszültség szabályozó a generátor hátulján, úgy hogy majd neki kell állnom szétszerelni a kerékdobot. Megy meg tölt, csak túl nagy feszültséggel. 14 helyett 18V.
-
senior tag
"Nem tudom miért nem gondoltam rá." - Szia, lehet azért mert ha esetleg majd egy szeleptömb csere kell a váltóban akkor az 400k+ lesz mint nekem
Poént félre téve én parázva vettem meg egyébként, előtte egy 2006os manuál 6 seb, Toyota Rav4-em ( 2006os) volt,azon nem fostam ennyire de nem is kötődött úgy hozzám mint a dömper-em És amit a "FireFox1996" linkelt csoportot az egy nagyon normális kellemes tagokból áll, úgyhogy alkatrész-tanács minden lesz. -
hito
nagyúr
válasz Valaki87 #12561 üzenetére
Igen, ennek tudatában vettem meg Azért titkon reménykedem benne, hogy nem lesznek nagy kiadások, legalábbis sűrűn. Első körben most gyorsan kell rá egy nyári szett és féktárcsák. A futóművel is foglalkozni kell idővel, azzal kapcsolatban majd lesznek kérdéseim vagy itt, vagy FB-on. A váltó miatt én se vagyok teljesen nyugodt. Volt már tiptronic váltós autóm. Ott figyelni kellett a 30e km-enkénti beállításra és az időben történő újrakuplungoztatásra. Persze ezek sem jelentettek garanciát arra nézve, hogy nem mállik szét a robotegység. Nem tudom itt vannak-e ezzel kapcsolatos, megszívlelésre érdemes tanácsok.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
senior tag
Én is a "rendbe rakás" fázisban tartok még jelenleg.
Az enyém 2008as, 185le Summum.
Vezérlés csere a héten, összes szűrő, összes olaj.
Utána fékek elöl tárcsával együtt.
Legvégén a kozmetika, bőr katasztrófa ráadásul vajbelső...Alig várom, hogy sorra kerüljön...Kívűlről polír, és a díszcsíkok. Nagyjából ennyi és szépen sorba
Egy biztos, amikor megyek autóúton és szemből előznek a menők ez az épphogy befér vagy közel van kategória, nem igazán emeli a pulzusom akkor sem Viszont a tisztelete megvan az úton, még a " nagy X6" stb is beenged - nem g***nek vele.Fb csoport eléggé pörög egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
bprubin
tag
válasz molnarpeter #12558 üzenetére
4 helyen voltam, mindenütt az, mondták nem tudják megmenteni.
Viszont szereztem 55 ezerbe 10 év garival Saint Gobain Sekurit Autover üveget, a gyári ugyan ez csak volvo logos, azt is tudtam volna szerezni de várni kellett volna rá 1 hetet dupla ennyiért.... -
Féléve vettem egy 2011-es XC90-et, és már lassan 1.5M-nál tartok, hogy ennyi pluszt költöttem rá, és nem is a hibák voltak, hanem kötelező kopott cuccok: téli/nyári gumi szett, olajok csere, fékek csere, teljes vezérlés csere stb. És még nem értem a cserélendő alkatrészek lista végéhez
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
senior tag
válasz FireFox1996 #12565 üzenetére
Követlek ám , behozom a lemaradást
-
-
hito
nagyúr
válasz Valaki87 #12563 üzenetére
A bőr az enyémben is okádék és persze a vajszínű, amin még egy hajszál is meglátszik, nemhogy ezek a Grand Canon méretű repedések Fel lesz újíttatva záros határidőn belül, mert így hiába tiszta belül, igénytelen látványt nyújt.
FireFox1996: akkor veszem is a malacperselyt hozzá
molnarpeter: ahhoz nem nyúltak. 50km-rel ezelőtt lett kuplungoztatva. Átírásnál majd megkérem a srácokat, hogy az olajat nézzék meg. Ha mocskos, vagy kevés, cseréltetem.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Volvo spec. szervízbe kell vinni, egy teljes átvizsgálást kérj, hogy miket kell cserélni, és sürgősségi sorrendet is kérj, aztán eldöntöd, hogy mikor miket csinálsz/csináltasz meg, egy idő után teljesen jó lesz a kocsid
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
hito
nagyúr
válasz FireFox1996 #12570 üzenetére
Nagybátyónak autószervize van már vagy 30 éve. Nagy lenne a sértődés, ha nem hozzá vinném Korrektül elmondja, ha valamiben szakmailag nem eléggé képzett. Ilyenkor eltanácsol egy specialistához, nem kontárkodik bele. Vele nézettem át. Rögtön kaptam is egy csinos listát a futóművet illetően, ami utcáról beesett ügyfélnek munkadíjjal együtt közel 700eFt-ba fájna. Nekem munkadíj olcsóbb, alkatrészből is ad kedvezményt és amit nem kell feltétlenül cserélni, azt felújíttatja, ha lehet (pl .szilentek).
Valaki87: én azokat még nem is láttam. Elő kéne venni a user manualt, hogy hogy kell elővarázsolni
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Kickass #12573 üzenetére
Én az előző tiptronic váltós autómból indultam ki. Ott ugye volt egy normál manual váltó, amit egy robotegység váltogat és az kuplungol helyettem, ez a robotizált váltó. Feltételeztem, hogy a tiptronic elnevezésű váltók működési elve azonos. De annyit értek hozzá, mint tyúk az ABC-hez
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
aero.
veterán
A tiptronic az hagyományos automata, kuplung nélkül (egyébként tévesen terjedt el, a VW csoport hívta így az automatáját), a jelentése, hogy kézzel is pöckölgethetőek a fokozatok. Ami neked volt az robotizált kéziváltó, tűzzel-vassal irtani kéne.
Ezt a Volvo geartronic-nak hívja.[ Szerkesztve ]
-
-
FeRRaR1
őstag
Ez akár igaz is lehetne. Ha nem lenne két nagyon nagy HA.
HA1: A Volvo nem állítaná azt hogy "élettartam olaj" van bennük és nem kell cserélni
HA2: Az erősebb motoroknál a nyomatékhatáron van a váltó, ergo alulméretezett.
Ezeket leszámítva nagyon jó a geartronic, én most ejtettem meg a 2. olajcserét, szóval a harmadik adagban fürdik.
Az egyetlen dolog ami lehetne jobb az hogy sportos vezetésnél már zavaróan lassan vált. Bár az újabbakon már van sport mód, nekem a 2007-végibe még nincs.
De egy szó mint 100, nekem a legerősebb motorral van, V8, kapja is rendesen. Viszont cserélem a folyadékot és mindig szigorúan csak bemelegedve tolom, előtte mint ha tojásokon járnék. 14 éves és 0 probléma.
[ Szerkesztve ]
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz FireFox1996 #12580 üzenetére
Nálunk is volt a családba amit 540e km-el adtunk el eredeti váltó. A titka hogy hidegbe nem rúgni és folyadékot cserélni.
bprubin
Régebben találtam rá a Ring márkára. A sok folyton kiégő, villogó elszíneződő hiba üzenetet okozó kínai vacak után. Annyi hogy azt a vékony műanyagot ki kell venni ami takarja, illetve ahogy teszed be a ledet ki fogja nyomni mivel hosszabb mint a normál izzó. Cserébe van normális DRL-ed, full gyárinak néz ki, nem ráaggatott led karácsonyfa füzér. Illetve hátul is ég ellenben a "modern" DRL-ek csak elöljével amit nem értek azóta se...Erős, nem villog, nincs hiba, nem színeződik el és nem megy tönkre, az utóbbi szett 3 évig bírta. És akkor még 5 év garral adták szóval ingyen cserélték! Annyi hogy győződj meg róla hogy nem vakít. XC90 és S80-ba is ezt használtam nagy megelégedettséggel.
[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
válasz FeRRaR1 #12579 üzenetére
Az enyém 2.4-es 186LE-s motor. Gondolom akkor ehhez nincs alulméretezve, ha a V8-ast is ezzel szerelik
FireFox1996: biztos, ami biztos, ezt most megejtem a napokban, mivel nem tudom, hogy az előző tulaj elvégeztette-e vagy nem. Ártani nem fog neki.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
aneda
senior tag
válasz FireFox1996 #12580 üzenetére
Azt inkább úgy olvashattad, hogy "ha az előző tulajdonos foglalkozott vele és lecserélte 60 ezrenként" .
De mivel az első gazdája rendes volt és márkaszervizbe vitte az autót, nyilván nem cserélték...
Az enyémen 240k-ig ez volt, érződik is a váltón, hiába cserélem azóta is 60k-nál.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
-
bprubin
tag
válasz FeRRaR1 #12581 üzenetére
Köszönöm a linket, legközelebb ez lesz Nekem is.
Én két éve az osram high off road led-jét használom, de a fotón feltünt, hogy ez valahogy másként világít.... 😀
A leírásban 7000K a színhőmérséklete, nem üt el a 6000K-tól?(mert minden világításom olyan jelenleg)
Csak azért mert az 5K a 6K tól nagyon eltért azt tudom.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz bprubin #12586 üzenetére
Nem érződik 7000k-nak. Nem vagyok híve a túl kéknek, de ez még pont jónak érződik. Illetve a 3D led fej miatt nem egy pont szerű helyről jön a fény, ha nem nagyobb felületről jobban eloszlatva. Féltem a 7000k-tól az elején, de szerintem jó lett.
Illetve a hátsó lámpa full gyári, meg a Xenon + refi is a legjobb amit legálisan lehet, azokkal nem játszok de egy normális DRL szerű megoldást akartam. Ami nem rontja el a gyári kinézetet. Lehetett volna a ködlámpába is, de akkor nincs ködlámpa, illetve az is vagy fél legális vagy full legális de akkor nem ég a hátsó. Szóval szerintem ez a legjobb megoldás, középre rakom a kapcsolót és szépen megy a led elöl, hátul. Xenon csak akkor ha kell. Nagyon jól látok, nagyon is látható vagyok és nem vakítok.
-
hito
nagyúr
Kíváncsi vagyok a véleményetekre:
- most beszéltem Volvo márkaszervizzel. Viszem az autót átnézetni. Amikor a váltó karbantartása került szóba, megkérdezte, hogy hány km van az autóban. Mondtam, hogy 289. Erre az volt a válasz, hogy nem szabad hozzányúlni (se olajcsere, se átmosás), mert a váltó élettartama 250-300e km és ilyen futásteljesítménynél már lehet, hogy nagyobb kárt okozna az olajcsere és mosás, mint hasznot => ergo lehet, hogy ezzel tennék tönkre. Azt mondta, hogy ha nem tapasztalok hibát, akkor használjam így, ameddig megy.
Mennyire tudtok ezzel egyetérteni? Furcsa és kicsit ijesztő volt a dolog
Illetve még egy kérdés:
- milyen méretű gumit vegyek rá? Kézikönyv felsorol 17-20-ig mindent, viszont a vezetőoldali ajtóban ez van:
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Váltó: mielőtt cseréltem, besztéltem 3 külön volvós szerelővel, és az egyik ezt mondta, ahogy leírtad. Csak egy hiba lehetőségként említette. A másik 2 szerelő nem mondott ilyet, és mindenki mégis javasolta a cserét. Végül Volverk-ben cserélték az olajot, akkor 278e km volt benne.
Gumi: kézi könyvben 17-20-as méretűig van felsorolva. Azt teszed fel, amelyiket akarod Én pl. télit R17-re, a nyárit meg R18-ra teszem fel. Sokan szeretik még nagyobb méretű felnit használni, mert jól néz ki egy ilyen autón, de annak a gumi ára is borsos, pl. 20-as gumi 2-szer annyi mint a 18-as, és ha prémiumról beszélünk, akkor nem mind1, hogy 200e /szett, vagy 400e / szett. És szerintem iylen autóra ne sajnáljunk gumit, prémiumot kell megadni neki.
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
hito
nagyúr
válasz FireFox1996 #12589 üzenetére
Köszi! Érdekes dolgok ezek
Két felniszettem van hozzá egyébként. Egy 17-es és egy 19-es.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
TheMarci
addikt
Ez volt velem is, kb 400000 km-nél olajat cseréltettem a váltóban, utána ahogy azt kell tönkre is ment, elmagyarázta a váltócserés ember, hogy miért van így, de már nem emlékszem rá. A lényeg, hogy ha már olyan rossz állapotban van, hogy egy olajcserétől tönkremenne, akkor hamarosan anélkül is tönkre fog menni, szóval mindegy, hogy cserélsz -e benne.
Do You Dream?
-
válasz molnarpeter #12593 üzenetére
Úgy tudom ebben szűrő csere 300e ft-tól indulna, ha nincs gond, akkor egyelőre elég egy olajcsere (esetleg átmosással), ez elvileg 100-120e ft-ból meglenne.
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
hito
nagyúr
Köszi mindenkinek!
molnarpeter: 6 sebességes.
Kickass: köszi, felhívom majd őket.
Ezek alapján én úgy látom, hogy 100-120-ért azért nem érdemes cseréltetni/átmosatni, mert ha pont ezzel tenném tönkre, akkor felújítás 350-400 + a kukába dobott 100-120. Ha nem lenne rizikója az olajcserének, azonnal meglépném, de így hogy 50-50%, hogy azzal adnám meg neki a kegyelemdöfést, szerintem nem érdemes kockáztatni. Persze ha valaki úgy vállalná, hogy ha tisztítás után fel kell újítani akkor a 100-120 olajcsere + tisztítást beszámolja a felújításba, akkor gondolkodás nélkül, de nem hiszem, hogy találnék ilyen őrültet
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
-
hito
nagyúr
válasz FireFox1996 #12596 üzenetére
Persze, tudom, azért írtam hogy nincs ilyen őrült.
Meggondolom még, de nem kizárt, hogy felvállalom a kockázatot.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
TheMarci
addikt
válasz molnarpeter #12599 üzenetére
Egy V70 mk3, 2.4D, 163Le maga az autó, sajnos annyira nem értek hozzá, hogy tudjam, hogy milyen váltó van benne, de ebből hátha kiderül.
Az Ivanicsnál cserélték az olajat benne (ekkor már valószínűleg volt vagy 500K az autóban), majd utána tojt be. Egy Fehérváron levő automataváltós rakta rendbe utána sok pénzért, és ő mondta, hogy jó lenne átmosásos olajcserét csinálni benne időnként.[ Szerkesztve ]
Do You Dream?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs