Ismét leállhat a Samsung Galaxy Note7 forgalmazása

A biztonságosnak minősített Note7 készülékekkel felmerülő problémák miatt az amerikai szolgáltatók sorra függesztik fel a készülék értékesítését.

Az amerikai szolgáltatók sorra függesztik fel a Samsung Galaxy Note7 forgalmazását, kezdve az AT&T-vel, akik a The Vergenek erősítették meg hivatalos közleményben az értesülést. A biztonságosnak bélyegzett cserekészülékek vonatkozásában felmerült problémák miatt a szolgáltató eltávolította a kínálatból a kérdéses készüléktípust és egyéb alternatívákat kínál a már zöld akkus Note7 tulajoknak is.

Hirdetés

Az AT&T lépését a T-Mobile, valamint a legnagyobb amerikai szolgáltató, a Verizon is kevés késlekedéssel, de követte. A Verizon megerősítette, hogy a Note7-et visszahívták, így a csereprogramot is szüneteltetik, a vásárlók kénytelenek más készüléket választani. A Verizon hivatalos tájékoztatása szerint a Samsung együttműködik a helyi fogyasztóvédelmi hatósággal az új Note7 készülékeket érintő biztonsági problémák kivizsgálásában, az eredmények feltárásáig leállították a csereprogramot, valamint a phablet árusítását. A Galaxy Note7 minden formában kikerült a kínálatból.

Forrás: CNN
Forrás: CNN [+]

A koreai Yonhap News Agency meg nem nevezett samsungos forrásból szerzett értesülései szerint a Samsung ideiglenesen leállítja a Galaxy Note7 gyártását. A forrás felfedte, hogy a dél-koreai, amerikai és kínai fogyasztóvédelemmel való egyeztetést követően szüntették be a készülék előállítását, többek között abban a vietnami üzemben is, ahol a nemzetközi forgalomba szánt szállítmányok készültek. Ezidáig a Samsung hivatalosan nem reagált a Yonhap értesüléseire.

Mindeközben újabb eset került megörökítésre, amely szintén azt indítványozza, hogy biztonságosnak minősített Note7 készülék okozott komoly problémákat, ezúttal egy dél-koreai gyorsétteremben. A mait megelőzően a tegnap nyilvánosságra hozott eset volt elvileg a harmadik olyan incidens, amelynek során egy nicholasville-i férfi tulajdonában lévő új szériás Note7 gyulladt ki Kentuckyban. A gyártó a Southwest Airlines 994 járatán történt eseményeket kizárólag a készülék visszaszerzése és vizsgálata után kívánta kommentálni. A minnesotai esetre ugyanakkor nem reflektált. Tovább nehezíti a gyártó helyzetét, hogy a kentukcy-i eset kapcsán véletlenül a kigyulladt telefon tulajdonosa kapott félreérthetetlen üzenetet a Samsung valamely alkalmazottjától, ami arra enged következtetni, hogy szándékosan hallgatnak az ügyben.

A Samsung vietnámi gyára
A Samsung vietnámi gyára [+]

Az eddigiekkel kapcsolatban elküldtük kérdéseinket a Samsung felé. Nem mindenre kaptunk választ, az amerikai esetekre reagálva a Samsung megérti azt az aggodalmat, amit a szolgáltatók és vásárlók éreznek most, hogy újabb kérdések merültek fel az újonnan kiadott Note7 cseretelefonokkal kapcsolatban. Mi továbbra is mindent megteszünk az eset gyors kivizsgálása érdekében, hogy megtaláljuk, mi volt a kiváltó ok, és a lehető leghamarabb nyilvánosságra hozzuk az eredményeket. Szoros kapcsolatot tartunk a CPSC-vel (U.S. Consumer Product Safety Commissiona) a vizsgálat ideje alatt. Ha azt a következtetést vonjuk le, hogy újabb biztonsági probléma adódott, akkor a CPSC-vel közösen azonnali lépéseket fogunk tenni a helyzet kezelésére. Biztosítani szeretnénk vásárlóinkat, hogy minden bejelentést komolyan veszünk és nagyra értékeljük türelmüket, mialatt mi a helyzet mielőbbi megoldásán dolgozunk.

Az európai forgalmazás kapcsán pedig ezt írták: Számunkra vásárlóink biztonsága a legfontosabb. Az összes szabályozó testületet, intézményt és szervezetet megkeressük és együttműködünk velük, hogy biztosan tudomást szerezzenek a Note7-es készüléket érintő legfrissebb információkról. Azon vásárlóinkat, akiknek a készüléke érintett a készülékcsere programban, továbbra is arra kérjük, kapcsolják ki a Note7-esüket és a lehető leghamarabb vigyék vissza oda, ahol vásárolták. Ha valaki nem biztos benne, hogy cserére szorul-e a telefonja, javasoljuk, hogy lépjen kapcsolatba a Samsung vevőszolgálatával a 06-80-726-78-64-es telefonszámon. A Galaxy Note7 Csereprogrammal kapcsolatban minden további információ megtalálható ezen az oldalon: http://www.samsung.com/hu/note7exchange/

Ezeket mi magunk is meg tudtuk volna írni a Samsung helyett... nem kaptunk választ arra a kérdésünkre, hogy leállt-e a gyártás, hogy tényleg megpróbálták-e elkenni az egyik esetet, hogy megint az SDI által gyártott telepekkel van-e a gond (ha van), hogy milyen belső vizsgálatok indultak és azok milyen eredménnyel jártak és továbbra sem tudni, hogy a Samsung miképp próbálja majd kárpótolni azokat a Note7 vásárlókat, akik egy csúcskategóriás telefont vettek ennek megfelelő összegért és a gyártó arra kéri őket, hogy tartsák a telefonjaikat kikapcsolva.

A Note6 kimaradt, hetes sorszámmal futott be a Note5 utódja

Az biztos, hogy nehéz elképzelni annál nagyobb hitelvesztést, amit egy problémára adott válasz által generált újabb probléma okoz(hat). Korábban a Bloomberg publikált egy elemzést, mely szerint a Note7-tel kapcsolatos problémák mögött a koreai vállalati kultúra sajátos felépítéséből fakadó szervezeti összevisszaság, illetve a terméktesztelési idő drasztikus lerövidítése állt annak érdekében, hogy a Note7-tel meg tudják előzni az iPhone 7 Plus bejelentését. A Samsung ezeket sem kommentálta.


[+]

Annyi bizonyos, hogy a koreai cég megpróbált gyorsan és anyagi veszteséget is elszenvedve minél korrektebb reakciót adni a Note7 akkumulátoros problémáira. Ha nem is ment ez zökkenőmentesen, de a lehetőségekhez mérten igyekeztek reagálni a helyzetre, ezzel persze további táptalajt adtak a Samsung okostelefonok hibáival kapcsolatos hírek számára, noha nem okvetlenül minden ilyen eset kapcsán a gyártó a hibás. Mindazonáltal nem vehetik félvállról a felhasználói visszajelzéseket a történtek után, de nagyon nehéz lesz visszaállítani a Note7 megtépázott renoméját, ha egyáltalán lehetséges.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés