- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #12751 üzenetére
OK, de ha ez a bigyoka ugy keszulne, hogy 15mm-l, es ez a vege atmeroben nagyobb, mint a furat, es azzal korben feltamaszkodik erre a feluletre egy O gyuruvel, akkor nem lehetne tulhuzni sem, meg nem a menetnel tomitene
csak amikor ezt tizedszerre cserelik, akkor lehet akarki akarmennyire ovatos, ha egyszer a kialakitasa erozaro, es nem alakzarotöbb drón kell ;P
-
gipsztigris
addikt
válasz hobizoli #12752 üzenetére
Ebben igazad van, pont ezért kell nagyon óvatosan bánni vele! Attól a szerelőtől aki nem foglalkozik olasz kocsikkal, pedig nem kell félteni, mert azt sem tudja, hogy létezik ilyen szűrő.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
aktív tag
válasz molnarpeter #12745 üzenetére
Köszönöm az infót.
Egy olyan kérdésem lenne még, hogy melyik váltó a szopó? Benzines 6 fokozatos ? -
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12755 üzenetére
M20, M32*, és 2011. júliusig a C635.
*Ebből is létezik javított verzió 2010-12-től, de gyanítom, a MiTo nem kapta meg, mert a 155 lovas motor kikerült a palettából, az 1.6 dízelnél meg váltottak C635-re.
Viszont az 1-es verzió is upgrade-elhető 2-esre, onnantól nem lesz vele baj. [link] -
flpuovd
csendes tag
Sziasztok,
Fiat Doblo 1.4t-jet (2019) motorrol valakinek tapasztalat? Főleg a megbízhatóság és a fogyasztás érdekelne. Az autó 70% főút (Kisvárda-Nyíregyháza)és 30% városban lenne használva, évi kb 12-15.000km-t, ezért dieselt nem szeretnék.
Köszönöm előre is[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Olvastam itt a topic-ban, hogy sokan alapvetően elégedettek az 1.3-as dízelekkel.
Kinéztem egy Fiat 500L-t, 1.3 dízel...84 lóerős. Ilyet még nem láttam itt....inkább 90 vagy 75 lóerőset.A motorkód 199B4000.... ha ez segít.
Gondolom a 84 lóerő nem szedi fel az aszfaltot 1315kg-al. A 200Nm nem tudom mire elég...de talán fater 1.4 HDi szintjét (68lóerő) hozza....de az csak 968 kg.Most a fogyasztás lenne a lényeg...azzal tuti nincs gond. Kicsit a hatodik fokozat hiánya aggaszt. Mennyire lehet zajos autópálya tempónál.
Valakinek van ezzel a motorral tapasztalata?
Köszönettel,
Dani -
hroberto
veterán
válasz hdanesz #12761 üzenetére
Volt 1.4 HDi-m (Peugeot 206),és 1.3-as Multijet-ből kettő is (Grande Punto 75LE, MiTo 90LE).
A 75 lovas Punto is sokkal dinamikusabb volt mint a HDi 206.
A Punto 5 sebességes volt, de már nem emlékszem sajnos mennyire volt zajos. És az is valószínű, hogy más az 500L váltóáttételezése is.Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
hdanesz
őstag
-
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! Doblo, Scudo, Ducato 1,9D, 1,9TD vagy 2,0 JTD-t keresgélek, lehetőleg a DPF nélkülit, menyire kell fázni tőle? Mennyit bírnak ki ezek a motorok, mert jellemzően 250e km-től fölfele van bennük? Az üzemanyag ellátó rendszer felújítása, adagoló, porlasztócsúcsok, szivattyú, stb felújítása cirka mennyibe fáj, ha egyáltalán van még alkatrész ezekhez? Elnézést ha hülyék a kérdések!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz teleahocipöm #12765 üzenetére
2.0-val keresném, könnyebben indul, kevésbé hajlamos hengerfejesedni, jobb a fogyasztás, mai szerelők már közös nyomócsöves dolgokhoz vannak úgyis szokva. Tartós konstrukció mind, csak találj olyat, amire hajlandóak voltak költeni és nem neked kell az előző tulaj helyett javítgatni dolgokat.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz molnarpeter #12766 üzenetére
Köszi, tehát a 2,0 JTD, ez olasz motor vagy francia, állítólag készült mindkettővel? Kisebb javításokat megoldom, de a diesel üzemanyagrendszerhez szakműhely kell és elég húzós téma. Úgy tervezem, hogy vásárlás előtt átnézetném szervízben, kompresszió + nyomásveszteség mérést kérnék, már ha van aki még csinál ilyet.
-
hobizoli
nagyúr
-
426os
őstag
Megszűnt a huhogásom: egy új vezérlésbe került 15e km és 1 év után.
Érdekes hibajelenség volt, nem tudom, hogy mennyire okozhatott volna problémát, ha nem nyúlunk hozzá. Van, aki szerint sok T-jetnek ilyen a hangja. Nálam vagy csak papíron cserélték le a vezérlést korábban esetleg rosszul rakták össze vagy valóban ad ilyen hangot néhány szett (görgő vagy vízpumpa). Mindenesetre szerintem nem volt normális, és újabb fekete pont a 10. kerületi bagázsnak, amiért anno külön kérésem ellenére is elbagatelizálták ez a dolgot.
Ezen kívül kapott az autó új váltóbowdeneket is, amivel nagyban javult a váltási érzet és könnyebben veszi a sebességeket is..
-
tboldi
nagyúr
Kövi hónapban én is vezcserét tervezek (155 pónis T-Jet, 199A8000). Szerintetek vegyem meg a gyári készletet a fiatalkatreszek.hu-ról, vagy bízzam rájuk? Aftermarket cuccokkal dolgoznak, akikhez vinném, de meg tudom beszélni velük, hogy milyen márkát/minőséget várok el. Legalábbis a Lancia kormányösszekötőjét még meg tudtuk dumálni legutóbb.
szerk.: Másképp fogalmazva van-e annyival jobb a gyári, hogy érdemes legyen nekem bíbelődnöm a beszerzéssel?
[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #12770 üzenetére
Szettben INA-t szoktuk tenni vagy Gates-t, esetleg Contitech, de úgy is jó, hogy Dayco szíj (gyári is ilyen) és mellé INA feszítő és vízpumpa. Dayco szettet került el, mert a feszítője hajlamos szétesni idő előtt!
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12772 üzenetére
És a gyári szettben milyen feszítő és pumpa van, lehet tudni? Vagy zsákbacicmic, és kinek mi jut?
426os:
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12774 üzenetére
Köszi! Most akkor marad a dilemma, a Dayco szetten kívül tulajdonképpen bármi jó.
Mondjuk ja, a gyárival esélyesen nem lehet mellényúlni, valszeg magasabb fokú minőségbiztosítást követelnek meg. A Honda olajszűrőjéből indulok ki, a Purflux gyártja, és a Hondának szánt kékről soha semmi panaszt nem olvastam, míg a saját nevükkel ellátott feketéről egynél többször, hogy szétesett a biztonsági szelep. -
molnarpeter
nagyúr
válasz teleahocipöm #12767 üzenetére
1997 köbcentiset keresd, Bosch befecskendező rendszerrel és részecskeszűrő nélküli változatban bírja a strapát. Évjáratot nem írtál, de az 1956 ccm nem létezett részecskeszűrő nélkül és olajköre gyári hibás, egy rakás hamar elöregedő más tömítéssel egyetemben.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hdanesz #12761 üzenetére
EGR problémák vannak főleg, amit elég tisztítani. Vezérműlánc feszítőjére érdemes vételkor ránézni (deknin van egy kis kémlelő nyílás, kiállást kell mérni), flottában az euro 5-ök sokszor a garanciát sem bírták ki eredeti vezérléssel. Regenerációra érdemes figyelgetni, mert ha egymás után sokszor próbálkozik bármi okból, felhígul az igen csekély olajtöltet, és le tud csapágyasodni extrém esetben (illetve gépről indított kényszer-regen után egyből olajcsere, mindegy mennyi van benne, mondjuk ez típustól független).Hatványozottan érvényes, hogy meghálálja a rendszeres, rövidített ciklussal végzett olajcserét
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12777 üzenetére
Ha lenne rogzitoszerszamom, nekiallnek, de 40-60k Ft egy olyan cuccert, ami 5 evente egyszer kell, annyira nem buli. Meg a klimat is tolteni kell (remelem, csak ennyi a gondja ) + a futomuvet is allittatni akarom, ugyhogy tobb okom van ide elvinni. A munkafelvevos csavo nagy Alfas.
Amugy a Lanciahoz is megvettem az uzemanyagszurot kiszedo kulcsot, aztan csak egyszer volt alkalmam hasznalni, ennel tobbre terveztem vele.
[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
válasz molnarpeter #12778 üzenetére
Azért nem írtam évjáratot, mert részecskeszűrő nélkülit keresnék, hogy ne tetézze a meghibásodási lehetőségeket még az is, állítólag a tisztításuk félmegoldás, hamar eltömődnek megint, gyári új nagyon drága, utángyártott meg ki tudja milyen.
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #12780 üzenetére
Ha csak ezen múlik, akkor 13900-ért is van rögzítő készlet.
Tőlük szoktam venni a rögzítő szetteket, mert az "alsópolcos" készleteik is teljesen jók, a célnak megfelelnek. Van vagy 25 féle készlet otthon, nem törekszem a legdágábbakra.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12783 üzenetére
Wannabe autószerelő volnék, van egy OKJ-m, de sosem dolgoztam a szakmában, csak annyi rutinom van, amennyit a családi flottával foglalkozom otthon. Amiket csináltam már: különböző folyadék és szűrőcserék (gondolom, ez evidens ), fék, lengéscsillapító, rugó, kerékcsapágy, olajteknő, gyertya, szelephézag, kisebb-nagyobb elektromos melók, mint lámpacserék, testkábel, olvadó világításkapcsoló...
Vagy a Jazz-be pl. beiktattam egy oil catch cant is.Mondjuk vezérléscserét sosem csináltam még, a WagonR és a Jazz láncos, vaskos, többsoros mindkettőé, szinte soha nem kell hozzájuk nyúlni, az 1.3 Multijetes Ypsilon meg sajnos tiszavirág-életű volt nálunk, nem érhette meg a lánccserét.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz teleahocipöm #12782 üzenetére
Adagolós, előkamrás 1.9 szívó és turbós motorokat írtad, meg a 2.0 közös nyomócsövest, próbáltam saccolni, de elengedem akkor mondjuk keretet jó lett volna tudni, próbálnék nem 40 típust leírni fölöslegesen. Mindenesetre pár ötlet:
Scudo/Jumpy/Expert 2007- esetén 2.0 120 LE RHK motorkód lenne talán neked való, bár Siemens a rendszer, porlasztó nem a legolcsóbb hozzá ha megkotlik (volt részecskeszűrős 120 lovas is - RHG).
Doblo 2001- 1.9 Multijet 100-105 LE illetve 2006- 1.9 Multijet 120 LE (bár ezt a motort nem írtad) kiváló darab, de nem tudom mi a helyzet a részecskeszűrőt illetően, lehet némelyik piacon megkapta, máshol meg nem, meg évjárat függő stb. korából fakadóan kicsi az esély meglétére, régebbi euro 3-hoz gyakorlatilag nem kellett, újabbik euro 4-nél is vegyes mi kapott és mi nem. Mindenesetre ez, és a következők Bosch CP1, kb legtartósabb magasnyomást használó típusok.
Ducato 2006- 2.3 120-131 LE vagy 2.8 bármikor bármelyik, emellé odaillik az Iveco Daily 2002-2007 2.3 95/116 lóval (alváz miatt magasabb kicsit a koffer alja, emiatt kicsit robusztusabbak általánosságban) és Daily 1997-2007 összes 2.8
Illetve még a régi Scudo és társai, ha már majdnem azzal kezdtük - 2.0 (1997 ccm) 109 LE is a CP1 klubba tartozik. Expertben is volt, de az kicsi ha jól tippelek.
Régi 230-244 Duxikat kihagytam nagyjából, mára a rozsda sokat lepusztított. Újabb Ducato 3.0 motorját meg nem bírják a váltók, némelyiken CP3 van, az is jó lenne alapvetően. Porlasztókba most nem mennék bele, max ha le van szűkítve a lista 1-2 típusra-generációra, jó lenne szolenoidosat keresni, nem piezo-sat. -
hdanesz
őstag
válasz molnarpeter #12779 üzenetére
Köszi szépen! Elvileg az autó előző tulajdonosa két millió ft-ot költött rá az elmúlt egy évben...én azért ezeket fenntartásokkal hallgatom.
Évente 30 ezer km körül megyek, lehet nem is kell nekem annyira dízel.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz molnarpeter #12785 üzenetére
Keret, jó lenne minél olcsóbban megúszni. Évjáratot különösebben nem érdekel, ha jó az állapot. Egyáltalán nem értek a dieselhez, Multijet, JTD, nem tudom mi a különbség, de ami idáig lejött a témában, hogy minél fiatalabb és modernebb, annál hamarabb és több minden romlik el benne. Köszönöm szépen, nagyon sokat segítettél
-
ht42
senior tag
Tudja valaki, hogy a Delta III 1.8 DiT-ben mi a belső átmérője annak a vízcsőnek, ami a termosztáttól megy a fűtőradiátorba? Nekem olajfolyás miatt felpuhult az a cső, nem akarom megvárni, míg eldurran... a gyári cső állítólag 20000 Ft, azt mellőzném.
-
tboldi
nagyúr
29±1 mm-es dugóra, kupakra van valakinek tippje? Tüsszögni akarok.
szerk.: Mankóra, járókeretre való gumitalpat próbáltam már keresni helyben, 1-et találtam is, de lyukas, dugózásra pont nem alkalmas.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12791 üzenetére
Nem férne el: [link]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #12792 üzenetére
Bocsi, nem volt időm szerkeszteni.
Szóval itt egy arasznyi hosszú, hellyel-közzel derékszögű cső lenne, ami a lefújószelepet köti össze a motorburkolattal, ami aztán visszavezeti a szívócsőbe az elengedett levegőt. A videón látható módon szeretném megoldani, hogy a szabadba távozzon, a visszavezetést ledugózni, a blow off-ra meg egy kis szűrő, de ennyit nem költenék rá.
A saját videómon csak leszereltem ezt a csövet egy rövid teszt erejéig.
-
ht42
senior tag
Pálinkás jó reggelt!
Januárban turbó felújításom volt, turbóközepet cseréltek, mert a turbó felhordta az olajat a szívócsőbe. Állítólag kimosták a levegőcsöveket. De ezután pár héttel hosszabb utak után, mikor a turbó jobban igénybe van véve olajfolt van a kocsi alatt, ott ahol a coolerből kijövő vastag fémcső csatlakozik egy másik fémcsőhöz, ami felkanyarodik a műanyag csőhöz. A két csonkot valami drótbilincs vagy mi a túró (bocs nem vagyok szakember) tartja össze, és ott szivárog az olaj.
A képen látható biszbaszt kiszedtem (mi az?)és a lyukban látszik hogy a cső belseje olajsáros. Visszavittem a kocsit, azt mondták a kartergáztól olyan, a szivárgást alul meg tudják szüntetni egy tömítéscserével, majd hívnak, ha megvan a tömítés. Az illető akivel beszéltem megmutatta hol megy be a kartergáz a turbóba, hát az a cső nem az a cső... Persze nem hívtak vissza. Amúgy sem jelentene megoldást, mert annyi olaj kartergázból nem jöhet szerintem, ezenkívül olajsár az átmosott csőben pár hét alatt?
Mit csináljak most?Itt a kerek szelep a kartergázé, gondolom. Ott alulról jön be a kartergáz és jobbra meg balra távozik, vagy hogy van ez? A bal oldali cső a turbóba megy, a jobboldali a szívócsőbe. Ha ott a jobboldaliban menne az olaj, a szívócső aljára úgysem juthatna el, mert a légáramlás a hengerbe hajtja nem? Az olajbeöntő sapkát leszedve semmiféle füst nincs.
Szerintem megint rossz a turbó és a motorolajat hordja fel.
Szóval mit csináljak?
Köszi -
aktív tag
Sziasztok! Még mindig nézegetem a mitókat, és azt szeretném kérdezni érzésre mekkora az eltérés vezetés élménybe a 77-79 lovas 1.4 8v motor és a 95lovas 1.4 16v sima szívó benzines motorok között? Esetleg ehez a 2 höz vezetés élményileg hogy jön még a 1.3JTDm motor?
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12795 üzenetére
Ugyan Lancia Ypsilonba szerelve van összehasonlítási alapom, de a 77 pacis szopóbenzint és a 90 pacis dízelt vezettem. Az utóbbi sokkal rugalmasabb hála a csigabigának, egy-egy előzést könnyebb kivitelezni vele, a szopóbenzinnel jóval előrébb kell gondolkodni, amikor időnként elhagynád a várost.
Erről jut eszembe, MiTóból nem is vezettem olyat, amibe ne lenne turbó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12799 üzenetére
Amivel van bővebb tapasztalatom, és nem csak tesztvezettem, az a már említett 90 pacis dízel a Lancia Ypsilonban, és a 155-ös turbóbenya a MiTóban, az utóbbi bő 2 literrel többet kér ugyanúgy használva. A mosonmagyaróvári forgalomban a Lancia 7-7,5 liter volt, az Alfa 9+, egy balatonfüredi oda-vissza országúton az Ypsilonnal 5,2, a MiTóval 7,55 volt, egy győri trip autópályán 5,6 és 8,3.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen monitort vegyek?
- Cyberpunk 2077
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung LCD és LED TV-k
- Politika
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fotók, videók mobillal
- TCL LCD és LED TV-k
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest