HMD blog: Szoftverfrissítés távolról, háztól-házig szerviz közelről

A Nokia telefonok terméktámogatása széleskörű, megbízhatóságukat pedig a Counterpoint Research is elismeri.

Jogos elvárás, hogy egy telefon legyen megbízható, időtálló, és mivel a meglévő hardver dinamikusan változó szoftvereket és alkalmazásokat futtat, a frissítések se maradjanak el. Első HMD blogunkban körbejártuk, miért volt remek választás a Nokia okostelefonok gyártójának részéről, hogy nem csak az Android operációs rendszer, hanem annak vegytiszta változata mellett tette le a voksát, a letisztult, sallangmentes felület mellé két év rendszerszintű és három éves biztonsági frissítési ciklus vállalva.


[+]

Androidos márka és márka ilyen szempontok alapján ugyanis összevethető, és pár üzleti célú Enterprise Recommended ajánlás után a Google részéről a Counterpoint Research kutatócég is úgy találta, hogy ha frissítésekről van szó, a HMD Global Oy csapata a legszorgalmasabb márkák között van, és szépen gyűlik a már Android 11-et futtató Nokia mobilok sora.

A Counterpoint a generációs rendszerfrissítések és a biztonsági hibajavító csomagok rendszeres közzététele mellett elismerésben részesítette ezen telefonokat jófajta összeszerelési minőségük miatt is, hiszen a készülékek szoftveres egészsége mellett az is fontos, hogy hosszútávon, rendszeres használat és kiadós külső behatások után is egyben maradjanak, ne romoljanak el és ne kezdjenek zavaró hibák felbukkanni.

A gyártók rangsorolása a felhasználói bizalom szemszögéből
A gyártók rangsorolása a felhasználói bizalom szemszögéből [+]

A kutatócég szerint a Nokia okostelefonok a szívósság, a komolyabb fizikai nyomás, a szorítás, a leejtés, a hősokk, az anyagfáradás, a karcolódás és a nedvesség, illetve a folyadékok áldatlan hatása ellenében is jobban teljesítenek az ipari átlagnál, ergo kisebb az esélye, hogy szervizelni kell, ám a HMD Global ebben is az élen kíván járni ingyenes háztól-házig garanciájával Magyarországon, a készülékek garanciális időszaka alatt. A kiszálló javítás egyébként ennek lehelte után is kérhető, ilyenkor a vállalat a tulajdonosnak árajánlatot tesz. A háztól-házig szolgáltatás az okostelefonok mellett a hagyományos, KaiOS rendszerű nyomógombos készülékekre is vonatkozik, a következő lépéseket követve.

A Counterpoint az anyaghasználat és az összeszerelés oldaláról is előnyösnek találta a Nokia telefonokat
A Counterpoint az anyaghasználat és az összeszerelés oldaláról is előnyösnek találta a Nokia telefonokat [+]

Ide kattintva választatja ki a tulajdonos a szervizelésre szánt készülék típusát, majd a fennálló hiba kulcsszavaira rákereshet, esetleg azt egy általános listából kiválaszthatja. Legyen szó többek között az akkumulátorról és a töltésről, a kijelzőről és más hardveres komponensekről, a szoftverfelületről és az alkalmazásokról, a hívást, a fényképezést vagy a hangerőt érintő problémákról, esetleg a készülék sérülését érintő esetekről, avagy kapcsolódó kiegészítők gondjairól. Első körben kapunk néhány hasznos tanácsot, hátha gyógyírként szolgálnak – ha nem, az adott telefon beállításai közt rákeresve vagy a csomagolásról leolvasva be kell tápláljuk a(z egyik) IMEI kódot. Miután ezt és a termék garanciára való jogosultságát ellenőrizte a rendszer, megadhatjuk címünket és elérhetőségünket, hogy a kért időpontban a futár elszállítsa tőlünk a készüléket szervizelésre.

A Nokia terméktámogatási oldala tanácsokkal és a háztól-házik szervizszolgáltatás kiválasztásával
A Nokia terméktámogatási oldala tanácsokkal és a háztól-házik szervizszolgáltatás kiválasztásával [+]

A folyamat végigkövethető egy kapott kód segítségével az interneten, a Nokia Care Center munkatársai pedig hozzáértő kezekkel hárítják el a fennálló hibákat és problémákat, mielőtt a futár a bevizsgált, megjavított, frissített terméket visszahozza. Mint mindig, a HMD Global kétéves jótállást vállal hivatalos forgalomban lévő termékeire Magyarországon, illetve az X széria esetében három évest. A Nokia 5.4 óta pedig minden okostelefon kijelzőjéhez fóliát is mellékelnek.


[+]

Azért akad pár tanács, amit a szervizbe való küldés előtt mindenképp fogadjunk meg. Először is: frissítsük a készülék rendszerét és szoftvereit, hátha ez megoldja a gondokat. Ha nem, mentsük az összes személyes adatunkat, majd miután jelszavainkat és biometrikus védelmünket eltávolítottuk a telefonról, kérjük a személyes adatok törlését, vagyis a gyártói állapotba való visszaállítást. Fontos: ez minden létező adatot töröl a telefonról! Ha ez megvan, csomagoljuk be a kütyüt gondosan, hogy út közben ne sérülhessen meg, kiegészítőt, kábelt, tokot nem kell a futárral visszaküldeni. És persze, ami a legfontosabb: ne felejtsük SIM és microSD kártyáinkat kivenni a készülékből. További részletekről és a pontos szolgáltatási feltételekről itt lehet részletesen olvasni.

Azóta történt