- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Land
veterán
válasz Something_ #3700 üzenetére
Már csak az maradt, ránézek a bakokra. Boráros térhez közel lakom. Bt-sek nagy részével nem megy, mert válogatós az autó. Anno 2 félét rendeltem, de sajnos nem jártam velük sikerrel.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
ANDROID???
addikt
Sziasztok!
Fiat 2011 2.0D akkumulátor köszöni nincs jó cserés..
Jelenleg benne 60Ah /540Ah (kis sz@r) (242x175x195mm), tálca enged nagyobbat, és több helyen rákeresve, még a 77Ah is írja hozzá az autóalkatrész rendszer..Gondolkozhatok, S5, Varta Silver 77Ah 780Ah/ Exide Premium 77Ah 760Ah, vagy inkább csak 72Ah, vagy 74Ah, esetleg maradni kellene minél közelebb és tök elég a 64Ah/640Ah?
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz ANDROID??? #3702 üzenetére
Nyugodtan megveted a legnagyobbat, ami fizikailag elfér. A Bosch és a Varta egyébként ugyanaz. Én az Exide Premium-ot javaslom.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
rbalint88
addikt
válasz ANDROID??? #3702 üzenetére
Exide premium, ahogy Overdose is írja
ja és a legnagyobbat, ami befér. -
ANDROID???
addikt
A generátor fog bírni vele?
Az a gond, hogy többször van használva a kocsi rövid távon is, ott meg nem tudom mennyire tudja visszatölteni a nagyobbat (ezen gondolkodtam este)..?Köszi!
-
hobizoli
nagyúr
-
ANDROID???
addikt
válasz alázógyík #3707 üzenetére
Utánakerestem a generátornak az egyik oldalon és ott a generátorok 100A (vagy nagyobb) teljesítményűek a típushoz.. Akkor 64Ah 640A Ex Prem a jó választás?
A 64Ah 242x175x195mm a nagyobbak elvileg 278mmx... A tálcába elvileg belefér, de nem tudom tutira, hogy a lámpa mögötti kereszt fém (tartó) nem zavar-e be, mert a mostani az 242x1751x195mm (60Ah 540A Magneti) benne..Más téma : Seicento 900-ba milyen gyertyát? Denso W20EPR-U, vagy inkább más típust?
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz hobizoli #3709 üzenetére
Már írta, hogy 100A, tehát lényegtelen. Az rendesen tud tölteni.
Egyébként a Grande Puntonk generátora is 75-ös.
Más!
Érdekelne innen valakit egy 2008-as Grande Punto M-Jet 1.3 Dynamic?
Fehér, 3 ajtós. Nyári gumik 17'-es double corkon, téli gumik 15'-ös lemezfelnin. A téli gumik 2 évesek, szinte újak. A nyárik max. 1 szezonosak.
77.000km, mi vagyunk az első tulaj.
December elejétől vihető lenne.Így néz ki :
-
ANDROID???
addikt
válasz ANDROID??? #3708 üzenetére
0.9 seicento bele az ngk vline rendben ugye?
Szép a fehér gép
-
t1
addikt
Sziasztok.
Adott egy 96-os Punto aminek nem ég a középkonzol világítása (ventilátor - hőfok - illetve a fújás iránya) . Biztosítékok rendben. A kérdésem, az hogy kell kiszerelni illetve milyen égő való bele? Csinált már valaki ilyet ?
Köszönöm a segítséget. -
máyköl
veterán
Sziasztok,
Komolyan szemezek egy Alfa 147 -es autó vásárlásával.
Nincs kiszemelt példány, csak erősen figyelem a kinálatot egy ideje.Egy Skoda Fabia utódja lenne.
A kérdésem:
Mindig is benzines párti voltam autó terén, sosem volt kérdés, egy adott típusnál melyiket vásároljam, csak a benzines példányok jöhettek szóba, itt viszont a méltán híres 1.9JTD miatt kicsit megtántorodtam.
Az 1.6 T-Spark nem tudom mennyire lomha, se úgy olvastam szó nélkül benyeli a 10litert városba, ha nem többet. A 2.0 T-Spark pedig tudtommal nem az atombiztos motorok közé sorolandó.
Bár csak 2.0 -est vezettem ezidáig, annak a menetteljesítménye finoman szólva is meggyőzött, ehhez képest az 1.9JTD mennyivel lomhább? Turbó, részecskeszűrő, kettőstömegű mennyire szeret behalni?
Évi 15.000km futásteljesítményre lenne kb. használva.Nyilván tisztában vagyok, hogy a fenntartása nem lesz említhető egy lapon a Fabia -val, de mégis nagyjábból mekkora fenntartási költségekkel lehet számolni? Alkatrészek?
Van valami típushiba, amire érdemes figyelni?Az árai a szebb példányoknak itthon olyan 850k és 1.2m közt mozognak. (Az ár hátsó fekvésében a faceliftelt példányok leginkább). Külföldről nem jár jobban az ember?
Köszönöm a válaszokat előre is!
-
nyogo83
senior tag
Benzines parti voltam mindig is, de 3 eve racionalis dontesek mellett 1.9JTD lett.
Igaz Lancia, de abban is valaszthattam volna az 1.6-1.8-2.0 benzinesek kozott.
Ebbol a harombol a 2.0 lett volna erzesre okes, viszont a fogyasztasaval nem lettem volna kibekulve, meghajtani meg ugyis keveszer lett volna alkalmam.Alfabol eleg kenyesek a benzinesek szerintem, foleg hasznaltban sok a megtiport peldany.
Imadom az Alfat, de 147-156 vonalon csakis 1.9JTD-t mernek venni, tokmindegy mennyit is megyek vele.
Reszecskeszuro nincs, a befecskendezo rendszer "szinte" megolhetetlen, ahogy a blokk is, foleg ha az egyszerubb 8 szelepest nezed.
Kettostomegut nem gyilkolja epeszu felhasznalas mellett, gyari 250k km-ig siman birja, egy normalis "utangyartott" (LUK) is boven elhalad 100-150k km-t minium. Arban kettostomegu+kuplung 150-170k egyutt.
Turbojara hasonlokat lehet mondani, nekem is meg a gyari erintetlen van fent 260k km-nel, igaz erezni hogy nem 100-as. Tavasszal felujittatom, kb 75k.
Ezeket az osszegeket legrosszabb esetben is 1x fizeted ki amig megvan az auto. Viszont az atlag 5.5-6l-es fogyasztassal hamar visszalapatolsz ennyit a zsebbe a benzineshez kepest.Az osszes tobbi alkatreszerol elmondhato hogy nem annyira horror, esetleg a feszesebb futomu ami kicsit tobb torodest igenyel a dupla alu lengokarral, viszont a vezetesi elmeny karpotol erte
Szerk.:
Lomhasagot, dinamikat neked kell eldonteni, teljesen maskepp erzodik a JTD nyomatekossaga, karaktere a 2.0-hoz kepest. En nem mondanam abszolut lomhanak, soot. Megszerettem a benzineshez kepest.[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
Dízelt ajánlanám, engem is rábeszéltek, egyelőre nem bántam meg...
A benzines számokban jobban mutat, de macerásabb motork, és érzésre az 1.9 16v a 147-ben igen jól megy...
Nem tudom mennyire nyűgös a fabia-d, illetve az se mindegy mennyire nyűgös 147-est fogsz ki, de az fix, hogy nem egy kategória a két autó fenntartása.. szorzót nehéz lenne mondani, ezer dologtól függhet.
Árak meglepően nyomottak alkatrészügyben... bp és vonzáskörzetében van pár szerviz / szerelő aki keni vágja ezeket a kocsikat, facebook csoportokban nagyon pörögnek a használt / új alkatrészek / autók, eszmecserék, nagy segítség tud lenni..[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz ANDROID??? #3729 üzenetére
Én is 2,4-et fogtam ki, de már a 150 lovas verziót, hát nem rossz és tényleg csodás hangja van! egy friss kép a gépről
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
Köszönöm mindenkinek!
-
t1
addikt
válasz ANDROID??? #3724 üzenetére
Köszi sikerült
-
rbalint88
addikt
Jöttem árnyalni a képet
Nekem 156 JTD 16V van, amit nagyon olcsón vettem, mert a drágább példányok nem győztek meg.
Most lesz egy komolyabb köröm vele így 13 évesen, 302ezer km-es futással.
Két hibája van: egyrészt hengerfejes - nem jellemző típushiba, másrészt valami a turbókörben elszállt, legjobb eséllyel a vákuumszelep, ami kb 30k.
A többi, amit megcsináltatok: kuplung és kettőstömegű csere, gátlók cseréje, turbó felújítása - ez részben preventíve, részben már azért tuti nem 100%-os, aztán el ne csessze a felújított motort. Ebből látszik, hogy ezek kvázi kopóalkatrészek, nekem most szerencsétlenül jön ki, hogy minden egyben lesz és így azért egy messziről is jól látható összeg lesz, vetekszik az autó árával. Más kérdés, hogy most fogok túlszaladni vele az autó akkori piaci árán és ugye azokkal is előfordulhatna, hogy költeni kell rá - kell rá, összefutottam azokkal, akik a dupla annyiba kerülő überpatika gépet vették meg kb ugyanakkor, ők is kellett költsenek rá 100k körül...
(rébuszok helyett: piaci átlag 1,2M volt tavaly, én 680k-ért vettem az autót, ez a csudafasza meg 1,5M volt)
Nálam nehéz lábbal csak városban 9 liter a fogyasztás rövid utakon, de ez teljesen rendben van. Erdélybe menet-jövet 5,8-ra jött ki 40 fokban, határon órás állással, fullon járó klímával végig. Aszkéta stílusban biztos hozható vele a 6-7 literes átlag, de én élvezni akarom az autót, nem érdekel a fogyasztás.
Futóműve kényes viszonylag, de TRW cuccokkal tartós, a kínai szar tényleg szétesik évente.
Egyébként a kategóriaátlaghoz képest max +10-20% a fenntartási költsége és mozgáskultúrában ég és föld egy Golfhoz képest.
A helyedben néznék 156-ot is, valamiért olcsóbb belőle az azonos paraméterű autó, mint 147-ből.
Motorból JTD, különösen az 1.9 8V bulletproof, a 16V és M-Jet sem bajos, utóbbinak max a szívósora lehet gázos, de arra is van megoldás. DPF-re ott a hosszúfúró 2.4 JTD 10V 150 lovas is nagyon jó és persze az isteni 2.5 V6, de utóbbi kettő csak 156 bódéban van. 147-156-GT fenntartásra egy kutya.
Nem beszélnélek le az alfázásról, sőt, bátorítalak rá! Így nyolc saját tulajdonú autó után azt mondhatom, hogy egyikkel sincs igazán kevesebb gond, mint a másikkal, ha nem valami totálszar konstrukciót veszel.űsagesz: szép a masina nagyon! pilácsokra vigyázz, kedvezménnyel is 230 darabja enyém is xenonos átmeneti
[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz rbalint88 #3734 üzenetére
Ne is mond, mert még a végén baj lesz azokkal a fényszórókkal
ANDROID???: főképp azért jó, mert ehhez társul az exclusive kivitel, minden benne van ami lehet
Nálam a computer állandó városozásban 5,5 litert ír, amikor jöttem vele Tárnokról - Győrbe például 100-110-es tempóban akkor ennyi volt: [kép] (tudom, csal a gép egy kicsit)[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
válasz ANDROID??? #3735 üzenetére
3 imbusz, 1 rejtve, 2 rizsszem izzó kellett bele most már világít
-
j.bravo
addikt
válasz ANDROID??? #3738 üzenetére
Neeem aki beszopta, az én vagyok, 2.0 JTS-sel, Selespeed-del
rbalint88 a jtd-vel simán otthagyna az 1.9jtd-vel a nyomaték miatt is, nem csak azért mert nehezebb a talpa meg bátrabb-rutinosabb. Ellenben még így is szeretek beleülni, szeretem a selespeedet is. Asszony is, bár ő automata módban használja, én meg jellemzően a kormányon elhelyezett fülekkel váltogatok.
Whatever.
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #3742 üzenetére
az a baj, hogy a méltán híres-hírhedt autó és alkatrészkereskedő
féregember nettó átkúrta és sajnos a helyszíni ellenőrzésen nem derültek ki a gondok. a motorral volt a fő gond.ANDROID???: nem beszoptam, hanem kopó alkatrészek elfogytak. én ezt nem élem meg drámaként, még 5-6 évig tervezem megtartani az autót, addig ezekkel nem szabad gond legyen. turbó és gátlók még a gyáriak, 13 évet és 300ezret elment, nem lehet okom panaszra. szerintem az él álomvilágban, aki azt hiszi, hogy ezeket nem kell rákölteni idővel a kocsira. ha szerencséd van, vétel előtt cserélték őket és már az előző tulaj "beszopta" ezeket. amúgy pont azért vettem meg ezt az autót, mert ennél nem volt kínos magyarázkodás az állapota körül, pedig az ára miatt akár bele is fért volna. nem zörgött a futóműve, jól húzott a motorja, vezetve van a szervizkönyve, stb. szóval nehezen lehetne azt állítani, hogy beszoptam volna eddig 15ezer km és picivel több mint egy év alatt nem estek ki csontvázak a szekrényből ez az első meghibásodás (mármint a hengerfej és a töltőnyomás hiba)
-
-
rbalint88
addikt
válasz ANDROID??? #3744 üzenetére
5 vw és egy bmw után állíthatom, hogy a német autó is szar meg volt toyotám is, az se sokkal különb, csak abban legalább szarul is érzed magad
-
nyogo83
senior tag
válasz rbalint88 #3745 üzenetére
Eleg ha valaki egyszer egy jo olasz peldanyban ul, es megfertozodik
Sogorom amiota az eszem tudom igazi veresszaju japan auto buzi volt, toyota-nissan-mazda vonalon, csak az az igazi, sohanemromlikel.
Vettem egy 1.6 Bravat, akkor meg rohogott h mieeert olaszt. Majdrakoltodagatyadat, szarazegesz, micsinaltal.
Kiprobalta. Nem szolt utana egy szot se.
Bravamat osszetortek, vettem utana egy 1.9-es Lancia Lybrat.
Na itt mar nem kerdezte miert ezt vettem. Kiprobalta, ugy szallt ki, hogy "te, ez kuurva jo".
Kicsit kesobb eladasra kerult a japo verdaja, es azota van otthon neki egy szinten 1.9-es Lancia Lybra, ami melle 1 ev utan vett egy 1.8-as 156-os Alfa szedant -
j.bravo
addikt
válasz Integrale #3742 üzenetére
Egyszer elfolyt belole az olaj (elotte hallottam sokszor sipolast de nem tudtam mi, kiderult h vsz a selespeed szivattyu volt, toltott egyfolytaban szerencsetlen). Robotot cserélték DZnel, azzal egyutt kuplungot is. Honapokig jo volt, aztan észrevettem h sofőrajtó nyitasakor tovabb tolt mint azelőtt - nyomastarto gömb csere megoldotta. Azota nem rendetlenkedik, bár mintha kettesbol nem valtana mindig vissza egyesbe, hanem inkabb mintha csusztatna a kuplungot.
Az elso alkalommal a "nem lehet finoman elindulni" problémát megoldottak DZnél.
A jelen topikban is leirt vezermutengely csere, hajtókar csapagy csere meg némi köszörüles jobban fájt.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
rbalint88
addikt
válasz nyogo83 #3746 üzenetére
én is így tervezek, 5-6 évig megmarad ez, aztán Giulia, amilyen a büdzséből kifutja, de abból valami igazán szépet szeretnék majd. és szentségtörés, de automatát. Veloce tetszik nagyon, az még hétköznapokban is élhetőnek tűnik*, viszont a lábát is szedi. annál tutibb csak az lenne, ha jönne egy soft-QV, valami 350 ló körüli teljesítménnyel, de már 6 hengerrel, presztízsből.* nem csak a technika elpazarlása napi járós autónak használni.
-
rbalint88
addikt
válasz ANDROID??? #3749 üzenetére
1979 BMW 535iM azert nem volt rossz azzal volt a legkevesebb bajom is, csak epp a fekkel lett baj, ami miatt faerintessel tetore kerult az auto.
Volt 3 Passat, mindegyik valos Highline, meg egy Golf4 GTI 180, annak nagyon kenyelmes ulesei voltak. Egyes golfommal nem volt bajom, csak fredibeni lett es nem erte meg megcsinaltatni. De az is vicces joszag, azzal es a bmw-vel volt igazan jo autozni azok kozul. Csak ugye mindketto veteran, ennek megfelelo haklikkal, komfortfokozattal es biztonsaggal (no klima, no abs, no gyurodozona).
156 jo kompromisszum, eddig adott annyit, hogy nem sajnalok kolteni ra, mert meg jobb lesz ezutan