- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Ha csak nincs baja a kocsidnak, szerintem nem eri meg cserelni. Punto se egy utazolimuzin, meg az olasz autokbanis inkabb a gubbaszto majom pozra optimalizaltak a kornyezetet, ami sportolni jo, utazni kevesbe. Persze vannak faszagyerekek, akik szoges fadeszkan torokulesben fejen allva is levezetnek 800km-t szusszanas nelkul, de en meg Volvon kivul nem ultem olyan autoban, ami nem tor ossze hosszu tavon. A kulonbseg az volt, hogy mid es mennyi ido utan kezd fajni. Es ezek ilyen Passat, Avensis, Accord, 5er E60, S80, Alfa156 viszonylatban, mert pl a fapados gasztraban egy ora utan meg vagyok halva, sehogyse lehet ertelmesen beallitani (rovid, kemeny, rossz szogben allo ulolap, dereknal semmit se tamaszto, ellenben lapockat nyomo hattamla). Ezzel szemben beulsz egy husz eves, lefingott volvo ulesebe es mindennemu allitas nelkul olyan, mint az anyameh.
Na de lenyeg a lenyeg: egy-ket orat barmiben le lehet vezetni, egesz napos tura meg szinte mindenben meggyotor. Ha magas vagy, akkor kulonosen. -
mokus1
addikt
válasz rbalint88 #2901 üzenetére
Ezzel reszben egyetértek. Kisautoban általában faraszto a hosszú ut. Sőt...
Minden ember mas es mas. En nagyon sokat megyek az uj octaviaval es szörnyű. Nekem borzaszto kenyelmetlen. Pedig nem vagyok kirívó méretű. Viszont egy c4es citroenben nagyon jol erzem magam. A sajat 166osombol p1000km utan is frissen szallok ki. A hatso sorrol nem beszelek mert en ott meg jobban szeretek utazni.
Ultem E osztalyban is az is baromi kenyelmes.
Szoval embere válogatja kinek milyen pozíció kenyelmes. -
SLYM
veterán
sziasztok. na csak lett baja az eddig 3.5 évig tökéletes alfa 159 1.9 (150 LE) JTDM-nek is itthon. eddig 80.000-et elment egy aksicserével és olaj+szűrőcserékkel, plusz az előző tulaj 18.000 km-e alatt se volt semmi gond. lehet úgy érezte a gép, hogy eljött az idő egy kis vicceskedésre, ha már itt járunk április 1 környékén
az a szitu, hogy nem is tudom, pár hónapja ilyen 2 hetente egyszer produkálgatott ilyen hibát, hogy nyomom a gázt és 2 mp-ig nem történik semmi. aztán minden rendben. nem tulajdonítottunk neki nagy jelentőséget, egészen addig, míg apám megy a pályán (kb 2 hete), egyszer csak lassulni kezd a verda, mindegy mit csinál a gázpedállal. apám félreáll, újraindítja a kocsit, probléma elmúlik, hazajön. 1 hétig néha-néha megint előjön, hogy 2-3 mp-ig elmegy a motor ereje. kérek időpontot a szerelőtől 1 héttel ezelőtt kb. találka előtt 4 napig semmi. majd 2 napja útnak indulok, megyek 300 métert a lámpáig, majd indulnék el, nincs ereje a gépnek. 2-esben padló gázzal tolom neki, alig gyorsulunk, látom a turbo nem tölt. majd egyszer csak megindul az autó rendesen. megyek még 2 km-ert, megint elmegy az ereje, vissza se jött innetől, hiába indítottam újra. fordultam is haza kocsit cserélni, 3-asba 60 volt a max, amire képes volt az autó (padló gázzal és a fogyasztásmérő kiírt baszki 7 literes fogyasztást, mikor ilyenkor 30-nak kéne lennie...)
másnap/tegnap viszem szerelőhöz a kocsit, persze akkor minden rendben. de mikor ráköti a gépet és megy vele, neki is produkálja kb 5 mp-ig hibát. 0.8-ig tölt a turbo, majd semmi, mindegy hogy rugdossa a pedált nem történik semmi. (ez már jobb, mint amikor semmi ereje nem volt a kocsinak, de ez se jó persze). fórumozik, gondolkodik, átnézi a vákumcsöveket, majd hív, hogy vihetem, bocs, de nincs felszerelése hozzá, hogy kiolvassa a hibát, van tippje, hogy mi lehet a gond, de nem biztos benne, nem akar feleslegesen 5 alkartészt cserélni, vigyem márkaszervízbe (mert konkrét hiaüzenet az nincs, az ő gépe meg ennél mélyebben nem tud olvasni, ehez komolyabb cucc kell, ami komoly cégeknek van). szóval most a terv az, hogy elviszem érdre a fiat szervízbe, ott remélem van hozzá felszerelésük. na majd kiderül. addig tippek jöhetnek
én és a szerelőm is addot jutottunk, hogy az alfa fórumon a 159 topicban 2015 5.15.-én volt egy tag akinek hasonló gondja volt, de nem tudok neki sehogy sem írni a topicba, hogy megkérdezzem mi volt a megoldás, sőt hiába regeltem be, egy tetves hozzászólást nem tudok beírni...
és itt a topic
"Sziasztok! 2.0 D ereje néha eltűnik. A turbó gázadásra lassan reagál. 0,8-ig megy és padlógáz mellett is ott áll. Majd pár másodperc után elindul. A lekérdezés lambdaszonda hibát jelez, de ez szerintem független a problémától, mivel dízel autóról van szó. Lehet, hogy rosszul gondolom és a lambdaszonda okozhatja ezt a hibát?"
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Alfa Ber-Do kftnek van gyari examiner gepe, ha nem akarsz Erdre kimenni.
Amugy nekem avensisen ugyanigy jott elo, nagynyomasu szivattyu csere lett a vege. De egy legtomegmero tisztitast meger a dolog, vagy esetleg megbeszelni bontossal, hogy beraksz egy masikat es ha nem oldja meg a hibat, akkor egy ezres ott marad nala es visszaveszi a cuccot. -
SLYM
veterán
válasz rbalint88 #2904 üzenetére
én ercsiben lakom, így ez nekem messzebb van, mint érd, de felírtam őket is, köszönöm a tippet.
folytatva az előző postot, (ami már így is olyan hosszú lett, hogy 5-ből 1 látogató, jó ha a felét elolvassa) a szerelő szerint lehet ez lambdaszonda, EGR, vákumcső, turbó, szívócsonk repedés is elképzelhető, ezért mondta, hogy fontos lenne először egy jó gépre rákötni az autót és megnézni mi a helyzet. egy ezresért azt hittem ilyen cégeknél vissza se köszönnek, ha az érdi fiat 8000-es hibakód leolvasást és 60.000-es olaj+szűrőcsere köröket veszem alapul
-
Land
veterán
Nekem tavaly Ausztriában állt be a turbo. 60-nal jöttem haza padlógázzal. A turbónyomásjelző folyamatosan nullán állt. Alig vánszorgott a kocsi, majd már Magyarországon visszajött az erő, de kaptam hibaüzenetet is, mert túltöltött a turbó.
A lényeg, hogy már nagyon le volt kokszosodva a turbó belseje és szorult, turbófelújítás lett a vége.
Én D.Z.-hez vinném a kocsit Pesterzsébetre. Neki van jó turbos ismerőse a Belfegor turbo.
Persze lehet csak valamelyik cső repedt meg. De Dudás Zoli nagyon ért a 159-hez és sokkal olcsóbb, mint egy márkaszerviz. Hívd fel, lehet telefonon is mond pár tippet: link
Ja ne lepődj meg ha elsőre nem veszi fel, elég elfoglaltak.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
hobizoli
nagyúr
Gazpedal jelado is lehet. Ket jelado van rajta az egyik 0-100 a masik 100-0 kozott jelez az ECU-nak. Ertelemszeruen az osszeguknek 100-nak kell lennie mindig.
Ezert ha az egyik beszarik, akkor nem kezd el padlon gyorsitani es felvaltani az automata valto is, mint a Toyota-k csinaltak, ahol csak egy potmeter volt...több drón kell ;P
-
SLYM
veterán
köszi srácok. jelenkezek, hogy folytatódik a sztori
-
alázógyík
őstag
Eladó matt grafit színű Fiat Bravo 2 17"-es felni szettem.
-
-
zoo8800
veterán
Nagyon megszívtam...
Otthon nekiálltam szerelni. A gyertyacsere sikerült, a termosztát csere nem... Leszedtem a termosztátról a bilincseket, de a csöveket már nem sikerült levarázsolni, rá vannak szorulva. Semmi hely nincs, hogy hozzáférjek. 5 órát küzdöttem. Nagy ötlet ez a házas termosztát...
Megy a kocsi szerelőhöz. Kiváncsi vagyok, mit fog lebontani, hogy hozzáférjen.rip and tear, until it is done
-
Sheld
senior tag
Jelenlegi elhatározásom szerint, egy Fiat Bravo-t fogok venni a kis Twingóm helyett.
Elsődleges kiszemeltem egy 1.2-es 16 szelepes benzines.Dízelesből milyet lenne érdemes vennem? Alacsony fogyasztás, és olcsóbb üzemanyagá miatt gondolkodom a dízeles példányon.
Maximum 250 ezret szánnék rá + átírás, és talán marad még egy kevés, amit az autóra tudok költeni plusszban.Előre is köszönöm a segítséget!
Az a vezeték, amiben van áram, pont úgy néz ki, mint amelyikben nincs, csak más a fogása!
-
rbalint88
addikt
[link] szép álmokat! én most azt fogom álmodni, hogy nyertem a lottón és megyek ezt megvenni járós autónak
-
válasz hobizoli #2912 üzenetére
Oké, köszi, rákérdezek majd erre is az eladónál, ma vagy holnap hozom el a kocsit.
(#2916) rbalint88
Nem kell ehhez lottót nyerni, én egy 100assal olcsóbban veszem a kocsit. Csak gyűjteni kellett kicsit
Mondjuk a kombiktól én rosszul vagyok. Ha pisztolyt tartanának a fejemhez, akkor sem vennék azt[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz HussarF #2917 üzenetére
Ehhez jelen pillanatban lotto kene nalunk eloszor asszonynak kell kocsi, ami kb ugyanez az arsav, aztan lehet majd nekem cserelni a 156-ot. Ahh, kene egy negyallasos garazs es azt jo ugyesen meg tudnam tolteni. Kellene egy jaros/targyalos auto (156v6 vagy 159 2.4jtd vagy maserati quattroprte v ghibli), egy varosi szuttyogo(mini cooper, fiat 500, prius) egy utazos(anyatank xc70, xc90, uj v90) es egy palyaauto (csakaporsche).
-
SLYM
veterán
válasz rbalint88 #2916 üzenetére
a napfénytetőt én is elfogadnám
közben azon gondolkodom, hogy nem igazán tudom mit jelent a "gyári examiner" gép . mert írtátok, hogy az Alfa Ber-Do kftnek van, de ugye utána írtam, hogy hozzám közelebb van érd, ahol ott a fiat. nekik is van ilyen jó gépük, vagy vigyem ehhez a céghez?
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Mint fiat, alfa, lancia márkaizé, van nekik sztem. Ugy emlékszem, de meg nem esküszöm, h az előző tulajtól kapott szamlak kozott amit az erdi autocentrum szabo állított ki, volt amin tételkent szerepelt "examineres vizsgálat".
rbalint88:
De DZ-nek is van, nem?
Az a 159 nekem is bejonne, meg is nezem nyertem-e a lottón...Whatever.
-
j.bravo
addikt
-
hobizoli
nagyúr
válasz alázógyík #2922 üzenetére
ja... nekem is van FES-l
de azert en mar lattam olyat, amit a sima ODB kiolvaslo nem latott, az Examiner meg ott mutatta hogy itt van a csöcs kernemszepenpl a Punto ABS-t a sima ODB nem olvassa, nem tud csatlakozni vele
az Examiner meg tolja azonnal[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
nyogo83
senior tag
válasz hobizoli #2929 üzenetére
Igen, ennyi elonye van az Examinernek. Minden tipusu ECU-t, ABS-t ismer, es azok osszes parameteret es tesztfunkciojat.
Lassan beeri a FES is, de jelenleg is foghijas sok vezerlonel ill lassan keszul. Pl. a Regi fl elotti 1.6-os Brav*/Marea (aluszivosoros) ECU-ja valamikor 1-1,5 evvel ezelott kerult bele amig a tobbi ECU meg majdnem az elejetol benne van.Azon mulik, hogy a fejleszto hogyan tud az ECU gyari protokoll doksijahoz hozzaferni. Megvenni nemhiszem, hogy megveszi, mert horrrror arban adjak es motorvezerlo tipusonkent aruljak, nem tipus csaladhoz.
Amugy az Examinert a wiTech Plus valtotta le, az tudja a Chrysler/Alfa/Fiat/Lancia vonalat.
Eleg profi, nekem tetszik [link]Alfanal illetve ujabb autoknal jonnek ki az Examiner plusz tudasai (taviranyito/riaszto programozas, uj kulcs hozzaadasa, vezerlo falsheles,stb), de egyre tobb ilyen funkciot probal a FES is belerakni, csak ido kerdese mikorra lesz teljes.
De nyilvan, itt a Fes az araval, illetve az interfesz fuggetlen mukodesevel verhetetlen.
A fentiek ugye mind csak csajat interfesszel mukodnek heroin aron, muhelyeknek eri csak meg.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz nyogo83 #2930 üzenetére
PuntoGT gyari Motronic 2.7-s ECU-ja vmi olyan egzotikum protokollt hasznal, hogy en 12 ev alatt osszesen 2x lattam, hogy tudtak olvasni
tobbek kozt ezert is raktam bele irhato standalone-tebbol az egyik egy Bosch szervizben volt egy kezi olvasoval, a masik meg egy oldschool desktop PC nativ COM porton, notebook USBCOM adapterrel mar hellosziaszevasz, kakinuku, se kep, se hang
de az Examiner persze csuklobol loki azt is, muszaj neki
több drón kell ;P
-
nyogo83
senior tag
válasz j.bravo #2932 üzenetére
Teljesen megfelel a FES + BT-s vagy USB-s ELM327 interfesz otthonra.
A FiatEcuScan(Multi Ecuscan) meg akar ingyenesen is siman hasznalhato, nem feltetlenul fontos megvenni.
Egy interfacet meg mar 3-5ezerbol meguszol.A FiatEcuScanen kivul nem ajanlanam az altalanos diag progikat(pl Torque Androidra stb) mert sok esetben hulyeseget irnak a hibakodokhoz.
-
stickrs
senior tag
hello, egy alfa 147-es 2005-ös, 1.9-es, 150 lovas dizellel szemezgetek. Van valakinek tapasztalata vele? esetleg vélemény, mennyire ajánlott?
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
nyogo83
senior tag
válasz rover45 #2934 üzenetére
Mindenkepp [link] ehhez hasonlot ajanlanek, aminel kiemelik hogy megy Fiat/Alfa Can-Bus rendszerrel.
Van olcsobban is ELM327, de sok esetben sajat magadnak forrasztgatni kell, hogy menjen az ujabb CAN-BUS-os protokollal. Volt nekem kb 8 ugyanolyan (klasszik kek/narancssarga) BT-s EML327, amibol 1 ment alapbol CAN-BUS-os rendszerrel.Itt legalabb megvan a penzvisszafizetesi lehetoseg, ha megse menne, de az ertekelesei alapjan nem hiszem hogy baj lenne.
[ Szerkesztve ]
-
stickrs
senior tag
köszi szépen a válaszokat q2eset nálunk(szerbia) nem találtam egyet se, vagy csak nem irják oda ha az..
[ Szerkesztve ]
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
nyogo83
senior tag
válasz rover45 #2940 üzenetére
Altalaban adni szoktak hozza CD-t amin a driverek vannak, azokon szokott neha lenni hozza progi is, de ne foglalkozz vele.
Innen letoltod a MultiEcuScan ingyenes verziot es orulsz . Ami korlatozas van benne, boven belefer otthoni felhasznalasra (hibakod olvasas, torles)
De ha meg akarod venni, akkor se egy egetvero 50Eur-s ara van, es fullos, folyamatosan frissulo progid lesz. -
j.bravo
addikt
Urak, tomiteseket keresek 156-oshoz, ajto aljára, tetoablakhoz, lehet h ajto ill ajtonyilas kore is.
Kedvenc autosboltom azt monda nehez ügy es bontonal probalkozna, esetleg a tetoablakhoz lehet gyári valahol.Alfás bontot tudtok mondani?
Az alfa royalcar -on kívül, veluk nem ohajtok semmilyen kapcsolatba kerülni, max ha a vilagon sehol nincs mas.Whatever.
-
sagesz93
addikt
sziasztok
nekem olyan gondom van a punto 2/b-mel, hogy a műszerfal közepén a két szellőzőnél belül a terelőlapátok le vannak törve. Ennek cseréjét csinálta már valaki, mennyire nagy meló? Eléggé zavar, mert a letörött elemek bent lötyögnek minden gyorsítás-fékezéskor.... [link] Egy ilyen elem beszerzésével tudom orvosolni a gondot?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...