Hiába a QHD-s Infinity Display panel és a Galaxy S8 570 ppi-s képpontsűrűsége, az eddig legnagyobb felbontású Samsung telefont a Gear VR-ba csúsztatva és a fejre véve még mindig látni az egyes képpontokat (ha épp rájuk koncentrál az ember, és nem épp zombit irt). Nagyon messze van még a két szemre vetített világ a tűélestől, és sokan ezért érezhetnek émelygést hosszabb VR-játék, vagy csak az agy számára nehezen dekódolható demók láttán (pl. hullámvasút-lovaglás a kanapén ülve).
A legfrissebb, kontrollert kapott Gear VR még a Galaxy csúcsmobilok hardverére és megjelenítőjére hagyatkozik [+]
A Sony Xperia XZ Premium már 806 ppi-s, 4K felbontású panelt kapott (bár VR-szemüveget nem), koreai sajtóértesülések szerint a jövő önálló, azaz saját hardverrel és kijelzővel szerelt Gear VR eszközei ennél is sokkal nagyobb képpontsűrűségre válthatnak. A Naver úgy hallotta belső forrásoktól, hogy a Samsung 2000 ppi-s VR-megjelenítőn dolgozik, ami már olyan mértékű (alternatív, virtuális) realitást jelenítene meg, ami kiküszöbölné a fenti kellemetlenségeket. Mindenképpen segítség lehet az OLED paneltechnológia, ami a publikáció szerint ezerszer gyorsabb válaszidőre képes egy hagyományos LCD-nél. A piaci megjelenés kapcsán már szűkszavúbbak a hírek, a SamMobile mindenesetre nem tartja kizártnak, hogy a saját hardverrel szerelt Gear VR jövőre, a Galaxy S9 premierjével egy időben fut majd be.
A KIPRIS-nél benyújtott formatervezési minta (forrás: KIPRIS) [+]
Mindeközben a Samsung benyújtott egy formatervezési mintát a KIPRIS-nél (Korea Intellectual Property Rights Information Service), ami más oldalról fejlesztené a Gear VR-t. A szkeccsek alapján úgy tűnik, a headseten elhelyezett nyomásérzékelő pontok segítenék elő a viselő felismerését felszíjazáskor, nyilván más felhasználó más fejformája alapján. A szabadalmi kérelem még vizsgálat alatt áll, a SamMobile ugyanakkor túl sok reményt nem fűz az effajta „biometrikus azonosításhoz".