- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Prime110
aktív tag
válasz HussarF #3045 üzenetére
Ez azt hiszem márkatársaknál így szokás, amikor a Kappa-sok összefutnak - bár már olyan kevesen maradtunk, hogy az óborzalom... - akkor is összevillogunk meg integetünk egymásnak! Segítünk egymásnak megtankolni a benzinkúton, meg ilyenek!
Valahol hallottam, hogy az arany színű Volvo-sok még ilyenek. Szóval a nem-arany színű Volvo nem villogtat az arany színűre és vica-versa sem, az arany-színűek csak egymás között villognak! -
M_o_g_y_i
őstag
Csavarral lefogatható dísztárcsát keresek 4x98-as, 15"-os felnire, gyárin kívül tudtok valami alternatívát?
Mert az 10K/db, kicsit nonszensz az ára...
Esetleg ha van valakinek elfekvőben 4 szép állapotú, dobhat egy pü.-t.
Faternak a Punyeszra intéztem most a nyárigumikat-felniket, csak eddig 14"-os volt, értelemszerűen a dísztárcsák így nem használhatók hozzá, és így "kopaszon" elég butácskán néznek ki az amúgy pofás 195/50-es gumák.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
SLYM
veterán
közben megjöttek a cuccok. de már egy lendkerék csavarkészletet kellett hozzá külön vennem, most meg kiderült, hogy a kuplungszetthez sem járnak csavarok, szóval ezt is kukáznom kell valahonnan. LuK 624335809 a neve, ha valaki tud hozzá egy helyet, ahol ezek kaphatók/rendelhetők (kovács autónál nincs, a tag aki válaszolt a nevükben írta, hogy szerinte a márkaképviseletben lesz, de az meg hol van?) írja meg nekem. köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
grunge
addikt
A mi Bella-nk ismet betegeskedik...
Dugoban araszolva vettem eszre, hogy üresben alig gurulva kopog valami elöl. Faja. Most hogy fennt vannak a nyari gumik, az is feltünt, hogy pl. 1700 fordulatnal teszem azt 3-asban ha felengedem a gazt, majd visszalepek ra, akkor mintha "kattanna" egyet mielött nekiall huzni.
Leadtam markaszervizbe, nezzek meg mi a baja. Ezt a kopogos dolgot alig tudtam demonstralni, de parkolasnal is jol lehetett hallani.
A hülye teli idö kikezdte a csomagrato fedel peremet belül, meg a jobb hatso ajto alatt a sarokban is van egy kis felületi folt. Ezeket leszedetem, de szivem szerint par ev mulva ujra fujatnam / lekezeltetnem a kicsiket.Ami meg feltünt, hogy miutan mar letekertem par 100 km-t, 5-6ban 2000es fordulat körül mintha valami halk surlodo hang szürödne be elölröl. Remelem nem a kiraly nemet M32 valto...Apropo, ha jol tudom a V6-st es a 2.4 jtdm-et leszamitva a többiben (1.8tbi is) az M32 szerencsetlenseg tevekenykedik igaz?
Igaz, hogy viszonylag keves km-el vettem itt nemetben, de atyaeg itt majdnem mindenki borju modjara betartja a 30ezres intervallumokat...
159 SW 1.9 jtdm <3
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
Győr, Tatabánya környékén nem tudtok jól dolgozó, nem lehúzós szerelőt? Punto 2-n kéne hengerfejességet orvosolni (tömítéscsere, síkoltatás).
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
ACAB95
tag
Üdv
Nem működik a klímám Fiat Brava 1.9 TD. Bekapcsoláskor a gomb világít, de nem érzem a kuplungon a nagyobb terhelést, kompresszor sem búg. Idén már használtam a klímát hűtött mint az állat. Gáz nem hiszem hogy ereszt, hűtő elég újnak tűnik. Az összes bitosíték, a klímábanál a csatlakozók rendben vannak. Pár hete volt termosztat cserélve, nem tudom befolyásolhatja e. Előre is köszönöm!"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
SLYM
veterán
fejlemények:
személyesen kellett az érdi fiat/alfa márkaszervizben (szabó) lévő alkatrészes tagnál a rendelést leadni, majd másnap személyesen átvenni, de végül időre elintéződtek a hiányzó csavarok a kuplungszetthez is. tegnap át is vittem nagy boldogan a szerelőhöz az alkatrészeket (amiket április 24.-én rendeltem meg pontosan). ma kezdett neki a melónak. kiderült, hogy a lendkerék+csavarok és a kumplungtárcsa+szerkezet+csavarok jók, de az a tetves kinyomócsapágy nem. hogy a jó kurva anyját ennek a fosnak. kell bele rendelni másikat. ez nagyszerű, mert addig áll a munka megint...
[ Módosította: pepe091 ]
-
SLYM
veterán
válasz HussarF #3067 üzenetére
ha találok 28.000 forint-ért postával együtt kinyomócsapágyat, akkor bejön. plusz amennyiért visszaveszik, vagy eladom ezt, ami most nem megy fel. de ez csak matek. ha azt nézem, hogy emiatt tulajdonképpen +2 hétig az egyik kocsi kiesett itthonról, akkor már nem éri meg. (megelőlegezve azt, hogy a magyar árajánlat, amit kaptam problémamentes lett volna. a kovács autós+bárdis kör meg még plusz 25-el több lett volna)
szóval igen, így, hogy ha valaki nem pro, akkor nem biztos, hogy az ebay-el kell szórakozni. inkább töltsön el az ember 1-2 napot masszív magyarországi alkatrészkereséssel, meg árajánlat kérésekkel, szánjon rá pár órát, plusz várja meg válaszokat, azzal jár a legjobban (most így gondolom)
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
csináltam pár képet is, ha már ennyit beszéltem ezekről: [link], [link], [link]. a bölcső azóta már fekete színű, ez csak az alapozó színe. végül ebből nem vettem újat, felesleges kiadás lett volna szerintem. persze rozsdás volt, de szerkezetileg ép maradt, talán csak ott bal felül van egy rész (ami nem tudom mit tart azzal az egy csavarral), amit rendesem megevett már a rozsda. lecsiszoltuk, utána rozsdamaró, majd alapozó és a festés. nem lett szép, lehetett volna 3x ennyi időt is foglalkozni vele, de szerintem tovább rozsdásodni jó ideig nem fog, végül is ennyi volt a cél vele kapcsolatban, azt a 3 órát amíg csináltuk megérte szerintem. pláne mivel a bontós akire ráírtam nem írt vissza. minek? még a végén pénzt keresett volna...
[ Szerkesztve ]
-
Fabianus
tag
Sziasztok!
Egy bő hónapja használom a Lancia Deltát (2009-es t-jet). [link]
Végül nem kifejezetten olasz autós szervízbe vittem, hanem egy régi ismerős szerelőhöz. Kicseréltettem a vezérműkészletet vízpumpával, gyertyákat, motorolajat, szűrőket és a hosszbordás szíjat is.
A szervízkönyv nem ír elő csreperiódust a hosszborsásszíjra, ettől függetlenül szemre sokkal rosszabb állapotban vot, mint a vezérműszíj. Belső oldalon repedzett rendesen. Kivülről szép volt
Olajból a Motoul 8100 X-Clean-t választottam, gyertya a gyári NGK, és a vezérlés is a gyári lett. A többit rábíztam a szakira. A gyertya előtte valószínűleg még a gyári volt a kocsiban. A lecserélt olajban kb 14000 km volt. Nem tudom, hogy az olajon, vagy a többin múlik, de érezhetően finomabb lett a motor.
A közeljövőben még az első féktárcsa és betét lesz cserés.Volna viszont egy kérdésem, illetve érdekes tapasztalatom is.
Az autó idővel zajosodik. Főleg hosszabban dugóban használva. Rövidebb úton 5-10 km, vagy, ha jól tudok haladni, akkor nem igazán. Először azt gondoltam, hogy araszogatás közben a fék melegszik be és, mivel van már pereme a tárcsának rendesen kissé surlódik a szélén akkor is, ha nem fékezek. Gondoltam pár ezer km után tárcsacsere, addig meg elfér így. Most viszont volt időm próbálgatni. Volt Pesten belül néhány utam fel alá délutáni időszakban. Nem fék lesz, illetve biztos, hogy nem csak fék. Egyrészt valamennyire függ a zaj a sebességfokozattól, másrészt a kuplung állapotától, harmadrészt, hogy hajt a motor, vagy motorfékkel gurul. Leginkább a 2. és az 5. fokozat zajos. Magamtól elsősorban váltóra gondolnék. Esteleg kuplung. A furcsa az, hogy hidegen teljesen csendes, de egy vidéki út (Bp-Eger, Bp-Kecskemét) sem feltétlen teszi zajossá az autót.
Van a váltónak valami típushibája? Esteleg egy váltóolaj csere segíthet? Biztos, hogy még az erdeti olaj van a váltóban (6 év 58500 km).
Olyannak tűnik, mintha a váltóolaj nem működne jól, vagy nem fedné el a hajtáslánc hibáit ha sokat kell kuplungolni lassu haladás mellet.Vélemény, ötlet, tapasztalat? Kell tőle félni, vagy ez ilyen?
-
alázógyík
őstag
-
rbalint88
addikt
válasz alázógyík #3071 üzenetére
ha városban került bele az az 58k, akkor az is szép, ha eddig kibírta a tárcsa. szíjaknál is km vagy idő alapján cserélődik, ami 4-5 év szokott lenni, 7 éves szíjnál nem kell csodálkozni, ha már odavan.
váltóolajat szintén illik cserélni pár évente, ahogy fagyállót és fékolajat is!!! sok későbbi gondot meg lehet előzni ezek cseréjével és nem nagy összeg egyik se, kb 10k a kettő, váltóolajcsere még 10-15k. -
Fabianus
tag
válasz alázógyík #3071 üzenetére
A tárcsára a szerelő még egy 10000-et mondott, de a legközelebbi szervíznél mindenféleképpen cserélni kell. A hosszbordás szíj meg szerintem sokkal inkáb kor miatt volt olyan, mint a megtett kilómétertől. Nem kopott volt, csak belülről kifordítva már repedezett rendesen.
A fék kopottságán amúgy nem lepődtem meg. Anno céges autóknál, azonos típusnál volt aki 40ezer alatt fémig gyalulta Pesten, én akkor országos területtel 120 ezerig húztam. (2006-os Meganok voltak). Úgyhogy egy korához képest kevesett futott autónál ez normális. Tudtam, hogy ez a km nem pályán került bele.[ Szerkesztve ]
-
Fabianus
tag
grunge!
Szerintem egy váltóolajcsere nálad is esedékes lehet. Lehet, hogy segít.
Utánanéztem az én Lancia-ban is az M32-es váltó van. Legalább is 2008-ban azzal jelent meg a típus. Azt találtam róla, hogy, hogy rossz a hőelvezetése, hajlamos a túlmelegedésre. Érdemes cserélni az olajat, ahogy alázógyík és rbalint88 is írta, és érdemes kicsit túltölteni is.
Úgyhogy nálam is be fog figyelni a közeljövőben egy váltóolaj csere. Ártani biztosan nem árt.
-
Fabianus
tag
Még egy kicsit nézelődtem. (Lassan olyan leszek, mint egy jó pszihopata). Leírom hátha másnak is hasznos.
Előre hozzáteszem, hogy sokkal inkább, mint Opel vagy Alfa váltóként találni róla sok infót. Nem tudom, hogy valójában azonos számú, azaz az M32-esen belül, mennyi eltérés van, ha egy olasz, vagy, ha egy német autóba kerül bele.
Ebbe a "jó fajta" germán váltóban a kúpos csapágyak szoktak tönkre menni. Ennek cseréjére az angolszász területen nagyon rá vannak állva. Csapágykészletek, csapágyak, szervízajánlatok. Okokra kenésre és mechanikai kialakításra visszavezethetőt is láttam.Azért szerintem az én autómnál még nem súlyos a helyzet, de legalább látom, hogy mire készüljek majd.
Esetleg, ha valaki már túl van ilyen váltó csapágyazáson, akkor az megoszthatná a tapasztalatait.
(Eddigi autóimmal volt már sokfeéle gond, de a váltó az eddig mindben a problémamentes területek közé tartozott.)
-
Land
veterán
válasz Fabianus #3076 üzenetére
Mikor olvastam a problémádról nem tudtam, hogy neked is M32-es váltó van benne. Nekem megsült a belseje és 95k Ft-ba állt meg le-fel rakással, szét-össze szereléssel, amiből 30-35k Ft volt maga az anyag.
Ha búg néhány sebességben, akkor az nyeles tengely cserés lesz.
Tudok ajánlani Pesterzsébeten jó Alfás szakit, aki más olasz autókat is vállal. Neki van ez a váltós kontaktja. Pl a váltós 30.000 Ft-ért szedi szét és rakja össze a váltót, mely elég jó árnak számít.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
grunge
addikt
válasz Fabianus #3074 üzenetére
Igen, atto ltartok en is. A vegen teljesen fel lesz ujitva...
Az M32-rö lmar en is olvastam, vannak itt specialistai is a dolognak: M32.de lol
Valtoolaj csere intervallumnak mit javasoltok amugy?
Ugy erzem, hogy a kopogas a kerekcsapagy felöl jön, nomeg leallitaskor fura hangja van a lendkereknek is.(#3078) Land: Jo tipp, ha nem cserelik a valtot, akkor otthon fogom megnezetni velük. Tudod-e, hogy vallalnak ott pl szivosor, erg tisztitast? Itt nemetben furan neznek effele kivansagaimra..
[ Szerkesztve ]
159 SW 1.9 jtdm <3
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
szerintem ott kint is van lidl/aldi, nekem is onnan vannak a szerszámaim. most az itteni lidlben van 26ezerért baromi jó szerszámkoffer, ha nem lenne meg részletekben a 90%-a, már rohantam volna megvenni. egy normális minőség félcolos racsnis szett is kerül ennyibe, ebben meg még van kétféle méretű racsnis szett, plusz sok-sok egyéb.
-
Fabianus
tag
Köszönöm az infókat! Az ajánlott Pesterzsébeti szerviz a DZ Alfa lenne? Személyesen nem ismerem őket, de már olvastam róluk.Ha esetleg valaki más, akkor persze minden infót szívesen veszek.
Egyelőre szerintem megpróbálkozok olajcserével. Persze meggyőzhető vagyok. Nem vagyok saját magam ellensége, de nincs nagy kedvem most kiadni egy százast. Hidegen hangtalan a váltó minden fokozatban. Minél inkább bemelegszik, főleg dugóban araszolva, jönnek elő a zajok. Egy sima kisvárosi vagy országúti forgalomban tünetmentes is lehetne. Egyébként, ha jól átmelegedett, a jelenségek megfelelnek a neten fellelhetőeknek. Elsősorban 2. fokozat zajos, illetve az 5. Ha nagyon figyelek, akkor talán 6-ban is hallok valamit, de az nem ütné meg magában az ingerküszöbömet. Működésre egyelőre hibátlan melegen is. Nem akad, nem rázkódik, nem mozog, nem vesz semmit nehezen, nem recseg, stb.
-
Land
veterán
válasz Fabianus #3083 üzenetére
Igen ők és ha hangja van, akkor azt az olaj csere nem hinném, hogy rendbe rakja. Mechanikai a sérülés.
grunge: Igen vállalnak ilyen dolgokat is. Szívósor tisztítást, lapát kikötést én is fogok még idén kérni tőlük jobb a békesség alapon.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
j.bravo
addikt
válasz Fabianus #3083 üzenetére
Nekem a 156 Selespeeddel épp fordítva: nemrég volt váltóolajcsere, franc emlékszik mar mi volt előtte, akkor más zajokkal voltam elfoglalva , most hidegen lassabban és kevésbé flottul vált, váltásoknál (illetve a robot általi kuplungolásnál?) nagyobbat ránt, mint melegen. Melegen oké.
Melegen is, ha megrúgom kissé, akkor van kis rázás-szerűség (akkor is ha a lambdaszonda kontakt(?)hiba miatt folyamatosan világító check engine nem villog - annyira nem szoktam megrúgni hogy az elkezdjen villogni).Aggódjak? A dolog normális amúgy?
Vagy mivel tudtommal nem Tutela került bele, csak a megfelelő szabványokat teljesítő és megfelelő viszkozitású más gyártmányú olaj, akkor cseréltessem ki?(motorolajból se Seléniát kapott, hanem - mivel azt kértem - Liqui Moly-t)
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
SLYM
veterán
megérkezett 21-ért az itthonról rendelt kinyomócsapágy, ami jó lett végül. összeállt a gép. a vége kb így néz ki:
kettőstömegű lendkerék csavarokkal 95
kuplung szett csavarokkal 65
kinyomócsapágy 15 a fos, ami nem lett jó, 21 a másik ami jó lett
munkadíj 55
bölcső rozsdátlanítás, plusz festés 2
ez a kör így egyben, mindennel együtt 255.000 forint lett. több, mint egy hónap után végre lehet használni az autót (még lesz egy köröm a paypallal, meg az ebay-es eladóval, meglátjuk mit látok viszont a 15000-ből, amennyiért hoztak egy nem a kocsiba való kinyomócsapágyat)
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
sziasztok!
lehetne esetleg Fiat Grande Punto-hoz ékszíjat találni ma-holnap?
gondolom, 99%-ban lehetetlen, de hátha van esély az 1%-ra
havercsaj indult volna haza,
enyhe ékszíjhang .... kicsike ... 3 mp-es
és nem ment a kormány (abszolút nem bírta tekerni, mintha kormányzár lenne - gondoloom ha kimegy a szervo, akkor minden kormányzás kimegy)
az akkumulátor jelzés világított5-jére beindítva a motort volt kormányzás
de elmentpróbakör - de menet közben is elment
gondolom ilyenkor lehetetlen ékszíjat találni, hacsak valaki pont nem árul használtan, vagy nincs boltos ismerőse ....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
nesa
veterán
Ennek oka van, lehet behalt a generátor vagy hasonló, tavaly én is úgy jártam hogy a generátor álló rész leégett, töltés ugyan kontroll lámpa szerint volt de iszonyat ellenállást fejtett ki, így a hosszbordás szíj 1 fogat elugrott a vezérműszíj fele amit a magasabb szélső perem levágott és betekert...., összezúzta a vezérlést ahogy kell...
-
Fabianus
tag
válasz j.bravo #3090 üzenetére
Szia!
Érdemileg nem tudok válaszolni. Én minden olajnál ragaszkodnék (ragaszkodtam) az előírt számú FIAT jóváhagyáshoz. Ahhoz nem, hogy a gyári legyen. Egy-egy gyártónál, legalább is pl. motorolajnál, többféle azonos paraméterű olaj van (5W-40 C3), ezek közül csak akkor voltam biztos benne, hogy jó egyik másik, ha ott volt a keresett számú FIAT besorolás. Ha nem volt, akkor meg vagy jó, vagy nem. Az adott olajról abban a váltóban viszont semmi tapasztalatom.
-
Bèlàim! Kis szakértés kéne. Tegnap egy 180 km-es út után, mikor hazaértem, kigyulladt a jelzés, hogy nem ég az egyik első lámpám. Miután kiszálltam ellenőrizni, azt láttam, hogy a bal helyzetjelző és a jobb tompított nem ég. Utána lekapcsoltam, majd felkapcsoltam megint ès akkor már csak a helyzetjelző nem égett. Még párszor megismételtem a dolgot és ugyanígy maradt. Ma délután újra megnéztem és nem égett a bal helyzetjelző és a jobb tompított, ismét...
Este még egy ellenőrzés és most égett mindkét helyzetjelző, csak a jobb tompított nem. Pontosabban felkapcsolásnál villant egyet, de nem égett aztán. Hétvégén mennék Ausztriába és nem szívesen indulnék el így. Ezek bixenon lámpák szóval nem is vállalkoznék a cserére magam. Kérdés, hogy tényleg az izzókkal van baj? Vagy valamelyik biztosíték szórakozik?
Adalék még a távdiagnosztikához a múltkori kérdésem. Két hete jöttem pestről és az út vége felé azt vettem észre, hogy a fordulatszámmérő háttérvilágításának alsó része (középvonaltól lefelé) nem ég. Azt hittem bontani kell a műszerfalat a cseréhez, de azóta nem produkálta a dolgot, ég rendesen a teljes háttérfény. Lehet, hogy egy biztosíték szórakozik? Bármi okosság jól jönne. Vigyem az autóvillamosságishoz izzócserére? -
myk74
senior tag
Sziasztok! Tervezem cserélni a kis 1-es puntomat. A kiszemelt áldozat egy 5 ajtós, benzines Stilo lenne, a keret nagyon max 600e ft. Mik a buktatók amire érdemes figyelni?
Éves szinten max 5000km-t megyek azt is legfőképpen városban.
B verzió egy 2-es punto.
Köszönöm!Nincs kéz Nincs csoki!
-
csabi94
őstag
válasz HussarF #3092 üzenetére
Ameddig nem írtad, hogy bixenon, javasolni akartam, hogy csapkodd kicsit meg kívülről a lámpát. Az én Fiatomnál ez heti jelenség, hogy valami nem ég. Odamegyek, megütögetem, és már jó is. Hiába, 25 év az 25 év.
szerk.: Ja, és benzines létére túl van a 380.000 km-en.
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
válasz HussarF #3092 üzenetére
Ismerkedsz a 159-el látom. Nekem olyan volt kb 1.5 éve, hogy elindultam, bekapcsolt az elakadásjelző, majd hiába nyomogattam, hogy álljon le, folyamatosan ment. Talán fél perccel később az egyik gombnyomásra lekapcsolt. Majd kicsit később (ugyanezen a 2 km-es úton) megint elindult magától, majd szintén magától abba is hagyta kb egyből. Na ez a nem gyenge . Esőbe mentél már a kocsival? Meleg szívvel ajánlom az esőszenzor használatát, külön élmény
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
válasz HussarF #3097 üzenetére
Nekem össze-vissza működik, néha rákezd indokolatlanul izomból törölni, nagy esőbe meg nem töröl rendesen, de ez is változó. Azt tapasztaltam, hogy az érzékelője a kis cseppeket is ugyanúgy "darabszámra" nézi, mint a nagy cseppeket, ezért képes ilyen hülyeségekre. Ráadásul ezt itthon mindkét autónál tapasztalom.
-
Prime110
aktív tag