- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #3318 üzenetére
Sziasztok, amire válaszolok, az az előzményem (csak a tisztánlátás miatt).
Elmentem tegnap a szerelőhöz, utánanézett, és Ő is rájött, hogy valóban csak a balance tengely szíja az, ami el van szakadva. Kiszedte a darabjait, így tuti, hogy a vezérlés szíja nem tudja bekapni, felcsavarni a szíjdarabokat. Nagyon jó kérdés, hogy mikor szakadhatott el a szíj, illetve, hogy ez mikor lehetett cserélve... Maga a vezérlés az 2 éves lehet max, de egy 2 éves szíj nem szakadhat el, ráadásul olyan állapotban van maga a balance szíj, hogy ha kicsit kézzel meghajlítom, látszik rajta, hogy öreg. Most filózok, hogy mi legyen. 2-3 hete csinálja azt az autó, hogy 1-es fokozatban (ÓVATOS) indulásnál is rángat, olyan 1-2 mp-ig, majd megy rendesen. Ez az autó nagyon hajlamos a rángatásra, kicsit olyan néha vezetni hideg motorral, mint valami traktort (sose vezettem amúgy még traktort, szóval nem is tudom, hogy az milyen ), de ha óvatosan megyek vele, sosem rángatott korábban. Kicsit rá kell érezni, mert 23 éves, meg Fiat, de utána nagyon kezesbárány.
Ez a fajta rángatás viszont még új. Lehet, hogy ezt okozza az, hogy a balance tengelyek nem forognak?
Mert akkor kb. 2-3 hete szakadhatott el.A kérdés: Szerintetek érdemes a balance szíjat pótolni, vagy használjam boldogan, évekig nélküle az autót? Ha egyszer 2 éve volt cserélve kb. a vezérműszíj, és azóta ment az autó kb. 15 ezret, akkor hülyeség teljes vezérlést cserélni, ugye? A szerelőm ezt javasolta.
Köszönöm a segítséget!
u.i.: Klímás kérdésekkel kapcsolatban milyen topikba érdemes menni? Vagy fárasszam itt a közösséget? Kéne egy szaki, aki ért a különböző gázokhoz, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Land
veterán
Nekem augusztusban lesz EGR, DPF off, szívósor takarítás+lapátok kikötése és optimalizált szoftver felrakása. 170 ló lesz kb és több nyomaték. Kíváncsi leszek milyen lesz a végeredmény. Már eleve nyugodtabb leszek, hogy ezek nem fognak letérdelni, pláne nem egy hosszabb út során a világ végén, hogy aztán trailereztetni kelljen...
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
bb0t
senior tag
Sziasztok. Voltunk klimafeltoltesen azota gyengebben es melegebbet fuj. Mi lehet az oka? Illetve kb milyen hot kene fujjpn leghidegebb allapotban? 8-10 fok? Fiat bravo 1.4 t-jet 120le
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
bb0t
senior tag
válasz alázógyík #3363 üzenetére
Hát jó kérdés, de eddig nem volt gonda hideggel amit fújt. Feltöltés után lett gond. A szerelő pislogott is, utána nekiállt magasnyomásúval mosni a hűtőt, szerintem ez nem volt jó ötlet. Utána azt mondta hidegebb mint volt és a hőmérő elromlott. Hát gyengébb és nem hidegebb, az tuti.
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
zoo8800
veterán
(szintén Bravo)
Nekem sose volt valami hű de meggyőző a klíma teljesítménye. Szerintem az automata nem állítja elég hidegre a kifújt levegőt. Kever hozzá egy kis meleget is, ha kell, ha nem...
Máshol 5 fokot olvastam, mint megfelelő kifújt levegő hőmérséklet.rip and tear, until it is done
-
bb0t
senior tag
válasz zoo8800 #3365 üzenetére
Én a tegnapi klímánkhoz hasonlítom a mait. Kevésbé hűvös, és kevésbé nagy a nyomás. Kicsit el vagyok keseredve nem kellett volna hozzányúlni, de azt olvastam 8-10 fok a jó mi meg a szerelőnél 16-18-at mértünk (ami egyébként nem tűnt nekünk soknak, csak számtanilag) de közben lehet tényleg vacak volt a hőmérő.
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
bb0t
senior tag
válasz zoo8800 #3367 üzenetére
Mostmár inkább inkább 20-22. Manuális klíma. Azt se értem nyomásméréssel hogyan tudta megmondani, hogy 250 van benne. Azt olvastam azt csak leeresztés után lehet megmondani.
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
nyogo83
senior tag
Azert en meg alaneznek mennyire sikerult jol az magasnyomasu mosas is.(Hogy ha esetleg elbaltazta, akkor meg be lehessen hajtani rajta az uj hutot)
Van aki nekiugrik kozelrol es gyakorlatilag "elborotvalja" a hutot. Nagy nyomasu moso siman laposra behajtogatja a huto lamellait, amin keresztul mar semmi levego nem fog atmenni. -
qkaleko
tag
Sziasztok!
Dél-pesten ismertek jó fiatos szakit?
Meg esetleg egy ócsójó karosszériást+fényezőt? -
bb0t
senior tag
válasz nyogo83 #3372 üzenetére
Elvittük máshová, állítólag 350 volt benne. Feltöltettük teljesen és 9 fokos levegőt fúj. Nem tudom hogyan sikerült az első...
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
-
Tosee
őstag
Üdv urak!
Adott lenne egy Fiat Punto 2
Évjárat: 2001
Motor: 1.2 HLX 16V 80 LeGázadáskor, általában hideg motornál, fortyog a víz, mintha levegő lenne a rendszerben! Pontosabban van is benne! Légtelenítve lett többször, és a tágulási tartály kupakja is cserélve lett!
Van ötletetek, hogy mitől lehet ez?A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
Integrale
veterán
Rosszul lett legtelenitve.
Ketto legtelenitesi pont van, az egyik a betoltonyilassal szembeni, a masik a futoradiator csovenel.
Ugy tudsz a legegyszerubben legteleniteni, hogy kicsavarod a huton levo legtelenitot es addig ontod a hutofolyadekot, amig el nem kezd folyni a legtelenitonel. Utana visszacsavarod es ugyanezt megcsinalod a másik legtelenitesi ponton is.
Van aki felmeleg motorralcsinalja, es pumpalja kezzel a csovet, es nyitogatja a legtelenitot. Probald meg valamelyik opciot, ha csak egyik ponton legtelenitetted, az nem eleg!"Bad reklám is reklám too"
-
Tosee
őstag
válasz Integrale #3382 üzenetére
Mindkét légtelenítési pont megvan!
Ugy tudsz a legegyszerubben legteleniteni, hogy kicsavarod a huton levo legtelenitot es addig ontod a hutofolyadekot, amig el nem kezd folyni a legtelenitonel. Utana visszacsavarod es ugyanezt megcsinalod a másik legtelenitesi ponton is.
Egy az egyben így csináltuk a légtelenítést!(#3383) hobizoli:
meg tekerje le kozben a kiegyenlitorol is a kupakot
Letekert kupakkal csináltuk, mivel közben öntöttünk bele a hűtővizet!A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Évek óta úgy van használatban az autó, hogy a hűtővíz a tartályból távozik (valahol lyukas lehet a rendszer, vagy nem tudom), de utána kering tovább, és stabilan tartja a hőfokot rendesen. Eddig semmit nem kezdtünk vele. Ma feltöltöttem a tartályt majdnem színültig, mondván, hogy úgyis kifolyik, akkor miért ne lehetne tele, majd mentem vele fél órát. Utána megnéztem a szintet, de majdnem leforráztam magam. Ahogy tekertem le a kupakot gőz jött ki, majd onnantól, hogy nem tömített, folyt ki a hűtővíz. Nagyjából 4-5 dl folyhatott ki. Egyből megijedtem, hogy felforrt a hűtővíz, és hogy rossz bent a műszer. Utólag visszagondolva, lehet, hogy csak az volt a gond, hogy túltöltöttem a tartályt, és nem tudott hol tágulni a rendszer, ezért nyomott ki valamennyi vizet a letekeréskor. Igazat adtok ebben nekem?
Ugyanakkor gondolom, hogy kis szerencsétlenséggel ezzel az autóban is kárt tehettem volna.
Voltak olyan aggályaim, hogy hengerfejes az autó, vagy ilyesmi, de lehet, hogy tényleg csak ennyi volt a gond, ugye?
Köszönöm a segítséget!!!
u.i.: Biztos van bent a rendszerben valahol valami biztonsági szelep, ami az ilyen szerencsétlenek motorját védi, nem?
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz Cartmenn #3392 üzenetére
Valószínűsíthető, hogy csak a fölösleget nyomta ki? Amúgy nehéz azt a tartályt maxra tölteni, mert rohadtul nem látszik, és párszor feltöltöttem, de ugye valamennyi eltűnt belőle. Lehet ezt meg kéne csináltatni...
Eddig úgy voltam vele, hogy úgyis írja a kocsi, hogy hány fokos a víz. Higgyek neki, vagy az is lehet hogy rossz a szenzor? -
zoo8800
veterán
válasz csabi94 #3393 üzenetére
1, Csak a max jelzésig szabad önteni, ahogy előttem is írták. Kell a hely a "túlnyomásnak", a levegő összenyomható, a folyadék meg ugye nem. Túltöltve a gumicsövek is jobban nyúlnak, hamarabb mennek szét.
2, Ha meleg a motor, nem nyitogatjuk a kiegyenlítő kupakját, a fent említett túlnyomás miatt.Elég sok helyen szivároghat a folyadék. Ha csak kevés tűnik el belőle (pl évente 2-3 deci), akkor nincs baj, ennyi fogyás normálisnak tekinthető, főleg 22 évesen. Ha hengerfejes lenne, annak több látványos tünete lenne, pl.
1, rohadtul fogyna a víz, a kipufogógázon is látszana
2, forralná a vizet
3, keveredne a víz az olajjal
4, ingadozhat a motor hőfokja
5, stbrip and tear, until it is done
-
ACAB95
tag
Üdv
Már eldöntöttem, hogy Fiat Stilo 1.9 JTD -t szeretnék venni. Vásárlásnál mire kell leginkább odafigyelni? Hajlamos a korrózióra, lakk kopásra? Előre is köszönöm!"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
bugizozi
őstag
Sziasztok!
Fiat Punto mk3 autóban szeretném az első ajtóban lévő (elvileg) 16 cm hangszórókat kicserélni. Milyet tudtok ajánlani? Amit kinéztem: JVC CS-J620X
Köszönöm!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
Prime110
aktív tag
válasz bugizozi #3396 üzenetére
Ezt szerintem embere válogatja, de tulajdonképpen kizárólag a beépítési mélység számít.
A kommersz márkák esetében tényleg csak az számít, hogy kinek, milyen a füle.
Én előbb tennék JBL / Alpine vonalat vagy Kenwood-ot, de ez ugye én vagyok.
Persze ha pénz-posztó nem számít, akkor Infinity vagy Bose lenne.
De persze nincs az általad linkelt JVC-vel sem semmi baj. Ha van módod próbálj meg egy autohifi boltba vagy nagyobb Media Markt-ba bemenni (mondjuk a Megapark-ba ahol elég szélesen van még van a választék jelenítve). -
rbalint88
addikt
-
bugizozi
őstag
válasz rbalint88 #3398 üzenetére
Szia!
A rádió még a gyári blaupunkt, de egyelőre az a cél, hogy az első két hangszóró ki legyen cserélve mert egyáltalán nem szólnak. Később talán a rádió is ki lesz.
Ehhez kérnék segítséget. Nem tudom pontosan hogy 160 mm vagy 165 mm megy az ajtóba. Minden hol mást írnak, én 165 mm-t mértem. Tudtuk ajánlani valami 10k környékén?Köszi!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
Land
veterán
Megtörtént az EGR/DPF off, szívósor tisztítás, lapátok kikötése és az optimalizált, 170-175 lovas program feltétele. Elég szépen gyorsul a kocsi és mégis jelenleg 6.2 L az átlagfogyasztás Tehát tényleg 1 L-rel kevesebbet eszik a kocsi.
Viszont 2000-3000 fordulat között padlózásnál jön elölről valami rezonancia. Elmentem haverhoz (ugyanilyen kocsija van, csak 120 lóról 140 lóra lett húzva) és neki ősszel volt EGR/DPF off után (valószínűleg ezzel nem függ össze, csak véletlen) ez a rázkódás. Mikor nálam is előhozta morcosan csapott a levegőbe. Neki emiatt a kocsiban az első szilentek nagy része, lengőkar stb már ki lett cserélve, de nem múlt el. Illetve mikor felrakta a nyári gumit, akkor elmúlt. A téli gumira fogta. Viszont nekem új nyári gumik vannak elől, szóval már bizonytalan a gumi témában. Azt megcsinálom, hogy hátra rakom a 2 első kereket, a hátsókat meg előre. Eleve mint kiderült hátul kell lennie a jobb állapotú guminak. Ha hátul ráz, akkor lehet felni lesz a ludas. Ha nem, akkor lehet lengéscsillapító, mert azon kívül minden mást kicserélt elől....Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive