Telenor Drivey - álljunk meg egy szóra!

Kizárólag mobilos felülettel operáló flottakövetést indított el a Telenor, elérhető árú alapszolgáltatásként. Hibakódok, drasztikus gyorsítások, céges magánutak - elvileg minden kiszűrhető, az alkalmazott pedig még ingyen Wi-Fit is használhat a kocsiban.

A Drivey működés közben

Nézzük át a Drivey alapvető működését, és azt, hogy mire jó: egyrészt, motorvezérlőbe írt hibakódok megjelenítésére alkalmas, így tehát tudni fogjuk, hogy az ominózus, narancssárga Check Engine csak egy “egyszerű” lambdaszonda-hiba miatt villant fel, vagy esetleg nagyobb a baj, mert esetleg égéskimaradás van az egyik hengerben, példának okáért. Ezen a funkción kívül távolról tulajdonképpen egy egyszerű járműkövetést kapunk: kérhetünk értesítést akkor, ha az autó motorja elindult, és onnantól fogva figyelemmel kísérhetjük az utazást.

[+]

Térképen természetesen folyamatosan látjuk, hogy hol van és mennyivel megy az autó, üzemmeleg-e a hűtőfolyadéka, milyen fordulatszámon működtetik, rendben van-e a töltés, illetve milyen üzemanyagfogyasztásokkal közlekedik. Ez utóbbi sajnos csomó autó esetében fals, sokszor dupla értéket ír a valósághoz képest, éppen ezért az automatikus számítású költségkalkulátort a Telenor ki is kapcsolta a szolgáltatásból, és valószínűleg kézi fogyasztásbeálltással fog majd újra üzemelni a közeljövőben. Beállíthatjuk továbbá, hogy mikről értesítsen még minket a rendszer: elhagyta-e az általunk beállított zónát a jármű, történt-e vele hirtelen gyorsítás vagy satufékezés, illetve meghaladta-e azt a sebességet a kocsi, amit maximáltunk hozzá. Az élő lekövetés nagyon jól működik, aki tehát sasszemként figyeli az alkalmazást, az tényleg rengeteg információhoz juthat. Utólag azonban elég karcsúak a lehetőségek.

Hirdetés

[+]

Vissza lehet nézni az összes utazást térképen, de itt már sajnos megjelennek a hiányosságok. Először leírom, hogy mit látunk: az utazás kezdetét és végét percre pontosan, a megtett utat Google-térképen berajzolva, az úton teljes hosszán elért maximális sebességet, illetve a hirtelen gyorsulásokat és vészékezéseket: számszerűen, mindenféle egyéb adat nélkül. Amit sajnos egyáltalán nem látunk, az például az, hogy hányszor pörgött a motor hidegen az indokoltnál magasabb fordulaton, illetve az sem követhető, hogy pontosan hol érte el a maximális sebességet a kocsi - egy 150-es tempónak egyáltalán nem mindegy, hogy a kihalt M6-os autópályán vagy a kora esti Szentendrei úton történik-e meg, de még kisebb átlépések esetén is rengeteg félreértést, a rendőrségi levél utáni magyarázkodást lehetne megelőzni azzal, ha pontosan, pontról pontra elérhetők lennének ezek az adatok.

[+]

Aki több autót tart a flottában, az minden drivey-hoz külön kontaktot, sofőrtelefonszámot rendelhet, ám mivel a kocsikhoz egyébként is adható egyedi név, ez jellemzően olyan cégeknek jöhet jól, akiknek nagyon egyforma autóik vannak, de mindegyiken állandó a sofőr. Amire kevésbé van megoldás, az az, mikor egy autót teljesen változatos sofőrök használnak - pedig egyfajta Drivey-s bejelentkezést kötelezővé téve igazságossá lehetne így tenni az adatkeret eloszlását, és persze azt is mindig tudnánk, hogy melyik ominózus gyorshajtásért vagy indokolatlan padlógázért ki tehető felelőssé.

[+]

A kütyünek beépített akkumulátora is van, tehát tudja jelezni, ha esetleg valaki kihúzta volna az OBD II csatlakozóból, ilyenkor szintén értesítést küld, tölteni pedig természetesen nem kell, hiszen az autó csatlakozóján keresztül vesz fel áramot. Az autó nyugalmi állapotában lévő működést nem csak azoknak jók, akik rendszeresen elfelejtik, hova parkolták le az autót, hanem meg tudnak minket kímélni a kellemetlen autóakkumulátor-problémáktól is: ha 12 volt alá esik a rendszer feszültsége, szintén értesítést kapunk.

Sima ELM327-es diagnosztikai eszköz a Telenor Drivey mellett
Sima ELM327-es diagnosztikai eszköz a Telenor Drivey mellett [+]

Ingyenes eszközzel, kedvező havidíjjal a Telenor Drivey 4G egy vállalható csomag azoknak, akik a fent említett kompromisszumokkal meg tudnak barátkozni. Friss szolgáltatásként van még mit csiszolni a hozzá tartozó alkalmazás megjelenésén és funkcionalitásán egyaránt, viszont az irány nagyon jó, sikere pedig egyértelműen azon múlhat, hogy mennyire széles körben tudják majd megismertetni a publikummal: biztos vagyok benne, hogy olvasóink közt is akadnak olyanok, akik boldogak lennének egy hasonló megoldással, csak még meg sem fogalmazódott a fejükben a lehetőség, esetleg az egykor jóval drágább szolgáltatások borsos áraira emlékeztek. A gyermekbetegségek kijavítását megelőlegezve kap tőlünk egy plecsnit!

Telenor Drivey

szentkuti11

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés