- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bb0t
senior tag
Most volt lehetőség először kipróbálni városon kívül, autópályán mióta kicserélték a bal féltengelyben a csillagot. Az a fajta rázás ami 4. fokozattól jelentkezett és beleremegett az egész középkonzol, ugyan megszűnt de helyette más jelenség ütötte fel a fejét. Akár kisebb fokozatban is hajlamos berezonálni de nem a középkonzol hanem inkább a pedálokon, kormányon lehet érezni. Ütemesebb, dübörgő és néhány esetben erőteljesebb mint a korábban tapasztalt. Lüktetés/felütés szerű zaj és érzet. (korábban vízszintes szitálás) Pénteken voltunk gumicserén (hátsó 2 elöregedett csere) és ott mondták, hogy a jobb első keréken látszik, (befelé dől) be kéne állíttatni a futóművet. Mondtuk most volt féltengely probléma de nem állították be szerelés után. Kellett volna? A leírt problémát megoldhatja futómű állítás vagy nem jól csinálták meg a féltengelyt? Érdekelne még, hogy kell-e fékhatás mérés, a féltengely szerelésnél hozzányúlhattak-e a fékhez, mert az sem ugyanolyannak tűnik mint annak előtte. Júliusban rakattunk be EBC fékeket...
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
Geller72
veterán
Ha már ott voltál a gumisnál, az első kerekeket is meg kellett volna nézetned. Nekem a tavalyi szettem közül az egyik gumi szálszakadásos volt, a másik felni meg szar. Mindegyik ütött. Mindenképpen megnézetném a futóművet. Ha már ott vagy, legalább az is kiderül, hogy a lengéscsillapítók is jók e. Ha én szerelő lennék és nem én kúrnám el, de látnám, hogy szar, akkor szólok és megcsinálom, ha kell. De mindenképpen szólok. Elve ugye plusz meló, plusz pénz, na meg nem engedek ki ilyet a kezemből. Most azt nem is mondom, hogy esetleg ott kúrták el. Akkor.
-
bb0t
senior tag
válasz Geller72 #2204 üzenetére
Az első két gumi kb 2 hónapja lett lecserélve szálszakadás miatt, de átnézték. Futószalagon mennek ott az emberek alig lehet velük váltani két szót. Szerintem is szólhatna/figyelmeztethetne, de hát a jó szakember olyan ritka mint a fehér holló.
Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
Geller72
veterán
Kuplungos lett a puttyony. Már franciából anélkül jöttem haza. Gondolom emiatt, megrepedt az önindító pajzsa is. Hurrá. Komplett kuplung, kinyomócsapágy..etc. Önindító. Hála isten, beszart a hátsó ablaktörlő motorom is. Mikor készen lettem, elhoztam a szerelőtől, előtte lecseréltem a fagyállót. Másnap egy tócsa fogadott az utastérben. Természetesen elfosta magát a fűtőradiátorom. Ma reggel egy hangyányit már megremegett a szemhéjam. Értem én, hogy olcsó hozzá minden, de nem tetszik, hogy a szerelőm fejből tudja a kocsim alváz és motorszámát évjárattal, de lassan a személyigazolvány számomat is jobban tudja, mint én. Mikor már azt hittem, hogy kész. Mikor a komplett fékrendszert, első hűtőt, kuplungot, mindent kicseréltem. Akkor most jön a radi. Amihez persze az egész műszerfalat szét kell dönteni. Hiába 4800 egy új radi. Amikor kellene a kocsi, akkro nem tudom használni. Kezdem unni. Ebből megint japó lesz.
-
Hego
tag
2010-es Punto Evom-ba (motorszám: 199A7000...) milyen gyertyát ajánlatok?
BOSCH Gyújtógyertya Szuper 4 (0YR78X) - ez jó lesz?i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
Hego
tag
válasz .:Kristian:. #2208 üzenetére
Köszi a választ Hm, NGK-ból csak 1 elektródás gyertyát látok, a Bosch meg 4 elektródás. Az nem jobb?
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
j.bravo
addikt
Sziasztok!
Ma vettem egy Alfa 156-ot, sedan, 2.0 JTS, Selespeed.Xenon.
Az egyik trafó vsz cserés - több, köztük 2 új (igaz kínai, de bárdis, nem ebayes) égővel se nyikkan.
Nem tudjátok pontosan milyen típusú trafó van benne/kell bele? Tudom, tű a szénakazalban, de hátha
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Geller72 #2213 üzenetére
Öööööö nagyon eltérő autók vannak benne? vagy a jó állapotúba a te olvasatpdban nem fér bele a xenon hibája? (ez a legnagyobb baja szerencsére, ezen az áron, a többi paramétert tekintve belefért)
Amúgy az aláírásvalóban okafogyottá vált, törlöm is, ill később módosítom.[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Hego
tag
válasz .:Kristian:. #2210 üzenetére
Valóban Köszi a helpet.
A kézikönyvet meg valóban nem ártott volna fellapozni.. Lustaság félegészségi5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
ACAB95
tag
Üdv
A korai 98, 99es Alfa Romeo 156 -osra jellemző a korrózió, lakk kopás? Honnan veszem észre, hogy tropa a futómű? 1.9JTD -sból csak a 77kw és 81kw darabokat érdemes nézegetni, vagy a többi 1.9JTD is megbízhatóak? Szlovákiában élek és már 1600 eurtól lehet kapni elég ígéretes darabokat. Miért ilyen olcsóak pl. a Octávia, Stilo, Mondeókhoz képest? Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
Stylewars_kp
senior tag
Sziasztok,
3 tank dízel naftát kocsikáztam el a 2/b punyesszal ami 1.3mjtd. Egyhuzamban történt ez pár hét leforgása alatt. 80% közút a maradék város. Gondolok itt egyhuzamra, hogy ugyan azzal a 105 km/h közúton, 60 km/h városba, ugyan azon az útvonalon. Szóval a kompjukta szerint 3,8 lityóra jött ki a fogyasztásom. A tankolások alapján pedig 3,75 lityó jött ki. Gyári gépkönyve szerint 3,8 az átlaga /100 km. Sokan nem hitték el a baráti körömből, de most kész számokkal tudom igazolni. Ja és nem papásan vezetek, de nem is mint egy versenyző.
-
Geller72
veterán
válasz Stylewars_kp #2221 üzenetére
105-el Brüsszelig meg vissza megőszülnél. Hidd el, pontosan tudom. Kegggggggyetlen!.
-
grunge
addikt
Sziasztok / ciao tutti!
Letekertünk majdnem 10k-t Bellával (159 SW 1.9jtdm), úgyhogy megfogadom a szomszédom tanácsát és lecseréltetem az olajat. Most hogy itt Germániában kezd hűvösödni, feltűnt, hogy az 1-est nehezebben veszi hidegen. Nem tudom az előző tulaj mikor cserélt (ha egyáltalán) váltóolajat, szóval azt is megcsináltatnám.
Selenia wr-t a motorba és Tutleta car matryx vagy mit ir a könyv a váltóba. Az utóbbi 75W-85. Nos ilyet eddig csak Fuchs-ból találtam (9eur / liter), Tutelát egy helyen legolcsóbban 18 euro / liter áron. Ti mit ajánlotok?
Egy Fiat szervízben lenne a csere, ők Q8 olajakat használnak, ez jónak számít, vagy felejtős és vegyek inkább másikat? Több portálon is rákerestem az API GL4 szabványra (váltóolaj), de azok mind vagy 75W-80at vagy 75W-90-et ajánlottak fel a kocsimhoz... Itt egy példa.
A váltóba (M32) 2,3l kell, de leeresztéskor marad benne 0,2 l. Szóval cakk-pakk 2,1 l kell bele tölteni ha jól értem, igaz?
Selenia WR-t 5W-40-est 5l kiszerelésben 40 EUR-tól láttam, szűz olasz lányok könnyeit is csepegtették bele?
Kezdő vagyok még itt srácok, sorry ha marhaságokat kérdezek.
159 SW 1.9 jtdm <3
-
zoo8800
veterán
Land kollega nemrég fejest ugrott egy váltóba, talán ő majd megmondja a tutit.
Motorolaj ügyben szerintem bármi jó, ami teljesíti a gyári követelményt, én sose ragaszkodtam a Seléniához. Egyébként a 40 EUR nem olyan vészesen sok 5 liter fullszint. olajért.rip and tear, until it is done
-
Land
veterán
Nekem ilyen váltóolaj került a kocsiba: TUTELA TRANSMISSION TECHNYX 75W-85
Motorolajból elsőre Comma Syner-G 5W40 5L és most turbo felújítás után Motul 8100 X-Clean 5W-40 (5L). Egyik sem szar olaj.
Ja és remélem a váltód rendben van és nem egy előjel a nehezedő 1-es..Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
grunge
addikt
Hello, köszi az infót! Rendben van a váltó, normális hogy hidegben kicsit nehezebb az 1-es. Ha bemelegszik minden oké, nem búg nincs dinamó hangja.
Akkor megpróbálok szerezni Tuleta-t ugy 18-25 EUR a literje. Mivel 2,3 kell bele és 0,2 marad benne leeresztés után, megéri azt a plusz 0,1-et valami adalékra költeni?159 SW 1.9 jtdm <3
-
Land
veterán
Na erre nem tudok válaszolni. Vagy marad potyára pár deci váltóolajad. Fontos a jó olaj, egy váltó felújítás elég drága móka, inkább fizess pár ezer FT-tal többet az olajra szerintem.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
75W85 kell bele. Az Alfás szerelőm ilyet talált bele. Elvileg ez is tökéletesen megfelel a célnak. Maga a váltó elég kényes az olajra. Ennek piros színe van, amit a halálán lévő váltómból eresztett le sárga volt, tehát nem bele való olaj volt benne. Elvileg ez tette majdnem teljesen tönkre. Némely részek bent szépen megégtek.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Geller72
veterán
A megfelelő viszkozitás a fontos. A baj ott kezdődik, hogy irdatlan mennyiségű hamis olaj van a piacon.
-
grunge
addikt
válasz Geller72 #2232 üzenetére
Ez magyarázatot adhat arra, hogy egyes helyeken miért 3x annyiba kerül 1 liter...
(#2231) Land: Igen, mindkettő 75w85. Amelyikből találok, az megy majd bele.
A motor Selenia WR-t fog kapni, már megrendeltem. Eddig is az volt / van benne. Napokban megérkezik, ugyhogy ezen a cserén is túl leszünk. Az első törlők is vackok már, péntenek alig láttam valamit az esőben, az is csere.[ Szerkesztve ]
159 SW 1.9 jtdm <3
-
grunge
addikt
No megkapta az olajcseret, Selenia WR-t, ahogy illik. Mivel meg van ra garanciam, maradok is a javasolt olajnal. BOSCH olajszüröt szereltek bele es az ablaktörlök is ujak + pollen filtert is kicsereltettem. Jöhet a tel.
Valtoolajat is kap frisset, amint kapok Tutela-t.
[ Szerkesztve ]
159 SW 1.9 jtdm <3
-
forgonati
őstag
Sziasztok. Punto 2, 1999, 1.2 8V. Elszállt a hengerfej pakolás, dőlt a víz az 1. hengerbe. Szétkaptam, új pakolást + természetesen új csavarokat kapott. A kocsi össze lett rakva, viszont gondom van. A motor egyenetlenül jár, remeg, alapjáraton is, és menetközben is érezni. De ereje az van, szépen húz, ha lepadlózom ugrik (már ahogy egy 60 lovas motor ugorhat) viszont folyamatosan remeg :-( A vezérműszíjat jól raktam vissza, be volt jelölve minden, azzal elvileg nem lehet baj.
A hengerfej síkoltatva volt, így széjjel kellett szednem darabokra. Mikor kiszedegettem a szelepeket, sajnos nem számoztam meg őket, melyik hol volt. Azt mondják, meg kell mert nem egyformán kopnak be. Nem is tudom hol járt az eszem mikor kiszedegettem őket, csak utólag kapcsoltam, hogy elfelejtettem megjegyezni őket, de ekkor már késő volt. Viszont én becsiszoltam a szelepeket összerakás előtt, szóval ennek elvileg nem kéne gondnak lennie.
Viszont én marha nem számoztam meg a szelep lenyomó kupakokat sem, csak szépen sorba raktam őket. Viszont véletlenül a deszkadarab amire raktam őket, leborult és össze lettek keverve. Tehát nem tudom, most milyenek a szelephézagok. Szerintetek okozhatja az egyenetlen járást a nem megfelelő szelephézag? A motornak nincs csattogó "szelephangja" csak egyenetlenül jár. Lehet hogy valamelyik szelepnél túl nagy a hézag, másik szelepnél meg végképp nincs? Tutira össze lettek keverve a szívó és a kipufogó szelepek kupakjai is, és azoknak ugye nem egyforma a hézagjuk gyárilag... A héten mindenképp ránézek egy hézagmérővel, mert bosszant a dolog. Bármi tipp jól jönne. Lehet ez a gond? Esetleg valami más? Köszönöm!Keelah Se'lai!
-
j.bravo
addikt
Urak, ne vegyetek semmit olyan cégtől akinek a nevében a topic címében említett egyik márka, valamint idegen nyelven a "királyi" szerepel... én elkövettem nagyon sok hibát a tipikus kezdő hasznaltauto vásárló által elkovethetokbol, de ez őt nem menti fel az alól hogy nem hajlandó tárgyalni se arról hogy az (el)rejtett hiba orvoslasaban reszt vallaljon.
Oke hogy 209k km es 11 eves auto, de akkor sem kerek hogy vétel után kevesebb mint 200km-rel és 3,5 nappal az addig tök okenak tűnő autóról kiderul hogy további károsodás nélkül nem használható, csak ha (új alkatrészeket nézve) 400k-t ralocsolok.
Ja, az is az én balfeksegem hogy nem mértük körbe a rendezést, de ettől meg emlithette volna hogy egy vaddal tortent közeli találka okán gtk közeli állapotban vette az előző tulajtol.A korrektség kedvéért megjegyzendo h az egyik draga alkatrészből szerzett bontottat, de amikor a költségek megosztását felhoztam kb kidobott.
A cucc nyilván ott maradt, el fogja tudni passzolni, szerviz szerint mas is keresi.Legyen az én esetem (is) intő példa, általános értelemben is.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Vezérműtengely. Mindkettő. Dragak ehhez a motorhoz. Plusz összes (16 db) hidrotőke.
Értem én hogy a tengely bütykeinek kopását egy darabig kompenzaltak a hidrotokek, aztán egyszercsak nem, de hogy mit ad Isten, pont most, pont így, véletlenül épp vásárlás után, azt nehéz elhinni. Könnyebb elhinni hogy értő fülek hallották hogy nem százas, kapott egy a kelleténél vastagabb olajat meg valami okos adalékot, es akkor jott ki a dolog, amikor elfogyott az adalék, illetve tankolással felhigitottam (az adásvételi aláírása után hazafelé a második sarkon kigyulladt a szegenysegjelzo, ergo tankoltam bele egy fel tank (amugy prémium) benyat)A kötelezőket (vezérlés szíjak, olajak) nem számolom, azt amúgy is cseréltettem volna.
Sőt, a márkát ismerve, a futóművel kapcsolatos, eddig nem firtatott dolgokat se.Whatever.
-
j.bravo
addikt
Ha minden jól megy, lesz bontott, jó állapotú, amivel még 100k km-t elautozhatok. Persze megmérjük.
Gondoltam felújításra is de nem lenne elég köszörülni hanem felvinni is kéne rá anyagot, elég sokat, nem tudom hol tudnák vállalható minőségben megcsinálni.
Ha tudsz ilyen helyet, akkor B tervként azért örülnék neki és felirnamWhatever.
-
j.bravo
addikt
Majd lesz kép ha visszakapom a gépet
Az elektronikus dolgokkal majd alfaspecifikus szervizbe viszem, de ezekhez a mechanikus feladatokhoz pont jó lesz az a szaki (meg az amúgy alfában jártas segédje), aki a család autóit >20 éve javítja és a család minőségre kényes tagjai is elégedettek vele.
Whatever.