Egyre csak nő az Apple árdominanciája

A Samsung viszont nem tudta teljesíteni idei csúcsmobilos céljait.

Hirdetés

A legkülönfélébb nehézségek nyomják rá a bélyegét a mobilpiacra: 2020-ban a koronavírus, 2021-ben az ellátási nehézségek, idén pedig a világ egy részén az infláció, másutt pedig az egészségügyi vészhelyzet éreztette negatív hatását, és nyakunkon az új kihívásokat jelentő a recesszió. Az Apple-t mintha ez meg se hatotta volna: lehet, hogy Mini és Plus készülékei nem fogynak olyan jól, a többi viszont igen, és úgy beleemelt Cupertino az áraiba, hogy bevételei a harmadik negyedéven 7%-kal nőttek éves viszonylatban. Az egész mobilpiac teljes árbevételének 42%-áért az iPhone-ok felelnek, írja a Counterpoint Research, és csak ez után következik csak az Apple még nagyobb előnye nyereségességben.

A mobilpiaci árbevétel százalékos eloszlása 2021 és 2022 harmadik negyedévében
A mobilpiaci árbevétel százalékos eloszlása 2021 és 2022 harmadik negyedévében (forrás: Counterpoint Research) [+]

Ezzel szemben a Samsung még örülhet, hogy a harmadik negyedévben alig esett vissza az árbevétele, továbbra is a iPhone-ok felét hozva. A koreai FN News ugyanakkor megjegyzi: továbbra is az alacsonyabb árfekvésű Galaxyk fogynak igazán jól, és a Samsungnak nem jött össze idén sem 30 millió darab Galaxy S22 szériás telefon értékesítése, sem pedig olyan sok Z Flip4-é, mint amennyire az előd sikere után számítottak. Az előbbi legfőbb oka a chipek és a Game of Service körüli botrány, az utóbbié pedig a mit sem változó dizájn lehet, a hajlítható piac ugyanis rendkívül trendérzékeny. Így lehet, hogy bár drágábbak a Samsung telefonok idén, mint tavaly, míg az iPhone-ok átlagos vételára 7%-kal nőtt, a Galaxy mobiloké csak 2-vel.

Két háttérben futó app is megjelenhet a dinamikus szigeten
Remek és méregdrága készülékeivel még nagyobb lett az Apple piaci előnye [+]

A harmadik negyedév nagy vesztese ugyanakkor a BBK Electronics volt, a Kínában elmélyülő válság, akkor még kitartó lezárások és a kapcsolódó tüntetéshullám miatt: a vizsgált időszakban az Oppo árbevétele éves szinten 27%-ot, a Vivóé pedig 43%-ot zuhant. Ha ez sem volna elég, a totális zárásra a kommunista állam totális nyitással válaszolt, kontrollálatlanul elszabadult koronavírussal, úgyhogy az évadzárás és 2023 nyitánya sem lesz felhőtlen, pedig az igazi gazdasági kihívások csak ez után érkeznek.

Előzmények

Hirdetés