Hirdetés

HMD blog: A terméktámogatás és fenntarthatóság kéz a kézben jár

A Nokia X-szériás újdonságai ötven fizikai teszten estek át és szoftvertámogatásuk három évre szól.

Ha az ember jól választ telefont, akkor a bekapcsolás pillanatától fürge, sallangmentes, remekül használható és érzésre is jól egyberakott készülék fogadja, ám két faktor is ellene dolgozik. Idővel az összeszerelésnél használt anyagok és a hardveres komponensek elfáradnak, a technológiai fejlődés miatt pedig egy adott pillanatban új és gyors mobil egy három évvel később érkező társához képest lomhának tűnhet.


[+]

A HMD Global ugyanakkor odafigyel, hogy Nokia fémjelzésű mobilportfóliója állja az sarat hosszú idő után is, és ahogy arról korábban beszámoltunk: a Counterpoint Research elemzőcég elismeri a márka többéves szoftvertámogatását és összeszerelésre fordított extra energiáját. Ha mégis szervizelésre lenne szükség, itt részleteztük a HMD ingyenes, háztól-házig járó garanciát.


[+]

Bár sokan cserélik egy-két évente, vagy gyakrabban mobiljukat, fontos, hogy egy telefon több esztendő után is kiszolgálja első, második, harmadik tulajdonosát ahelyett, hogy a kukában landolna – fontos egyébként, hogy elektronikai eszközeinket életciklusuk végén megfelelő helyre juttassuk el, ahol az akkumulátor nem okozhat galibákat. A fenntarthatóság zászlaja alatt a HMD mostantól még inkább rámegy, hogy telefonjai kifogjanak az idő vasfogán: a Nokia X-széria, beleértve a nemrég bemutatott X10 és X20 okostelefonokat, a hároméves garanciát, rendszerfrissítéseket és biztonsági hibajavításokat kapnak.


[+]

Az Android One és a hasonlóan vegytiszta rendszer előnye egyébként az, hogy a telefonok szoftveres okokból nem lassulnak idővel (ezért egyébként is inkább a komponenseket és a megtelt tárhelyet lehet okolni), mindazonáltal a HMD felmérése szerint sokan meglepően óvakodnak egy-egy frissítés telepítésétől, pedig 100-ból 79 megkérdezettnek fontos szempont a mobilok biztonsága vásárlás előtt, és ha megbízhatót választ, nyugodtan telepítheti a vezetékmentes csomagokat. Ennek ellenére 25% legalább két hetet gondolkodik a frissítésen, 31% nincs tisztában, hogy mobilja a legújabb biztonsági hibajavító pakkokat telepítette-e, 40% pedig le se tölti, hiába érkezik meg a vonatkozó értesítés.

Közülük 40% nem hisz abban, hogy a frissítés bármin javítana, pedig a szoftveres világban bármikor felbukkanhatnak javításra szoruló biztonsági hézagok, és az efféle havi csomagokban a Nokiák az élen járnak. 14% attól tart, hogy a hibajavítás lelassítja a telefont, 11% szerint elavulhat tőle a zsebokos, 9% szerint túl sok helyet foglal a csomag a mobilon, 4% szerint pedig az még meg is sérülhet tőle. Ezek egyikétől sem kell tartani: bátran és azonnal telepíthetjük a biztonsági hibajavító csomagokat és a megbízható márkák rendszerfrissítéseit.


[+]

Mennyire fontos a külső-belső kitartás? Az európai mobilhasználók naponta átlagosan 163 alkalommal nyúlnak mobiljukhoz, és heti 17 óra 30 percet merednek a képernyőre, ami 84%-os növekedést jelent tíz év alatt. Az öt legnépszerűbb használati mód a böngészés, a közösségi felületek elérése, a zenehallgatás, a játék és az üzenetküldés, egyébként pedig a megkérdezettek 57%-a vásárolt már mobilról, 72% követi rajta keresztül anyagi helyzetét, 61% monitorozza vele egészségét és testmozgását, valamint 60% fizet okostelefonnal.


[+]

Talán ezért, és persze az új funkciók és kamerák miatt is gyakrabban vált az európai mobilhasználó telefont két és fél évnél, és csak 27%-a használja ugyanazt a modellt három év leteltével. Pedig a megkérdezettek azt válaszolták, hogy szívesen megtartanák a telót hosszabb ideig, ha a jó teljesítmény is megmarad, és ebben mindenképpen segíthetnek a frissítések, illetve a tárhely megfelelő kezelése (értsd: egy részének szabadon hagyása), ami már a felhasználó feladata.


[+]

Szerencsére ma már a vásárlók 55%-ának szempont a fenntarthatóság és 48% aggódik a felesleges elektronikai hulladék felhalmozásától, és mivel valószínűleg mindenkinél tucatszámra hever otthon a töltőfej, a HMD Global is meglépte az e-szemét elleni lépést, és a kisebb környezetterhelés érdekében kihagyta az X10 és az X20 csomagolásából a fülest és az adaptert. Garantálja ellenben az Android 11 után a két készülék az Android 12, 13 és 14 frissítést.


[+]

Az adapter kihagyása nyilván népszerűtlen döntés, de hát ugyebár a belső égésű motorok hosszútávú betiltása is az, és tény: hogy tudatosabbá kell válnia a fogyasztóknak a mainál is súlyosabb elektronikai környezetszennyezés elkerülésére. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség szerint amúgy, ha a ma jellemzőnél mindenki még egy évvel tovább megtartaná mobiltelefonját, 2030-ig ez akkora nettó környezetvédelmi előnnyel járna, mint ha kétmillió károsanyag-kibocsátó járművet leradíroznának az utakról.


[+]

Arról, hogy a HMD Global telefonjai több év múlva is hibátlan használatot biztosítsanak, az X széria hároméves garanciája és frissítése mellett 50 külsődleges teszt teljesítése gondolkodik, a képen látható, számos gyötrést túlélve – ezen követelmények amúgy Nokia Standard Product Requirement néven futnak. Az X10 és X20 csomagolása pedig rejt egy bónuszt: a mellékelt tok nem csak megvédi a két phabletet a kisebb ütésektől és az esetleges törésből adódó leselejtezéstől és e-szemét kialakulásától, a dobozolt tartozék lebomló anyagból készült. Az efféle törekvéseket mi is támogatjuk, a HMD Global pedig több évig a felhasználó mellett áll, hogy ne érezze a mobilváltás szükségszerűségét.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Előzmények