GPS
Ajjaj, a navigáció. Az i550 fő újítása, ugye. Lássuk a tényeket. A GPS vevő hiába SiRF Star III, egyszerűen olyan gyengén veszi a jelet, hogy én még ilyet nem is láttam. Első alkalommal betettem a passzív tartóba, de hazafelé egy 20 perces úton nem talált műholdat. Legközelebb már máshogy próbálkoztam: kivágtam a műszerfal tetejére a készüléket, így 5-6 percen (!) belül fogott jelet a teefon, de főleg Budapest belvárosában ez elég harmatos volt, közeli mellékutcák esetén ide-oda rámolgatta a pozíciót, de ez csak a jéghegy csúcsa.
Az i550 a Samsung gyári navigációs szoftverét kapta meg, amit a Navigon készített. A teszteléshez egy 2 gigás memóriakártyán kaptunk egy kelet-európai térképet, amely hazánkat tekintve egész meglepően részletes - legalábbis ami az ismert teleüléseket és azok utcaszintű adatbázisát illeti. Frissességét tekintve viszont saccra 3 éves is megvan ez a térkép, olyan utcákat nem ismert a fővárosban, amelyek már több éve léteznek, sokat mentem a nagy pusztában. Oké, biztos lesz rá frissítés, lépjünk ezen is túl.
A következő hidegzuhany akkor éri az embert, amikor a térképen óhajt csak úgy bóklászni: semmiféle ilyen funkció nem elérhető, amíg a szoftver nem lát jelet. Ez szerintem vicc, még a POI adatbázist sem érjük el, előbb meg kell adni egy úticélt, ezután keresi a műholdat a készülék (tudjuk, hogy meddig), aztán tervez, majd végül láthatjuk is az eredményt.
Oké, essen szó a grafikai megjelenítésről, hátha itt domborít az eszköz. Hát marhára nem, bár többféle nézet is van (plusz éjszakai mód), de sem a 2D-s, sem pedig a 3D nézet nem okoz élményt ugyanis a térképen nincsenek utcanevek. Egy darab sem. Egy nagy szürke hálón kúszik a narancsszínű nyilacska, alul mindig a következő érintett utca neve olvasható. Magán a térképen a benzinkutak látszanak (kis logó is mutatja a céget), illetve nagy kegyesen kiírja a telefon a vasúti megállók neveit is.
Rendben, akkor talán a tervezési algoritmus lesz a nyerő. Hát nem éppen. Ezerszámra tudnám sorolni azokat az eseteket, amikor teljesen fals irányba akart vinni a navi, de csak egyet, a kedvencemet ragadnám ki. Kőbányáról céloztam meg Budakeszit, de igen hamar felülbíráltam a rendszert és átmentem a Lágymányosi-hídon. Ezek után - ahogy vártam - lerakott a rakpartra, de nem az alsóra, hanem a felsőre azért, hogy a Petőfi-hídon visszavigyen(!!!) Pestre és a körúton körbemenve áthúzzak a Margit-hídon megint vissza Budára. Hát... volt már nálam pár navi, de ilyet még nem pipáltam.
Ehhez jön a bónusz, a magyar hangnaviáció, amely egy női orgánum. Minden mondatot úgy kezd, hogy "kérem", rendkívül illedelmes. Az "újratervezés" szót nem használja, csak csendben malmozik a háttérben, de van egy-két hülye beszólása. Az egyik a sebességhatár átlépésre vonatkozó "vigyázat", amely csupán ennyi. Hogy mire, mikor, miért vigyázzak, arról nem tájékoztat. Talán jobb is, mert a Lágymányosi-hídon Budáról Pestre szerint 30 km/h a megengedett maximum, szerintem még a pótos IFA is ledudálna ennyivel a szélső sávból. A legnagyobb duma viszont az útícél előtt hallható: "x méter múlva eléri a célját".
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!