153,5 millió viselhető kütyüt szállítottak le világszerte 2020 utolsó három hónapjában, 27%-os éves növekedést elérve, írja az IDC, éves szinten pedig 444,7 millió darabot, 28,4%-os piaci gyarapodással. Nem nehéz összefüggést találni a nemzetközi egészségügyi vészhelyzet és az egészségfelügyeletben is érdekelt termékek népszerűsége között, a legjobban a dologból tavaly pedig az Apple jött ki: 151,4 millió leszállított ketyerével 35,9%-os növekedést ért el.
Az ezüstérem a Xiaominak jutott 50,7 millió darabbal, de a növekedés szempontjából a Huawei a győztes, a 43,5 millió leszállított készülék ugyanis 50,7%-os éves gyarapodást jelent. A Samsungé a 4. hely (40 millió), a Fitbité pedig az ötödik (12,9 millió), míg az IDC a maradék 146,1 millió gyártóját nem részletezi. A kutatócég ugyanakkor hozzáteszi: igazából nem is az egészségfelügyeleti, hanem a hearables, azaz az okos audioeszközök éve volt 2020, ezek ugyanis tavaly már az egész kütyüpiac 64,2%-át tették ki, míg az okosórák a 24,1%-át. Így aztán az IDC-nél egy 444,7 milliós kalapba tartozik a legdrágább Apple vagy Garmin óra és egy filléres Xiaomi true wireless füles, ami azért két merőben eltérő termékfajta.