Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cuco

    tag

    Üdv mindenkinek!

    Örülök, hogy felfedeztem ezt a topicot, pláne annak, hogy sok hozzászóló
    maga is bütyköl, így rendelkezik konkrét gyakorlati ismeretekkel.

    Erősen gondolkozom én is egy(?) ilyen régi vágású klasszikus beszerzésén,
    csak sajnos úgy vagyok a régebbi Mercikkel, mint Gombóc Artúr a csokikkal...
    Hisz szólnak "észérvek" a W123 2.4D, W126 5.0 SEL/SEC (W116 6.9 ;] ),
    W201 2.0 karbis, benzin-gázos igásló és egy rövid katonai G mellett is.

    Mivel (még) nem nyertem a lottón, le kéne redukálni az elképzeléseim, ebben
    sokat segítene, ha meg tudná valaki mondani, hogy meddig (idő-motor típus)
    gyártottak un. "hüvelyes" motorokat?
    Egy 1977-es Liener könyvben még mindegyik robbantott ábrán olyannak tűntek,
    ezért gondolom valamikor később jött a csodabevonat az alumínium hengerfalra.

    Valakinek, valami ötlete? :F

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz qdak #5120 üzenetére

    Bocs hogy beleszólok, de a fotón én 4-es automatát látok.
    A szövegben 5-ről írnak, de szerintem 4+1hátra=5-re gondoltak.
    Fokozatok leírása terén (pláne ha az autó eladó) nem először
    találkozom ezzel a "logikával", biztos véletlenül. ;)

    Ha érdekel, biztos lehetne találni W140-es 5-ös automatát bontóból,
    ráadásul a 400 lovas 600-as váltója talán még masszívabb is.

  • Cuco

    tag

    válasz Batman2 #5133 üzenetére

    Szia, és köszönöm kimerítő válaszod!

    W123 benzin? :F Számomra 2,4D-vel a legendás 1 millió km-es modellt
    jelenti. Valahogy sose jut eszembe, hogy van benyás verzsöne is...
    Bár ha jobban belegondolok, a 2,3-as elgázosítva nem is rossz ötlet. Azonban
    rémlik valami olyan probléma, hogy ennek a motornak a (mechanikus?)
    befecskendezője meghal a gázüzemtől mert nincs benzin áramlás, persze így
    is elketyeghet jó darabig.
    Egyébként a régi G-k -tudtommal- motorikusan a W123-asnak feleltek meg.

    W126-ról egyetértünk, elegáns formájú -bár, ha sokáig nézem, a W116-is azzá
    válik- a belső tere full-bőr esetén meseszép, bár nekem még a W123 belseje is
    nagyon bejön, természetesen MBtex-el. :K Ezeknek a kocsiknak még volt
    stílusuk, minden az volt aminek látszott: a bőr bőr, a fa fa, és a fém fém, nem
    különféle gagyi műanyagok mint ma.

    W116: Két ismerősnek is van/volt, legnagyobb "probléma": kiégett izzó... :)
    Az egyik a szabad ég alatt áll, mégis hibátlan a krómozása és csak néhány
    apró rozsdafolt van a kerékíveknél.
    W201: Szintén két ismerősnek volt, karbis 2,0-ás B 4-es váltóval: 600.000km
    felett adták el őket, legnagyobb probléma: lengéscsillapító csere

    Kérdésem [link] továbbra is áll:
    Meddig gyártották hüvelyes hengerkialakítással a Merci-mocikat?
    Bárki bármely ötletének nagyon örülnék! :R

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    Tudom, nem illik a Mercihkez, de ilyet is tudnak: [link] W116 (6,9?)
    BRUTÁLIS! ;] ;] ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Batman2 #5151 üzenetére

    Hát, ezt nagyon megköszönném. :R

    Ami eddig biztos:
    W123 200D = hüvelyes
    W169 150 = bevonatos

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    Haver pár napja -botrányosan olcsón ;) - vett egy W126 500 SEL-t
    Angliában. Ezzel kapcsolatosan kérnék tanácsot tőletek.

    Megtudná valaki mondani, hogy egy ilyen 20 éves csodába milyen
    motorolajat öntsünk?
    Én 10W-40-es Castrol Magnatech-re tippelek, szerintetek?
    Próbált már valaki esetleg ennél vékonyabb (szintetikus) olajat egy
    ilyen korú/teljesítményű benzines Mercibe?
    Ha hazajöttünk, az automataválóban is cserélnénk olajat, de milyet
    (és mennyit) kéne tenni bele?
    Végezetül a lényeg: ismer valaki egy lelkiismeretes szerelőt/bontót
    ehhez a típushoz az Észak-Dunántúli régióban?

    Segítségeteket előre is köszönöm!

  • Cuco

    tag

    válasz Batman2 #5159 üzenetére

    Kösz a tippet, írok is Templomegerének!

    Tényleg, te milyen olajat használsz a kocsidban
    és milyen csereperiódusonként 10, vagy 5 ezer?
    És mennyit csipeget belőle a kicsike?

  • Cuco

    tag

    válasz t.zsolti #5160 üzenetére

    Hali!

    W126-ról van szó! Bár gondolom a Mercis logika ott is ugyanaz lesz.
    Veszetergomi Jenő W123-as specialista, vagy univerzális Merci-doki?

    Mi a fene az a nyomatékmódosító (pláne hidrodinamikus :F )?
    Nyomatékváltóról már hallottam, bár ott sem értettem, hogy miben
    különbözik a "sima" automata váltótól?

  • Cuco

    tag

    válasz Templomegere #5164 üzenetére

    Szia!

    ATF III jobb? És ha igen, miben? Ez a motor hüvelyes? Állítólag létezik
    hozzá egy full-manual (a neten rendelhető) DVD-n erről hallottál valamit,
    vagy csak átverés lehet? És ha szabad kérdeznem, miért váltál meg tőle?

    Kösz az ötletet, megmondom a havernak hogy átnéznéd, ha neki jó Tapolca.
    Tényleg, tudsz esetleg egy korrekt bontót a típushoz?

  • Cuco

    tag

    válasz Batman2 #5166 üzenetére

    Üdv Batman2!

    Kösz az alapos választ, az 5000-es olajcsere (mennyi is megy bele?)
    -bár ma már nem divat- nem hülyeség, én 7500-anként viszem a G-Astrát
    is ki is nevettek már párszor, mondván: teljesen felesleges, bír az
    20.000-et is akár (3,6liter!)... :Y
    Én azért -személyes/családi tapasztalatokból kiindulva- úgy látom, hogy
    a gyakori olajcsere (akár még csak egy közepes minőségű olajjal is) és
    a -szintén nem divatos- alapjáraton történő bemelegítés + egy kis leállítás
    előtti alapjáratos "ketyegtetés" min. duplázza a motor élettartamát. :K

  • Cuco

    tag

    Üdv Urak!

    Hosszú kihagyás után újra itt vagyok. Gondolom hiányoztam... :)
    Legutóbbi hozzászólásom utáni W126 500SEL-es Angliai utamról írnék egy pár sort.
    Dönkerktől (akit zavar nézzen utána hogy írják) vezettem egy szuszra Tatáig, hát mit mondjak, belezúgtam a járgányba de nagyon! A brutális távolság dacára -a körülményekhez képest- nem volt fárasztó az út, hála a pufi -nem szivacs, hanem még rugós(!)- bőrfoteljeinek. És a V8... hát imádtam, nem volt gond a gyorsulással, pláne hogy "véletlenül" még a kompon S (sport) módba "állítódott" a váltó. ;] A gyönyör ára 15lityis átlagfogyasztás volt, szerencsére gázból és még nagyobb szerencsére a haver fizetett minden kúton (az LPG szinte mindenhol olcsóbb mint itthon, pl.: Belgium: 0,41Euro!)...
    Még életemben nem ültem ilyen kocsiban, ami ennyire masszív szerkezetnek tűnt volna (egy enyhe töréstesztet csináltunk is a Német pályán :) ). A 2 méternyi orr, végén a csillaggal elképesztő látvány, pláne mikor egy "kickdown"-nál felágaskodik (vagy a fara süllyed?), miközben felüvölt a V8.
    A belsőtér is elképesztően hatalmas, csak SEL-t vegyetek! Fullra hátratolt anyósülésnél még a lábujjhegyemmel is csak 10cm-re tudtam megközelíteni a műszerfalat(!) Nem csoda, hogy a visszaúton -életemben először- tudtam kényelmesen aludni is egy személyautóban... A beltér szélességével sincs gond, kigyúrt kidobók is lazán elférnének egymás mellett, hering-effektus nélkül.
    A tempomat használata viszont erősen ajánlott, mert hamar 160-nál vagy, miközben még csak 100-nak érzed a tempót (ez végül is igaz, hisz mérdföldes órája van) és ez okozhat később gondot, pláne városban...

    Ami hihetetlen: ezért a csodáért (Templomegere is látta) potom 1070 GBP-t :Y fizetett a haver (ráadásul akkor még lent is volt a Font), ami kb.: a benne lévő gázszett ára lenne, úgyhogy nem járt rosszul...

    Konklúzió: ha van korrekt állapotú külföldi gázos járgány, KÖTELEZŐ megvenni!!!
    És persze meghagyni a rendszámot is rajta, nem rossz dolog az higgyétek el... :DD :DD :DD

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz qdak #5396 üzenetére

    Látva a Magyarországi le- h/ny úzósdit, én már régóta irtózok attól hogy bármi is a nevemre kerüljön, így előbb vennék egy olcsó járgányt egy idegen/fiktív személy nevére, mint bejelentve, leregadózva soxázezerért amiből naplopókat/főállású cseszegetőket fizetnek. Mindenesetre az én kipróbált, "rendkívül rugalmas" megoldásom (bár gondolom erre volnál kíváncsi) sajnos nem írhatom le, se itt, sem priviben... :P
    Ezért csak néhány szokásos módszer:

    Vásárlási lehetőségek:
    Hagyományos, un. szlovák (vagy Osztrák, Német) rendszámos üzemmód, gondolom nem kell ragoznom... Itt van neked/vállalkozásodnak kint bejelentett lakcíme. Hátránya, hogy -hacsak nem vagy adószám nélküli, kátrányoshelyzetű naplopó- az adatbázisok összefuttatásával betudják bizonyítani, hogy álltában itthon vagy= csalsz= BÜNTI.

    Legegyszerűbb, de lényegében hasonló: kinti ismerős megveszi neked saját nevére, majd írtok egy kétnyelvű kölcsönadási nyilatkozatot. Ennek "hard" verziója, ha a tulaj fiktív személy...

    Talán a legtutibb itt is -mint sajnos mindenhol- a nyugdíjas verzió lesz: a nyugdíjas bejelentkezik a kinti ismerőshöz és az ő nevére kerül a járgány. Ez komolyabb papírmunkát igényel, de hosszabb távon -látva kormányunk adóéhségét- a legütősebb kiskapu lesz, pláne ha esetleg sikerülne egy Svájci szál kiépítése. Előny: ha odafigyelünk a nyugdíj felvételére és nincs rendszeres gyógykezelése, NINCS adatbázis ütközés, senki nem bizonyítja be, hogy Magdika valójában hány napot élt kint. És nyugodtan vehet akár 20 Mercit is, köbcentisarc és regadó mentesen... :C

    Műszaki:
    Tökös gyerek vagy és "megoldod"..., de ez persze csúnya dolog és nem is szabad... ;]

    Kimész pár évente (hidd el, még így is vastagon megéri!) és megcsináltatod, Angliában az egész procedúra kb. vicc kategória.

    De ha van hozzá energiád, létezik olyan is, -ha jól emléxem Floridai- hogy nincs műszaki vizsga, csak valamiféle regisztrációs (neten intézhető) matricázás. Ha érdekel, ennek van is szaktopic-ja a Zindexen.

    Röviden:
    Az egész attól függ, milyen rendszámod van és kinek a nevére vetted a kocsit. Óriási segítség, ha van kinti ismerősöd (lakcímed) és nyugdíjas rokonod, hisz így a joghézagok teljes vertikumából meríthetsz, és választhatod ki a testhezállót.

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz qdak #5398 üzenetére

    Szerintem kizárt, hogy ne lenne valaki az ismeretségi körödben aki ne dolgozna nyugaton.

    Végül is megveheted a saját nevedre is, csak így macerásabb a biztosítást intézni és a külföldi rendszám előnyei is elég felemásra sikerednek. De hallottam már olyan esetet is, aki egy haverja volt kinti címét bediktálva kötött online biztosítást Angliában, majd miután hazaértek lemondta az egészet így -mivel a visszamondás 8 napon belül volt- INGYEN megúszta. No igen látszik, hogy ez nem Magyarország... :(
    Angliában a kompozás miatt célszerű bisztit kötni, nehogy Dover-ben a kikötői ellenőrzésnél -dacára az EU-nak, néha nagyon durván átnéznek- fordítsanak vissza. Bár igaz, ismerőseim közül bizosítás miatt még senkit sem zaklattak, de jobb a békesség pláne, ha ingyen van...

    Öszvér megoldásként mi lenne, ha vennél egy Magyarországi RENDSZÁMOS hulladékot és hozzá vennél "alkatrésznek" :D egy gyári állapotút? Sajnos láttam már ilyen W123-ast, képzeljétek még az üléshuzat is gyári volt és persze -világos krémszíne ellenére- makulátlan :Y ... de ennek már az ára is megvolt, kb.: 3000 Font.

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Szplöttyy #5393 üzenetére

    Hali!

    Bocs hogy beszólok, de egy friss jogsisnak kezdőkocsinak a család legócskább járgánya is bőven megteszi, pláne ha már most a "károsodás nélküli utazót" kérdezgeted, ami most nálad kb. a 200D szintjén lehet...
    Nem bántani akarlak, én is voltam kezdő és tudom jól, mit műveltem szegény géppel. Úgyhogy én egyszerűen sajnálnék erre a célra egy Mercit, de ha már mégis, szerintem elég egy lepusztultabb darabot venni és -ha nem töröd porrá 2 éven belül- később igényesen felújítani.

    Egyébként én kb.: 10éves jogsival és sok-sok kilométerrel a hátam mögött, rally ismeretekkel vegyített űberfaszának hitt -mellesleg balesetmentes- vezetési stílusommal, csak kamionozásom kezdetén jöttem rá, hogy valójában mennyire kevés vagyok :O a nagy vasak nagy öregjeihez képest. Bár az is igaz, hogy ha ügyes vagy és minden macerás helyzetbe belemész és két út közül mindig a nehezebbet választod, 1-2 év alatt ebben is profivá lehet válni.

    Vissza az utazóra: ha emlékeim nem csalnak a fordulatszámmal négyzetesen nő a kopás és a sebességgel köbösen a légellenállás! Tehát kocsikínzás közben jó tudni: 2x fordulat= 4x kopás (csak üzem meleg mocinál, hidegen határ a csillagos ég!!!), 2x sebesség= 8x légellenállás... :Y

    Kicsit konkrétabban az én szubjektív véleményem: 240D-t én max. 90-el használnék, 230E-t max. 120-ig, más motornak meg nem látom értelmét egy W123-asban.
    Ja és -ha fontos az élettartam- indulás előtt alapjáraton ketyegteném min. 1 percig, vagy amíg nem hallom, hogy "már jól érzi magát" a motor és leállítás előtt is kapna kb. fél percet, hogy "megnyugodjon" a kicsike. Továbbá: GYAKORI olajcsere!!!

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz qdak #5402 üzenetére

    Szerintem ekkor már célszerű lenne hogy stimmeljenek a számok a magyar forgalmival, máskülönben nem sok értelme lenne egy ilyen akciónak. Ami pedig a mikéntet illeti: hát, ha van türelmed át is pakolgathatsz mindent, vagy -ha rossz fiú vagy- csak az alvázszámot. :U

    Ha ez irányú további komoly kérdéseid lennének, talán célszerű lenne egy dörzsölt -lehetőleg kocsibehozatallal is foglalkozó- autószerelővel beszélned, biztos mondana jó ötleteket...

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Szplöttyy #5403 üzenetére

    Sajnos akiket az utakon látsz min. 90%-ban -vezetéstechnikai szempontból- NEM tud vezetni. Persze, steril körülmények között, jó úton, szűk helyre sosem parkolva (ha muszáj, akkor is szigorúan csak előremenetben) :DDD Sokuknak -anélkül, hogy tudná- egyszerűen csak szerencséje van, ami kb. az első megcsúszásukra adott "fordított" ellenkormányzásig tart.
    Külön kedvencem az az ön/köz -veszélyes kategória, aki már tanuló korában is láthatóan retteg a vezetéstől, magát a kormányra húzva, halálra vált tekintettel araszol (még ez a jobbik eset, vannak "sportosak" is...), forgalmi helyzeteket nem/alig ismeri fel, mégis -mintha kötelező lenne- elkezd vezetni (azaz törni-zúzni). :(
    Faterod segítsége kezdetben jó lesz, aztán szerintem először képezd magad elméletileg (olvass/érts meg rallys vezetés technikát/fizikát), majd finoman kezdj el gyakorolni (sík gyep, havas-jeges nyílt beton placcok). Így elég hamar bekerülsz abba a 10%-ba, aki nem csak padlófék+sikoly+szembecsukásra képes egy kritikus szituban. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Danny_L.hu #5404 üzenetére

    Üdv!

    Hát, akkor a véremmel volt a baj... :) Saját és haveri körben történt esetek alapján bátorkodtam általánosítani és lehúzni a friss jogsisokat, lehet tévedtem.
    Gratulálok a turbó használatotokért, én még egy (!) embert sem láttam, aki így használta volna!
    Vezetési rutin tekintetében igazat adok neked, nevezetesen: nagyon nem mindegy hol vezet az ember! A Pesti kavalkád tényleg nagyságrendileg többet fejleszt, feltéve ha a delikvens nem menekül el a nehéz szituk elöl, hanem tökéletesen megoldja őket, akármekkora lesz a sor -és dudaszó- közben. További fejlesztő hatású esetek a kamion (vagy akármilyen extra méretű járgány) vezetése, illetve a csúcs a rally versenyzés (akár csak hobbi szinten is).
    Én azért mindenkit óva intenélek attól, hogy utólagos kiértékelés, tanulság levonás nélkül, -csak azért mert egyszer bejött- elkezdj hinni nagy (rész)igazságokban. Pl: példád kapcsán: "tilos fékezni" sokan ezt kanyarban is "alkalmazzák", pedig az egész helyzet, sebesség és kocsi függő. Hisz csúszáshatárig bármikor fékezhető egy kocsi, csak tudd kb. hol van és mi a teendő, ha kezd megindulni. Azért két nagyigazságot megemlítenék, nevezetesen: Légy tisztában a korlátaiddal! és Soha ne ess pánikba!
    Motorok: nem tudom, ki hogy van vele, de nekem iszonyatos megbízhatóságuk/ primitívségük és sajátos hangulatuk miatt tetszenek a W123-ak, ezért mociknál csak az extrém tartósságot és viszonylag kedvező üzemeltetést nézem. Ezért dízelben csak a 2,4-es, hisz erről olvastam a legtöbb jót, élettartamban is jobbnak tűnik a másik kettőnél. Turbónak nyilvánvalóan (lásd: fent) nem látom értelmét. A kevésbé tartós 2,3-as benzinesben csak a rendkívül kedvező üzemeltetés (gázüzem), és viszonylagos dinamizmusa kapcsán látok fantáziát. 2,8-asok -szerintem- értelmetlenek ennél a típusnál, hisz annyit zabálnak, hogy annyiból már egy kicsit korszerűbb v8 is kijöhet, akkor pedig már inkább kéne egy w126 SEL csatahajó, szobányi beltérrel + isteni hanggal. :D
    Légellenállás: szerintem az alaktényezőt kár bekeverned, hisz ez az érték -ha csak nem James Bond alakváltó W123-áról beszélünk- konstans, míg a növekvő sebesség exponenciálisan tolja fel a teljesítményigényt. De mivel nem értek hozzá, majd beszélek ez ügyben egy fizikussal is csak jusson eszembe.

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Danny_L.hu #5405 üzenetére

    "ha valaki extrém lassan, az mindennél veszélyesebb": erről beszéltem, ezek azok akik fordítva indexelnek-kanyarodnak, és pánikrohamot kapnak, ha R-be tolják a váltót, vagy nem találnak éppen egy 3m x 10m-es parkolóhelyet... Csak azt nem értem minek ezeknek jogsi? :F
    200D-s technikádról eszembe jutott egy rallys szólás: A vezetés 100 lóerő alatt ki mit tud, 100 lóerő felett ki mit mer... Igaz, ők ezt murvás pályákra mondták anno. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz tibi666 #5419 üzenetére

    Ez így igaz, viszont a hőfokon (viszkozitáson) kívül az is komoly tényező, hogy egy sok órás állás után kicsurog szinte minden olaj a karterbe ezért indításkor csak egy jelképes mennyiségű olajfilmre számíthatunk.
    Ezért is javasoltam -amíg felépül a kenési rendszer- az alapjárati ketyegtetést, a sokak által kedvelt túráztatás/azonnali indulások helyett.

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Szplöttyy #5418 üzenetére

    Én ilyen BMW-ről olvastam régebben. Ha jól emléxem, egy hathengeres benzines 5(?)25-öst hajtottak szintetikus olajjal (ezt tesztelték) egy oválpályán. Bár jól odaléptek neki, de szerintem még így is évekig tarthatott az egymilliós teszt. A végén meg szétszedték a mocit és vizsgálták a kopást, ami -állítólag- egy normál használatú 40.000km-t futottal volt egyező! Ennyit tett a gyakran cserélt szintetikus olaj, no és persze a hidegindítás teljes hiánya...
    Tankoláshoz, olaj/sofőr -cseréhez, kötelező szervizhez nyilván megálltak.

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Batman2 #5421 üzenetére

    Szerintem a versenyzők -általában- nem vezetnek "látványosan" a civil életben. (Fekete övest sem hallottam még kötekedni/agyonverni másokat az utcán.) Viszont az is biztos, hogy a reflexei és rutinja ad egy olyan MEGALAPOZOTT magabiztosságot, ami miatt ő kevésbé lesz veszélyes egy pl. 80-90-es városi tempónál, mint Marika néni 30-al...

    Szvsz. ha csak "hétvégi amatőr" szinten játszadozol a kocsiddal, vagy télen éjjel a kihalt, jeges utakon finoman "garázdálkodsz" nagyon sokat fejleszthetsz magadon. És garantálom neked, hogy ez a + tudás többet ér 6 légzsáknál... ;)
    Igazság szerint én egyfajta ilyen jellegű vizsgát is megkövetelnék a jogsihoz (te jó ég, hányan buknának..., helyesebben: ki menne át??? :D ), hisz -ha őszintén magunkba nézünk- sokunknak gyakran még a legprimitívebb cselekvés, az ellenkormányzás helyes mértékét is nehéz eltalálni.

    Úgyhogy Szplöttyy, szerintem -a távoli jövőben- ezt a stílust (a mester szintet) tanuld meg, de forgalomban csak indokolt esetekben használd. És légy türelmes a sok évet/százezret steril körülmények között leautózó "profikkal"...

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Szplöttyy #5430 üzenetére

    Opelem van, ráadásul 1,6-os (olajzabáló) ökotök, ami 150e km-től (mintha időzítő lett volna benne) egy pénznyelővé vált! :((( Legközelebb kedden viszem szerelőhöz, most éppen kerékcsapágy cserére... Amit ebben a kocsiban különösen "bájos", az az tulajdonság, hogy a legapróbb bizbasz is komplett, méregdrága részegységekbe van egybeépítve (gondolom, opeléknél ezen a kib.száson külön mérnök team dolgozik), ami csak egyben cserélhető. Így a leggagyibb kerékcsapágy -a tengelycsonkkal és ABS jeladóval egybeépítve- 28e Ft/db (haveri nagykerár) + munkadíj lesz!
    Annak idején én is főként Merci kamionnal nyomultam, ami ráadásul automataváltós is volt. Üresen, -pláne csak a traktorral- városban személyautókat alázott, de nagyon... Korlátlan nyomaték, gyönyörű hang, imádtam. Ha nyerek a lottón, biztos veszek egyet napi használatra! ;]

    Km: tökéletesen igazad van, pont ezt magyaráztam mindenkinek, akikkel Hilux vásárlás kapcsán beszéltem. Erre azt mondta az egyik kereskedő, hogy ő megért, de az emberek többsége -elég hülye, így- inkább vesz egy 85e km-re visszatekert szervízkönyv mentes járgányt, mint egy ellenőrizhető múltú karbantartottat 180e km-vel... :F

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    Bár nem W123-as, de komolyan mondom, -ha lenne garázsom- megvenném: AMG

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz Batman2 #5441 üzenetére

    Hát, nekem úgy tűnik pont az 1,6-os-t szidják sokan, míg a régi (un. Isuzu-s) 1,7-es dízelekről ódákat zengenek. Nálam kb.: 50.000km-es kora óta 1000km-enként eszik egy deci 10W40 olajat, ami szerintem elég durva. Ha jól emlékszem, ennél a motornál "egyszerűsítették", a gyártást így a hengerfal nem a legtökéletesebb, ámde gazdaságos kialakítása miatt szereti csipegetni az olajat.
    Talán a régen még híresen jó légellenállású Opel kaszniknak hála, de a fogyasztása -ha nagyon odafigyelsz minden körülményre- meglepően kevésre is leszorítható. Én egyszer megcsináltam egy Tata-Siófok-Tata utat 5 lityis átlaggal, de alig bírtam idegekkel.
    Halk a motor, persze mert vezérműszíjas (ez nálam vörösposztó), volt is haverom akinek elszakadt...
    Szerintem minden idők legjobb Opel motorja ez: 20NE nem egyről hallottam félmillás élettartamot.

    [ Szerkesztve ]

  • Cuco

    tag

    válasz qdak #5472 üzenetére

    Igen, és ez van a régi vectrákban is. Magam is sokáig agyaltam egy ilyennel szerelt "elgázosított" calibrán, aztán jól beválasztottam... :O

    Hát ez a Merci eléggé orosz rulettnek tűnik: vagy kidobott pénz, vagy főnyeremény (vagy egy klafa külföldihez venném meg "alkatrésznek" ;) ). Persze felvetődik a kérdés, ha tényleg csak ez a hibája miért nem javítják meg és adják el sokkal többért...
    Egyszer láttam az íbéjen egy pár éves full-full extrás AMG-s csodát az amúgy is alacsony kinti ár töredékéért, és hogy miért? Mert -bár látszólag minden jó volt- csak kettesig váltott fel (igaz, ez még az autópálya tempóhoz is elég volna ;] ) és kiírt két hibakódot, amivel egyszerűen nem tudtak mit kezdeni az ottani szerelők.
    Egyébként én most ezekkel szemezgetek: 230CE és 280GE, csak az a fránya kormány lenne a helyén...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák