Az elmúlt másfél év eseményei valamelyest új lendületet adtak a táblagépek piacának, több évnyi viszonylagos stagnálás után a 2020 már erős év volt tabletes fronton, azóta folyamatos bővülés volt látható, és még idén nyáron is markáns fejlődésről beszélhettünk, a 2021-es harmadik negyedév azonban kissé megváltoztatta a realitásokat. A Canalys elemzőcég szerint 37,7 millió táblagépet szállítottak le 2021 Q3-ban, ehhez képest a 2020-as Q3 még 44,3 millió példányt jelentett, 15% körüli tehát a visszaesés.
Érdekes módon az Apple ugyanúgy 15,23 millió iPad gépet szállított le, mint tavaly, csak míg tavaly ez a piac 34,4%-át jelentette, mostanra már 40,4%-át jelenti, tehát minden negyedik eladott tablet Apple gyártmány volt a vizsgált három hónapban (július, augusztus, szeptember). Darabszámok tekintetében a Samsung 20%-ot esett vissza, az Amazon 44,5%-ot a Huawei bő 50%-ot, a legnagyobb gyártók közül egyedül a Lenovo, akik minimálisan, 2%-ot erősödni tudtak.
Regionálisan Ázsia csendes-óceáni térségében erősödtek a darabszámok 23%-ot, mindenhol máshol visszaesést tapasztalhatunk, Kínában, Észak-Amerikában, illetve Európában, a Közel-Keleten és Afrikában viszonylag jelentőset, a legkisebb méretű dél-amerikai piacon pedig szerényebbet. A negyedik negyedévben, az év végi ünnepek miatt szokásosan magasabb eladási számokkal lehet kalkulálni, de ha a piac legnagyobb szereplője a chiphiány miatt az iPad-vonal rovásárára gyárt iPhone-okat, akkor talán nem a vevő-, hanem a készlethiány miatt nem tudnak majd felfutni az eladások.