A Nokia elnöke a cég stratégiájáról beszélt

Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnök-vezérigazgatója a vállalat jövőbeli stratégiájáról beszélt. A cégvezető szerint a Nokia alapjaiban változtatja meg üzleti modelljét, mely révén nem csak a cég, hanem az iparág is jelentős mértékben átalakul. A mobil üzletág résztvevői most már nem csak egymással, hanem a PC és Internetes iparággal is szembe kell hogy nézzenek és ebben az erős versenyhelyzetben csak ellenállhatatlan megoldásokkal lehet sikereket elérni. A Nokia már 2008-ban megerősítette vezető helyét a készülékek piacán, ám egyre fontosabb szerepet kaptak a szolgáltatások, melyek közül a navigáció, zene, kommunikáció, média és a játékok a legfontosabbak a cég száméra.

A Nokia egyértelmű stratégiája, hogy a magas minőséget képviselő termékeket egyedi szolgáltatásokkal kombinálja, mely tovább fokozhatja az ügyfelek elégedettségét. Kallasvuo kiemelte, hogy a legtöbben akik Nokia modelleket választanak továbbra is a Nokia ügyfelei maradnak, és a konkurens gyártóknál kétszer magasabb, 2007 óta fokozatosan növekedő 55 százalékos vásárlói-hűségindex is jól alátámasztja, hogy a cég stratégiája jó úton halad. A Nokia 5800 XpressMusic vártnál sokkal nagyobb sikere, mely jelenleg a teljes érintőkijelzős eladások 20 százalékát teszi ki jól reprezentálja a piac igényeit. Az készülék a Comes With Music szolgáltatásával kombinálva pedig korlátlan szórakozást jelenthet a zene szerelmeseinek.

A Symbian operációs rendszer továbbra is a legszélesebb körben felhasznált okostelefon platform, mely a jövőben egyre olcsóbb modellekben is debütálni fog. Az új, elérhető árú termékvonalak bevezetésével a Nokia tágítani kívánja az okostelefonok piacát, valamint újabb területeket kíván meghódítani a Symbian platform számára. Kallasvuo szerint a megváltozott piaci helyzetben a siker eléréséhez átalakulásra van szükség, melyhez szakítani kell a konvenciókkal. A cégvezető rávilágított, hogy a Nokia nem egyedül kívánja mindezt megvalósítani, hanem bizonyos esetekben versenytársakkal együttműködve, új piaci szereplőkkel illetve régebbi partnerekkel másképp együttműködve lehet csak sikereket elérni, melynek kulcsa a szolgáltatókkal és partnerekkel való szoros együttműködés, melyek új kapcsolatokkal bővülnek.

A Nokia nem kíván rövidtávú költséglefaragásokat eszközölni, bizonyos részlegek felszámolásával, ugyanakkor a cég alapjaiban történő, hosszútávú belső szerkezeti átalakulása, a munkamódszer megváltoztatása és a cég piaci igényekhez igazodó méretének elérése hosszútávú megtakarításokat jelent. A finn óriás a jövőben is komoly összegeket kíván befektetni új megoldások kutatására, miközben a fejlesztések sebességnek növelése is sarkalatos kérdés a felgyorsult világban. Kallasvuo szerint a jövőben egyre nagyobb szerepet kapnak majd az igazi multimédiás számítógépekké alakuló telefonok, melyek járulékos szolgáltatásait is egyre gyakrabban veszik majd igénybe a felhasználók.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés