- Poco X6 Pro - ötös alá
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nesa
veterán
válasz csabi94 #2358 üzenetére
Igen jol gondolod, csak nem biztos hogy jol csinalod, nekem nem digites volt ezert ezt nem tudom, csak hogy valamit nyomkodni kell es akkor kiirja.
A videoban nem lattam semmit ami szamomra barmit mondana.
Indexen keresd meg a Tipo topikot ott van mindenki aki tipo rokon autoval jar 2 perc alatt megmondjak mit kell nyomni.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz csabi94 #2367 üzenetére
Magamból kiindulva totál egyetértek azzal, hogy kell egy kocsi a házhoz, de vannak, akiknek tök felesleges, és csak pénzkidobás a fenntartása. Adózni és biztosítást fizetni akkor is kell, ha nem mész egy centit se.
Ha használod, tartsd meg. Ha nem, akkor add el. Ennyi.rip and tear, until it is done
-
Geller72
veterán
válasz csabi94 #2408 üzenetére
"Egy 92-es sedan Temprának milyen a törésállósága?"
-Gyakorlatilag nulla. Egy mais kiskocsi rommá türi, aki benne ült az mind meghal, a kiskocsiból szentségelve kiszáll a tulaj. Itt egy videó az elpusztíthatatlannak tartott Volvo és a kis Renault frontális csattjából, ahol annyira nem is mentek gyorsan. Láthatod, mi a pálya. A Tempra ehhez képest még jobban konvergál a nullához. Gyakorlatilag az a mondás járja, hogy alapból nem veszünk 2000/2001 előtti kocsit, mert abban gyakorlatilag nulla az ütközésvédelem. Igazából minél újabb kocsid van, és minél több benne az aktív/passzív védelem, és a magas szilárdságú acélok, annál több az esélyed. Persze van, amikor csak a szerencse segít."Egyébként hozzászólva az első autós témához, friss jogsi, vagy nem friss jogsi, nem kötekedésképpen, de: azért mert friss a jogsija valakinek, messze nem biztos, hogy lökhárítóval tompít majd parkolásnál, és folyamatosan padkáz, stb. 3 autót vezetek rendszeresen a családban, kisautótól a nagy családi Galaxy-ig (ezt a legtöbbet), és soha semmiben nem tettem még kárt, pedig csak 3 éves a jogsim. "
-Ne magyarázzuk meg a tényeket. ARÁNYAIBAN akinek friss a jogsija és nincs VEZETÉSI TAPASZTALATA sokkal többen törnek autót, mint akik régebb óta vezetnek. Lehet, hogy neked simán csak annyi a mostani statod, hogy nem voltál még olyan helyzetben, hogy azért úszod meg, mert voltál korábban ilyen helyzetben és pontosan tudod, mit kell tenni. Konkrétan a legtöbben azért törik össze a járgányt, mert végig satuit nyomnak, holott lehet, hogy csak addig kell padlózni, amíg annyira le nem lassulok, hogy szimplán kormányzással korrigálom a dolgokat. Nekem az eddigi utolsó 10 necces helyzetemnél csak ez döntött. Mondok egy példát. Hosszú egyenes. Előtted megy egy teherkocsi, 70-el. Kinézel, semmi, index kirak, mellé érsz és akkor elől, valaki jobbról feljön a felsőbb rendű útra, szemben veled... Finoom, hidd el. Mindez 70 méterre, mer' a #tereautóúgyislassanjön. Ilyenkor elé kell döntened nagyon gyorsan, hogy mi a legjobb döntés. Sokan ilyenkor véreznek el. Nem mondom, hogy nem dönthet rosszul az, akinek 50 éve van jogsija, de nagy eséllyel pont azért fog rosszul dönteni, mert nem volt ilyen tapasztalata előtte. Ezért mondom azt, hogy minél többet vezetsz, annál nagyobb lesz a tapasztalatból eredő rutinod. Én is ismerek olyan csajt, aki friss jogsival egy bömössel driftelve megy fel a mecseknek Komló felől, de beláthatjuk, hogy arányaiban a friss jogsisok közt elég kevés. Másik véglet a sógorom, aki az udvarról való kiállásnál egyből jobbra lebombázta a saját kerítésüket, mert olyan "hirtelen" kikanyarodott "az autó". És őt sem hibáztatom, mert nem volt elég tapasztalata.
Egy Focussal, ha pályatempónál beledurrantasz egy álló valamibe pl...
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz csabi94 #2456 üzenetére
az meg a Lampredi fele TC motor, biiiiirgyja a kikepzest, anyagbol van mindene
ebbol az 1.8-bol volt 16v verzio is a Tipo-ban 140loval, "Seidicivalvoe" neven, kesobb 2.0 16v lett 147lovalolaj legyen benne cserelve rendes idokozonkent, es akkor orokelet+1nap
siman at lehetne rakni arra, a blokk ugyanaz, csak az kell fuzni a belet 2.0-sre meg ratolni annak a hengerfejet, mert amugy a 8v is ketveztengelyes
a furat 84mm az 1.6-1.8 es 2.0-kban, a loket valtozik, 71.5-79.2 es 90mm
több drón kell ;P
-
nesa
veterán
válasz csabi94 #2459 üzenetére
Az1,8ie re szoktak tenni az 1,3-1,4Tie turbot azzal lent nagyot tol, fent meg kifogy a turbo tehat sokkal nem lesz erossebb csak lehozza a nyomatekot, alitolag nem is karosodik a motor...
A ritmoba is micsoda megoldasok voltak, a muszerfala szerintem nagyon szep volt plane a 80 as evek kozepen, meg a kapcsolok szaloptikai megvilagitasa zsenialis...
[ Szerkesztve ]
-
Prime110
aktív tag
válasz csabi94 #2469 üzenetére
Ez a műszerfal nagyon bitang!
Minden egysége tökéletesen működik?
Hogy jutottak el ezek a neveletlen olaszok innen odáig, hogy Windows-t tettek a Delta III-ba...?Azért amit írtál az csak ideig-óráig állja meg valójában a helyét, mert az autód _most_ a gondos családi kezeknek hála rendben van, de a "nem éri meg költeni" mondatot, idő kérdése és át fogod értékelni. Mert fogsz rá költeni, abban biztos lehetsz. Ezek a vén csatalovak azért nem az örökkévalóságnak készültek, előjönnek majd a gondok. Ha nem motorikusan, akkor majd elektromosan, itt egy biztosíték, ott egy relé, egyszer csak nem indul az AC pumpád, lefossa magát a generátor, kilyukad egy cső, de nem azért, mert szar a kocsi, hanem mert az anyagok így fáradnak. És eljön az a pillanat (ami ha a nagy olasz rajongó leszel emiatt a kocsi miatt), amikor inkább nem eszel egy hétig, csak egy alkatrészt meg tudj venni.
Persze ha csak használati tárgynak fogod tudni tekinteni a kocsid, akkor ezeken át tudsz majd lépni és gond nélkül eltolod majd évek múltán egy MÉH-telepre és búcsút tudsz neki inteni...
...de én hiszem azt, hogy az első kocsi is kicsit olyan, mint az első dugás egy kicsit mindig szerelmes maradsz majd és a MÉH-telepen akkor ott a szíved fog megszakadni és inkább nem adod le, hanem mindent felégetsz, hogy megtartsd és akkor a kedvelés rajongássá fog válni és eljön az a pont, ahol az állapotmegóvásra ráfeszülsz, suli mellett éjszakai műszakokat fogsz vállalni (vagy nappalit és nem jársz be inkább) de a kocsidat mindinkább a magadénak akarod érezni, bármit eladsz inkább, de a kocsidat soha! Járod majd a bontókat, seftelsz, csak, hogy a digitális műszerfal ki ne aludjon soha és nem tudod senkinek megmagyarázni, hogy racionálisan miért is érte meg fenntartani, majd annyid mondasz: ez szerelem.
B+, visszaolvasva mintha magamat látnám!
Na, ilyen inkább ne legyél, ez már tényleg beteg...
-
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz csabi94 #2579 üzenetére
GT-bol 2014-ben is kivtttem az akksit keso osszel es vmikor marciusban raktam vissza bele
akksi be es poccre indult
azon kivul, hogy a fektarcsak kicsit rozsdasak lettek, semmi nyugje nem voltazt meg gyorsan leszedtem rola par erejesebb fekezessel
most sincs benne az akksi, eppen szobor uzemmodban van megint
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #2603 üzenetére
Csak most készültem el az egyelőre végleges megoldással. Képpel mutatom is, hogy milyen lett:
Ez nem benzinálló cső, hanem egy sima levegőcső, viszont ugyanakkor gumiból van, tehát egy darabig mindent bír. Szerintetek erre elég lesz? Ugyebár itt csak akkor van benzin, ha teljesen csurig van a tank, illetve ha van benne bőven, és rázkódik a kocsi (de ez elenyésző). Az én számításaim szerint ennyit ki kell ennek a csőnek bírnia (benzinállóból nem volt az autós boltban ilyen méret, és az kevésbé nyúlt volna, tehát a 2 felület méretbeli különbségét nehezebb lett volna áthidalni).
Teletankoltam, egyelőre működik, nem ereszt, nem szivárog a benzin. A tartósságát is tesztelem valamilyen szinten, mert most hétvégéig állni fog az autó, és 4 km alatt (a kúttól hazáig) nem hinném hogy annyi fogyott volna belőle, hogy ne lenne benzines ez a része a levegőztető csőnek (már ha ez az).
-
Prime110
aktív tag
-
hobizoli
nagyúr
válasz csabi94 #3117 üzenetére
vmi szij fogja hajtani meghozza a fotengelyrol
ami nem generator meg szervoszivattyu az lesz az
kovesd vegig a csoveitamugy a klima nem indul el, ha a utasterben a szellozo venti nincs bekapcsolva, vagy nem erzekeli a forgasat, vagy ha nem eleg a gaznyomas a rendszerben
több drón kell ;P
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #3156 üzenetére
Kaptam jó, és rossz híreket is. A klíma valóban működik, csak nem kapcsol be. 3 éve lett kb. feltöltve gázzal, és még mindig van benne gáz (bár nem elég). Ez mondjuk jó hír. Még mindig jobb, mintha egy év alatt elengedte volna. Annyi, hogy az elektronika valamelyik része nem kapcsolja be a klímát. Én erre gyanakszom:
A nagyobb gond, hogy a szerelő szerint elég rossz állapotban van az autó alja, illetve a kormányzás/felfüggesztés "témakörben" is cserés elég sok alkatrész. Mire visszamegyek az egyetemre, és egy vasam sem lesz autót fenntartani, kész is lesz a verda. Fasza...
-
csabi94
őstag
-
Prime110
aktív tag
válasz csabi94 #3157 üzenetére
Ez ilyen.
Az olaszoknál a futómű valahogy sosem sikerül.
Nekem a Kappa ugyanez, használattól függően belátható időn belül cserélem a szilenteket, mert zabálja a kocsim. 7 éve mióta megvan már a második féltengelyt raktam most bele (ez sem éppen normális évi cc 10.000 km-es futásnál), szilentből korláltan mennyiséget kell tárolnom és mindig van valami nyűgje. A féktárcsák hűtőlemeze ráfeszül a kerék belső részére és megállás nélkül hevíti és közben visít ahogy a fém a fémen surlódik. Persze ezek extrém dolgok is kicsit, nem mindegyik ilyen, ettől függetlenül ezek a kocsik nem lesznek fiatalabbak, ezzel is számolni kell. -
nyogo83
senior tag
válasz csabi94 #3318 üzenetére
Konkret Tempra motort nem ismerem, de en is a balansz tengelyre tippelnek. Kulon szijjal hajtott olajpumpat meg nem lattam(altalaban a hosszbordas hajtja a generatorral meg egyeb sallangokkal egyutt).
Raadasul ha nem ment volna az olajpumpa, amellett hogy az olajnyomas visszajelzo vilagitott volna, csattogas, kopogas, minden lett volna. Nem hogy meg azzal te jarkaljal is.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csabi94 #3320 üzenetére
Mondjuk azt azert nem hagytam volna ugy
Mindenesetre ha abszolut nem ment volna az olajpumpa, akkor kenes nelkul nemsokaig jutottal volna szerintem. Raadasul nem lett volna tul egeszseges hangja a motornak.Kerestem Data-ban a motorod szijairol infot, de csak a vezerlesrol talaltam. A segeduzemi illetve a balasztengely szijairol kepet nem, csak csere intervallumot talaltam (120k km)
-
hobizoli
nagyúr
válasz csabi94 #3318 üzenetére
ez a balansz tengely eleg ritka, nem is tudtam hogy 1.8-n is volt mar
en csak 2.0-snal hallottam rola eddigde valoban, sokan lekotik meg ki is szedik a motorbol a tengelyt es ledugoznak egy olajjaratot, ami ehhez vezet
probaltam erkesni kepeket rola, hogy hogy lehet ez nalad, de nem talaltam
az DOHC 8v 1.6-set lattam csak, de azon meg ilyen nem volttöbb drón kell ;P
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #3318 üzenetére
Sziasztok, amire válaszolok, az az előzményem (csak a tisztánlátás miatt).
Elmentem tegnap a szerelőhöz, utánanézett, és Ő is rájött, hogy valóban csak a balance tengely szíja az, ami el van szakadva. Kiszedte a darabjait, így tuti, hogy a vezérlés szíja nem tudja bekapni, felcsavarni a szíjdarabokat. Nagyon jó kérdés, hogy mikor szakadhatott el a szíj, illetve, hogy ez mikor lehetett cserélve... Maga a vezérlés az 2 éves lehet max, de egy 2 éves szíj nem szakadhat el, ráadásul olyan állapotban van maga a balance szíj, hogy ha kicsit kézzel meghajlítom, látszik rajta, hogy öreg. Most filózok, hogy mi legyen. 2-3 hete csinálja azt az autó, hogy 1-es fokozatban (ÓVATOS) indulásnál is rángat, olyan 1-2 mp-ig, majd megy rendesen. Ez az autó nagyon hajlamos a rángatásra, kicsit olyan néha vezetni hideg motorral, mint valami traktort (sose vezettem amúgy még traktort, szóval nem is tudom, hogy az milyen ), de ha óvatosan megyek vele, sosem rángatott korábban. Kicsit rá kell érezni, mert 23 éves, meg Fiat, de utána nagyon kezesbárány.
Ez a fajta rángatás viszont még új. Lehet, hogy ezt okozza az, hogy a balance tengelyek nem forognak?
Mert akkor kb. 2-3 hete szakadhatott el.A kérdés: Szerintetek érdemes a balance szíjat pótolni, vagy használjam boldogan, évekig nélküle az autót? Ha egyszer 2 éve volt cserélve kb. a vezérműszíj, és azóta ment az autó kb. 15 ezret, akkor hülyeség teljes vezérlést cserélni, ugye? A szerelőm ezt javasolta.
Köszönöm a segítséget!
u.i.: Klímás kérdésekkel kapcsolatban milyen topikba érdemes menni? Vagy fárasszam itt a közösséget? Kéne egy szaki, aki ért a különböző gázokhoz, stb.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz csabi94 #3393 üzenetére
1, Csak a max jelzésig szabad önteni, ahogy előttem is írták. Kell a hely a "túlnyomásnak", a levegő összenyomható, a folyadék meg ugye nem. Túltöltve a gumicsövek is jobban nyúlnak, hamarabb mennek szét.
2, Ha meleg a motor, nem nyitogatjuk a kiegyenlítő kupakját, a fent említett túlnyomás miatt.Elég sok helyen szivároghat a folyadék. Ha csak kevés tűnik el belőle (pl évente 2-3 deci), akkor nincs baj, ennyi fogyás normálisnak tekinthető, főleg 22 évesen. Ha hengerfejes lenne, annak több látványos tünete lenne, pl.
1, rohadtul fogyna a víz, a kipufogógázon is látszana
2, forralná a vizet
3, keveredne a víz az olajjal
4, ingadozhat a motor hőfokja
5, stbrip and tear, until it is done
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #3472 üzenetére
Még egy kérdés: digit műszerfal ki-beszerelés után folyamatosan világít az olajnyomás visszajelzője. Tudtam eddig is, hogy valahol kontaktos, mert össze-vissza néha-néha felgyullad, pedig motorikusan az autó 100/99 (így 400.000 km, és 24 év után), de most már stabilan világít. Nem vagyok az olyan megoldásoknak híve, mint amit most tettem: leragasztottam a visszajelzőt szigszalaggal.
Mit érdemes ezzel itthon kezdeni? Vagy vigyem el autóvillamosságishoz emiatt a kocsit, majd megcsinálja nekem?
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Politika
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Mesterséges Intelligencia topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Futás, futópályák
- További aktív témák...