Ulefone Power Armor 18T - látod, milyen meleg van?

5G, gigatelep, hőkamera: endoszkóppal vizsgáljuk át az Ulefone csúcsajánlatát

Hagyományos kamerák, multimédia

A Power Armor 18T 32 megapixeles szelfikamerát kínál teljesen feleslegesen, mert a vártnál jóval hátrébb van a fixfókuszos egység élességtartománya, középszerű a minőség és a 1080p videó is felejthető. A túloldalon viszont van remény, elvégre az Armor 17 Pro 108 megapixeles ISOELL HM2 főegysége visszatért, és ott a feldolgozás sem botlott meg, a strapaműfaj átlagát vastagon túlteljesítve. Sajnos a 18T gyatrább algoritmust és szoftvert kapott: a fapados keresőn úgy kell minden egyes indításkor bekapcsolni a HDR-t, amire szükség is van, a 108 megapixeles példák pedig teljesen használhatatlanok, úgyhogy jöhetnek a 12 megapixelre binneltek.


[+]

Főkamera, 12 megapixel

A minőség nem jó, de nem is tragikus, láthatóan komolyabb zajszűréssel a 17 Pro példáival összevetve. Mivel a dinamika elmegy és a színek megfelelnek az évszaknak, használható a dolog, este viszont határozottan túl sok a zajszűrés és mosottak az amúgy kellően világos és kissé túlszaturált képek. Strapavonalon a dolog még mindig elmegy, ám, ha már ilyen jó szenzor rejlik a házban, akkor az előd feldolgozása minimum átkerülhetett volna.

Főkamera, 2x-es szenzorzoom, 12 megapixel

Zoomkamera sincs, a 2x-es szenzoralapú nagyítás pedig inkább digitális jellegű, azaz nem túl részletes. Jobb lett volna szimplán a 108 megapixeles kép közepét kivágni és és leméretezni, ám ezt az algoritmus nem végzi el helyettünk, de azért a főkamera jobb tulajdonságai megvannak a dinamika és a színek oldaláról. Sőt: este varázsütésre visszafogja magát a zajszűrés, aláhúzva, mennyi potenciál maradt a túlszűrt, teljes látószöges felvételekben.

Mikroszkópos kamera, 5 megapixel (papírlap, monitor, levél, mobilképernyő)

Egy bónuszkamera azért akad: a fixfókuszos, mikroszkópos egység 30x-os nagyítással extrém közeli, szemmel elkülöníthetetlen részleteket csal elő halovány LED körrel ügyesen megvilágítva a témát. Ez szerkesztőségünkben kapóra is jön például monitorok mobilképernyők pixelelrendezését megállapítani vagy mikrokarcokat keresni, és biztos vagyok benne, hogy hobbisták és szakemberek is hasznát veszik, a teljes méret minőségi korlátai ellenére. Mondjuk a lencsét és vele a közel félkilós telefont teljes egészében a témára kell helyezni, úgyhogy kíméljük meg a pillangók és apró virágok életét azzal, hogy mégse lapítjuk ki őket. A legjobb pedig a teljesen lapos téma háromdimenziós ellenében a szűk élességtartomány miatt. Így is kell egy kis játék fókuszt találni, de utána ügyes felvételeket kapunk.

4K az elérhető legnagyobb videófelbontás a főkamerára korlátozva, használhatatlan 20 fpssel a minimum elfogadható 30 helyett, és a gyári szoftverrel sem ilyenkor, sem 1080p-n nem kapcsol be elektronikus képstabilizálás. Ráadásul a sztereó hang hallhatóan szűr és néha a fókusz is elszalad, úgyhogy videóban a 18T hozza a strapaműfaji horrorját, amit az XCover6 ügyesen elkerül.

Opció persze a Google Fotókban utólag stabilizálni a felvételt, ám akkor már jobb egy módosított Google Kamerát feltenni, mert azzal élőben, igen ügyesen stabilizált 1080p videó rögzíthető, és ezt a szoftvert érdemes használni este is.

A monó hangszóró roppant esélyes, úgyhogy SOS jelzés esetében alighanem oda rohannak hozzánk az életmentők, hogy kapcsoljuk már ki. A minőség ugyanis elég gyatra a maximumon, a zenék esetében hallható torzítással és dobozos hanggal. Pedig passzolt volna egy minőségi, sztereó megoldás a korrekt IPS panel mellé, ám a nagyfelbontású streaminghez a Widevine L1 CDM védelem is hiányzik. A jack kimenet legalább megvan FM-rádióval, és régi fülesemre korrekt, torzításmentes, bár nem túl dinamikus és részletes hang jutott.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés