Átlagosan 5,4 darab kiegészítővel használjuk a mobilokat

A készülék egy dolog, de kell hozzá még ez, meg az. És ez szemmel láthatóan nem merül ki a tok-fólia duóban.

Az egyik legnagyobb magyar elektronikai áruház és a Cellect által végzett, 1000 fős, nem reprezentatív felmérés szerint egy átlagos júzer összesen 5,4 kiegészítővel rendelkezik a mobilon kívül. A tok valószínűleg evidens, a Media Markt adatai alapján tízből tíz ember rendelkezik valamilyen mobilöltözékkel, és tízből nyolc ember tesz fóliát a kijelzőre. De ez még mindig csak kettő.

Hirdetés

Már lehet kapni biológiailag lebomló tokokat is.Már lehet kapni biológiailag lebomló tokokat is. Már lehet kapni biológiailag lebomló tokokat is.

A harmadik jellemző plusz kütyü a töltő (vezetékes vagy vezetékmentes), ami azért érdekes, mert eddig azért csak odapakolták a gyártók a készülék mellé, igaz, gyakran nem a készülék teljesítményét maradéktalanul kihasználó megoldást, meg amúgy sem árt, ha van tartalék vagy több lehetőség tölteni, a vezetékmentes tápellátásról pedig eddig is magunknak kell gondoskodni.


[+]

A negyedik termék, amit ezek szerint előbb-utóbb a kosárba teszünk, az a fülhallgató, amit mostanra jellemzően vezetékmentes formában szerzünk be, illetve az aktivitásmérő és okosóra, ami ugyan nem létszükséglet, de világpiaci szinten is szignifikánsan megnőtt a kereslet a termékkategória iránt. A karácsonyi időszakban a férfiak és nők körében is a top háromban szerepelt egy ilyen kütyü a kívánságlistán.

A töltőfejekre garantáltan tovább fog nőni a kereslet.
A töltőfejekre garantáltan tovább fog nőni a kereslet.

A tartozékok kiválasztásakor és vásárlásakor egyébként érdekes módon nem a márka a legmeghatározóbb tényező az ár (86%) után, hanem a praktikum (55%), majd pedig a környezetvédelmi megfontolások (33%) dominálnak. Papíron legalábbis biztosan. A brand (30%) és az adott termék ajánlott volta (23%) csak a negyedik és ötödik szempont. A számok tehát azt mutatják, hogy a felmérésben részt vevő összes válaszadónak van legalább négy, mobiltelefonnal kapcsolatos vagy ahhoz kapcsolódó holmija (tok, fólia, fülhallgató, valamilyen töltő és aktivitásmérő). A statisztikát amúgy a 18-24 év közötti korosztály húzza fel, átlag 6 tartozékkal, míg a 61 év felettiek jellemzően ötnél kevesebb extra kütyüt vásárolnak a készülékhez.

Hirdetés

Előzmények

  • Beindult az úgynevezett rúzs-effektus?

    A hordható okoseszközök piaca megállíthatatlanul nő, a kialakult gazdasági helyzet fokozta a fogyasztói igényeket.

  • Tokkal, vonóval

    Hiába növekszik a hordható és vezetékmentes eszközök iránti kereslet, a kiegészítők piaca is meg fogja érezni a recessziót.

Hirdetés