2021 végéhez közeledve érdemes visszanézni az év legnagyobb eseményeire, 2021 legjobb vételeire, és persze érdekes statisztikákra is, ez utóbbiak közül a SensorTower szolgáltat egy elég érdekes adagot.
A legnépszerűbb mobiljátékok 2021-ben [+]
Felméréseik megmutatják, mennyit költöttek a felhasználók a mobilkalmazásaikra, ha beleszámoljuk azok vételárát, illetve a Google és az Apple rendszerein keresztül történő fizetős feliratkozásokat, prémium funkciókat. Az eredmény egészen meglepő, 130 milliárd dollár világszerte, ami nem csupán ép ésszel felfoghatatlan nagyságrendű összeg, de még 20%-kal több is, mint tavaly ilyenkor.
Sokat költöttünk idén alkalmazásokra [+]
Jól látható, hogy az App Store idén is kategóriákkal nagyobb forgalmat generált, mint a Google Play Áruház, százalékosan viszont az Android-felhasználók voltak aktívabbak 2021-ben, 47,9 milliárd dolláros forgalommal 23,5%-ot ugrottak fel a tavalyihoz képest, iOS-en pedig a 85,1 milliárdos forgalom 17,7%-os fejlődést jelent a 2020-as számokkal szemben. Összességében 19,7% az előrelépés a 2020-ashoz képest idén. Bele se gondoljunk, hogy az online áruházak tulajdonosainak jutaléka mekkora összegre rúghat.
Óriásit ment idén a TikTok, ha platformfüggetlenül nézzük a letöltéseket, első helyre került a kínai videomegosztó szolgáltatás, és csak ezután jönnek a Meta-féle Facebook, Instagram, WhatsApp és Messenger szolgáltatások. A top 10-be belefért a Telegram, a Snapchat, a Zoom, a CapCut és a Spotify is.
Érdekesség, hogy a Play Áruház felhasználók körében kevésbé népszerű a TikTok, viszont ne feledjük, hogy Androidon belül a Google áruházának nem akkora a területi lefedettsége, mint az App Store-nak, ez is okozhat különbségeket. Az Apple-felhasználók egy része azonban vélhetően nem elégedett néhány gyári szolgáltatással, hiszen nem csak a Zoom, de még a Google Maps és a Gmail is ott van az Apple áruházának top 10-ében.