Az iPad dominálja a növekvő tabletpiacot

Tetemes mértékben gyarapodott a táblagépes piac az első negyedévben, aminek az Apple volt a legfőbb haszonélvezője.

Az okostelefonos eladások tavalyi megtorpanása előtt évekkel, a koronavírustól függetlenül visszaesett a tabletek iránti kereslet, ami nem csoda, mert jóformán nem kapni 6"-nél kisebb képátlójú okostelefont, és az AMOLED mobilpanelek elterjedésével is csökkent a nagy képernyős, de korlátozott adatkommunikációjú termékek iránti kereslet. Ez a trend azonban idővel visszafordult, egyre komolyabban rámentek ugyanis a gyártók a szórakozás mellett a produktivitásra, melynek legékesebb példája az Apple M1 chipes iPad Pro, amely laptopos hardvererőt biztosít.


A nyolcadik generációs iPad elképesztően népszerű [+]

Bár ez a modell még nem tolta meg az első negyedéves leszállításokat, a Counterpoint felmérése szerint az Apple így is 33%-kal több iPadet indított útnak január elejétől március végéig, mint egy évvel korábban, 2020 első negyedévéhez képes az egész tablet piac pedig 53%-kal nőtt. A jelentős előrelépésből persze kivette a részét a tavalyi Covid pánik, amikor hirtelen kevesebb óriásképernyő fogyott. A lényeg mindenesetre az, hogy az Apple annyira domináns pozícióban került 37%-os piaci részesedéssel, hogy konkrétan a legnépszerűbb három táblagép is egy-egy iPad: a normál modell, az Air és a Pro, az alapmodell pedig minden eladott almás táblagép 57%-át tette ki.


(forrás: 9to5Mac / Counterpoint) [+]

Erősített éves viszonylatban a Samsung (20%-os részesedés), az Amazon (9%) és a Lenovo is (9%), a Huawei pedig úgyszintén az elmúlt szezon eseményeinek a vesztese, mint telefonjai esetében: tavalyi tabletes részesedését megfelezte (5%). Az Apple és a Samsung nem csak a nevezett márkák kenyerét ette meg: az összes többi gyártó kategóriája tavaly a Counterpointnál a piaci részesedés 30%-át tette ki, és ez visszaesett az idei első negyedében 20%-ra.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Előzmények

Hirdetés